quote:40 minuten geleden
Mark Garrelts
Verslaggever Beurs en beleggen
Amsterdam- De AEX maakt rond de lunch nog steeds vaart. Vooral ABN doet goede zaken na de aangekondigde forse banenreductie. In de Midkap blinkt Corbion uit. Fugro is ook een grote winnaar.
© https://www.telegraaf.nl/(...)a-aan/107486099.html
Tsja, de staat zelf en menig pensioenfonds zijn grootaandeelhouders van ABN, dus ik zou vooral daar mijn beklag gaan doenquote:Op dinsdag 25 november 2025 15:19 schreef Perox het volgende:
Oh heet dat tegenwoordig banenreductie als je je medewerkers op straat flikkert omdat je aandeelhouders niet genoeg "verdienen"?
quote:Google AI Overview
Veel pensioenfondsen bezitten aandelen ABN AMRO, hoewel de exacte omvang varieert. De staat is de grootste aandeelhouder, maar grote vermogensbeheerders en institutionele beleggers (waaronder pensioenfondsen) bezitten ook een aanzienlijk deel van de aandelen, zo is te zien op ABN AMRO's aandeelhoudersinformatie. Diverse pensioenfondsen, zoals APG, hebben aandelen ABN AMRO in hun beleggingsportefeuille.
Nou ja, zolang op de beursvloer en in het Haerlemsche de handjes maar op elkaar gaan, dan zal het wel beheurlijk gedrag zijn, dunkt me!quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, de staat zelf en menig pensioenfonds zijn grootaandeelhouders van ABN, dus ik zou vooral daar mijn beklag gaan doen
[..]
Er is een gebrek aan schoonmaakpersoneel, een lastige omscholing is daar niet voor nodig. Ik wens ze veel succes met deze nieuwe uitdagingquote:Op dinsdag 25 november 2025 16:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Dan hoeft men zich ook niet te verontschuldigen voor de onfortuinlijk aan het einde van de betrekking geraakte bankbedienden.
Dat valt zeker niet te ontkennen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:47 schreef Twiitch het volgende:
Tja, als je 5000 mensen op straat flikkert dan kan het dividend natuurlijk weer omhoog dus logisch dat de koers stijgt
Dat is niet van de laatste tijd.quote:Op dinsdag 25 november 2025 15:19 schreef Perox het volgende:
Oh heet dat tegenwoordig banenreductie als je je medewerkers op straat flikkert omdat je aandeelhouders niet genoeg "verdienen"?
Als ik bij een bedrijf waar ik nog geen klant ben tegen een chatbot aan loop dan gooi ik in 9 van de 10 gevallen "de deur dicht".quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:00 schreef kibo het volgende:
En die ceo maar pochen dat mbv AI 140.000 telefoontjes per maand afhandelen.
Dat je door die gare chatbot van hun minutenlang aan het lijntje wordt gehouden en je uiteindelijk uit pure razernij de hoorn erop gooit interesseert ze niet.
Ik koop altijd een goedkope en stevige telefoon. Die je kunt laten vallen en die waterdicht is. Daar zit meestal een wat minder krachtige processor in en dus draaien ze op een wat oudere Android versie.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als ik bij een bedrijf waar ik nog geen klant ben tegen een chatbot aan loop dan gooi ik in 9 van de 10 gevallen "de deur dicht".
Heb geen behoefte aan aangeleerde beleefdheid en meelevendheid i.c.m. een kennnisniveau dat niet boven die van een FAQ uitkomt, lezen kan ik zelf ook wel.
Ben ik al wel klant bij een bedrijf dan zoek ik net zo lang door tot ik een telefoonnummer heb waar ik echte mensen kan spreken.
En zo begint het. 80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:
CNV: ABN AMRO trakteert werknemers op 'onaangename verrassing'
© https://www.msn.com/nl-nl(...)1cd64ba34ef731&ei=50
Hmmz..
Reeds besproken en ophanden zijnde banenreductie bij genoemde financiėle sector, derhalve bekend als huidig koploper ABN Amro, laat mensen op hoge posten heus niet koud, kan ik (u) met een gerust hart mededelen.
Wat zal ik zeggen? Er zullen natuurlijk veel gesprekken plaatsvinden met alle betrokkenen welke op meest professionele basis zullen geschieden. Deze onaangename ingreep mag een stimulans voor hen die daar hun baan dreigen te verliezen absoluut niet in de weg staan.
''Van hogerhand wordt uiteraard gestreefd hier netjes en waardig mee om te gaan'', aldus een verslag uit welingelichte bronnen te Amsterdam Zuid!
Scjvb
Artikel door ANP Producties • 6u •
AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO trakteert de werknemers op een "onaangename verrassing" met de mededeling dat de komende jaren duizenden banen worden geschrapt. Dat zegt onderhandelaar Arthur Bot van vakbond CNV. "Een massa-ontslag, vooral gedreven door winstgroei."
[ afbeelding ]
Bot spreekt van "grote cijfers", maar zegt ook dat het nog erg vaag is waar die banen precies komen te vervallen. "Het heeft enorme impact. Het vreemde is dat vooralsnog totaal niet duidelijk is of de ontslagen vooral in Nederland of in het buitenland vallen. Dat is toch erg belangrijke informatie voor alle stakeholders en in de eerste plaats voor de werknemers zelf."
Volgens de CNV-onderhandelaar zijn er afspraken nodig over een vrijwillige vertrekregeling. "Als degenen die vrijwillig willen vertrekken een extra stimulans krijgen, staan er uiteindelijk minder werknemers op de lijst voor gedwongen ontslag."
Hij zegt ook dat de werkdruk bij ABN AMRO al hoog is en dat dit banenverlies daar nog eens bovenop komt.
Dat klopt helaas.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:37 schreef HSG het volgende:
[..]
En zo begint het. 80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.
En dan? Daar is toch niemand bij gebaat? Als de koopkracht bij 80% van de beroepsbevolking keldert dan staan die AI & robots toch ook voor Jan Lul te werken? Wie gaat shit op Amazon kopen als ze op straat wonen?quote:Op woensdag 26 november 2025 09:37 schreef HSG het volgende:
[..]
80% van de mensen gaan hun baan verliezen door AI en robotisering.
Dat is voor latere zorg. Dit kwartaal of dit boekjaar is in ieder geval weer een succes.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En dan? Daar is toch niemand bij gebaat? Als de koopkracht bij 80% van de beroepsbevolking keldert dan staan die AI & robots toch ook voor Jan Lul te werken? Wie gaat shit op Amazon kopen als ze op straat wonen?
Die CNV onderhandelaar lult, ten eerste is het extreem professioneel aangekondigt, al een week van te voren dat er belangrijk nieuws zou zijn, daarna is voorbeurs de mail naar de medewerkers gezonden, en om half 11 was er direct een Q&A met de leidinggevenden met meerdere follow ups.quote:Op dinsdag 25 november 2025 17:10 schreef Scjvb het volgende:
CNV: ABN AMRO trakteert werknemers op 'onaangename verrassing'
© https://www.msn.com/nl-nl(...)1cd64ba34ef731&ei=50
Hmmz..
Reeds besproken en ophanden zijnde banenreductie bij genoemde financiėle sector, derhalve bekend als huidig koploper ABN Amro, laat mensen op hoge posten heus niet koud, kan ik (u) met een gerust hart mededelen.
Wat zal ik zeggen? Er zullen natuurlijk veel gesprekken plaatsvinden met alle betrokkenen welke op meest professionele basis zullen geschieden. Deze onaangename ingreep mag een stimulans voor hen die daar hun baan dreigen te verliezen absoluut niet in de weg staan.
''Van hogerhand wordt uiteraard gestreefd hier netjes en waardig mee om te gaan'', aldus een verslag uit welingelichte bronnen te Amsterdam Zuid!
Scjvb
Artikel door ANP Producties • 6u •
AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO trakteert de werknemers op een "onaangename verrassing" met de mededeling dat de komende jaren duizenden banen worden geschrapt. Dat zegt onderhandelaar Arthur Bot van vakbond CNV. "Een massa-ontslag, vooral gedreven door winstgroei."
[ afbeelding ]
Bot spreekt van "grote cijfers", maar zegt ook dat het nog erg vaag is waar die banen precies komen te vervallen. "Het heeft enorme impact. Het vreemde is dat vooralsnog totaal niet duidelijk is of de ontslagen vooral in Nederland of in het buitenland vallen. Dat is toch erg belangrijke informatie voor alle stakeholders en in de eerste plaats voor de werknemers zelf."
Volgens de CNV-onderhandelaar zijn er afspraken nodig over een vrijwillige vertrekregeling. "Als degenen die vrijwillig willen vertrekken een extra stimulans krijgen, staan er uiteindelijk minder werknemers op de lijst voor gedwongen ontslag."
Hij zegt ook dat de werkdruk bij ABN AMRO al hoog is en dat dit banenverlies daar nog eens bovenop komt.
Boeit dat? Dit is de toekomst.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En dan? Daar is toch niemand bij gebaat? Als de koopkracht bij 80% van de beroepsbevolking keldert dan staan die AI & robots toch ook voor Jan Lul te werken? Wie gaat shit op Amazon kopen als ze op straat wonen?
Krijg je een beetje een situatie zoals tijdens de individuele revolutie, een enorm grote onderklasse met een paar mega rijken, en die geven ze brood en spelen om ze rustig te houden.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die moeten allemaal in de zorg, onderwijs en bouw gaan werken.quote:Op woensdag 26 november 2025 12:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De website van ABN en mobiel bankieren app is echt fijn vind ik. Geen idee hoe het bij de andere banken zit.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:03 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan ik zeggen dat ABN het goed doet, qua innovatie wellicht de meest vooruitlopende bank van Nederland
Sns, nu ASN werkt ook goed, geen moeilijk gedoe.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:24 schreef alternatif het volgende:
[..]
De website van ABN en mobiel bankieren app is echt fijn vind ik. Geen idee hoe het bij de andere banken zit.
En worden ook nog eens (indirect) gespekt met bergen belastinggeld, en als ze het dusdanig begaaien dat de kiet om dreigt te vallen dat staat de staat klaar om de boel te redden.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Banken beleggen met jouw geld, maken recordwinsten, verhogen jaarlijks de prijs maar bieden minder service en dan ontslaan ze ook nog eens een boel mensen.
Moderne maffia.
Dat is alweer 15 jaar terug, de banken in Nederland zijn volledig hervormd, en terecht.quote:Op woensdag 26 november 2025 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En worden ook nog eens (indirect) gespekt met bergen belastinggeld, en als ze het dusdanig begaaien dat de kiet om dreigt te vallen dat staat de staat klaar om de boel te redden.
Gouden business.
Die boeit mij zeker wel alleen je moet er op voorbereiden dat de meeste mensen vervangbaar zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |