Heb een paar apps die ik nu niet gebruik afgesloten. Misschien helpt het.quote:Op maandag 24 november 2025 19:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het merendeel van de tijd is er wel wat te horen.
De hikjes zijn ongeveer een seconde lang. Dat overleven we wel…
Klopt, hij wilde het eerst zelf gebruiken voor Ziggy Stardust maar heeft het aan Mott the Hoople gegeven.quote:Op maandag 24 november 2025 19:18 schreef DJ11 het volgende:
Van de ene Bowie-song naar de volgende, want deze is door hem geschreven
So far, so good.quote:Op maandag 24 november 2025 19:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb een paar apps die ik nu niet gebruik afgesloten. Misschien helpt het.
Het meeste geklap wat je gehoord hebt was echt.quote:Op maandag 24 november 2025 19:19 schreef livelink het volgende:
Heb ik al echt geklap gehoord of alleen maar nep?
Ik heb al een paar keer echt geklap gehoordquote:Op maandag 24 november 2025 19:19 schreef livelink het volgende:
Heb ik al echt geklap gehoord of alleen maar nep?
Ik heb er echt moeite mee om het te horen of onderscheid te maken.quote:Op maandag 24 november 2025 19:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het meeste geklap wat je gehoord hebt was echt.
Tijdens de live concerten kan ik me hierbij geen handgeklap bij herinneren…quote:Op maandag 24 november 2025 19:21 schreef brother52 het volgende:
Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down
Soms gooien ze er nog een filter overheen en dan is het lastig om het onderscheid te maken.quote:Op maandag 24 november 2025 19:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb er echt moeite mee om het te horen of onderscheid te maken.
Je ziet zelden op de cover staan:quote:Op maandag 24 november 2025 19:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Soms gooien ze er nog een filter overheen en dan is het lastig om het onderscheid te maken.
Hmmm, dan heb ik het verkeerd gehoord...quote:Op maandag 24 november 2025 19:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tijdens de live concerten kan ik me hierbij geen handgeklap bij herinneren…
En bij deze volgens mijn ook niet.
Valt meestal onder het kopje percussionquote:Op maandag 24 november 2025 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je ziet zelden op de cover staan:
Handclaps by <wie dan ook>
Bij deze hoor ik wel geklap, maar met slechts z'n drieën hebben ze het veel te druk met de rest om zelf nog in hun handen te klappen…quote:Op maandag 24 november 2025 19:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, dan heb ik het verkeerd gehoord...
Op een gegeven moment hoorde ik ook overal geklap en ben toen maar gestopt met zoeken.
quote:Op maandag 24 november 2025 19:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, dan heb ik het verkeerd gehoord...
Op een gegeven moment hoorde ik ook overal geklap en ben toen maar gestopt met zoeken.
Snap ik, maar dat is dan weer veelomvattend, incl. Al een paar decennia soms elektronische drumpads.quote:Op maandag 24 november 2025 19:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Valt meestal onder het kopje percussion
Het probleem met elektronische handclaps is dat er een stuk minder dynamiek in zit. Voor live dingen kan het handig zijn maar vaak lost het publiek dat dan wel weer op.quote:Op maandag 24 november 2025 19:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat is dan weer veelomvattend, incl. Al een paar decennia soms elektronische drumpads.
En daar kan je een hoop mee doen…
Maar wel of niet manueel geklap, applaus voor de uitzending.
Ik heb weleens tracks gehoord waarin de elektronische handclaps bewust een beetje rommelig werden ingeplakt, om de muziek een 'human touch' te geven. Röyksopp is er wel goed in.quote:Op maandag 24 november 2025 19:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het probleem met elektronische handclaps is dat er een stuk minder dynamiek in zit. Voor live dingen kan het handig zijn maar vaak lost het publiek dat dan wel weer op.
Gesampled zou ik denken.quote:Op maandag 24 november 2025 19:37 schreef brother52 het volgende:
Bij deze twijfel ik dus of het elektronisch is, echt of gesampled.
Evengoed hoorde ik effecten, zoals reverse reverb. Dat zorgt voor een opzwellend geluid. Maar dat is iets dat je in enorm veel disco- en dance-platen terughoort.quote:Op maandag 24 november 2025 19:40 schreef livelink het volgende:
AI zegt dat ze echt zijn: De handklappen (claps) in het nummer "Le Freak" van Chic zijn een integraal onderdeel van de originele opname. Ze zijn dus geen samples van een ander nummer, maar werden live gespeeld door de band, waarschijnlijk de drummer Tony Thompson, en opgenomen tijdens de studiosessies voor het album C'est Chic in 1978.
Gelukkig hebben ze de opnames wel doorgestuurdquote:Op maandag 24 november 2025 19:45 schreef brother52 het volgende:
Ik had Daft Punk gevraagd of ze mee kwamen klappen maar ze hadden helaas al een andere afspraak.![]()
LCD Soundsystem - Daft Punk Is Playing At My House
Toevallig net ingeruimdquote:Op maandag 24 november 2025 19:47 schreef brother52 het volgende:
Ik hoop dat de vaatwassers al uitgeruimd zijn want geklap in metalnummers is heel erg zeldzaam.
Dit blijft echt een fantastisch nummerquote:Op maandag 24 november 2025 19:50 schreef brother52 het volgende:
Mark Ronson feat. Bruno Mars - Uptown Funk
Die van mijn zus vorige week ook.quote:
quote:Op maandag 24 november 2025 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die van mijn zus vorige week.
Resultaat: Dubbele beenbreuk en morgen een operatie met veel plaatwerk…
Auw!!!quote:Op maandag 24 november 2025 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die van mijn zus vorige week.
Resultaat: Dubbele beenbreuk en morgen een operatie met veel plaatwerk…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |