je schrijft onderdrukker verkeerdquote:Op zondag 23 november 2025 11:14 schreef torentje het volgende:
Er is teveel verdeeldheid gezaaid, waardoor de lagere klassen niet gezamenlijk de labiele leiders aanpakken.
quote:Op zondag 23 november 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Afgaande op de statistieken mbt criminaliteit is aannemelijk dat dit probleem een stuk minder zou zijn zonder alle aanwas die Nederland heeft mogen ontvangen uit andere (met name niet-Westerse) landen.
En dit heeft naast een flinke oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit ook mede voor een afbraak van het sociale kapitaal in de samenleving gezorgd en de polarisatie laten toenemen wat voor meer hufterig gedrag kan zorgen.
Hiernaast hebben we natuurlijk nog te maken met een grote groep autochtone tokkies, dat is helaas altijd al een probleem geweest maar de afgelopen decennia vast en zeker toegenomen. Ook dat tuig dient veel harder te worden aangepakt.
Er is gewoon nog steeds geen eensgezinde meerderheid tegen agressieve mensen. Sommige mensen vinden dus dat we nog steeds in de oertijd leven.quote:Op zondag 23 november 2025 11:48 schreef core2duo het volgende:
Het agressiepardijs van Caroline Koetsenrijter gaat hier uitgebreid op in.
Nederland is egalitair tot op het bot en we zijn helaas geneigd om onmensen die over de streef gaan als gelijke te zien. Omgekeerde hiërarchie.
Niet alleen tokkies.quote:Op zondag 23 november 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Afgaande op de statistieken mbt criminaliteit is aannemelijk dat dit probleem een stuk minder zou zijn zonder alle aanwas die Nederland heeft mogen ontvangen uit andere (met name niet-Westerse) landen.
En dit heeft naast een flinke oververtegenwoordiging van deze groep in de criminaliteit ook mede voor een afbraak van het sociale kapitaal in de samenleving gezorgd en de polarisatie laten toenemen wat voor meer hufterig gedrag kan zorgen.
Hiernaast hebben we natuurlijk nog te maken met een grote groep autochtone tokkies, dat is helaas altijd al een probleem geweest maar de afgelopen decennia vast en zeker toegenomen. Ook dat tuig dient veel harder te worden aangepakt.
Die #1, ja. Inderdaad geen gezicht!quote:Op zondag 23 november 2025 12:30 schreef golfer het volgende:
#1 in de TT lijkt mij wat overdreven voorbarig.
Dit tendentieuze topic zal echt niet meerdere delen gaan krijgen.
Klopt, we hebben hier een overschot aan onbeleefde mensen met een te hoog testosterongehalte.quote:Op zondag 23 november 2025 12:23 schreef Horzula het volgende:
Ik vind Nederland juist een suf en gezeglijk cuckland. Een beetje meer eigengereidheid.zou wonderen doen.
Deze mevrouw Koetsenruijter heeft ook het boekje Nederland agressieparadijs geschreven. Aanrader. Het is een soort verdienmodel om je agressief of intimiderend op te stellen want dan kom je weg met meer en krijg je meer los.quote:Op zondag 23 november 2025 11:12 schreef HSG het volgende:
Nederlanders hebben een gedragsprobleem en dat komt omdat er vaak weinig tot geen consequenties aan zitten en er makkelijk mee wegkomen.
Helaas nemen ze dat gedrag ook mee naar het buitenland.
Eerste wat me opviel.quote:Op zondag 23 november 2025 12:30 schreef golfer het volgende:
#1 in de TT lijkt mij wat overdreven voorbarig.
Dit tendentieuze topic zal echt niet meerdere delen gaan krijgen.
Nee hoor. Toen ik bij een gemeente werkte had ik een noodknop voor wanneer mensen door het lint gingen. Dan kwamen alle mannelijke collega's naar de spreekkamer gerend.quote:Op zondag 23 november 2025 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een grotendeels multicultureel probleem.
De burenruzie is de Nederlandse versie van het Amerikaanse Second Amendment.quote:Op zondag 23 november 2025 13:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor. Toen ik bij een gemeente werkte had ik een noodknop voor wanneer mensen door het lint gingen. Dan kwamen alle mannelijke collega's naar de spreekkamer gerend.
Ik werkte o.a. op het bouwarchief. Het kwam er dus op neer dat mensen geregeld het schuim op de bek kregen als ze bijvoorbeeld geen kopie kregen van de dakkapel van de overburen. Dat waren niet Mo en Fatma maar Sterre en Hugo.
Die kunnen namelijk vaker een huis kopen dan die andere bevolkingsgroepen want die hebben vaker een economische achterstand.
Het besef dat asociaal gedrag loont zit helaas in alle lagen van de bevolking. Dat het in de grote steden vaker migratiërs zijn is ook een direct gevolg van het feit dat grote delen van de bevolking in die steden uit die mensen bestaan inmiddels en dan niet de beste delen in veel gevallen, waar de leeftijdsgenoten niks hebben dan dat om iets af te dwingen.
Handhaving is ook wegbezuinigd en niet meer toegerust op de huidige realiteit.
Ben jij artsquote:Op zondag 23 november 2025 11:09 schreef Aberkullie het volgende:
Ik werkte een jaar of 10 jaar geleden op de SEH en toen liep het al uit de hand met agressieve tokkies.
In het verkeer, tegen hulpverleners, handhaving en in de zorg zijn het vooral mensen van allochtone afkomstquote:Op zondag 23 november 2025 13:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor. Toen ik bij een gemeente werkte had ik een noodknop voor wanneer mensen door het lint gingen. Dan kwamen alle mannelijke collega's naar de spreekkamer gerend.
Ik werkte o.a. op het bouwarchief. Het kwam er dus op neer dat mensen geregeld het schuim op de bek kregen als ze bijvoorbeeld geen kopie kregen van de dakkapel van de overburen. Dat waren niet Mo en Fatma maar Sterre en Hugo.
Die kunnen namelijk vaker een huis kopen dan die andere bevolkingsgroepen want die hebben vaker een economische achterstand.
Het besef dat asociaal gedrag loont zit helaas in alle lagen van de bevolking. Dat het in de grote steden vaker migratiërs zijn is ook een direct gevolg van het feit dat grote delen van de bevolking in die steden uit die mensen bestaan inmiddels en dan niet de beste delen in veel gevallen, waar de leeftijdsgenoten niks hebben dan dat om iets af te dwingen.
Handhaving is ook wegbezuinigd en niet meer toegerust op de huidige realiteit.
Nee hoor, in de zorg waren het voornamelijk Anne Fleur en Claes Jan die niet tijdens kantooruren met kleine Floris naar de huisarts konden dus die moeten nu nu nu langs kunnen komen.quote:Op zondag 23 november 2025 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In het verkeer, tegen hulpverleners, handhaving en in de zorg zijn het vooral mensen van allochtone afkomst
Zolang jij het zelf maar gelooftquote:Op zondag 23 november 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee hoor, in de zorg waren het voornamelijk Anne Fleur en Claes Jan die niet tijdens kantooruren met kleine Floris naar de huisarts konden dus die moeten nu nu nu langs kunnen komen.
Naar jou luisteren is een beetje hetzelfde als een nazi vragen wat zijn anekdotische mening is over joden in de samenleving.quote:Op zondag 23 november 2025 16:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij ervaring als hulpverlener, handhaving of in de zorg? Vertel, wie maakte je werk moeilijk.
Ooh, je wil dus alleen maar heel graag dat ALLEEN mensen met een migratieachtergrond zich misdragen want dan kun je gewoon weer lekker verder kankeren op buitenlanders.quote:Op zondag 23 november 2025 16:47 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Naar jou luisteren is een beetje hetzelfde als een nazi vragen wat zijn anekdotische mening is over joden in de samenleving.
We kunnen het voor eens en altijd oplossen als we deze zaken als samenleving gewoon nauwkeurig gaan bijhouden, dan zijn we van alle discussie af.
Maar op de een of andere manier is dat op voorhand al discriminatie, bijzonder.
Tuurlijk.quote:Op zondag 23 november 2025 16:40 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee hoor, in de zorg waren het voornamelijk Anne Fleur en Claes Jan die niet tijdens kantooruren met kleine Floris naar de huisarts konden dus die moeten nu nu nu langs kunnen komen.
Helemaal niet, anekdotisch bewijs is alleen niet zo sterk. Heb namelijk in mijn omgeving andere dingen gehoord, en zelf ook gezien tijdens de corona periode toen ik zelf ook regelmatig naar het ziekenhuis moest.quote:Op zondag 23 november 2025 16:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ooh, je wil dus alleen maar heel graag dat ALLEEN mensen met een migratieachtergrond zich misdragen want dan kun je gewoon weer lekker verder kankeren op buitenlanders.
Sorry dat ik die ervaring niet heb om te delen.
Zolang jij het zelf maar gelooftquote:Op zondag 23 november 2025 16:52 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Helemaal niet, anekdotisch bewijs is alleen niet zo sterk. Heb namelijk in mijn omgeving andere dingen gehoord, en zelf ook gezien tijdens de corona periode toen ik zelf ook regelmatig naar het ziekenhuis moest.
Alleen dat is net zo slap als jouw anekdotische verhalen. Laten we het gewoon duidelijk empirisch onderzoeken. Dan zijn we van alle discussie af, ik schik mij wel naar de werkelijkheid, jij ook?
Waarheidsbevinding, is jouw kryptoniet?quote:Op zondag 23 november 2025 16:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zolang jij het zelf maar gelooft
Wat voor wonderen zou meer eigengereidheid doen? Zou je daar wat voorbeelden van kunnen geven?quote:Op zondag 23 november 2025 12:23 schreef Horzula het volgende:
Ik vind Nederland juist een suf en gezeglijk cuckland. Een beetje meer eigengereidheid.zou wonderen doen.
Heb je ook nog een mening over iets anders in je leven dan… allochtonen?quote:Op zondag 23 november 2025 16:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In het verkeer, tegen hulpverleners, handhaving en in de zorg zijn het vooral mensen van allochtone afkomst
Ik denk dat ze gelijk heeft in haar vakgebied. Maar vraag iemand die in het OV werkt en die heeft toch wel de meeste last van onze fijne aanwinsten uit den vreemde.quote:
Eens, er wordt veel te weinig gestraft.quote:Op zondag 23 november 2025 17:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ging helemaal stuk om dat stukje van die vent die op camera een medewerker van de politie helemaal scheel beukt en vervolgens 24 uur taakstraf krijgthet OM en de rechters hebben net zo'n groot aandeel in de huidige problematiek.
En anderen juist disproportioneel hard.quote:Op zondag 23 november 2025 17:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Eens, er wordt veel te weinig gestraft.
Het moet lastig voor je zijn dat het multiculturele sprookje in duigen is gevallen.quote:Op zondag 23 november 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je ook nog een mening over iets anders in je leven dan… allochtonen?
Ik lig er niet wakker van en heb gelukkig nog een menig over andere zaken die spelen.quote:Op zondag 23 november 2025 19:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het moet lastig voor je zijn dat het multiculturele sprookje in duigen is gevallen.
divide et imperaquote:Op zondag 23 november 2025 11:14 schreef torentje het volgende:
Er is teveel verdeeldheid gezaaid, waardoor de lagere klassen niet gezamenlijk de labiele leiders aanpakken.
Meestal zijn het provincialen die zich tegen het ABN keren en interessant doen, omdat ze naast het Nederlands ook een dialect of andere taal beheersen.quote:Op zondag 23 november 2025 18:28 schreef Cockwhale het volgende:
Nederlanders zijn aso's, maar dat wisten we al. Lontje zo kort als de penis van TS.
Wat heeft dat ermee te maken? Vind vooral mensen in de stedelijke gebieden van de randstad aso.quote:Op zondag 23 november 2025 20:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Meestal zijn het provincialen die zich tegen het ABN keren en interessant doen, omdat ze naast het Nederlands ook een dialect of andere taal beheersen.
Je bedoelt deze?quote:Op zondag 23 november 2025 13:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Deze mevrouw Koetsenruijter heeft ook het boekje Nederland agressieparadijs geschreven. Aanrader. Het is een soort verdienmodel om je agressief of intimiderend op te stellen want dan kom je weg met meer en krijg je meer los.
De VVD heeft de handhaving wegbezuinigd. Zelfredzame mensen zitten daar niet op te wachten en nemen het recht in eigen hand. Zo ook wat uitspraken van Rutte. Onder andere dat hij een inbreker ook helemaal verrot zou slaan.quote:Op zondag 23 november 2025 11:12 schreef HSG het volgende:
Nederlanders hebben een gedragsprobleem en dat komt omdat er vaak weinig tot geen consequenties aan zitten en er makkelijk mee wegkomen.
Helaas nemen ze dat gedrag ook mee naar het buitenland.
Dat je bijvoorbeeld niet net die 'je mag het niet zeggen maar' onzin over bepaalde Nederlandse staatsburgers meedoet. Dat je niet aan de loftuitingen over immigratie mee doet. Dat je wel die flauwekul van het Engelse onderwijs in het hogere onderwijs aan de kaak mag stellenquote:Op zondag 23 november 2025 17:01 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat voor wonderen zou meer eigengereidheid doen? Zou je daar wat voorbeelden van kunnen geven?
Of is het de wet zelf, die resulteert in dit soort achterlijk lage straffen.quote:Op zondag 23 november 2025 17:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ging helemaal stuk om dat stukje van die vent die op camera een medewerker van de politie helemaal scheel beukt en vervolgens 24 uur taakstraf krijgthet OM en de rechters hebben net zo'n groot aandeel in de huidige problematiek.
Ja, tsjechen …. Die zijn het probleemquote:Op zondag 23 november 2025 10:58 schreef The-BFG het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Tjah Zembla is niet de meest betrouwbare bron in deze (iets met tunnelvisie). Maar als we het andere nieuws volgens of proramma's zoals bureau Utrecht; is het wel duidelijk dat agressie met name tegen hulpverleners een flink issue is geworden.
Het zal deels een clash van culturen zijn, waarbij bijvoorbeeld iemand uit Tsjechië gewend is dat bijv huisartsen (veel) sneller iets voorschrijven.. Een stukje aan bedden tekort bij de GGZ.
Maar ik gok ook dat we hier misschien iets te lief voor dit soort lui, zowel qua aanpak als straffen.
Het is niet alleen "de handhaving is wegbezuinigd" maar ook dat ze bijna niks meer mogen.quote:Op zondag 23 november 2025 23:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De VVD heeft de handhaving wegbezuinigd. Zelfredzame mensen zitten daar niet op te wachten en nemen het recht in eigen hand. Zo ook wat uitspraken van Rutte. Onder andere dat hij een inbreker ook helemaal verrot zou slaan.
Neuh, ze kunnen prima zwaarder straffen als ze dat willen.quote:Op maandag 24 november 2025 07:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Of is het de wet zelf, die resulteert in dit soort achterlijk lage straffen.
Dat jij met Nederlanders waarschijnlijk provincialen bedoeld? Jij bent dus in de war gebracht door asociale provincialen.quote:Op zondag 23 november 2025 21:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Vind vooral mensen in de stedelijke gebieden van de randstad aso.
Op maandag 24 november 2025 11:30 schreef 2025 het volgende:QFTquote:In tegenstelling tot eerdere reacties hier waarin immigranten, allochtonen, buitenlanders en asielzoekers de agressoren worden benoemd, was mijn ervaring dat het vooral mensen met Nederlandse achternamen zijn die dit doen, niet zelden uit het Oosten van het land. Ook viel mij op dat expats dit vaak doen, wat overigens verklaarbaar is omdat die in land van herkomst daar alles konden maken omdat zij veel geld hebben. (die zijn dan wel immigrant en buitenlander, maar van een 'andere groep' dan die menig reageerder hier zal bedoelen)
Mwah,quote:Op zondag 23 november 2025 23:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De VVD heeft de handhaving wegbezuinigd.
quote:Waren er minder agenten?
In 2012 had de politie 52.000 agenten. In 2023 waren er 63.000 agenten. Dat is een stijging van 21% in 10 jaar tijd.
Ik ken nogal wat oud-surveillanten en dit is dus precies één van de redenen waarom een hoop ermee kappen of ervoor kiezen om niet meer in te grijpen. Dat is gewoon niet meer te verteren na een aantal keer. Je wordt er cynisch en ongemotiveerd van en voelt je niet gedekt of gezien.quote:Op zondag 23 november 2025 17:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
24 uur taakstraf is vandaag de dag veel. Überhaupt is het al heel wat als de zaak voor de rechter komt en dus niet wordt geseponeerd.quote:Op zondag 23 november 2025 17:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kreeg 120 uur voor het verkeerd aankijken van een agent, had 'm met geen vinger aangeraakt. Vandaar dat ik de humor er zo van inziequote:Op maandag 24 november 2025 12:56 schreef 2025 het volgende:
[..]
24 uur taakstraf is vandaag de dag veel. Überhaupt is het al heel wat als de zaak voor de rechter komt en dus niet wordt geseponeerd.
De oplossing tegen agressie ligt waarschijnlijk ook niet in dat iedereen maar een taakstraf en een strafblad moet krijgen. Wel in dat agressie niet beloond moet worden met afkoopbedragen van verzekeringen e.d.
Wat hoorde ik afgelopen week ook? Iemand mishandelen is goedkoper dan een telefoon vasthouden in het verkeer.quote:Op zondag 23 november 2025 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En anderen juist disproportioneel hard.
Dat laatste zou ik ook doen. Mag jij raden wie er straf krijgt: die inbreker of ik?quote:Op zondag 23 november 2025 23:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De VVD heeft de handhaving wegbezuinigd. Zelfredzame mensen zitten daar niet op te wachten en nemen het recht in eigen hand. Zo ook wat uitspraken van Rutte. Onder andere dat hij een inbreker ook helemaal verrot zou slaan.
Als we nu met z'n allen een ander een mep verkopen dan heeft Foort zijn potje om de boetes te verlagen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat hoorde ik afgelopen week ook? Iemand mishandelen is goedkoper dan een telefoon vasthouden in het verkeer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |