Geld is een kulargument en dat weet je zelf ook wel. Niet voor niks zijn 75 procent van de EV's leasebakken.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik niet, ik hang gewoon de auto elke dag aan de lader, dus ik vertrek elke dag met 100% accu. Mijn vrouw doet hetzelfde. Is minder werk dan de vulslang in de auto hangen en knijpen. En het levert geld op, want (straks) geen terugleverboete voor al die kWh's, alles wat ik in de auto laad met zon is gratis maar krijg ik alsnog mijn stroomtarief voor, en mijn vrouw laad hier in de zomer gratis, en in de winter gratis op d'r werk.
Helemaal dikke prima.
Hangt sterk van je gebruik af.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zou doodmoe worden van dat overal maar moeten bijladen. Qua rijbeleving is het ook niks. En dan schrijf je ook nog eens bizar veel meer af.
Ik rij bijna 1000 kilometer met mijn en volle tank in mijn A5 en tanken is 2 minuten. Laatst had ik de E-Tron van mijn baas mee naar Denemarken en je moet er ook niet mee willen doorrijden op de Autobahn want dan blijft er niks over van je theoretische range van 700 kilometer.
Wat loop je nou te zeiken op afschrijving. Mensen die een nieuwe auto kopen geven geen neuk om afschrijving.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Geld is een kulargument en dat weet je zelf ook wel. Niet voor niks zijn 75 procent van de EV's leasebakken.
Als je echt goedkoop uit wil zijn koop je sowieso geen auto ouder dan 2015 want tegenwoordig bouwen ze alleen maar troep vol met complexe elektronica die om de haverklap voor storing zorgt. Hiervoor had ik een Passat uit 2008 en dat ding had 6 ton gelopen, nooit gezeik mee gehad. Nog steeds spijt dat ik hem weg gedaan. Zal me niet verbazen dat er straks een run komt op dat soort oudere auto's omdat ze nagenoeg onverwoestbaar zijn en eenvoudig en goedkoop in onderhoud. Niet 50% afschrijving in de eerste twee jaar op je EEEEVEEE.
Moest ook in Duitsland zijn bij een beurs. Plus we hadden 300 kilo aan oud ijzer mee dat gaat een beetje lastig worden met incheckenquote:Op donderdag 27 november 2025 14:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Met de auto naar Denemarken rijden
Pak dan gewoon het vliegtuig.
Omdat de baas betaaldquote:Op donderdag 27 november 2025 14:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wat loop je nou te zeiken op afschrijving. Mensen die een nieuwe auto kopen geven geen neuk om afschrijving.
Geld is helemaal geen kulargument. Als ik van de 3.358,39 kWh die ik dit jaar heb geladen in de auto er ongeveer 65% vanaf het dak komen, dan komt dat neer op 2.182,95 kWh die ik gratis heb geladen, maar waar ik wél mijn tarief van 29ct voor krijg, zijn 633 euro. De overige 35% die ik laad krijg ik vergoed.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Geld is een kulargument en dat weet je zelf ook wel. Niet voor niks zijn 75 procent van de EV's leasebakken.
Als je echt goedkoop uit wil zijn koop je sowieso geen auto ouder dan 2015 want tegenwoordig bouwen ze alleen maar troep vol met complexe elektronica die om de haverklap voor storing zorgt. Hiervoor had ik een Passat uit 2008 en dat ding had 6 ton gelopen, nooit gezeik mee gehad. Nog steeds spijt dat ik hem weg gedaan. Zal me niet verbazen dat er straks een run komt op dat soort oudere auto's omdat ze nagenoeg onverwoestbaar zijn en eenvoudig en goedkoop in onderhoud. Niet 50% afschrijving in de eerste twee jaar op je EEEEVEEE.
Leasebak dus niks van jou bijquote:Op donderdag 27 november 2025 14:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geld is helemaal geen kulargument. Als ik van de 3.358,39 kWh die ik dit jaar heb geladen in de auto er ongeveer 65% vanaf het dak komen, dan komt dat neer op 2.182,95 kWh die ik gratis heb geladen, maar waar ik wél mijn tarief van 29ct voor krijg, zijn 633 euro. De overige 35% die ik laad krijg ik vergoed.
Als ik in de nacht laad, waar ik 23ct per kWh betaal, dan declareer ik alsnog 29ct (want dat mag) dus zelfs als ik in de nacht laad levert me dat nog 6ct per kWh op.
Afschrijving interesseert me geen hol, want over 2,5 jaar heb ik toch weer een andere auto want mijn auto is zakelijk lease. Maar laden = geld opleveren, dus das een leuke bijkomstigheid. De auto van mijn vrouw is ook een EV, die is gekocht, en ook dáár interesseert de afschrijving me echt geen ene moer.
Dat is dan niet handig, als hij een auto heeft gekocht die maar 200km kan rijden terwijl hij dagelijks meer dan 200km moet rijden.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:32 schreef Elan het volgende:
Mijn zwager heeft een EV Mini (ja hij is homo, geen kapper) dat kreng kan maar iets van 200 kilometer rijden dan moet die alweer aan de stekker.
Iets van 40 rooitjes voor afgetikt maar hee we besparen wel brandstof hoor![]()
![]()
Niet dagelijks geloof dat hij wel naar werk heen en terug kan maar langere ritten zijn drama. In zijn geval alles wat 100 kilometer of verder is dusquote:Op donderdag 27 november 2025 14:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is dan niet handig, als hij een auto heeft gekocht die maar 200km kan rijden terwijl hij dagelijks meer dan 200km moet rijden.
MIJN auto niet nee, die is lease, dat zeg ik net, die van mijn vrouw is wél eigen auto. Maar dat geld komt alsnog wel mijn kant op dus dat is wel MIJN geldquote:Op donderdag 27 november 2025 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Leasebak dus niks van jou bij. Ik ga die EV markt pas serieus nemen als hij voor een BREED publiek toegankelijk raakt EN de prijzen flink omlaag komen EN de laadtijden korter worden
Ja, op vakantie gaan betekent inderdaad onderweg laden. Dat is zo. Dus als je met de auto op vakantie gaat, dan weet je dat je dat moet. Dat doen wij dan weer niet. Ja nou ja, is maar hoe je het bekijkt, want met de auto naar de luchthaven telt in principe ook een beetjequote:Op donderdag 27 november 2025 14:38 schreef Irritatie100 het volgende:
Een EV is ongetwijfeld prima als je alleen van je huis naar kantoor rijdt, maar mijn vrouw en ik houden van autorijden. We gaan op een vrije dag best regelmatig een stukje touren. De ideale vakantie is ook een roadtrip. Dat zie ik ons echt niet met een EV doen, zeker een vakantie niet. Ik ben in het binnenland van Slowakije in ieder geval geen oplaadstations tegen gekomen. Er staat een nieuwe auto op de planning binnen nu en een jaar, maar dat gaat zeker geen EV worden.
Leuk gezegd, maar als ik soms zie waarom ze hier wegen afsluiten voor nieuw asfalt vraag ik me soms oprecht af waarom.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Stelletje zeikerds hier. Wel de prijzen van Duitsland en België willen, maar niet de infrastructuur van de Belgen bijvoorbeeld.
Het gras is altijd groener aan de overkant, totdat blijkt dat ook de bodem ronduit bagger is bij de buren. Dat moet dan natuurlijk ook net zo goed als altijd hier zijn...maar waar dat van betaald moet worden? Niet hun probleem. Zolang ze maar goedkoop benzine hebben.
Als ze die troep financieel en praktisch interessanter maken want het is natuurlijk in theorie wel beter voor de luchtkwaliteit en dat gaat ons allemaal aan.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
MIJN auto niet nee, die is lease, dat zeg ik net, die van mijn vrouw is wél eigen auto. Maar dat geld komt alsnog wel mijn kant op dus dat is wel MIJN geld![]()
Net wilde je nog geen nieuwe auto, want ja allemaal shit die kapot kan gaan etc, maar nu ineens ben je wel geïnteresseerd als het voor een 'breed publiek' toegankelijk raakt? Wat is het nou? wel of niet interessant? Of pas interessant als het voor jouw portemonnee betaalbaar wordt?
Ja, dan zou ik ook best een EV overwegen, maar nu kom ik gewoon te vaak op afgelegen plekken.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, op vakantie gaan betekent inderdaad onderweg laden. Dat is zo. Dus als je met de auto op vakantie gaat, dan weet je dat je dat moet. Dat doen wij dan weer niet. Ja nou ja, is maar hoe je het bekijkt, want met de auto naar de luchthaven telt in principe ook een beetje
Ja, ik heb ook nog een oldtimer, maar die komt 4x per jaar buiten ofzo in de zomer, das een V8, maar ja, die komt dan ook uit 1964.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ze die troep financieel en praktisch interessanter maken want het is natuurlijk in theorie wel beter voor de luchtkwaliteit en dat gaat ons allemaal aan.
Verder niks te maken met niet kunnen betalen maar niet willen betalen. Investeer sowieso liever dan dat ik geld kwijt raak. Heb er een youngtimer projectauto naast die alleen maar stijgt in waarde elk jaar. .
Dat klopt. Als het in jouw situatie niet praktisch is, dan is het in jouw situatie niet praktisch. Het is niet handig als je in een appartement woont en beneden zijn er weinig laadpalen, of geen, waardoor je 4 straten verderop moet gaan staan. Dát is niet handig nee.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik vraag me met EV's ook altijd af, als je nou dat geld hebt lease of koop en of je nou een woning huurt op koopt.
Niet iedereen heeft een eigen oprit of woont in de buurt van een laadpaal. En dan zit je toch bijhoorlijk te kutten. Je gaat je auto niet een hele nacht laten staan bij een laadpaal kilometers verderop. En er moet maar net plek zijn.
Dit verhaal klinkt juist als Duitsland.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Leuk gezegd, maar als ik soms zie waarom ze hier wegen afsluiten voor nieuw asfalt vraag ik me soms oprecht af waarom.
Waarschijnlijk omdat er een bureaucratisch contract ligt van om de zoveel jaar een wegdek vervangen, ipv kijken wanneer het echt nodig is.
Soms merk je niet eens dat er wat is gedaan terwijl een stuk weg dan echt toch dagen is afgesloten.
Verder gaat dit geld dus niet naar wegenbouw.
Ik woon dus ook in een gebied waar nauwelijks OV is, terwijl ik niet eens zo ver van de randstad woon.
Dat gaat de komende 20 jaar ook echt niet veranderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |