Dus een onbekwame rechter?quote:Op donderdag 27 november 2025 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het werken in een varkensstal of bij een varkenshouderij is helemaal niet verboden binnen de islam. Het eten van varkensvlees is niet toegestaan en het gebruik van varkensproducten, het gebruik dus van varkensvet, gelatine of borstels van varkenshaar.
Het lijkt mij dus gewoon werkweigering
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 26 november 2025 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoezo dit dan? Werkgever te dom om proeftijd op te nemen in contract ?
Tijdens een rechtsgeldig afgesproken proeftijd mogen werkgever én werknemer de arbeidsovereenkomst per direct opzeggen, zonder opzegtermijn en zonder dat er een “redelijke ontslaggrond” nodig is. De werkgever hoeft bij zo’n ontslag in principe geen reden te geven, maar als de werknemer daar om vraagt, moet de werkgever de reden schriftelijk meedelen.
Lijkt mij een kwestie van er eentje zoeken.
Klopt.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:57 schreef Richestorags het volgende:
Nee hoor, D66 rechters bestaan niet.
Je bent verplicht desgevraagd een reden te geven.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Beetje raar dat de rechter daar overheen stapt.
En een wijze les voor in de toekomst: volgende keer in de proeftijd ontslaan zonder opgave van reden.
Ja maar ik ben bij bijna elk sollicitatiegesprek gevraagd hoe ik dat regelde met kinderopvang en of ik nog van plan was meer larven te werpen. Als je dat gebeurt heb je de keuze tussen erin meegaan of die baan niet krijgen en ik wilde altijd graag aan het werk blijven dus dan vertelde ik fijntjes hoe ik het geregeld had en dat ik wel klaar was met biggen (<- zie je wat ik daar deed? Haram!).quote:Op woensdag 26 november 2025 21:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee. Bepaalde informatie is gevoelig en mag niet opgevraagd worden.
Oh ik heb weleens gedreigd om met kippenbotjes, salie en maretakken op te komen dagen als bepaalde dingen op de werkvloer gepraktiseerd zouden mogen worden, zoals het plan om al het eten halal te maken. Dan krijg je dus zo'n spaghettimonster-discussie van "bewijs maar dat dit onzin is, en dan pas ik die argumenten toe op jouw godsdienst" en dan wordt alles heel snel weggelachen.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dan kan je alle religies dus toelaten hun geloof actief te belijden tijdens werkuren.
Ik kan er zo een paar bedenken die toch wel wat problemen zouden geven.
Ja lachen maar je legt jezelf die plichten op. Het heet niet voor niets geloof. Wij zijn een seculier land. Verhuis maar lekker naar Saudi-Arabië, hoewel je daar ook nog maar beperkt de tijd hebt want MBS heeft niet zoveel op met de Islam.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De plichten vanuit het geloof zijn een persoonlijke afweging. Daar kunnen jij en ik geen oordeel over scheppen. Er zijn meer dan 30 stromingen en binnen die stromingen heeft iedereen ook eigen afwegingen.
De uitspraak is vrij objectief en zou niet anders zijn bij andere rechters. Ik zou je aanraden om de uitspraak te lezen, want het nieuwsartikel drukt het wel erg op het bidden terwijl dat helemaal niet de voornaamste reden was voor de vergoeding. Het gaat om verwijtbaar handelen vanuit de werkgever.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |