Ik zit ook nog steeds te denken aan zo'n loopband voor 's avonds maar ik denk dat dat ook gewoon stof gaat verzamelen na een tijdje. Ik ben gewoon een lui mormel.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:02 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch. Waarschijnlijk zou het ook al redelijk helpen om direct te gaan wandelen 's ochtends vroeg, maar daar heb ik de kracht niet voor nu.
Smaakt naar kip.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee. Spreekt mij ook niet echt aan :p
Ja, met dit soort dingen heb ik ook een "maak het jezelf zo makkelijk mogelijk"-insteek. Als een ding van een paar tientjes 20 minuten op een dag aanzetten me helpt met slapen, waarom zou ik dan níet daarmee beginnen. Beter drempelloos beginnen en wanneer je weer wat meer energie (fysiek/mentaal) hebt, kan je altijd nog uitbreiden.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:02 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat klinkt logisch. Waarschijnlijk zou het ook al redelijk helpen om direct te gaan wandelen 's ochtends vroeg, maar daar heb ik de kracht niet voor nu.
Wat m'n e-cursus therapie me al geleerd heeft: het is geen luiheid als je je schuldig voelt over het niksdoen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit ook nog steeds te denken aan zo'n loopband voor 's avonds maar ik denk dat dat ook gewoon stof gaat verzamelen na een tijdje. Ik ben gewoon een lui mormel.
Lifehack.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wat m'n e-cursus therapie me al geleerd heeft: het is geen luiheid als je je schuldig voelt over het niksdoen.
Meer een "ooooh, die interne weerstand om dingen te DOEN hoort ook al bij een diagnose".quote:
quote:Op donderdag 27 november 2025 09:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meer een "ooooh, die interne weerstand om dingen te DOEN hoort ook al bij een diagnose".
Je kunt het proberen natuurlijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit ook nog steeds te denken aan zo'n loopband voor 's avonds maar ik denk dat dat ook gewoon stof gaat verzamelen na een tijdje. Ik ben gewoon een lui mormel.
Uhuh. Ik ken het gevoel.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meer een "ooooh, die interne weerstand om dingen te DOEN hoort ook al bij een diagnose".
Yups. En als het eigenlijk niet echt werkt, heb je voor een paar tientjes wel profijt van het placebo-effect en dat is vaak ook al niet gering.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, met dit soort dingen heb ik ook een "maak het jezelf zo makkelijk mogelijk"-insteek. Als een ding van een paar tientjes 20 minuten op een dag aanzetten me helpt met slapen, waarom zou ik dan níet daarmee beginnen. Beter drempelloos beginnen en wanneer je weer wat meer energie (fysiek/mentaal) hebt, kan je altijd nog uitbreiden.
Precies, iedereen is zo negatief over placebo's maar dan werkt het toch voor je?quote:Op donderdag 27 november 2025 09:20 schreef Recce het volgende:
[..]
Yups. En als het eigenlijk niet echt werkt, heb je voor een paar tientjes wel profijt van het placebo-effect en dat is vaak ook al niet gering.
's avonds staat er toch? 's avonds buiten lopen heeft geen zin.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:19 schreef Recce het volgende:
[..]
Je kunt het proberen natuurlijk.Maar ik denk dat af en toe een rondje buiten wandelen extra ook al flink helpt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Op werk geen zak gedaan krijgen omdat ik zit te scrollen en dan alles in het laatste half uur op sneltreinvaart afronden, gewoon omdat ik het eerder domweg niet uit m'n vingers krijg, voelt heel anders dan aan het eind van de avond even wat filmpjes kijken omdat ik niet weet waar ik zin in heb of omdat de rest van de dag te kort voelt om wat leuks te pakken. Immers, als ik wat leuks pak en niet goed oplet, is het zo midden in de nacht.quote:
quote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
's avonds staat er toch? 's avonds buiten lopen heeft geen zin.Nee en ik vind dat toch niet zo heel gezellig ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.al is m'n wijk leuk versierd deze periode.
En straks komt de schaatsbaan weer.Tap tap tap
Exact.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:20 schreef Recce het volgende:
[..]
Yups. En als het eigenlijk niet echt werkt, heb je voor een paar tientjes wel profijt van het placebo-effect en dat is vaak ook al niet gering.
Inderdaad! Ze moeten ook veel meer onderzoek doen naar de werking van placebo's. Als je dat effect nog verder kunt versterken, kun je zo de halve apotheek wegdoen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Precies, iedereen is zo negatief over placebo's maar dan werkt het toch voor je?
Nou ik vind het nog wel een beetje tegenvallen hier buiten met de kerstverlichting.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee en ik vind dat toch niet zo heel gezellig ookal is m'n wijk leuk versierd deze periode.
En straks komt de schaatsbaan weer.
quote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
's avonds staat er toch? 's avonds buiten lopen heeft geen zin.Jawel joh! Dan moet je gaan lopen met zo'n mijnwerkerslamp op je hoofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich. We hebben de complete homeopathie als veldtest.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Inderdaad! Ze moeten ook veel meer onderzoek doen naar de werking van placebo's. Als je dat effect nog verder kunt versterken, kun je zo de halve apotheek wegdoen.
Maar ik woon in een winkelstraat. Ze hebben nieuwe verlichting dit jaar. En de kerk wordt sowieso altijd wel verlicht. En op de markt staat een kerstboompje.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou ik vind het nog wel een beetje tegenvallen hier buiten met de kerstverlichting.
Oh ja dan is het er al wel inderdaad.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik woon in een winkelstraat. Ze hebben nieuwe verlichting dit jaar. En de kerk wordt sowieso altijd wel verlicht. En op de markt staat een kerstboompje.
Kun jij ook alleen maar onder enorme druk heel snel veel doen? Bij mij is het vaak alles of niets.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Op werk geen zak gedaan krijgen omdat ik zit te scrollen en dan alles in het laatste half uur op sneltreinvaart afronden, gewoon omdat ik het eerder domweg niet uit m'n vingers krijg, voelt heel anders dan aan het eind van de avond even wat filmpjes kijken omdat ik niet weet waar ik zin in heb of omdat de rest van de dag te kort voelt om wat leuks te pakken. Immers, als ik wat leuks pak en niet goed oplet, is het zo midden in de nacht.
Jeejquote:Op donderdag 27 november 2025 09:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee en ik vind dat toch niet zo heel gezellig ookal is m'n wijk leuk versierd deze periode.
En straks komt de schaatsbaan weer.
Whehe, dat is wel waar. Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Op zich. We hebben de complete homeopathie als veldtest.
Hangt af van hoe overbelast ik verder ben. Momenteel is het echt kut met peren, want ik heb energie geleend van 2027 ofzo, maar als ik beter in m'n vel zit, gaat alles soepeler.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Kun jij ook alleen maar onder enorme druk heel snel veel doen? Bij mij is het vaak alles of niets.
Dat is hier ook wel. Ik label het maar als een proces.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Kun jij ook alleen maar onder enorme druk heel snel veel doen? Bij mij is het vaak alles of niets.
Hmm, ik heb dat altijd gehad. Ik vind het heel moeilijk om met matige inspanning rustig aan iets te werken. Maar goed, dat is misschien ook wel steeds een energiekwestie geweest.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hangt af van hoe overbelast ik verder ben. Momenteel is het echt kut met peren, want ik heb energie geleend van 2027 ofzo, maar als ik beter in m'n vel zit, gaat alles soepeler.
Dat is ook iets wat me nu zo enorm opbreekt qua werk, ik kan nooit lekker in een klus duiken, want ik kan ieder moment gebeld worden. Gebeurt in praktijk lang niet altijd, maar het maakt het verdraaide lastig om ergens aan te beginnen. En eenmaal onderbroken, kom ik er ook niet lekker weer in.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:31 schreef Recce het volgende:
[..]
Hmm, ik heb dat altijd gehad. Ik vind het heel moeilijk om met matige inspanning rustig aan iets te werken. Maar goed, dat is misschien ook wel steeds een energiekwestie geweest.
Ah ja, dat snap ik helemaal. Ik had de laatste jaren steeds mensen in m'n omgeving die steeds op random momenten gingen appen of bellen dat ze ergens onmiddellijk hulp bij nodig hadden. Daar ben ik ook redelijk op stuk gegaan.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat me nu zo enorm opbreekt qua werk, ik kan nooit lekker in een klus duiken, want ik kan ieder moment gebeld worden. Gebeurt in praktijk lang niet altijd, maar het maakt het verdraaide lastig om ergens aan te beginnen. En eenmaal onderbroken, kom ik er ook niet lekker weer in.
Dat ging prima toen ik niet alles over de schutting gesmeten kreeg, maar het houdt nu gewoon niet op.
Nou, als je daar in een jaar achter bent, gaat het heel snel.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Helpt ook niet dat ik nog een bak energie kwijt ben aan ontdekken wat daadwerkelijk m'n persoonlijkheid is en wat ik mezelf heb aangemeten uit zelfbescherming.![]()
Het was een leerzaam jaar, zullen we maar zeggen.
Oh nog lang niet hoor.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:37 schreef Recce het volgende:
[..]
Nou, als je daar in een jaar achter bent, gaat het heel snel.
Okee bedankt allemaalquote:Op donderdag 27 november 2025 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg het maar jongons.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=9457]
Hier ook.quote:
Volgens mij is het prima dat er dingen rondvliegen (als je tenminste een beetje uitkijkt wat er rondvliegt). Dat is veel beter dan dat er van alles vast blijft zitten in jezelf. Als je jezelf niet kan uiten, blijft het rondspoken en komt het er uiteindelijk als angst/stress/andere ellende uit, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh nog lang niet hoor.Nu vooral een hoop realisaties dát ik op bepaalde manieren reageer omdat x of y. En ik doe m'n best om daar gezonder mee om te gaan, maar eenmaal alleen thuis vliegen er ook zat dingen door de kamer omdat ik mezelf in de weg zit.
"Gelukkig" vind ik het zielig voor de meeste dingen om er mee te gooien (heuj, wederom een eigenschap van x en/of y!), dus ik sloop niet echt iets, maar het is niet perse een ontwikkeling waar ik heel blij mee ben op het moment.
En die persoonlijkheid ontwikkel zich dan ook weer als je jezelf een beetje extra ontdekt. En dan moet soms de rest van de wereld ook nog beetje mee bewegen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Helpt ook niet dat ik nog een bak energie kwijt ben aan ontdekken wat daadwerkelijk m'n persoonlijkheid is en wat ik mezelf heb aangemeten uit zelfbescherming.![]()
Het was een leerzaam jaar, zullen we maar zeggen.
Zou kunnen. Hier zouden er sowieso geen andere collega's meer komen.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier ook.
Zou de enorme pleurisbende op de wegen ten zuiden van Rotterdam daar iets mee te maken hebben?
De kleine pakjes tissues zijn geduldig in ieder geval.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:48 schreef Recce het volgende:
[..]
Volgens mij is het prima dat er dingen rondvliegen (als je tenminste een beetje uitkijkt wat er rondvliegt). Dat is veel beter dan dat er van alles vast blijft zitten in jezelf. Als je jezelf niet kan uiten, blijft het rondspoken en komt het er uiteindelijk als angst/stress/andere ellende uit, is mijn ervaring.
Oh ja, dat is ook nog feest inderdaad.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
En die persoonlijkheid ontwikkel zich dan ook weer als je jezelf een beetje extra ontdekt. En dan moet soms de rest van de wereld ook nog beetje mee bewegen.
Genoeg gedronken?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |