Dat is dus zoek. Het politieke landschap in Europa zorgt ervoor dat er steeds meer verschillende smaken redelijkheid bestaan. En dan krijg je niets gedaan. Dit weerspiegelt het straatbeeld ook steeds meer.quote:Op maandag 24 november 2025 16:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om een reflex, maar om de vraag of we nog een kader hebben waarin redelijkheid telt. Als dat wegvalt, dan is de vraag hoe we handelen zonder zelfdestructief te worden.
Men is te bang geworden van de labiele agressors, zij die met onvoorspelbare woede en irrationele dreiging de toon zetten. In plaats van hen te weerstaan, buigt men voor hun grillen, alsof hun instabiliteit een onoverkomelijke macht vertegenwoordigt. Zo ontstaat een samenleving waarin angst de maatstaf wordt, en waar redelijkheid en moed langzaam naar de achtergrond verdwijnen.quote:Op maandag 24 november 2025 16:57 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat is dus zoek. Het politieke landschap in Europa zorgt ervoor dat er steeds meer verschillende smaken redelijkheid bestaan. En dan krijg je niets gedaan. Dit weerspiegelt het straatbeeld ook steeds meer.
Van andere landen inderdaad.quote:Op maandag 24 november 2025 15:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraïne annexeren?
Waar heb jij het nou over?
Ik bedoelde dat we afhankelijk zijn van andere grootmachten vanwege de grondstoffen.
Lijkt mij een wat filosofische gesprek dat het niet gaat om wel of niet toegeven of dat het hier gaat wat een onderdrukker zou doen.quote:Op maandag 24 november 2025 14:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Moeten we dus maar toegeven aan de wensen van de labiele agressors, en daarmee impliciet erkennen dat redelijkheid en dialoog geen plaats meer hebben in ons handelen?
Je raakt precies de kern: het gaat niet om de vraag of wij toegeven of niet, maar om de vraag of wij onze eigen rechtsbeginselen laten uithollen door een agressor die geen respect heeft voor democratische keuzes. Als wij toestaan dat een soeverein land wordt onderdrukt, dan geven wij impliciet ons eigen bestaansrecht uit handen. Dan wordt onze toekomst afhankelijk van de grillen van narcisten die vandaag besluiten ons te sparen en morgen besluiten ons te knechten.quote:Op maandag 24 november 2025 17:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij een wat filosofische gesprek dat het niet gaat om wel of niet toegeven of dat het hier gaat wat een onderdrukker zou doen.
Het gaat erom of "wij" dwz onze rechtsbeginselen tot staat - ongeacht of dat we die onszelf aandoen - verkwanselen door toe te staan dat een democratisch soeverein gevestigd land (die ons beginselen als eigen keuze wenst na te streven) door labiele agressor(s) kan/mag worden onderdrukt.
Dat toestaan of afwegen in een nieuw ingebrachte "realiteit" vanwege een stel narcisten, is dan ons eigen autonome bestaansrecht opgeven en onze toekomst vervolgens overlaten aan het (on)geluk wat dan afhangt van hun keuze van de dag,
Vandaag niet en morgen; kan/komt die agressor - uit onvrede - ons ophalen omdat er toch niemand (meer) is die ze wil of daarvan gaat afhouden.
Het geval Oekraïne gaat mij een stuk verder dan wat het land voor mij betekent. Hierbij gezegd dat ik niet eens wilde dat wij NL/EU een opgedrongen verdrag (2016) met dat land zouden hebben maar ik het van harte ondersteun dat wij het land in alle opzichten maximaal steun bieden in wie zij democratisch willen zijn.
Niet omdat het Oekraïne helpt of uitkomt maar omdat opkomen voor hen die dat niet zelf kunnen; onze verplichting is. Anderen mogen dat belang anders zien waarmee zij zichzelf (iig passief of berekenend) in het kamp van onderdrukkers plaatsen.
In de kern is het gedicht van Martin Niemöller die (mij) duidelijk maakt dat gelatenheid om weg te kijken, om ten goede ten goede te kunnen handelen ook al gaat dat gepaard met risico, nooit een optie kan zijn.
Het is vaak ook gelegenheidsverontwaardiging.quote:Op maandag 24 november 2025 17:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Toch wel treurig dat er meer users blij worden van het idee van een paar Europese leiders die dwars gaan liggen in dit vredesakkoord, dan dat ze blij worden van een op handen zijnde vrede.
En dat uit een overgeromantiseerd beeld van 'het stoppen van een agressor'. Want WO2 enzo. Onze WaaRdEn!1!!
Interessantdoenerij.
Ik trek het slecht dat melancholische gezemel. Zorg gewoon dat je de boel straks goed bestendigt met realistische afspraken. En door.quote:Op maandag 24 november 2025 17:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is vaak ook gelegenheidsverontwaardiging.
Wil jij Fransman worden?quote:Op maandag 24 november 2025 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Andere grote problemen:
- Geen eenheid of nationaal eenheidsgevoel. Ieder land voor zich, zeker de grote landen
- Geen succes-mentaliteit meer
- Bang en woke om überhaubt nog iets te ondernemen
- Vergrijzing
- Verlies aan cohesie door massa-immigratie
- 'One size fits all' EU maakt ons traag, inflexibel en inefficient
- Onszelf gewurgd met de 'Green Deal"
- Te lang te luxe en te gemakkelijk gehad. Met part-time influencers LHBIQUE- word en blijf je geen wereldmacht
Ik denk dat het die europese leiders die dwarsliggen daar ook om te doen is.quote:Op maandag 24 november 2025 17:58 schreef inslagenreuring het volgende:
Zorg gewoon dat je de boel straks goed bestendigt met realistische afspraken. En door.
Het gaat er niet om hoe goed we het nu hebben maar hoe duurzaam onze toppositie isquote:Op maandag 24 november 2025 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil jij Fransman worden?
En wat is er mis mee dat wij Europeanen zo ongeveer de beste kwaliteit van leven hebben?
Ik zie die bedreiging ook. Maar dat komt zoals je al zei door massamigratie. En verder decadentie, wokisme, doorgeslagen verlichtingsdenken dat zijn uitweg vindt via liberale partijen, ontkerkelijking.quote:Op maandag 24 november 2025 18:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe goed we het nu hebben maar hoe duurzaam onze toppositie is
Dat tegenbod wat hier langs kwam was dat in ieder geval niet. Nog even los van de vraag of dit echt was of niet.quote:Op maandag 24 november 2025 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat het die europese leiders die dwarsliggen daar ook om te doen is.
Onze hang naar luxe en decadentie is een groter probleem dan het aantal gewerkte uren iddquote:Op maandag 24 november 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie die bedreiging ook. Maar dat komt zoals je al zei door massamigratie. En verder decadentie, wokisme, doorgeslagen verlichtingsdenken dat zijn uitweg vindt via liberale partijen, ontkerkelijking.
Dat wij niet de meeste uren per week maken betekent niet dat wij zwak zijn of op termijn perse gedoemd zijn tot een maatschappelijke implosie.
Wat versta jij onder decadentie?quote:Op maandag 24 november 2025 18:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze hang naar luxe en decadentie is een groter probleem dan het aantal gewerkte uren idd
Bovenin die pyramide zou je naar zelfontplooing moeten streven. Maar in werkelijkheid is er steeds meer sprake van gemakzucht, streven naar genot, egoisme, etc. Misschien onvermijdelijk hoor. Maar niet goedquote:Op maandag 24 november 2025 18:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat versta jij onder decadentie?
Onze hang naar luxe vloeit voort uit het gegeven dat wij bovenin de piramide van Maslow leven.
Veel van onze problemen kun je toeschrijven aan het feit dat wij momenteel geen goede elite meer hebben die over ons regeert.
Klopt. Gebrek aan moraliteit en al het andere dat ons wezenlijk maakt.quote:Op maandag 24 november 2025 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bovenin die pyramide zou je naar zelfontplooing moeten streven. Maar in werkelijkheid is er steeds meer sprake van gemakzucht, streven naar genot, egoisme, etc. Misschien onvermijdelijk hoor. Maar niet goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door phpmystyle op 24-11-2025 18:39:45 ]"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Waar merk je dat aan dan? Ik zie vooral dat die twee dingen prima tegelijk kunnen bestaan.quote:Op maandag 24 november 2025 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bovenin die pyramide zou je naar zelfontplooing moeten streven. Maar in werkelijkheid is er steeds meer sprake van gemakzucht, streven naar genot, egoisme, etc. Misschien onvermijdelijk hoor. Maar niet goed
Juichen om een moderne variant van het Molotov ribbentoppactquote:Op maandag 24 november 2025 17:44 schreef inslagenreuring het volgende:
Toch wel treurig dat er meer users blij worden van het idee van een paar Europese leiders die dwars gaan liggen in dit vredesakkoord, dan dat ze blij worden van een op handen zijnde vrede.
En dat uit een overgeromantiseerd beeld van 'het stoppen van een agressor'. Want WO2 enzo. Onze WaaRdEn!1!!
Interessantdoenerij.
ik denk dat Putin wel dichter bij God staat dan eender welke eu leiderquote:Op maandag 24 november 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
De tering. Of Poetin bluft enorm en zijn zelfvertrouwen is groter dan God, of zijn kaarten zijn (nog) beter dan verwacht.
Hard gelachen.quote:Op maandag 24 november 2025 19:16 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik denk dat Putin wel dichter bij God staat dan eender welke eu leider
Hij moet eerst langs Petrus en dat kan wel eens lastig worden als je een psychopatisch dictator bent.quote:Op maandag 24 november 2025 19:16 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Verwijzen naar een oeroude gebeurtenis om je niet-bestaande punt te makenquote:Op maandag 24 november 2025 19:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Juichen om een moderne variant van het Molotov ribbentoppact. Capitulatie framen als vrede
.
Je bedoelt dat hij eerder de pijp uit gaat?quote:Op maandag 24 november 2025 19:16 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |