Er vloeit wel een miljoentje of 100 per jaar vanuit de UAE naar alle bobo's van de UCI gok ik.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoeveel miljoen krijgt Lappartient van al die oliesjeiks uit UAE?
We beginnen inderdaad wel steeds dichter bij dit punt te komen. Misschien dat ik binnenkort alleen nog de dames kijk. Het was in de Strade bv. toch ook 100x vermakelijker bij de vrouwen dan bij de mannenquote:Op maandag 9 maart 2026 14:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ik stop met wielrennen kijken als dit gebeurt.
Omdat renners daar op een gegeven moment niet meer beter werden en ze niet veel toptalenten binnen hengelden. Dat doet UAE wel anders.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
De SKY overmacht kwam ook ten einde uiteindelijk.
Hoewel ik Froome een lul vond en vind (ja die mag in de compilatie @wimderon ) reed hij geen minuten weg bij de concurrentie in letterlijk elke koers. En hij had ook niet standaard ploeggenoten op 2 en 3. Porte was veel wisselvalliger, Poels ook.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
De SKY overmacht kwam ook ten einde uiteindelijk.
is toch gewoon zowat een kopie van het artikel van HLN. Behalve dat bronnen dat aan WielerFlits hebben bevestigd, maar daar heeft Youri sowieso een handje van, terwijl het al dagen ergens anders op het internet.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:01 schreef Pistolero het volgende:
Volgens de vrienden van Wielerflits gaat Seixas naar UAE gewoon gebeuren.
Ik sta inmiddels volledig achter Iran.
De zaakwaarnemer van Seixas is een oud-Festina renner. Die weet wel hoe je mensen moet bespelen.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voorlopig ga ik uit van een briljante onderhandelingsstrategie vanuit kamp Seixas. #copium
Zou ook veel zeggen over Seixas en zijn entourage als hij hiervoor zou kiezen..quote:Op dinsdag 10 maart 2026 03:13 schreef TAmaru het volgende:
Zelfs ik als hardcore UAE-fan zou dit niet echt leuk vinden. Ik zie veel liever de strijd Pogacar/Del Toro - Seixas waarbij het UAE-kamp telkens wint.
Zeker. Afgezien van het financiële aspect lijkt het me niet verstandig.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:01 schreef mitt het volgende:
[..]
Zou ook veel zeggen over Seixas en zijn entourage als hij hiervoor zou kiezen..
Zijn die er dan? Sowieso zijn er volgens mij amper fans die fan zijn van een bepaald team.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 03:13 schreef TAmaru het volgende:
Zelfs ik als hardcore UAE-fan zou dit niet echt leuk vinden. Ik zie veel liever de strijd Pogacar/Del Toro - Seixas waarbij het UAE-kamp telkens wint.
Ik dus wel. Heb thuis ook verschillende UAE-shirts, petjes, sokken etc. De hele mikmak. En ik juich voor Del Toro, Almeida, Christen, Politt, Sivakov, McNulty. Dus ja, hardcore fan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn die er dan? Sowieso zijn er volgens mij amper fans die fan zijn van een bepaald team.
Het is pas echt waar wanneer diverse bronnen het aan wf bevestigd hebben natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:50 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
is toch gewoon zowat een kopie van het artikel van HLN. Behalve dat bronnen dat aan WielerFlits hebben bevestigd, maar daar heeft Youri sowieso een handje van, terwijl het al dagen ergens anders op het internet.
Zo kan iedereen wel nieuws maken.
Ik heb geen seconde van Strade Bianche gezien omdat ik van tevoren wel wist hoe de koers zou gaan verlopen.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:07 schreef Mykonos het volgende:
[..]
We beginnen inderdaad wel steeds dichter bij dit punt te komen. Misschien dat ik binnenkort alleen nog de dames kijk. Het was in de Strade bv. toch ook 100x vermakelijker bij de vrouwen dan bij de mannen
Strade was altijd een van de mooiste koersen maar nu wel totaal doodgeslagen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb geen seconde van Strade Bianche gezien omdat ik van tevoren wel wist hoe de koers zou gaan verlopen.
Ja, klopt. Tegenwoordig is Sanremo ongeveer de mooiste koersquote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:56 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Strade was altijd een van de mooiste koersen maar nu wel totaal doodgeslagen.
Afgelopen 2 jaar mannen al niet meer gekeken, terwijl ik fan van eerste uur was.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:56 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Strade was altijd een van de mooiste koersen maar nu wel totaal doodgeslagen.
Het zijn vreemde tijden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, klopt. Tegenwoordig is Sanremo ongeveer de mooiste koers
Naast dat Europol de hele inboedel van UAE eens goed moet doorlichten, helpt een verbod op de wattagemeter denk ik al heel erg veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het zijn vreemde tijden.
Grote rondes blijven ook op zich wel leuk omdat ook de plekken 2-10 in het klassement en de nevenklassementen spannend kunnen zijn, plus soms de strijd om de etappezeges. Maar eendagskoersen met meer dan een enkel heuveltje erin hoef je echt niet meer te kijken nee.
Vroeger vonden we massasprints al saai
quote:We zijn nog altijd maar half maart en toch gonst het reeds van de geruchten omtrent mogelijke transfers en nieuwe sponsors. Het worden weer spannende tijden.
De ongetwijfeld grootste naam die over de tongen gaat, is die van Paul Seixas. De Franse revelatie, nog altijd maar 19 jaar oud, ligt nog tot eind 2027 onder contract bij het ambitieuze Decathlon CMA CGM. Uiteraard willen zij de Franse wielerhoop graag langer aan zich binden en het openbreken van zijn contract lijkt de logica zelve. Toch zitten er serieuze adders onder het gras. Het team vaart nog steeds onder Franse vlag, wat impliceert dat renners als werknemers in dienst zijn en ook belast worden als werknemers. Door zijn sterke prestaties is de marktwaarde van Seixas spectaculair de hoogte ingejaagd naar bedragen die enkel de grote ploegen kunnen ophoesten. Wil Decathlon Seixas netto evenveel doen verdienen als bijvoorbeeld INEOS Grenadiers of UAE Team Emirates, dan moet het bruto een veel hoger bedrag ophoesten. Seixas’ manager Joona Laukka is alvast neergestreken in de karavaan van Parijs-Nice, maar hij laat weten dat zijn renner nog alle tijd heeft, Decathlon-CEO Dominique Serieys dringt aan op een beslissing voor de Tour. Mocht Seixas het team verlaten, dan beschikt volgens Franse bronnen INEOS Grenadiers over de beste papieren.
Van Eetvelt met nieuwe manager
Ook bij Lotto-Intermarché ligt er heel wat werk op de plank. Zowel Lennert Van Eetvelt als Arnaud De Lie zijn einde contract en liggen goed in de markt. Van Eetvelt is de zoveelste landgenoot die de Italiaan Alex Carrera als manager onder de arm heeft genomen en dan is een vertrek bij de huidige werkgever doorgaans de volgende stap. Carrera laat weten dat Lotto-Intermarché de eerste ploeg is met wie zal worden gebabbeld, volgens onze bronnen heeft Soudal Quick-Step al een eerste visje uitgeworpen.
De Lie wordt gemeld bij Red Bull-BORA-hansgrohe maar een verlengd verblijf bij Lotto-Intermarché wordt evenmin uitgesloten. En er zijn nog andere kapers op de kust. De zakelijke belangen van De Lie worden verdedigd door David van der Poel. Het volgende stukje van de puzzel mag u zelf leggen.
Twee Belgische namen willen we er nog uitpikken: Florian Vermeersch en Jordi Meeus. Uiteraard zijn het twee gewilde renners. Vermeersch is geen winnaarstype, maar bewijst elke wedstrijd opnieuw zijn grote waarde in dienst van Tadej Pogacar. Een verlengd verblijf bij UAE Team Emirates lijkt een vanzelfsprekendheid, maar de wereldkampioen gravel wordt door het Nederlandse Wielerflits nadrukkelijk bij Alpecin-Premier Tech gemeld. De bereidwilligheid van Florian Vermeersch om tijdens de Omloop Nieuwsblad met Mathieu van der Poel naar de Muur van Geraardsbergen te rijden, zou een vingerwijzing kunnen zijn.
Jordi Meeus heeft de start van zijn seizoen zeker niet gemist met onder meer winst in de GP Samyn. De 27-jarige Limburger is einde contract en na zes jaar BORA misschien wel aan iets nieuw toe. De broers Roodhooft toonden in het verleden al interesse voor de sprinter die zeer goed bevriend is met Jasper Philipsen.
Kapitaalsinjectie INEOS?
Ook op sponsorvlak is er beweging. Vooral INEOS Grenadiers heeft weldra nieuws te melden. Nadat vorig jaar reeds het Franse Total Energies mee aan boord kwam, meldt The Times nu ook de komst van het Deense softwarebedrijf Netcompany, goed voor een jaarlijkse inbreng van twintig miljoen euro. Of dit het team in staat zal stellen hun plaats aan de top van de piramide terug in te nemen, valt nog af te wachten. De komst van nieuwe sponsors stelt eigenaar Jim Ratcliffe immers in staat om zijn eigen bijdrage terug te schroeven.
Het vrouwenpeloton staat ook voor een spectaculaire wijziging. Het succesvolle FDJ-SUEZ, het team van Demi Vollering, krijgt straks op het truitje het gezelschap van Red Bull. Het Oostenrijkse energiedrankje wil zich ook in het vrouwenpeloton nestelen en heeft daarom een oogje laten vallen op wat momenteel het beste team van het peloton geworden is. Vollering is straks einde contract en bevindt zich in een comfortabele situatie. De komst van Red Bull zou ook een verlengd verblijf van de Europese kampioene garanderen. De ploeg blijft voorlopig eigendom van de Franse CEO Stephen Delcourt, maar op termijn wil Red Bull eigenaar worden van het team.
Die rijdt na Romandië bewust 4 maanden geen koers omdat hij meer bij zijn familie wil zijn.quote:
In 1e instantie zou hij ook Zwitserland rijden zodat hij ook die koers nog kon winnen, maar dat zal wel veranderd zijn toen hij hoorde dat Pogi ook start..quote:Op zondag 15 maart 2026 12:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die rijdt na Romandië bewust 4 maanden geen koers omdat hij meer bij zijn familie wil zijn.
Ja, dat lijkt me wel klaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |