Erger nog: pas bij de 4e generatie van de hardware zou FSD mogelijk zijn. Alle voorgaande generaties komen niet verder dan enhanced autopilot of wat daar op lijkt. Die hebben voor niets geld gelapt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh ja, kan me nog wel herinneren dat je die als een van de weinige opties kon selecteren. Was nog een prijzige ook, >¤4k volgens mij. Dus als je dat bij je Model 3 in 2019 bestelt hebt heb je er al die jaren eigenlijk dus geen gebruik van kunnen maken?
Wat een gelul. FSD is er al, het is alleen in Europa nog niet toegestaan. En het is by far het beste systeem. Dat weet jij niet omdat je 0,0 ervaring hebt met Tesla, wat vreemd is omdat je steeds net doet alsof je weet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het wordt al gehyped sinds 2013 en verkocht sinds 2016. En het is er nog steeds niet.
[..]
Op lange afstanden op de snelweg kan het handig zijn.
Maar dat kan ook bij andere merken met rijhulpsystemen. Echt uniek is dat niet.
In de stad zie ik het voordeel niet, omdat je toch de hele tijd het hoofd erbij moet houden omdat FSD niet volledig autonoom rijdt.
Je weet dat ik je leugens negeer he?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een gelul. FSD is er al, het is alleen in Europa nog niet toegestaan. En het is by far het beste systeem. Dat weet jij niet omdat je 0,0 ervaring hebt met Tesla, wat vreemd is omdat je steeds net doet alsof je weet waar je het over hebt.
Dat is lekker makkelijk, aangezien ik niet aan leugens doe.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet dat ik je leugens negeer he?
Kost nu zelfs ¤7.500 voor de m3 zie ik.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Erger nog: pas bij de 4e generatie van de hardware zou FSD mogelijk zijn. Alle voorgaande generaties komen niet verder dan enhanced autopilot of wat daar op lijkt. Die hebben voor niets geld gelapt.
Ik ben benieuwd of ze recht op restitutie hebben.
En zelfs bij de vierde (huidige) generatie is het onduidelijk of de hardware full self driving aan kan.
Ze zijn bezig met de vijfde generatie die zeker 2 x krachtiger is.
Ik ga mij daar niet door laten uitlokkenquote:Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk, aangezien ik niet aan leugens doe.
Wederom onwaar. Er wordt binnenkort een FSD versie uitgerold die ook met HW3 werkt. En anders krijg je een hardware upgrade tzt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Erger nog: pas bij de 4e generatie van de hardware zou FSD mogelijk zijn. Alle voorgaande generaties komen niet verder dan enhanced autopilot of wat daar op lijkt. Die hebben voor niets geld gelapt.
Ik ben benieuwd of ze recht op restitutie hebben.
En zelfs bij de vierde (huidige) generatie is het onduidelijk of de hardware full self driving aan kan.
Ze zijn bezig met de vijfde generatie die zeker 2 x krachtiger is.
Aldus degene die hier onwaarheden verkondigt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ga mij daar niet door laten uitlokken
Ja, ik ben benieuwd hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kost nu zelfs ¤7.500 voor de m3 zie ik.
Maar dan ben je mooi genaaid als je dat 5 jaar geleden heb gekocht, mag hopen dat je wel je geld terug.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wederom onwaar. Er wordt binnenkort een FSD versie uitgerold die ook met HW3 werkt. En anders krijg je een hardware upgrade tzt.
Dat het om supervised full self driving gaat.quote:
In jouw hoofd kennelijk…quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat het om supervised full self driving gaat.
Oftewel een soort enhanced autopilot.
Maar niet level 5 autonoom rijden, zoals de naam full self driving suggereert.
Hw 4 heeft grotere cameras met een betere resolutie.quote:
Dank je.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hw 4 heeft grotere cameras met een betere resolutie.
5 megapixels vs 1,2.
Verder beter ruimtelijk zicht en betere kleuren. Daardoor kan hw4 veel beter objecten herkennen.
Verder is de rekenkracht tot 5 x beter dan HW3.
Er wordt hier beweerd dat je een Tesla met HW3 kunt ombouwen naar HW4.
Ik ben benieuwd of dat kan, aangezien de cameras groter zijn, de computer qua omvang groter is en het stroomverbruik is anders.
Ik geloof er zelf niets van dat Tesla alle reeds verkochte auto's vanaf 2016 die een FSD pakket hebben aangeschaft kostenloos ombouwt naar HW4.
Maar we gaan het zien.
En dan is het nog maar de vraag of HW4 wèl level 5 autonoom kan bieden.
Dat betwijfel ik.
Maar dat is wel beloofd door Musk.
Tesla kopers zien dat als een investering in de betere wereld, niet iedereen ligt wakker om die 7,500 euro, anders had je wel daadwerkelijk rechtszaken of iets gezien toch?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, ik ben benieuwd hoe dat werkt.
Iemand die in 2018 betaald heeft, heeft bijna 8 jaar later nog steeds geen autonoom rijdende auto.
Dan ben je alweer toe aan de volgende auto.
Dat je in de cuckstoel in een Tesla mag zitten maakt je nog geen Tesla rijder he.quote:Op woensdag 26 november 2025 00:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla kopers zien dat als een investering in de betere wereld, niet iedereen ligt wakker om die 7,500 euro, anders had je wel daadwerkelijk rechtszaken of iets gezien toch?
FSD is alleen in naam FSD, het is gewoon geen autonoom systeem, ik snap niet dat je zo dom kunt zijn om dit te blijven volhouden.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een gelul. FSD is er al, het is alleen in Europa nog niet toegestaan. En het is by far het beste systeem. Dat weet jij niet omdat je 0,0 ervaring hebt met Tesla, wat vreemd is omdat je steeds net doet alsof je weet waar je het over hebt.
quote:none of these advanced driver assistance features make your Tesla vehicle fully autonomous or replace you as the driver.
Heb jij al 7500 overgemaakt aan Tesla?quote:Op woensdag 26 november 2025 00:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tesla kopers zien dat als een investering in de betere wereld, niet iedereen ligt wakker om die 7,500 euro, anders had je wel daadwerkelijk rechtszaken of iets gezien toch?
Het is nog ‘supervised’. Dat maakt het niet minder zelfrijdend. Genoeg filmpjes van Tesla’s die uren rijden van a naar b zonder ook maar 1 ingreep.quote:Op woensdag 26 november 2025 02:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
FSD is alleen in naam FSD, het is gewoon geen autonoom systeem, ik snap niet dat je zo dom kunt zijn om dit te blijven volhouden.
https://www.forbes.com/si(...)-should-it-be-legal/
En anders moet je maar even lezen wat Tesla zelf zegt:
https://www.tesla.com/support/fsd
[..]
Dus ze verkopen iets als FSD, maar het is supervised, ja dat Tesla fans daar in trappen kan ik me voorstellen ja, dan moet je echt wel mokerdom zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 06:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is nog ‘supervised’. Dat maakt het niet minder zelfrijdend. Genoeg filmpjes van Tesla’s die uren rijden van a naar b zonder ook maar 1 ingreep.
Zomaar een berichtje uit de T. van vandaag over de zelfrijdende bus:
https://www.telegraaf.nl/(...)ns-op/107260054.html
Ook met chauffeur die toezicht houdt.
Maar o wee als het om Tesla gaat, dan staan de haters weer met zoutzakken bij de slakken.
Ik rij al jaren Tesla en ik heb er weinig vertrouwen in dat unsupervised FSD al veilig is, behalve in gecontroleerde (test)omstandigheden. Bron: mijn ervaring met Tesla, o.a. de vele issues met AutoPilot. Zie o.a. de eerder in dit topic bedsproken situaties met afwijkende wegbelijning i.a. op spitsstroken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er worden verschillende resoluties gebruikt om dingen te herkennen. De AI werkt met hele grote pixels, anders wordt de computer te duur. Voor het lezen van verkeersborden en zo wordt een veel hogere resolutie gebruikt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hw 4 heeft grotere cameras met een betere resolutie.
5 megapixels vs 1,2.
Verder beter ruimtelijk zicht en betere kleuren. Daardoor kan hw4 veel beter objecten herkennen.
Verder is de rekenkracht tot 5 x beter dan HW3.
Er wordt hier beweerd dat je een Tesla met HW3 kunt ombouwen naar HW4.
Ik ben benieuwd of dat kan, aangezien de cameras groter zijn, de computer qua omvang groter is en het stroomverbruik is anders.
Ik geloof er zelf niets van dat Tesla alle reeds verkochte auto's vanaf 2016 die een FSD pakket hebben aangeschaft kostenloos ombouwt naar HW4.
Maar we gaan het zien.
En dan is het nog maar de vraag of HW4 wèl level 5 autonoom kan bieden.
Dat betwijfel ik.
Maar dat is wel beloofd door Musk.
AP en FSD supervised is compleet andere software.quote:Op woensdag 26 november 2025 07:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik rij al jaren Tesla en ik heb er weinig vertrouwen in dat unsupervised FSD al veilig is, behalve in gecontroleerde (test)omstandigheden. Bron: mijn ervaring met Tesla, o.a. de vele issues met AutoPilot. Zie o.a. de eerder in dit topic bedsproken situaties met afwijkende wegbelijning i.a. op spitsstroken.
De hallelujafilmpjes van Tesla's marketingafdeling neem ik met een flinke korrel zout. Die vertellen je hoe goed die gefilmde rit ging, niet hoe betrouwbaar FSD is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |