abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219345016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Oh ja, kan me nog wel herinneren dat je die als een van de weinige opties kon selecteren. Was nog een prijzige ook, >¤4k volgens mij. Dus als je dat bij je Model 3 in 2019 bestelt hebt heb je er al die jaren eigenlijk dus geen gebruik van kunnen maken? :X
Erger nog: pas bij de 4e generatie van de hardware zou FSD mogelijk zijn. Alle voorgaande generaties komen niet verder dan enhanced autopilot of wat daar op lijkt. Die hebben voor niets geld gelapt.
Ik ben benieuwd of ze recht op restitutie hebben.

En zelfs bij de vierde (huidige) generatie is het onduidelijk of de hardware full self driving aan kan.

Ze zijn bezig met de vijfde generatie die zeker 2 x krachtiger is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219345019
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het wordt al gehyped sinds 2013 en verkocht sinds 2016. En het is er nog steeds niet.
[..]
Op lange afstanden op de snelweg kan het handig zijn.
Maar dat kan ook bij andere merken met rijhulpsystemen. Echt uniek is dat niet.

In de stad zie ik het voordeel niet, omdat je toch de hele tijd het hoofd erbij moet houden omdat FSD niet volledig autonoom rijdt.
Wat een gelul. FSD is er al, het is alleen in Europa nog niet toegestaan. En het is by far het beste systeem. Dat weet jij niet omdat je 0,0 ervaring hebt met Tesla, wat vreemd is omdat je steeds net doet alsof je weet waar je het over hebt.
pi_219345021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een gelul. FSD is er al, het is alleen in Europa nog niet toegestaan. En het is by far het beste systeem. Dat weet jij niet omdat je 0,0 ervaring hebt met Tesla, wat vreemd is omdat je steeds net doet alsof je weet waar je het over hebt.
Je weet dat ik je leugens negeer he?
pi_219345045
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je weet dat ik je leugens negeer he?
Dat is lekker makkelijk, aangezien ik niet aan leugens doe.
pi_219345086
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Erger nog: pas bij de 4e generatie van de hardware zou FSD mogelijk zijn. Alle voorgaande generaties komen niet verder dan enhanced autopilot of wat daar op lijkt. Die hebben voor niets geld gelapt.

En zelfs bij de vierde (huidige) generatie is het onduidelijk of de hardware full self driving aan kan.

Kost nu zelfs ¤7.500 voor de m3 zie ik.

Maar dan ben je mooi genaaid als je dat 5 jaar geleden heb gekocht, mag hopen dat je wel je geld terug.
pi_219345094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is lekker makkelijk, aangezien ik niet aan leugens doe.
Ik ga mij daar niet door laten uitlokken :W
pi_219345103
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wederom onwaar. Er wordt binnenkort een FSD versie uitgerold die ook met HW3 werkt. En anders krijg je een hardware upgrade tzt.
pi_219345105
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ga mij daar niet door laten uitlokken :W
Aldus degene die hier onwaarheden verkondigt.
pi_219345106
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Kost nu zelfs ¤7.500 voor de m3 zie ik.

Maar dan ben je mooi genaaid als je dat 5 jaar geleden heb gekocht, mag hopen dat je wel je geld terug.
Ja, ik ben benieuwd hoe dat werkt.

Iemand die in 2018 betaald heeft, heeft bijna 8 jaar later nog steeds geen autonoom rijdende auto.

Dan ben je alweer toe aan de volgende auto.
pi_219345107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wederom onwaar. Er wordt binnenkort een FSD versie uitgerold die ook met HW3 werkt. En anders krijg je een hardware upgrade tzt.
Wat is het verschil dan?
pi_219345116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wat is het verschil dan?
Dat het om supervised full self driving gaat.
Oftewel een soort enhanced autopilot.
Maar niet level 5 autonoom rijden, zoals de naam full self driving suggereert.
pi_219345124
quote:

[..]
Wat is het verschil dan?
HW3 vs HW4? Met name de resolutie van de camera’s.
pi_219345129
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat het om supervised full self driving gaat.
Oftewel een soort enhanced autopilot.
Maar niet level 5 autonoom rijden, zoals de naam full self driving suggereert.
In jouw hoofd kennelijk…
pi_219345152
quote:

[..]
Wat is het verschil dan?
Hw 4 heeft grotere cameras met een betere resolutie.
5 megapixels vs 1,2.
Verder beter ruimtelijk zicht en betere kleuren. Daardoor kan hw4 veel beter objecten herkennen.
Verder is de rekenkracht tot 5 x beter dan HW3.

Er wordt hier beweerd dat je een Tesla met HW3 kunt ombouwen naar HW4.
Ik ben benieuwd of dat kan, aangezien de cameras groter zijn, de computer qua omvang groter is en het stroomverbruik is anders.

Ik geloof er zelf niets van dat Tesla alle reeds verkochte auto's vanaf 2016 die een FSD pakket hebben aangeschaft kostenloos ombouwt naar HW4.

Maar we gaan het zien.

En dan is het nog maar de vraag of HW4 wèl level 5 autonoom kan bieden.

Dat betwijfel ik.

Maar dat is wel beloofd door Musk.
pi_219345159
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
5 megapixels vs 1,2.
Verder beter ruimtelijk zicht en betere kleuren. Daardoor kan hw4 veel beter objecten herkennen.

Ik ben benieuwd of dat kan, aangezien de cameras groter zijn, de computer qua omvang groter is en het stroomverbruik is anders.

Ik geloof er zelf niets van dat Tesla alle reeds verkochte auto's vanaf 2016 die een FSD pakket hebben aangeschaft kostenloos ombouwt naar HW4.

Maar we gaan het zien.

Dat betwijfel ik.

Dank je.
pi_219345220
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik ben benieuwd hoe dat werkt.

Iemand die in 2018 betaald heeft, heeft bijna 8 jaar later nog steeds geen autonoom rijdende auto.

Dan ben je alweer toe aan de volgende auto.
Tesla kopers zien dat als een investering in de betere wereld, niet iedereen ligt wakker om die 7,500 euro, anders had je wel daadwerkelijk rechtszaken of iets gezien toch?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219345290
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2025 00:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Tesla kopers zien dat als een investering in de betere wereld, niet iedereen ligt wakker om die 7,500 euro, anders had je wel daadwerkelijk rechtszaken of iets gezien toch?
Dat je in de cuckstoel in een Tesla mag zitten maakt je nog geen Tesla rijder he.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219345301
quote:

[..]
FSD is alleen in naam FSD, het is gewoon geen autonoom systeem, ik snap niet dat je zo dom kunt zijn om dit te blijven volhouden.

https://www.forbes.com/si(...)-should-it-be-legal/

En anders moet je maar even lezen wat Tesla zelf zegt:

https://www.tesla.com/support/fsd

quote:
none of these advanced driver assistance features make your Tesla vehicle fully autonomous or replace you as the driver.
pi_219345311
Overigens is er ook helemaal geen goedkeuring van de RDW, er is gewoon een aanvraag ingediend zoals elk merk kan doen om goedkeuring te vragen, de RDW gaat dat beoordelen, en zegt dan simpel ja of nee, ik kan je al zeggen dat dat een nee word.

https://www.rdw.nl/nieuws(...)ing-van-oproep-tesla
pi_219345385
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2025 00:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heb jij al 7500 overgemaakt aan Tesla?
Nee hè. Je lult maar wat in de ruimte.

Wel grappig dat je aangeeft te denken dat Tesla eigenaren naar de rechter moeten stappen om hun geld terug te krijgen voor iets dat niet geleverd is.

Dat klinkt niet als een betere wereld.
pi_219345541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 02:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
FSD is alleen in naam FSD, het is gewoon geen autonoom systeem, ik snap niet dat je zo dom kunt zijn om dit te blijven volhouden.

https://www.forbes.com/si(...)-should-it-be-legal/

En anders moet je maar even lezen wat Tesla zelf zegt:

https://www.tesla.com/support/fsd
[..]

Het is nog ‘supervised’. Dat maakt het niet minder zelfrijdend. Genoeg filmpjes van Tesla’s die uren rijden van a naar b zonder ook maar 1 ingreep.

Zomaar een berichtje uit de T. van vandaag over de zelfrijdende bus:

https://www.telegraaf.nl/(...)ns-op/107260054.html

Ook met chauffeur die toezicht houdt.

Maar o wee als het om Tesla gaat, dan staan de haters weer met zoutzakken bij de slakken.
pi_219345556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 06:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is nog ‘supervised’. Dat maakt het niet minder zelfrijdend. Genoeg filmpjes van Tesla’s die uren rijden van a naar b zonder ook maar 1 ingreep.

Zomaar een berichtje uit de T. van vandaag over de zelfrijdende bus:

https://www.telegraaf.nl/(...)ns-op/107260054.html

Ook met chauffeur die toezicht houdt.

Maar o wee als het om Tesla gaat, dan staan de haters weer met zoutzakken bij de slakken.
Dus ze verkopen iets als FSD, maar het is supervised, ja dat Tesla fans daar in trappen kan ik me voorstellen ja, dan moet je echt wel mokerdom zijn.
pi_219345581
quote:

[..]
Ik rij al jaren Tesla en ik heb er weinig vertrouwen in dat unsupervised FSD al veilig is, behalve in gecontroleerde (test)omstandigheden. Bron: mijn ervaring met Tesla, o.a. de vele issues met AutoPilot. Zie o.a. de eerder in dit topic bedsproken situaties met afwijkende wegbelijning i.a. op spitsstroken.

De hallelujafilmpjes van Tesla's marketingafdeling neem ik met een flinke korrel zout. Die vertellen je hoe goed die gefilmde rit ging, niet hoe betrouwbaar FSD is.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2025 07:13:28 ]
pi_219345749
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 23:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
5 megapixels vs 1,2.

Maar we gaan het zien.

Dat betwijfel ik.

Er worden verschillende resoluties gebruikt om dingen te herkennen. De AI werkt met hele grote pixels, anders wordt de computer te duur. Voor het lezen van verkeersborden en zo wordt een veel hogere resolutie gebruikt.

Ten tijde van HW3 was de resolutie van de AI op een afstand van zo'n 25 meter maar iets van 10 centimeter. En volgens mij hadden ze dat met het uitbrengen van HW4 niet verbeterd. Dat is heel waarschijnlijk ook de reden waarom slagbomen zo moeilijk herkend worden. Maar bij de allerlaatste versie van het AI model hebben ze die resolutie blijkbaar groter gemaakt. Waarschijnlijk als reactie op de ongelukken bij slagbomen en het negeren van een groot blok op de weg die net in het nieuws zijn geweest.

Dat levert twee vragen op: als de pixels van het AI model kleiner zijn geworden, is ook de omvang daarvan gegroeid. En het was een probleem om de grotere modellen in HW4 te krijgen. Hebben ze dan andere dingen er uit gehaald? Het gezichtsveld verkleind? Of hebben ze er een extra stap aan toegevoegd, speciaal om dingen zoals slagbomen te herkennen? En natuurlijk: werkt dat ook op HW3? Die kans lijkt me niet groot.

Gezien het filmpje dat @epicbeardman heeft gepost, lijkt hij nu in ieder geval met recente hardware wel meer moeite te doen om dingen te ontwijken. Maar dit lijkt me zeker iets wat zich eerst in de praktijk moet bewijzen.
pi_219345858
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 07:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik rij al jaren Tesla en ik heb er weinig vertrouwen in dat unsupervised FSD al veilig is, behalve in gecontroleerde (test)omstandigheden. Bron: mijn ervaring met Tesla, o.a. de vele issues met AutoPilot. Zie o.a. de eerder in dit topic bedsproken situaties met afwijkende wegbelijning i.a. op spitsstroken.

De hallelujafilmpjes van Tesla's marketingafdeling neem ik met een flinke korrel zout. Die vertellen je hoe goed die gefilmde rit ging, niet hoe betrouwbaar FSD is.
AP en FSD supervised is compleet andere software.

Ga eens naar de VS en probeer het daar eens uit. Je zal versteld staan hoe goed FSD supervised is.

Overigens: op snelwegen werkt AP ook al heel lang bijzonder goed. Altijd een genot bij lange reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')