abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:53:25 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219310259
quote:
Zoontje ziet hoe vader moeder doodslaat: 'Heb heleboel vragen aan jou papa'

In Roosendaal is de strafzaak begonnen tegen Kevin L.. Hij wordt verdacht van de moord op zijn zwangere partner Chantal.

Kevin L. (30) uit Roosendaal mishandelde zijn vriendin Chantal (23) zo lang en zo hevig dat ze uiteindelijk aan haar verwondingen en breuken overleed. De vrouw was op dat moment zwanger van haar tweede zoontje. Haar vijfjarige kind zag alle mishandelingen gebeuren en lag aan de voeten van zijn moeder toen zij stierf. Kevin zat op dat moment in een coffeeshop en had niet in de gaten wat hij had aangericht. Donderdag hoorde hij veertien jaar cel én tbs met dwang tegen zich eisen.

In de rechtbank van Breda ontvouwde zich deze donderdag een gruwelijk verhaal, dat eigenlijk niet te bevatten is. Kevin L. had al jaren een relatie met Chantal en zij woonden samen in een flatje aan de Wilhelminastraat in Roosendaal.

Het leek een gelukkig gezin, maar dat veranderde nadat Kevin in 2022 in de cel had gezeten voor een reeks boetes. Volgens hem zag Chantal allerlei kwade geesten en maakte ze daar haar zoontje ook bang mee. Hij wilde als gelovig christen dat ze stopte met die hekserij en begon haar ‘uit machteloosheid’ te mishandelen. Ook mishandelde hij regelmatig zijn zoontje door hem te knijpen en te slaan.

Uit de sectie op haar lichaam bleek dat Chantal over een langere periode tientallen breuken en verwondingen had opgelopen. En op de avond van 26 juli vorig jaar ging het helemaal mis toen zijn zoontje zei 'dat mama toch niet zou stoppen'. Kevin ging zo enorm tekeer tegen Chantal, dat hij ‘buiten adem was’ van het slaan en schoppen van zijn zwangere vrouw (22-24 weken) en het gooien van spullen. Zijn zoontje van vijf was getuige.

Daarna ging Kevin naar een coffeeshop in Dordrecht. Hij belde, zoals zo vaak, nog met Chantal, om te controleren wat ze deed, maar na een kwartier viel de verbinding weg. Gaandeweg de avond maakte hij zich toch wat zorgen en toen hij om twee uur ’s nachts thuiskwam, trof hij Chantal dood aan, op haar buik, vertelde hij. Hun zoontje lag aan haar voeten en schrok wakker.

Kevin belde echter niet met de politie, maar met een van zijn ‘scharrels’. Hij was wel in paniek, zei hij tegen de rechters, maar belde niet om hulp en liet aan de telefoon niets blijken aan zijn vriendin. “Ze had al vliegjes op haar gezicht”, vertelde hij. “Ik wist dat ze dood was.” Pas de volgende avond meldde Kevin zich met zijn zoontje op het politiebureau om te zeggen dat zijn vrouw dood was. Maar volgens de officier van justitie kan het heel goed zijn dat Chantal nog leefde toen Kevin thuiskwam. Een tweede scenario is namelijk dat hij Chantal in de nacht of vroege ochtend opnieuw heeft mishandeld.

Spreekrecht familie
Familieleden van Chantal kunnen er niet over uit. De vraag is of ze hier ooit overheen komen, zo werd duidelijk uit hun spreekrecht tijdens de zitting. Ze noemden Kevin een monster dat Chantal van hen had geïsoleerd. De drie leefden in een verwaarloosd appartement, waar kamers zo vol vuil lagen dat ze onbruikbaar waren. Vader, moeder en zoontje lagen samen op een matras in de woonkamer. Het zoontje ging niet naar school en zag geen andere kinderen. Chantal verdiende geld door thuis voor een callcenter te werken. Geld dat Kevin vervolgens opmaakte, stelde de familie: bijvoorbeeld in de coffeeshop of aan andere vriendinnen.

Er vloeiden veel tranen in de rechtszaal toen alle details over de mishandelingen werden verteld. Zeker toen de familie vanuit het perspectief van het zoontje vertelde hoe hard het bij de jongen was aangekomen dat papa mama had vermoord.

Verklaring namens zoontje
Namens de jongen werd een hartverscheurende verklaring voorgelezen terwijl een foto van zijn moeder op de schermen werd vertoond. “Ik heb een heleboel vragen aan jou papa. Waarom sloeg je ons, was je boos? Ik ben nog te klein om hier te zijn, maar ik heb nog wel veel vragen. Mama was heel bang en jij bleef slaan. Dat weet ik nog heel goed en ik snap niet dat je doorging. En waarom liet je mama alleen? Ik vond het eng om haar dood te zien en met haar alleen te zijn. Het is jammer, maar ik ben ook blij dat ik jou niet meer zie. Ben nu niet meer echt bang, omdat je in cel zit. Ik ben wel verdrietig als ik aan jou denk.”

De overige familieleden voelden alleen maar haat. “Dit monster mag nooit meer buiten komen en de kans krijgen om slachtoffers te maken”, oordeelde de vader van Chantal. “Sluit hem maar levenslang op en isoleer hem, zoals hij Chantal ook geïsoleerd heeft.”

Ook de moeder en zus van Chantal spraken de rechtbank en Kevin toe.

Cel én tbs met dwangverpleging
De officier van justitie zag dat Kevin door deskundigen verminderd toerekeningsvatbaar wordt geacht, omdat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft met narcistische trekken en een gestoorde agressieregulatie. Alles draait om hem en hij heeft weinig gevoel voor anderen. Ook heeft hij verslaving aan cannabis. Volgens de deskundigen is de kans op herhaling levensgroot, omdat Kevin niet inziet dat hij iets fout doet. Alleen al dat inzien gaat volgens hen jaren duren.

Maar de stoornissen van Kevin waren voor de officier geen reden om geen forse celstraf te eisen, naast de tbs met dwang. Volgens de officier doet veertien jaar én tbs recht aan de gruwelijke dood van Chantal na een leven vol controle, isolatie en geweld.

Het contrast met Kevin was groot. Hij gaf háár geld uit en verzorgde zich wel goed. Zo goed, dat hij wel een druk sociaal leven had en er meerdere seksrelaties op nahield.

De officier sprak van femicide en intieme terreur. Chantals afhankelijkheid werd steeds meer vergroot en ze werd zo kapotgemaakt dat ze zich niet meer kon verzetten tegen Kevin. “De deur hoeft niet op slot te zijn om gevangen te zitten”, legde ze uit.

De uitspraak in deze zaak is op 4 december.

https://www.omroepbrabant(...)-vragen-aan-jou-papa

man man man

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 22-11-2025 13:05:03 ]
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:03:48 #2
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219310301
Jezus. Het wordt per paragraaf erger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:11:38 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219310336
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben dan ook ergens maar gestopt.

En ik heb er eerlijk gezegd ook weinig vertrouwen in dat het een heilzame werking op mij heeft als ik dit soort 'informatie' aandachtig door ga nemen.
pi_219310347
Hij is in Nederland geboren, dus ik neem aan dat hij een Nederlands paspoort heeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219310360
Weer een vrouw dood door ons asielzoekersbeleid.
pi_219310380
In het artikel van omroep Brabant staat nergens dat hij Congolees is en zelfs zijn leeftijd uit de OP klopt niet, hij is 30 jaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:18:50 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219310389
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:18 schreef golfer het volgende:
In het artikel van omroep Brabant staat nergens dat hij Congolees is en zelfs zijn leeftijd uit de OP klopt niet, hij is 30 jaar.
in 2022 was hij 27, toen het zich afspeelde
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219310393
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:13 schreef golfer het volgende:
Hij is in Nederland geboren, dus ik neem aan dat hij een Nederlands paspoort heeft.
Dat ligt eraan of zijn ouders een eerlijke verblijfvergunning hadden toen hij werd geboren.
pi_219310396
quote:
Staat ook in de OP dat hij 30 is.
pi_219310409
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:22 schreef golfer het volgende:

[..]
En TS zet dit extra zinnetje erbij:
[..]

Toen was hij 27, nu 30. Staat allemaal in de OP.
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:24:04 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219310412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:23 schreef -river- het volgende:

Toen was hij 27
Nee, dat staat er niet.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:25:06 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219310416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet.
Hij heeft haar op gruwelijke wijze vermoord en was toen 29.
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:26:43 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219310422
quote:
Ja, laten we ons gaan focussen dat het vooral om zijn leeftijd gaat :')
pi_219310423
Wtf zeg.
Afgrijselijk. -O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:27:34 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219310429
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:25 schreef RamboDirk het volgende:

Hij heeft haar in 2022 op gruwelijke wijze vermoord en was toen 27.
Dat staat niet in jouw OP. Daar staat
quote:
In Roosendaal is de strafzaak begonnen tegen Kevin L., een 27-jarige man begonnen
En dat staat ook niet in de link naar het artikel.

edit: ik zie dat TS het nu wel heeft aangepast.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:28:11 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219310432
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat staat niet in jouw OP. Daar staat
[..]
En dat staat ook niet in de link naar het artikel.
Komt van een premium artikel. Ik heb het voor je aangepast. Laten we het nu over de inhoud hebben.
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:30:04 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219310443
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:28 schreef RamboDirk het volgende:

Komt van een premium artikel. Ik heb het voor je aangepast. Laten we het nu over de inhoud hebben.
Hoe inhoudelijk is het dat hij door jou een Congolees wordt genoemd?
Ook dat staat niet in het artikel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219310470
Ach DR Congo. Ach ach ach.
U MAD?
pi_219310493
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoe inhoudelijk is het dat hij door jou een Congolees wordt genoemd?
Ook dat staat niet in het artikel.
Ben je wel helder? Er is hier op gruwelijke wijze een jonge zwangere vrouw vermoord en jij zeikt over de vermelde leeftijd en afkomst? Zijn leeftijd en afkomst is overal op het internet te vinden dus stop met je onzin.
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 15:42:45 #20
367000 roos94
pi_219310521
Wtf heb ik zojuist gelezen
pi_219310529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:37 schreef -river- het volgende:

[..]
Ben je wel helder? Er is hier op gruwelijke wijze een jonge zwangere vrouw vermoord en jij zeikt over de vermelde leeftijd en afkomst? Zijn leeftijd en afkomst is overal op het internet te vinden dus stop met je onzin.
Volgens sommige gestoorde mensen is het niet verdoezelen van de afkomst nu eenmaal belangrijker dan een dode persoon. De wereld is helaas vol met zulke gestoorde lui.
pi_219310535
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:42 schreef roos94 het volgende:
Wtf heb ik zojuist gelezen
Echt erg hè.
Ben er gewoon stil van. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219310536
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:45 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Volgens sommige gestoorde mensen is het niet verdoezelen van de afkomst nu eenmaal belangrijker dan een dode persoon. De wereld is helaas vol met zulke gestoorde lui.
Daar schrik je toch behoorlijk van.
pi_219310537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:45 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het gaat niet om verdoezelen, het gaat om of het relevant is, ik vind het heel wat anders als het om een illegaal zoals in geval van Lisa gaat omdat het daar relevant is, in dit geval lijkt het me gewoon niet relevant, hij is daar geboren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219310545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat niet om verdoezelen, het gaat om of het relevant is, ik vind het heel wat anders als het om een illegaal zoals in geval van Lisa gaat omdat het daar relevant is, in dit geval lijkt het me gewoon niet relevant, hij is daar geboren.
Heb jij wel een hart? Besef je wel dat dit topic over moord gaat op een jonge zwangere vrouw?
  vrijdag 21 november 2025 @ 15:49:03 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219310553
En waar waren de instanties in dit geval? Waren er al eerder signalen bij politie? Hebben familieleden van haar niet eerder aan de bel getrokken?
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 15:49:51 #27
367000 roos94
pi_219310559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:49 schreef Momo het volgende:
En waar waren de instanties in dit geval? Waren er al eerder signalen bij politie? Hebben familieleden van haar niet eerder aan de bel getrokken?
In NL moet je als vrouw eerst vermoord worden voor de politie iets doet. Tenzij je Amalia bent.
pi_219310565
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:48 schreef -river- het volgende:

[..]
Heb jij wel een hart? Besef je wel dat dit topic over moord gaat op een jonge zwangere vrouw?
Mijn god, ik heb het alleen over of het relevant is dat hij in een asielzoekers centrum is geboren, lees je uberhaupt wel?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219310575
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn god, ik heb het alleen over of het relevant is dat hij in een asielzoekers centrum is geboren, lees je uberhaupt wel?
Zeker, ik lees heel het artikel en blijf niet hangen bij afkomst en leeftijd en zeik er ook niet over.
pi_219310580
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:49 schreef Momo het volgende:
Ja. Kind ging niet naar school, niet of nauwelijks naar buiten. Leek wel of het gewoon niet bekend was. Maar ze had toch wel familie die ergens aan de bel getrokken zouden moeten kunnen hebben?
Zoveel vragen.

Dit is echt om te kosten. Wat een hel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219310591
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Kind ging niet naar school, niet of nauwelijks naar buiten. Leek wel of het gewoon niet bekend was. Maar ze had toch wel familie die ergens aan de bel getrokken zouden moeten kunnen hebben?
Zoveel vragen.

Of de buren, die zullen toch ook horen hoe het er daar aan toe ging.
pi_219310611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:55 schreef -river- het volgende:

[..]
Of de buren, die zullen toch ook horen hoe het er daar aan toe ging.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er helemaal bij niemand iets bekend was over deze situatie. In een flatje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219310631
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er helemaal bij niemand iets bekend was over deze situatie. In een flatje.
Zeker met een 5 jarige en zwanger van een tweede, waar is de familie en de gezondheidszorg enz.
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:16:28 #34
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219310729
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon een doorsnee multicultureel sociale huurwoning flat. Waar iedereen schuchter wegkijkt en er 0 sociale cohesie is en iedereen genoeg aan zichzelf heeft.
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:21:11 #35
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219310749
Doe dit lekker in Congo, “Kevin”. Wel sneu voor de familie, dochter ontspoort door met zo’n asielzoeker aan te pappen en moet dit met de hoogste prijs betalen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 16:25:46 #36
367000 roos94
pi_219310773
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Gewoon een doorsnee multicultureel sociale huurwoning flat. Waar iedereen schuchter wegkijkt en er 0 sociale cohesie is en iedereen genoeg aan zichzelf heeft.
Nou dit dus, x 1000. Iedereen die zegt "waarom deden buren niks" komen duidelijk niet uit een achterstandswijk :')
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 18:48:29 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219311823
Altijd maar weer die 'deskundigen' die een 'persoonlijkheidsstoornis' zien bij zo iemand. Nee, het is gewoon paupergajes. Niks stoornis, alles en iedereen heeft een stoornis volgens die zogenaamde deskundigen, maar altijd pas achteraf, nooit vooraf.

En zelfs al is het vooraf, dan is het altijd dat de kans op herhaling 'klein' is. Flikker toch op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219311855
quote:
trof hij Chantal dood aan, op haar buik, vertelde hij. Hun zoontje lag aan haar voeten en schrok wakker.
Is het normaal dat als je dit leest, vochtige ogen krijgt...?
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:03:02 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219311939
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoveel vragen.

Hij had haar al gedurende jaren kunnen isoleren. Dan kun je als familie niet meer achter de voordeur kijken en waarschijnlijk is er ook de houding geweest dat ze het zelf maar uit moest zoeken na de zoveelste keer dat er een incident was met hem waarbij ze bij hem bleef. Dat is in het algemeen het patroon.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:04:53 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219311956
quote:
Hij wilde als gelovig christen...
Gelovig christen, maar niet praktiserend want volgens mij is het slaan, isoleren, bestelen en versmeren van je vrouw niet echt christelijk, net als het erop nahouden van meerdere seksrelaties met andere vrouwen.
pi_219312181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hij had haar al gedurende jaren kunnen isoleren. Dan kun je als familie niet meer achter de voordeur kijken en waarschijnlijk is er ook de houding geweest dat ze het zelf maar uit moest zoeken na de zoveelste keer dat er een incident was met hem waarbij ze bij hem bleef. Dat is in het algemeen het patroon.
Dat begrijp ik en toch had ik als familie wel het kleine jongetje in de gaten blijven houden en aan de bel getrokken als het moest.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:41:38 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219312326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:48 schreef CoolGuy het volgende:
Altijd maar weer die 'deskundigen' die een 'persoonlijkheidsstoornis' zien bij zo iemand. Nee, het is gewoon paupergajes. Niks stoornis, alles en iedereen heeft een stoornis volgens die zogenaamde deskundigen, maar altijd pas achteraf, nooit vooraf.

En zelfs al is het vooraf, dan is het altijd dat de kans op herhaling 'klein' is. Flikker toch op.
Precies en oogjes dicht en snaveltjes toe en slaap zoet. Tot het je zelf een keer overkomt! Weer zo'n stuk stront uit de rimboe :r :r
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 19:42:51 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_219312339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:41 schreef matspontius het volgende:

[..]
Precies en oogjes dicht en snaveltjes toe en slaap zoet. Tot het je zelf een keer overkomt! Weer zo'n stuk stront uit de rimboe :r :r
De afkomst maakt me niet uit. Als je dit soort shit doet interesseert het me geen flikker of je wit, zwart of paars bent, dat verandert helemaal niks aan wat voor een stuk stront je bent.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:48:49 #44
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_219312399
Jezus wat een griezel
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_219312431
Dat arme jochie :'(
5 Jaar jong, komt dat nog goed met hem....
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:55:29 #46
287741 matspontius
pi_219312460
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:48 schreef dikkedaniel het volgende:
Jezus wat een griezel
Ja maar, ja maar, ja maar, het was een psychose hoor. Die arme jongen kon er helemaal niets aan doen en hij is nog gelovig ook - dat maakt het nog minder erg .....
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 21 november 2025 @ 19:55:36 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_219312461
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:53 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nogmaals het is geen hakken op iedere buitenlander, het is het benoemen van een groeiend probleem in dit land en Europa. Dat is de reden van dit soort topics!
Oh ja, want daar zal het wel minder van worden, als we maar genoeg topics openen dan houdt het wel op. Schei uit hoor, want als deze zelfde situatie voorkomt maar dan waarbij de dader geen buitenlander is, dan is de nood ineens niet zo hoog om daar een topic over te openen.
  vrijdag 21 november 2025 @ 19:59:47 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219312500
Je hoeft dus niet in de rimboe geboren te zijn om dito gedrag te vertonen. Generationele overdracht.

"Ja, maar hij is Nederlander"

:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:03:15 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219312546
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:51 schreef Kanaroe het volgende:
Dat arme jochie :'(
5 Jaar jong, komt dat nog goed met hem....
Dit is inderdaad diep en diep triest voor dat ventje.

Je zult maar uit zo'n minderwaardig stuk vuilnis zijn voortgekomen. En je ziet hoe hij je moeder Total loss ramt. Arm ventje.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219312884
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het probleem was en is er altijd al in alle kleuren. Er zijn meer mensen en ook meer mensen met een andere kleur en dus ze je ze ook meer verschijnen in de rechtbank. Alle kleuren doen dit.
False balance drogreden.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:30:35 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219312885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:48 schreef CoolGuy het volgende:

Het is ook niet echt relevant. Bij dubbele moord op een zwangere vrouw voor de ogen van je eigen kind is levenslang de enige mogelijke en eerlijke straf. Behandeling is niet van belang want deze persoon moet niet meer vrij kunnen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 21-11-2025 20:42:03 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:34:45 #52
287741 matspontius
pi_219312920
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is ook niet echt relevant. Bij dubbele moord op je vrouw voor de ogen van je eigen kind ia levenslang de enige mogelijke eerlijke straf. Behandeling is niet van belang want deze persoon moet niet meer vrij kunnen komen.
Dubbele moord op je vrouw??
"Hoka Hey!"
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 20:38:57 #53
367000 roos94
pi_219312959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:34 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ze was zwanger. Een maand of 6.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:41:10 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219312983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:34 schreef matspontius het volgende:

[..]
Daar is iets misgegaan. Het doden van een zwangere vrouw is een dubbele moord.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:43:58 #55
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219313014
Gehoord wat het zoontje zei tijdens de rechtszaak tegen zijn vader? Kreeg er kippenvel van. Dappere knul.

https://www.omroepbrabant(...)-zoontje-van-chantal
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:48:19 #56
438527 MissButterflyy
pi_219313055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:45 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja maar, ja maar, feiten benoemen is racisme en discriminatie. Foei!
Kom maar met je feiten over dat daders van femicide vaker een kleurtje hebben.
Afgelopen week nog een Nederlandse vrouw door haar Nederlandse vriend doodgeschoten in Rotterdam, in de auto.
Daar komt geen topic over en daar reageren jullie droeftoeters niet in.
Laatst nog een oerdegelijke Hollandse jongen die z’n vriendin dood had geschopt. Was jij ook niet te vinden, in dat topic.
Het gaat je ook helemaal niet om de vrouwen. Of hun kinderen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 20:50:01 #57
367000 roos94
pi_219313075
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kom maar met je feiten over dat daders van femicide vaker een kleurtje hebben.
Afgelopen week nog een Nederlandse vrouw door haar Nederlandse vriend doodgeschoten in Rotterdam, in de auto.
Daar komt geen topic over en daar reageren jullie droeftoeters niet in.
Laatst nog een oerdegelijke Hollandse jongen die z’n vriendin dood had geschopt. Was jij ook niet te vinden, in dat topic.
Het gaat je ook helemaal niet om de vrouwen. Of hun kinderen.
Ja maar als een Hollandse man zijn vrouw doodschopt is het gewoon een klootzak. Als een congolees zijn vrouw doodschopt is het een vieze buitenlander.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:50:58 #58
438527 MissButterflyy
pi_219313088
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:50 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja maar als een Hollandse man zijn vrouw doodschopt is het gewoon een klootzak. Als een congolees zijn vrouw doodschopt is het een vieze buitenlander.
Het zijn allemaal vuile hufters.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:52:10 #59
287741 matspontius
pi_219313098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:50 schreef roos94 het volgende:

[..]
Eindelijk iemand die het snapt _O_ Reden voor permaban?
"Hoka Hey!"
  Miss 200.000.000! vrijdag 21 november 2025 @ 20:56:10 #60
367000 roos94
pi_219313132
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zijn allemaal vuile hufters.
Klopt. Het verschil is dat bij een Nederlandse dader de nationaliteit niet als oorzaak wordt gegeven.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:56:40 #61
287741 matspontius
pi_219313138
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Mij punt was dat alle kleuren het doen. TS wekt de indruk dat alleen mensen met een kleur dit doen.

En doen mensen met een kleur het meer in absolute getallen of in percentages.
Waar wekt de TS de indruk dat alleen met met een kleurtje dit doen?
"Hoka Hey!"
pi_219313150
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:57 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja
Welke?
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:57:39 #63
438527 MissButterflyy
pi_219313152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:56 schreef roos94 het volgende:

[..]
Klopt. Het verschil is dat bij een Nederlander de nationaliteit niet als oorzaak wordt gegeven.
Oh nee, dan wordt er ineens over de term ‘femicide’ gevallen en dat die wijven vaak ook agressief zijn, mannen ook in blijf van mijn lijf huizen belanden enz.
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:58:23 #64
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219313158
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Welke?
Welke wat? Kleur?
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:58:24 #65
287741 matspontius
pi_219313159
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:57 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja
Succes alvast ^O^
"Hoka Hey!"
pi_219313180
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Welke wat? Kleur?
Absoluut of percentueel?
pi_219313187
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh nee, dan wordt er ineens over de term ‘femicide’ gevallen en dat die wijven vaak ook agressief zijn, mannen ook in blijf van mijn lijf huizen belanden enz.
Dat er meer mannen worden vermoord dan vrouwen en dat mannen dus meer aandacht verdienen.
pi_219313215
Los van de huidskleur verwondert het me altijd dat een vrouw bij zo'n idioot blijft.
Bij de eerste de beste handtastelijkheid zou ik foetsie zijn. Zeker als ie ook nog aan m'n kind komt.

Voor de duidelijkheid, ik vind NIET dat het haar eigen schuld is. Die vrouw is slachtoffer en die man dader.
Het mechanisme dat mishandeling zo lang kan voortduren verbaast me desondanks enorm.
pi_219313279
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:58 schreef Abdullah2 het volgende:
Fijn dat je zijn nationaliteit in de titel zet, hiermee verduidelijk je wat je doel is met deze reeks topics in nws.
Deze eerste post van jou geeft ook aan wat jij belangrijk vindt, niet de moord en al het geweld, maar dat een nationaliteit wordt genoemd is pas erg hé
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:14:30 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219313288
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Absoluut of percentueel?
Zoek het even op, al lijkt me dat tijdverspilling.
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:15:57 #71
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219313302
Na de OP gelezen te hebben is het beste gewoon de doodstraf. Dit soort shit komt nooit goed :N
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:28:33 #72
287741 matspontius
pi_219313382
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:15 schreef Friday12 het volgende:
Na de OP gelezen te hebben is het beste gewoon de doodstraf. Dit soort shit komt nooit goed :N
Buiten dat - wij kunnen nog mee gaan meebetalen aan de behandeling en detentie van dit stuk stront!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 november 2025 @ 21:29:25 #73
287741 matspontius
pi_219313386
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Zoek het even op, al lijkt me dat tijdverspilling.
Ziet alleen wat zij wil zien - antwoord op mijn vraag komt er ook niet. Tja .......
"Hoka Hey!"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 21 november 2025 @ 21:39:16 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_219313435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:05 schreef littlemindy het volgende:
Los van de huidskleur verwondert het me altijd dat een vrouw bij zo'n idioot blijft.
Bij de eerste de beste handtastelijkheid zou ik foetsie zijn. Zeker als ie ook nog aan m'n kind komt.

Voor de duidelijkheid, ik vind NIET dat het haar eigen schuld is. Die vrouw is slachtoffer en die man dader.
Het mechanisme dat mishandeling zo lang kan voortduren verbaast me desondanks enorm.
Je mag blij zijn dat het je verwondert en verbaast. Gelukkig kun je je er niets bij voorstellen, :).

Want wat je stelt, is véél te simplistisch gedacht. Zo werkt het helaas vaak niet en het kan iedereen overkomen. Ik besef me dat dat laatste zo’n cliché is, maar het is wel zo. Toxische relaties zijn helemaal niet zo moeilijk om in te belanden en dat kán langzamerhand verergeren naar huiselijk geweld. Tegen die tijd is de relatie vaak al te toxisch om zomaar weg te stappen. Het kan iedereen overkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_219313476
Godverdomme zeg 😡😡😡😡😡😡😡😡
pi_219313635
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:39 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Je mag blij zijn dat het je verwondert en verbaast. Gelukkig kun je je er niets bij voorstellen, :).

Want wat je stelt, is véél te simplistisch gedacht. Zo werkt het helaas vaak niet en het kan iedereen overkomen. Ik besef me dat dat laatste zo’n cliché is, maar het is wel zo. Toxische relaties zijn helemaal niet zo moeilijk om in te belanden en dat kán langzamerhand verergeren naar huiselijk geweld. Tegen die tijd is de relatie vaak al te toxisch om zomaar weg te stappen. Het kan iedereen overkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind niet dat je kan stellen dat het iedereen kan overkomen. Daarvoor is geen bewijs en het is ook niet logisch. Ik heb altijd het idee dat zoiets maar gezegd wordt om het slachtoffer wat te ontlasten (wat aardig is bedoeld), maar het statement zelf..

Of anders gezegd, er zijn genoeg mensen die wel weggaan als hen zoiets overkomt (zoals zij stelt dat zij zou doen).
pi_219313860
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:39 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

SPOILER
Toch overkomt het niet iedereen. Er zijn mensen die in een situatie van huiselijk geweld belanden, en besluiten om weg te gaan bij zo'n gek. Dat maakt ze niet schuldig aan het geweld, maar ze maken wel een keuze om niet in een dergelijke situatie te blijven. Ik heb het idee dat we als samenleving zo angstig zijn geworden dat iemand maar zou kunnen denken dat we insinueren dat het slachtoffer 'schuldig zou zijn aan', dat we het slachtoffer vervolgens met onze woorden alle kracht ontnemen door te stellen dat het 'haar overkomt en ze er compleet willoos aan overgeleverd is'. Ik vind die boodschap weinig recht doen aan de kracht die slachtoffers hebben zich aan de macht van hun mishandelaar te onttrekken.
pi_219314069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 22:09 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik vind niet dat je kan stellen dat het iedereen kan overkomen. Daarvoor is geen bewijs en het is ook niet logisch. Ik heb altijd het idee dat zoiets maar gezegd wordt om het slachtoffer wat te ontlasten (wat aardig is bedoeld), maar het statement zelf..

Of anders gezegd, er zijn genoeg mensen die wel weggaan als hen zoiets overkomt (zoals zij stelt dat zij zou doen).
Een brute moord door een gestoorde vent want dat is dit kan iedereen overkomen. Er gaat lang niet altijd een hele voorgeschiedenis van incidenten aan vooraf. Daarom zou de discussie veel meer moeten gaan over hoe we vrouwen beter kunnen beschermen en vrouwenhaat tegen kunnen gaan als samenleving en veel minder over de afkomst van de daders.

Zelfs het feit dat ze procentueel oververtegenwoordigd zijn is niet relevant want het komt in allerlei culturen en afkomsten voor. Je hebt ook autochtone alcoholisten die hun vrouwen en kinderen helemaal de moeder slaan elk weekend.
blablablabla
pi_219314120
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Een brute moord door een gestoorde vent want dat is dit kan iedereen overkomen. Er gaat lang niet altijd een hele voorgeschiedenis van incidenten aan vooraf. Daarom zou de discussie veel meer moeten gaan over hoe we vrouwen beter kunnen beschermen en vrouwenhaat tegen kunnen gaan als samenleving en veel minder over de afkomst van de daders.

Zelfs het feit dat ze procentueel oververtegenwoordigd zijn is niet relevant want het komt in allerlei culturen en afkomsten voor. Je hebt ook autochtone alcoholisten die hun vrouwen en kinderen helemaal de moeder slaan elk weekend.
Sorry hoor maar ik zie nog steeds maar wat getyp zonder onderbouwing. "Het kan iedereen overkomen, punt, ik heb gelijk". Compleet, o.a., negeren (wat ook gesteld was) dat genoeg mensen wel uit zo'n situatie komen. En wat voorgeschiedenis betreft.. dat is hier wel duidelijk. Geen idee waarom je het wil draaien alsof die niet aanwezig hoeft te zijn om je punt proberen te bewijzen in dit geval.. Ja 1 op de 100 keer is er geen voorgeschiedenis en reageert iemand plotseling compleet gestoord.. hoe is dat relevant in het algemeen?

En als een bepaalde afkomst naar verhouding veel vaker misdrijven pleegt, waarom moeten we dan volgens jou juist niet kijken naar afkomst? Wat betreft immigratie is het dan gewoon zelfbescherming als je bepaalde risicolanden in kaart hebt, iets wat niet ongewoon is voor sommige landen die daardoor veel veiliger zijn, bijvoorbeeld Polen voordat je ernaar vraagt.

En alcoholisten mogen wat mij betreft ook een hoger risicoprofiel hebben als bewezen is dat ze vaker hun partners mishandelen. Dat eeuwige belangrijker maken van het beschermen van afkomst in plaats van het belangrijk vinden van de misdaden die gepleegd worden door groepen mensen vind ik walgelijk

[ Bericht 9% gewijzigd door Masberum op 21-11-2025 23:42:38 ]
pi_219314166
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:35 schreef Masberum het volgende:

[..]
Sorry hoor maar ik zie nog steeds maar wat getyp zonder onderbouwing. "Het kan iedereen overkomen, punt, ik heb gelijk". Compleet, o.a., negeren (wat ook gesteld was) dat genoeg mensen wel uit zo'n situatie komen. En wat voorgeschiedenis betreft.. dat is hier wel duidelijk. Geen idee waarom je het wil draaien alsof die niet aanwezig hoeft te zijn om je punt proberen te bewijzen in dit geval.. Ja 1 op de 100 keer is er geen voorgeschiedenis en reageert iemand plotseling compleet gestoord.. hoe is dat relevant in het algemeen?
1 op de 100 zeg je, komt dat uit je onderbuik of heb je daar bewijzen voor? Zelfs in deze specifieke zaak is het onduidelijk of er een voorgeschiedenis is geweest van geweld of dat de dader op een avond van verward naar moordlustig is gegaan.

Een partner die verward is willen de meeste mensen namelijk nog wel steunen, zeker als je vol met hormonen zit van een zwangerschap.

Suggereren dat vrouwen hun dood aan hun eigen falen of laksheid te danken hebben zoals jij doet is weerzinwekkend.
blablablabla
pi_219314336
Kansloos.
Ziek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219314409
Ik denk dat ik maar zwijg in dit topic.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 22 november 2025 @ 03:29:43 #83
287741 matspontius
pi_219314648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:42 schreef Elan het volgende:

[..]
1 op de 100 zeg je, komt dat uit je onderbuik of heb je daar bewijzen voor? Zelfs in deze specifieke zaak is het onduidelijk of er een voorgeschiedenis is geweest van geweld of dat de dader op een avond van verward naar moordlustig is gegaan.

Een partner die verward is willen de meeste mensen namelijk nog wel steunen, zeker als je vol met hormonen zit van een zwangerschap.

Suggereren dat vrouwen hun dood aan hun eigen falen of laksheid te danken hebben zoals jij doet is weerzinwekkend.
Leg uit - waar zegt hij dat vrouwen dit aan zichzelf te danken hebben? Heb ik een andere bril nodig?
"Hoka Hey!"
pi_219314665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 03:29 schreef matspontius het volgende:

[..]
Leg uit - waar zegt hij dat vrouwen dit aan zichzelf te danken hebben? Heb ik een andere bril nodig?
Hier:
quote:

En:

quote:
"Het kan iedereen overkomen, punt, ik heb gelijk". Compleet, o.a., negeren (wat ook gesteld was) dat genoeg mensen wel uit zo'n situatie komen.
Hiermee impliceert hij dat de vrouwen die zoiets overkomt er zelf debet aan zijn.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_219315620
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 november 2025 15:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben HEUL snel gestopt met lezen. :X
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:07:37 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219315777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Gehoord wat het zoontje zei tijdens de rechtszaak tegen zijn vader? Kreeg er kippenvel van. Dappere knul.

https://www.omroepbrabant(...)-zoontje-van-chantal
Dat kereltje had betere ouders verdiend. Hopelijk komt het goed met hem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:08:55 #87
438527 MissButterflyy
pi_219315782
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat kereltje had betere ouders verdiend. Hopelijk komt het goed met hem.
Nou zeg. Alsof de zwangere moeder dit wel heeft verdiend. :')
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:14:58 #88
78780 deedeetee
pi_219315805
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou zeg. Alsof de zwangere moeder dit wel heeft verdiend. :')
Nee natuurlijk niet maar ze had met haar zoontje allang weg moeten gaan uit die ellende. Ik heb moeite om begrip op te brengen voor vrouwen die hun kind niet goed beschermen en het geweld laten voort woekeren.
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:30:42 #89
438527 MissButterflyy
pi_219315877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet maar ze had met haar zoontje allang weg moeten gaan uit die ellende. Ik heb moeite om begrip op te brengen voor vrouwen die hun kind niet goed beschermen en het geweld laten voort woekeren.
Dan waren ze misschien beide eerder gedood. Je hebt snel je oordeel klaar, maar weet niks van de situatie. Ze is vast doodsbang geweest en hij zal vast ook gedreigd hebben haar te doden als ze hem ging verlaten. En wie weet het kind ook.
Het is makkelijk oordelen, maar dat is al vaker besproken in dit topic.
De meeste vrouwen worden gedood door hun partner juist als ze hem verlaten.
Er is veel moed en een goed netwerk dat je opvangt voor nodig om weg te gaan. Je weet, de politie doet meestal toch niks.
Geen enkele foute vent slaat zijn vriendin de eerste ontmoeting, dit gedrag sluipt er in de loop der maanden of jaren in.
Je oordeelt onnodig hard. De familie is er kapot van dat Chantal niet meer leeft en denkt helemaal niet zo hard over haar als jij doet.
pi_219315901
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 03:29 schreef matspontius het volgende:

[..]
quote:
. "Het kan iedereen overkomen, punt, ik heb gelijk". Compleet, o.a., negeren (wat ook gesteld was) dat genoeg mensen wel uit zo'n situatie komen.
Hoe ik dit lees is dat hij de laakbaarheid (mede) bij de vrouwen die dit overkomt neer legt.
Dat ze zelf maar eerder moeten signaleren en uit de situatie moeten vluchten. Nogal een bizarre aantijging.
blablablabla
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:36:21 #91
438527 MissButterflyy
pi_219315902
En begrijp goed, dat een vrouw door het geweld, wat niet alleen lichamelijk is maar ook psychisch, niet voor niks heet het ‘intieme terreur’, totaal uitgeput kan zijn. Kan jij dan nog weloverwogen keuzes maken, als je helemaal kapot en uitgeput bent?
Ook speelt schaamte een rol, omdat mensen precies zo reageren zoals Deedeedee.

Verder had Chantal talloze oude botbreuken, ze was sowieso verzwakt. Wie weet al veel klappen op haar hoofd gehad en hersenletsel.

En dan nog de schuld krijgen. Mensen die zo denken moeten zich zelf eens hard gaan schamen.
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:58:05 #92
287741 matspontius
pi_219316023
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:36 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Hoe ik dit lees is dat hij de laakbaarheid (mede) bij de vrouwen die dit overkomt neer legt.
Dat ze zelf maar eerder moeten signaleren en uit de situatie moeten vluchten. Nogal een bizarre aantijging.
Dat is gewoon een constatering, meer niet. Om dat gelijk bashen te noemen 👎
"Hoka Hey!"
  zaterdag 22 november 2025 @ 11:02:10 #93
78780 deedeetee
pi_219316043
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan waren ze misschien beide eerder gedood. Je hebt snel je oordeel klaar, maar weet niks van de situatie. Ze is vast doodsbang geweest en hij zal vast ook gedreigd hebben haar te doden als ze hem ging verlaten. En wie weet het kind ook.
Het is makkelijk oordelen, maar dat is al vaker besproken in dit topic.
De meeste vrouwen worden gedood door hun partner juist als ze hem verlaten.
Er is veel moed en een goed netwerk dat je opvangt voor nodig om weg te gaan. Je weet, de politie doet meestal toch niks.
Geen enkele foute vent slaat zijn vriendin de eerste ontmoeting, dit gedrag sluipt er in de loop der maanden of jaren in.
Je oordeelt onnodig hard. De familie is er kapot van dat Chantal niet meer leeft en denkt helemaal niet zo hard over haar als jij doet.
Omdat ik zelf in een relatie met een man die losse handjes had heb gezeten en dit gedrag meteen gestopt heb door hem te vertellen dat ik heel hard terug zou slaan als hij het lef had om mij te slaan. Daar had hij niet van terug. En zodra het kon heb ik een eind aan de relatie heb gemaakt. En ja hij dreigde mij te doden en het huis van mijn ouders in de brand te steken. Maar ik snapte heel goed dat dit een gebed zonder einde zou gaan worden en dat het enige dat ik kon doen was er zo snel mogelijk een eind aan maken. Het gaf veel angst en stress de eerste maanden maar gelukkig koelde hij toen af en liet mij met rust.
Het is domweg een kwestie van je niet láten slaan en als de klap toch is gevallen meteen wegwezen. Een jankende man die zo'n spijt heeft en t nóóit meer zal doen heeft bij mij geen schijn van kans.
Tijdens de rechtszitting waarin ik echtscheiding aanvroeg wees de rechter mij er op dat ik een jong kindje had. Mijn reactie was : het is echt niet goed voor een kind om de ruzies van haar ouders mee te moeten maken. Rechter gaf mij gelijk. :P
pi_219316063
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat is gewoon een constatering, meer niet. Om dat gelijk bashen te noemen 👎
Het is een implicatie geen constatering. Constateringen maak je op basis van feiten niet een onderbuikgevoel dat opspeelt.
blablablabla
  zaterdag 22 november 2025 @ 11:06:56 #95
78780 deedeetee
pi_219316068
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
En begrijp goed, dat een vrouw door het geweld, wat niet alleen lichamelijk is maar ook psychisch, niet voor niks heet het ‘intieme terreur’, totaal uitgeput kan zijn. Kan jij dan nog weloverwogen keuzes maken, als je helemaal kapot en uitgeput bent?
Ook speelt schaamte een rol, omdat mensen precies zo reageren zoals Deedeedee.

Verder had Chantal talloze oude botbreuken, ze was sowieso verzwakt. Wie weet al veel klappen op haar hoofd gehad en hersenletsel.

En dan nog de schuld krijgen. Mensen die zo denken moeten zich zelf eens hard gaan schamen.
Ze krijgt van mij niet de schuld dat die man haar mishandelde hoor. Dat deed die vent immers zelf maar:
Ik ga mij echt niet schamen hoor, het is sneu dat deze vrouw het zo ver heeft laten komen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo weinig zelf respect hebt dat je je door vent laat slaan. Zal het ook nooit kunnen begrijpen. Voor mij is bij de 1ste mep de liefde meteen over.
  Miss 200.000.000! zaterdag 22 november 2025 @ 11:14:30 #96
367000 roos94
pi_219316098
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze krijgt van mij niet de schuld dat die man haar mishandelde hoor. Dat deed die vent immers zelf maar:
Ik ga mij echt niet schamen hoor, het is sneu dat deze vrouw het zo ver heeft laten komen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo weinig zelf respect hebt dat je je door vent laat slaan. Zal het ook nooit kunnen begrijpen. Voor mij is bij de 1ste mep de liefde meteen over.
Wat fijn, waren we allemaal maar zo slim en wijs en perfect als deedeetee, dan was de wereld zo mooi
  roze zaterdag 22 november 2025 @ 11:17:02 #97
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219316114
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoe kun je zoiets zeggen.
Your beauty never ever scared me.
pi_219316133
Moet ook steeds aan dat ene topic denken met dat nieuwsbericht dat er te weinig opvang in van die 'blijf van mijn lijf'-huizen is.
Waardoor vrouwen in een hotelkamer terecht komen. En zonder goede support gingen veel van die mishandelde vrouwen alsnog terug naar hun mishandelaars. In het artikel en het topic hier ging het zelfs over vrouwen die gewoon botbreuken hadden en waarbij de zwangerschap vroegtijdig tot een einde kwam door de mishandelingen.

Het is voor mij heel moeilijk te begrijpen hoe dit werkt. Dat je dan toch weer terug gaat naar die eikel. En bij zo'n vent blijft. Er moet een heel naar mechanisme achter zitten.

Maar ik denk wel dat we voor betere opvang en ondersteuning voor deze slachtoffers (en hun kinderen) moeten zorgen. Als we deze vrouwen niet eens een way out kunnen bieden, wat zijn we dan voor samenleving?
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 22 november 2025 @ 11:24:23 #99
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_219316149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 22:44 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Toch overkomt het niet iedereen. Er zijn mensen die in een situatie van huiselijk geweld belanden, en besluiten om weg te gaan bij zo'n gek. Dat maakt ze niet schuldig aan het geweld, maar ze maken wel een keuze om niet in een dergelijke situatie te blijven. Ik heb het idee dat we als samenleving zo angstig zijn geworden dat iemand maar zou kunnen denken dat we insinueren dat het slachtoffer 'schuldig zou zijn aan', dat we het slachtoffer vervolgens met onze woorden alle kracht ontnemen door te stellen dat het 'haar overkomt en ze er compleet willoos aan overgeleverd is'. Ik vind die boodschap weinig recht doen aan de kracht die slachtoffers hebben zich aan de macht van hun mishandelaar te onttrekken.
Ik snap waar je vandaan komt, maar toch ben ik het ermee oneens. Niet elke gewelddadige relatie begint hetzelfde, start na dezelfde hoeveelheid maanden of jaren, worden dezelfde emotionele technieken toegepast, etc. Dus er valt nooit één op één te vergelijken. Iemand kan weglopen bij de ene gewelddadige relatie, maar wel in een andere terechtkomen.

En ik vind persoonlijk ook niet dat je de kracht van slachtoffers wegneemt door de uitspraak dat het iedereen kan overkomen. Want, heel eerlijk, het bewijst al het punt imo: iedereen kan terechtkomen in een erg toxische relatie. Er gaat vaak al veel vooraf aan de eerste klap. En bij de eerste klap zit je al een gewelddadige relatie, ook al vertrek je. Dus dan is een erg toxische relatie + fysiek geweld je al overkomen.

Er wordt natuurlijk nergens gezegd dat ‘het kan iedereen overkomen’ slaat op het doodgemept worden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zaterdag 22 november 2025 @ 11:25:39 #100
438527 MissButterflyy
pi_219316152
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:19 schreef capricia het volgende:
Moet ook steeds aan dat ene topic denken met dat nieuwsbericht dat er te weinig opvang in van die 'blijf van mijn lijf'-huizen is.
Waardoor vrouwen in een hotelkamer terecht komen. En zonder goede support gingen veel van die mishandelde vrouwen alsnog terug naar hun mishandelaars. In het artikel en het topic hier ging het zelfs over vrouwen die gewoon botbreuken hadden en waarbij de zwangerschap vroegtijdig tot een einde kwam door de mishandelingen.

Het is voor mij heel moeilijk te begrijpen hoe dit werkt. Dat je dan toch weer terug gaat naar die eikel. En bij zo'n vent blijft. Er moet een heel naar mechanisme achter zitten.

Maar ik denk wel dat we voor betere opvang en ondersteuning voor deze slachtoffers (en hun kinderen) moeten zorgen. Als we deze vrouwen niet eens een way out kunnen bieden, wat zijn we dan voor samenleving?
Als ze weggaat, is ze natuurlijk niet van hem af. Dan begint het stalken, haar opzoeken en mishandelen, familie lastig vallen, haar op het werk opzoeken en daar voor schut zetten enz.
En zoals je weet hebben velen zelfs lak aan een straatverbod in haar buurt.
De rust keert dan dus pas (even) terug als ze weer terug gaat naar hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')