abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219369046
quote:
De NOS en Nieuwsuur plaatsen geen nieuwsberichten meer op socialemediaplatform X. Het platform past niet meer bij de visie op hoe zij nieuws willen aanbieden via sociale media, maken de hoofdredacties van NOS Nieuws, NOS Sport en Nieuwsuur dinsdag bekend.

De omroep laat weten de afgelopen jaren voor "vrijwel alle socialemediaplatforms" producties te hebben gemaakt die passen bij het publiek en de nieuwsbehoefte. Het contact met het publiek zou op X niet langer goed mogelijk zijn. "Moderatie kan niet op het platform", laat de NOS weten in een verklaring. "Dat terwijl de hoeveelheid haatdragende reacties en desinformatie op X groot is en er onbelemmerd kan stromen. Ook onder onze eigen berichten, waardoor we onbedoeld bijdragen aan de verspreiding ervan."

De redacties laten weten dat de nadelen van X te groot zijn geworden. "We blijven volgen hoe X zich ontwikkelt. Als het platform verandert, kunnen we onze keuze natuurlijk heroverwegen", leggen zij uit. "De NOS en Nieuwsuur blijven X gebruiken als nieuwsbron, maar voor nu niet meer als plek om zelf nieuws te publiceren."

Tv-kriticaster Victor Vlam was eerder niet te spreken over de manier waarop NOS en RTL Charlie Kirk hebben neergezet. Volgens hem werd een losse quote uitgelicht, terwijl de context volledig werd weggelaten. Bekijk het in de video bovenaan deze pagina.

https://www.vandaaginside(...)sberichten-meer-op-x
met de staart tssn de benen
pi_219369053
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:56 schreef Kopofmunt het volgende:

[..]
Als je eens doorscrolt zie je gewoon links naar de "journalistieke" kwaliteiten van de nos.
Gewoon een tip hoor..
Heeft geen zin, posters zoals Wantie willen geen discussie of informatie. Ze zijn zo gepolariseerd dat het een reflex wordt. De NOS staat aan de goede kant en iedereen die kritiek heeft is van de verkeerde kant. Dus moet de NOS verdedigd worden met drogredenen, persoonlijke aanvallen en het eindeloos verplaatsen van doelpalen. Doe geen moeite.
pi_219369064
Terecht. X is een platform geworden waar Hitler-sympathisanten vrij spel krijgen zonder mogelijkheid om te modereren door serieuze media.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219369080
de journalismesector moet toch wel tot 1 van de dommere sectoren behoren
pi_219369105
X is sowieso niet bepaald relevant in Nederland dus ik vond het in de eerste instantie al vreemd dat nos daar ook zou posten.
Conscience do cost.
pi_219369112
Meer dan terecht natuurlijk. X is een rioolput.

Maar het zal wel weer munitie zijn voor (extreem) rechts om te roepen dat de NOS te links is.
pi_219369158
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
NOS zit ook op BlueSky.
pi_219369179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:

Maar het zal wel weer munitie zijn voor (extreem) rechts om te roepen dat de NOS te links is.
Het is nog veel zotter. Het haalt blijkbaar het domste in een minister naar boven. Ook zorgt het ervoor dat een zeer rechtse gebruiker hier anderen plots voor pedo uit begint te maken…

Beide zijn natuurlijk wel een bevestiging dat dit een zeer verstandige stap is van de NOS…
pi_219369626
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is nog veel zotter. Het haalt blijkbaar het domste in een minister naar boven. Ook zorgt het ervoor dat een zeer rechtse gebruiker hier anderen plots voor pedo uit begint te maken…

Beide zijn natuurlijk wel een bevestiging dat dit een zeer verstandige stap is van de NOS…
Ik sta er ook compleet achter, hoe minder mensen de NOS vertrouwen hoe beter het is voor Nederland op de lange termijn.
pi_219369644
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik sta er ook compleet achter, hoe minder mensen de NOS vertrouwen hoe beter het is voor Nederland op de lange termijn.
Of ze moeten van koers veranderen met hun 'mensen leren', hun racistsche houding tov blanken en het nieuws weer gaan brengen zoals het hoort: neutraal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219369669
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Of ze moeten van koers veranderen met hun 'mensen leren', hun racistsche houding tov blanken en het nieuws weer gaan brengen zoals het hoort: neutraal.
Ideologen veranderen doorgaans niet, er is echt niemand bij de NOS die zich afvraagt waarom er zoveel kritiek is. Nee, ze verzinnen een excuus om van X af te gaan (iets met bereik en fatsoen) en vervolgens gaan ze vrolijk door op BlueSky dat bevolkt word door gelijkgestemden.
De NOS gelooft zelf niet meer dat ze heel de bevolking horen te bedienen, ze hebben een deel van de bevolking tot vijand verklaart en nu is het zaak om de NOS te slopen.
pi_219369693
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ideologen veranderen doorgaans niet, er is echt niemand bij de NOS die zich afvraagt waarom er zoveel kritiek is. Nee, ze verzinnen een excuus om van X af te gaan (iets met bereik en fatsoen) en vervolgens gaan ze vrolijk door op BlueSky dat bevolkt word door gelijkgestemden.
De NOS gelooft zelf niet meer dat ze heel de bevolking horen te bedienen, ze hebben een deel van de bevolking tot vijand verklaart en nu is het zaak om de NOS te slopen.
Klopt wat je zegt. Er moet ook een totaal andere leiding, bestuur en groot deel van het personeelsbestand komen, wil je dat bereiken.

Het is wel weer een mooi voorbeeld van hoe woke in elkaar steekt: 'alle meningen zijn goed, als het maar de mijne is' en vervolgens 0 tegenspraak willen en alleen gelijkgestemden om je heen dulden.

Slecht verhaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219369833
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uiteraard sta jij daar compleet achter.
pi_219369924
quote:

[..]
Hoe duidelijker kan je hypocrisie en polarisatie in beeld brengen. Wel op het (links georiėnteerde) Bluesky, niet op het (rechts georiėnteerde) X.

Dan ben je als 'onafhankelijk' medium AF, en kan je aantijgingen dat je het nieuws 'gekleurd' brengt niet zomaar kritiekloos naast je neerleggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219369956
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uiteraard sta jij daar compleet achter.
Natuurlijk sta ik daarachter, wie in controle is van de media is in controle van het narratief. Als de NOS zich zelf irrelevant wil maken in hun eigen stuitende arrogantie dan juich ik dat van harte toe.
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:58:38 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219370058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
NOS zit ook op BlueSky.
Da's toch een echoput?

Ik hoor echt nooit meer iets over dat platform.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219370325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
NOS zit ook op BlueSky.
Maar ze zijn wel heel objectief hoor !!
-
pi_219370340
quote:

[..]
Er is hulp onderweg vanuit de tweede kamer.
Ze hebben Martin Bosma helemaal vrijgespeeld van zijn voorzitterstaken zodat hij zich nu volledig kan richten op de ontmanteling van NPO en NOS.
-
pi_219370350
Niet relevante media
graag op anoniem
pi_219375942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Da's toch een echoput?

Ik hoor echt nooit meer iets over dat platform.
Dat niet alleen, het staat vol met doodsbedreiginen, boycotts gebaseerd op niets en een overweldigende hoeveelheid links-extremistisch gespuis. Ook veel racisme, trouwens.

Twitter/X is een mesthoop, maar het is zoveel groter dat er ook nog wel hoeken zijn waar de wat meer gematigde mensen uithangen en die negeren Musk en zijn gelul. Maar die waren er altijd al, voor Musk waren het de extremisten van de andere kant die de dienst uit maakten.
  zondag 30 november 2025 @ 11:24:49 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219375982
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat niet alleen, het staat vol met doodsbedreiginen, boycotts gebaseerd op niets en een overweldigende hoeveelheid links-extremistisch gespuis. Ook veel racisme, trouwens.

Twitter/X is een mesthoop, maar het is zoveel groter dat er ook nog wel hoeken zijn waar de wat meer gematigde mensen uithangen en die negeren Musk en zijn gelul. Maar die waren er altijd al, voor Musk waren het de extremisten van de andere kant die de dienst uit maakten.
Ik heb een Twitter/X account. Destijds vanwege werk. Ik post nooit wat, maar ik mag me graag telkens weer verbazen.

Als dit medium representatief zou zijn voor Nederland... :N

Maar ja, het is wel handig bij nieuws van mijn favoriete bands.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219376042
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 11:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik heb een Twitter/X account. Destijds vanwege werk. Ik post nooit wat, maar ik mag me graag telkens weer verbazen.

Als dit medium representatief zou zijn voor Nederland... :N

Dat is het gelukkig niet en ook nooit geweest, al wilde de media je anders doen geloven van pakweg 2014 tot 2022. Toen er een meer 'progressieve' wind waaide werd er een soort bizarre symbiose gevonden tussen twitter, journalisten en media waarbij twitter als een soort pseudo-dorpsplein werkte. Dat was een illusie en het is goed dat Musk en zijn leger idioten dat doorbroken heeft.
pi_219376098
Ik geef geen zak om de NOS met zijn diversiteitsbokaal en net zo min om X met zelfpijper Musk aan het roer.
Dus wat zou het eigenlijk boeien? :O
pi_219376220
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 11:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik geef geen zak om de NOS met zijn diversiteitsbokaal en net zo min om X met zelfpijper Musk aan het roer.
Dus wat zou het eigenlijk boeien? :O
Dat kan een houding zijn. Gewoon helemaal niet het nieuws volgen. Geeft wel rust.

Maar ik ben zelf te nieuwsgierig. Daarom volg ik beiden. Maar ik vertrouw X veel meer, ondanks dat je goed moet filteren. Er is namelijk veel bagger op internet. Maar het NOS journaal en zo is echt stelselmatig propaganda, dus dat is zinloos om te kijken.

Op X zitten ook hele slimme beleggers die goede tips geven, dus daar verdien ik ook aan. Maar ook hier, kwestie van goed filteren en zelf nadenken.

De Nederlandse journalistiek is echt heel hard achteruit gegaan laatste 10 jaar. Puur een doorgeefluik van D66 propaganda en dergelijke.
pi_219376390
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:26 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat kan een houding zijn. Gewoon helemaal niet het nieuws volgen. Geeft wel rust.

Maar ik ben zelf te nieuwsgierig. Daarom volg ik beiden. Maar ik vertrouw X veel meer, ondanks dat je goed moet filteren. Er is namelijk veel bagger op internet. Maar het NOS journaal en zo is echt stelselmatig propaganda, dus dat is zinloos om te kijken.

Op X zitten ook hele slimme beleggers die goede tips geven, dus daar verdien ik ook aan. Maar ook hier, kwestie van goed filteren en zelf nadenken.

De Nederlandse journalistiek is echt heel hard achteruit gegaan laatste 10 jaar. Puur een doorgeefluik van D66 propaganda en dergelijke.
De NOS en X niet volgen betekent per definitie niet dat ik het nieuws niet volg. Het zijn niet de enige nieuwsbronnen. Hier op Fok! is het goed te volgen, op de commerciėle zenders en in de krant.
pi_219735683
NOS zit wel doodleuk op BlueSky en plaatst daar ook zeer actief nieuwsitems. Hoe is bsky voor de NOS anders dan X / Twitter?

https://bsky.app/profile/nieuws.nos.nl

Nieuwsuur idem

https://bsky.app/profile/nieuwsuur.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')