abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2025 @ 15:06:23 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219341270
LIVE | ABN krijgt handen op elkaar in hogere AEX; Alphabet valt AI-dominantie Nvidia aan

Aandachtige lezers,

De lunch heeft men op locatie Amsterdam Zuid *) en Haarlem :Y) ook reeds lang en breed achter de rug, en ikzelf geniet momenteel van een vrije middag waarin ik nu wat tijd voor u vrijmaak om deze recensie te posten over het eveneens aan ons op de Zuid-as gelieerde ABN. :7~

Wat u? ''De sneltreinvaart van de AEX legt ABN, onder meer in het kader van reeds aangekondigde banenreductie vandaag de dag geen windeieren. :lijstje: Tevens er zijn naast ABN meerdere belanghebbenden in het spel die profiteren van deze meevaller'', aldus welingelichte bronnen. :Y)

Eventuele risico's mogen uiteraard nooit uit het oog worden verloren, maar een winstgevende tendens voor reeds genoemden is thans gaande lijkt mij. *)

Gegroet,

Scjvb

Het artikel:

quote:
40 minuten geleden

Mark Garrelts
Verslaggever Beurs en beleggen

Amsterdam- De AEX maakt rond de lunch nog steeds vaart. Vooral ABN doet goede zaken na de aangekondigde forse banenreductie. In de Midkap blinkt Corbion uit. Fugro is ook een grote winnaar.

© https://www.telegraaf.nl/(...)a-aan/107486099.html
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 25 november 2025 @ 15:19:21 #2
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219341359
Oh heet dat tegenwoordig banenreductie als je je medewerkers op straat flikkert omdat je aandeelhouders niet genoeg "verdienen"?
pi_219341572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:19 schreef Perox het volgende:
Oh heet dat tegenwoordig banenreductie als je je medewerkers op straat flikkert omdat je aandeelhouders niet genoeg "verdienen"?
Tsja, de staat zelf en menig pensioenfonds zijn grootaandeelhouders van ABN, dus ik zou vooral daar mijn beklag gaan doen :Y
quote:
Google AI Overview
Veel pensioenfondsen bezitten aandelen ABN AMRO, hoewel de exacte omvang varieert. De staat is de grootste aandeelhouder, maar grote vermogensbeheerders en institutionele beleggers (waaronder pensioenfondsen) bezitten ook een aanzienlijk deel van de aandelen, zo is te zien op ABN AMRO's aandeelhoudersinformatie. Diverse pensioenfondsen, zoals APG, hebben aandelen ABN AMRO in hun beleggingsportefeuille.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 25 november 2025 @ 16:11:54 #4
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219341666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, de staat zelf en menig pensioenfonds zijn grootaandeelhouders van ABN, dus ik zou vooral daar mijn beklag gaan doen :Y
[..]

Nou ja, zolang op de beursvloer en in het Haerlemsche de handjes maar op elkaar gaan, dan zal het wel beheurlijk gedrag zijn, dunkt me! :Y)
Dan hoeft men zich ook niet te verontschuldigen voor de onfortuinlijk aan het einde van de betrekking geraakte bankbedienden. :{w
pi_219341680
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:11 schreef Perox het volgende:

[..]
Dan hoeft men zich ook niet te verontschuldigen voor de onfortuinlijk aan het einde van de betrekking geraakte bankbedienden. :{w
Er is een gebrek aan schoonmaakpersoneel, een lastige omscholing is daar niet voor nodig. Ik wens ze veel succes met deze nieuwe uitdaging ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:10:28 #6
345631 Scjvb
pi_219341985
CNV: ABN AMRO trakteert werknemers op 'onaangename verrassing'
© https://www.msn.com/nl-nl(...)1cd64ba34ef731&ei=50

Hmmz..

Reeds besproken en ophanden zijnde banenreductie bij genoemde financiėle sector, derhalve bekend als huidig koploper ABN Amro, laat mensen op hoge posten heus niet koud, kan ik (u) met een gerust hart mededelen.

Wat zal ik zeggen? Er zullen natuurlijk veel gesprekken plaatsvinden met alle betrokkenen welke op meest professionele basis zullen geschieden. Deze onaangename ingreep mag een stimulans voor hen die daar hun baan dreigen te verliezen absoluut niet in de weg staan.

''Van hogerhand wordt uiteraard gestreefd hier netjes en waardig mee om te gaan'', aldus een verslag uit welingelichte bronnen te Amsterdam Zuid!

Scjvb

Artikel door ANP Producties • 6u •

AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO trakteert de werknemers op een "onaangename verrassing" met de mededeling dat de komende jaren duizenden banen worden geschrapt. Dat zegt onderhandelaar Arthur Bot van vakbond CNV. "Een massa-ontslag, vooral gedreven door winstgroei."

Bot spreekt van "grote cijfers", maar zegt ook dat het nog erg vaag is waar die banen precies komen te vervallen. "Het heeft enorme impact. Het vreemde is dat vooralsnog totaal niet duidelijk is of de ontslagen vooral in Nederland of in het buitenland vallen. Dat is toch erg belangrijke informatie voor alle stakeholders en in de eerste plaats voor de werknemers zelf."

Volgens de CNV-onderhandelaar zijn er afspraken nodig over een vrijwillige vertrekregeling. "Als degenen die vrijwillig willen vertrekken een extra stimulans krijgen, staan er uiteindelijk minder werknemers op de lijst voor gedwongen ontslag."

Hij zegt ook dat de werkdruk bij ABN AMRO al hoog is en dat dit banenverlies daar nog eens bovenop komt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:47:09 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219342257
Tja, als je 5000 mensen op straat flikkert dan kan het dividend natuurlijk weer omhoog dus logisch dat de koers stijgt
Graag op anoniem
  dinsdag 25 november 2025 @ 17:50:06 #8
345631 Scjvb
pi_219342271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:47 schreef Twiitch het volgende:
Tja, als je 5000 mensen op straat flikkert dan kan het dividend natuurlijk weer omhoog dus logisch dat de koers stijgt
Dat valt zeker niet te ontkennen inderdaad.
pi_219342657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:19 schreef Perox het volgende:
Dat is niet van de laatste tijd.
Begin jaren negentig werkte ik bij een grote multinational met sterke en zwakke divisies.
De beste manier om bij de kwartaalcijfers de aandelenkoers een boost te geven was het aankondigen van ontslagrondes bij de zwakke broeders in de famillie.
Ik heb de aantallen van de verschillende perconferenties wel eens opgeteld. Het aantal ontslagen medewerkers was hoger dan het aantal dat er in dienst was.
Ik maakte toen de grap dat we beslist extra mensen moesten aannemen anders hadden we er er niet genoeg om te ontslaan.
-
  dinsdag 25 november 2025 @ 19:00:55 #10
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219342735
En die ceo maar pochen dat mbv AI 140.000 telefoontjes per maand afhandelen.
Dat je door die gare chatbot van hun minutenlang aan het lijntje wordt gehouden en je uiteindelijk uit pure razernij de hoorn erop gooit interesseert ze niet.
pi_219342768
Ah. Iedereen behalve het management en de IT afdeling vervangen door AI. De klanten kunnen dus beter preventief een andere bank gaan zoeken, want dat gaat niet lang duren.
pi_219343511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:00 schreef kibo het volgende:
En die ceo maar pochen dat mbv AI 140.000 telefoontjes per maand afhandelen.
Dat je door die gare chatbot van hun minutenlang aan het lijntje wordt gehouden en je uiteindelijk uit pure razernij de hoorn erop gooit interesseert ze niet.
Als ik bij een bedrijf waar ik nog geen klant ben tegen een chatbot aan loop dan gooi ik in 9 van de 10 gevallen "de deur dicht".
Heb geen behoefte aan aangeleerde beleefdheid en meelevendheid i.c.m. een kennnisniveau dat niet boven die van een FAQ uitkomt, lezen kan ik zelf ook wel.

Ben ik al wel klant bij een bedrijf dan zoek ik net zo lang door tot ik een telefoonnummer heb waar ik echte mensen kan spreken.
-
pi_219344319
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als ik bij een bedrijf waar ik nog geen klant ben tegen een chatbot aan loop dan gooi ik in 9 van de 10 gevallen "de deur dicht".
Heb geen behoefte aan aangeleerde beleefdheid en meelevendheid i.c.m. een kennnisniveau dat niet boven die van een FAQ uitkomt, lezen kan ik zelf ook wel.

Ben ik al wel klant bij een bedrijf dan zoek ik net zo lang door tot ik een telefoonnummer heb waar ik echte mensen kan spreken.
Ik koop altijd een goedkope en stevige telefoon. Die je kunt laten vallen en die waterdicht is. Daar zit meestal een wat minder krachtige processor in en dus draaien ze op een wat oudere Android versie.

Bij mijn vorige baas kregen ik en mijn collega (beide software ontwikkelaars) een nieuwe app om te testen en te integreren, die niet op onze telefoons werkte. Hij ondersteunde alleen de laatste en de vorige Android versie. Dus ik heb toen aan een heleboel mensen moeten uitleggen waarom dat niet handig is. En dat vonden die app makers niet leuk: dan konden ze niet de mooiste en nieuwste dingen in hun app stoppen. "Oude troep!"

Maar uiteindelijk moest ik vier jaar geleden toch een nieuwe telefoon kopen, omdat de app van de ABN-AMRO niet meer werkte. En dat gaat nu weer gebeuren. Dus het heeft weinig nut om een stevige en degelijke telefoon te kopen. Je kunt het beste een goedkope telefoon kopen met de laatste Android versie er op. En omdat daar dan een stevige processor in moet zitten, hebben ze dan op alle andere dingen moeten bezuinigen.

En alleen voor 1 bankapp.

Nou zegt de bank dat die Android versie niet meer ondersteund wordt en daarom een veiligheidsrisico is en ik daarom de Android versie die er op staat moet opwaarderen. Maar het is geen Windows computer. En zelfs dan: veel mensen moeten nu ook een nieuwe kopen omdat ze naar Windows 11 moeten.

Bij een telefoon maakt de fabrikant meestal maar voor een jaar updates. Nou is het is een Motorola, dus die geven je twee jaar updates. Maar de laatste update is dus van twee jaar geleden. De telefoon is dus nu niet ineens onveiliger dan twee jaar geleden, hij is nog net zo veilig of onveilig. Maar de Android versie opwaarderen is dus onmogelijk.

Maar ja, anders kunnen de ontwikkelaars niet aan de slag met de mooiste nieuwe bedieningselementen en multimedia. Voor een bankapp ...

Ik heb hierover twee keer contact opgenomen met de helpdesk. In beide gevallen was de reactie: "Koop gewoon een nieuwe telefoon. En anders gebruik je de app toch gewoon niet? Denk je dat ons dat wat interesseert?"

Ok, op zich niet verrassend. Een standaard IT afdeling. Maar wel heel irritant! Luister eens een keer naar je klanten!

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 25-11-2025 21:36:24 ]
pi_219346349
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

Hmmz..

Reeds besproken en ophanden zijnde banenreductie bij genoemde financiėle sector, derhalve bekend als huidig koploper ABN Amro, laat mensen op hoge posten heus niet koud, kan ik (u) met een gerust hart mededelen.

Wat zal ik zeggen? Er zullen natuurlijk veel gesprekken plaatsvinden met alle betrokkenen welke op meest professionele basis zullen geschieden. Deze onaangename ingreep mag een stimulans voor hen die daar hun baan dreigen te verliezen absoluut niet in de weg staan.

''Van hogerhand wordt uiteraard gestreefd hier netjes en waardig mee om te gaan'', aldus een verslag uit welingelichte bronnen te Amsterdam Zuid!

Scjvb

AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO trakteert de werknemers op een "onaangename verrassing" met de mededeling dat de komende jaren duizenden banen worden geschrapt. Dat zegt onderhandelaar Arthur Bot van vakbond CNV. "Een massa-ontslag, vooral gedreven door winstgroei."

[ afbeelding ]

Bot spreekt van "grote cijfers", maar zegt ook dat het nog erg vaag is waar die banen precies komen te vervallen. "Het heeft enorme impact. Het vreemde is dat vooralsnog totaal niet duidelijk is of de ontslagen vooral in Nederland of in het buitenland vallen. Dat is toch erg belangrijke informatie voor alle stakeholders en in de eerste plaats voor de werknemers zelf."

Volgens de CNV-onderhandelaar zijn er afspraken nodig over een vrijwillige vertrekregeling. "Als degenen die vrijwillig willen vertrekken een extra stimulans krijgen, staan er uiteindelijk minder werknemers op de lijst voor gedwongen ontslag."

Hij zegt ook dat de werkdruk bij ABN AMRO al hoog is en dat dit banenverlies daar nog eens bovenop komt.
En zo begint het. 80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.
Corporate translator
  woensdag 26 november 2025 @ 11:58:16 #15
345631 Scjvb
pi_219347232
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]
En zo begint het. 80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.
Dat klopt helaas.
  woensdag 26 november 2025 @ 12:10:09 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219347309
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]
80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.
En dan? Daar is toch niemand bij gebaat? Als de koopkracht bij 80% van de beroepsbevolking keldert dan staan die AI & robots toch ook voor Jan Lul te werken? Wie gaat shit op Amazon kopen als ze op straat wonen?
Graag op anoniem
pi_219347378
quote:
11s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]
En dan? Daar is toch niemand bij gebaat? Als de koopkracht bij 80% van de beroepsbevolking keldert dan staan die AI & robots toch ook voor Jan Lul te werken? Wie gaat shit op Amazon kopen als ze op straat wonen?
Dat is voor latere zorg. Dit kwartaal of dit boekjaar is in ieder geval weer een succes.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219347428
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 november 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:

Hmmz..

Scjvb

[ afbeelding ]

Die CNV onderhandelaar lult, ten eerste is het extreem professioneel aangekondigt, al een week van te voren dat er belangrijk nieuws zou zijn, daarna is voorbeurs de mail naar de medewerkers gezonden, en om half 11 was er direct een Q&A met de leidinggevenden met meerdere follow ups.
Bovendien is aan begin van jaar al aangekondigt dat de focus sterk zou liggen op de operationele kosten, in April bleek dat er geen verbetering zag, en heeft aan de rem getrokken door alle externe medewerkers op te zeggen.

Allemaal volledig transparant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219347497
quote:

[..]
Boeit dat? Dit is de toekomst.
Corporate translator
pi_219347545
quote:

[..]
Krijg je een beetje een situatie zoals tijdens de individuele revolutie, een enorm grote onderklasse met een paar mega rijken, en die geven ze brood en spelen om ze rustig te houden.
pi_219349262
quote:

[..]
Die moeten allemaal in de zorg, onderwijs en bouw gaan werken.
  woensdag 26 november 2025 @ 17:46:12 #22
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219349313
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Boeit dat? Dit is de toekomst.
De toekomst boeit jou niet?
pi_219349440
Maar kan je uit eerste hand vertellen dat dit allang duidelijk was, toen nieuwe CEO aantrad was dit 1 van kernpunten, en tot dusver heeft ze gefaalt. Kortom, hard snijden is haar enige keuze. Overigens kan ik zeggen dat ABN het goed doet, qua innovatie wellicht de meest vooruitlopende bank van Nederland, het grote nadeel is dat het zakelijk vele malen kleiner is dan Rabo en ING, en daar zit precies de pijn, een goede operationele organisatie, maar er staat te weinig kapitaal tegenover. En dat is precies mijn kritiek, het personeel is niet het probleem, het volume is te laag.
pi_219349646
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:03 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik zeggen dat ABN het goed doet, qua innovatie wellicht de meest vooruitlopende bank van Nederland
De website van ABN en mobiel bankieren app is echt fijn vind ik. Geen idee hoe het bij de andere banken zit.
  Forum Admin woensdag 26 november 2025 @ 19:29:46 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219350175
Banken beleggen met jouw geld, maken recordwinsten, verhogen jaarlijks de prijs maar bieden minder service en dan ontslaan ze ook nog eens een boel mensen.

Moderne maffia.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 26 november 2025 @ 19:40:11 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219350357
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:24 schreef alternatif het volgende:

[..]
De website van ABN en mobiel bankieren app is echt fijn vind ik. Geen idee hoe het bij de andere banken zit.
Sns, nu ASN werkt ook goed, geen moeilijk gedoe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 26 november 2025 @ 19:49:06 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219350524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Banken beleggen met jouw geld, maken recordwinsten, verhogen jaarlijks de prijs maar bieden minder service en dan ontslaan ze ook nog eens een boel mensen.

Moderne maffia.
En worden ook nog eens (indirect) gespekt met bergen belastinggeld, en als ze het dusdanig begaaien dat de kiet om dreigt te vallen dat staat de staat klaar om de boel te redden.

Gouden business.
Huilen dan.
pi_219352969
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En worden ook nog eens (indirect) gespekt met bergen belastinggeld, en als ze het dusdanig begaaien dat de kiet om dreigt te vallen dat staat de staat klaar om de boel te redden.

Gouden business.
Dat is alweer 15 jaar terug, de banken in Nederland zijn volledig hervormd, en terecht.
pi_219353069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 17:46 schreef kibo het volgende:

[..]
De toekomst boeit jou niet?
Die boeit mij zeker wel alleen je moet er op voorbereiden dat de meeste mensen vervangbaar zijn.
Corporate translator
  maandag 1 december 2025 @ 19:04:37 #30
345631 Scjvb
pi_219388721
Update: Massaontslagen bij ABN AMRO: dit is het salaris per functie

Het stond vast dat er 'n vervolg zou komen op reeds vermelde goede zaken in de TT. Dat aanzienlijk banenverlies richting 2028 die in deze sector werkzaam zijn door velen van hen niet bepaald wordt toegejuicht moge duidelijk zijn.

Wat kan ik zeggen? Echter zijn er legio vacatures die personeel zullen aantrekken met specialistische kwaliteiten, welke van belang zijn voor huidige en meest toekomstige doeleinden bij ABN Amro.

Dat de circa 5.200 ontslagen te maken hebben met toekomstgericht handelen, waarbij forse kostenverlaging voor de bank om haar toekomstplannen te kunnen verwezenlijken nodig is, is geen geheim.

Aangaande salarissen en dergelijke waarover het nieuwe artikel u bericht wordt uiteraard ook het een en ander toegelicht, aangezien transparantie te allen tijde 'n groot goed is voor de bank zelf en al haar medewerkers (in spe).

Fijne avond!

Scjvb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')