abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2025 @ 15:06:49 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219285812
Nou ga ik blijkbaar met mn zus kerst vieren bij mn ouders, maar mn ouders lopen richting de 80 en mn zus is ook al 40+
Ik zelf heb geen wensen, en mn ouders komen ook nooit met een verlanglijstje. Maar toch voel ik me soort van verplicht om cadeaus voor ze te kopen. Cadeaubonnen vind ik stom want die gebruiken ze toch nooit. Maar wat kan ik dan voor ze kopen, of moeten we maar gewoon afspreken geen cadeaus meer te kopen?

Ik vind het moeilijk, want nu heb ik eindelijk geld en kan ik cadeaus kopen, vroeger had ik nooit geld en was het altijd drama met kerst om iets leuks en goedkoops voor ze te vinden.

Hoe doen jullie dit? zitten jullie ouders en broers en zussen nog vol met wensen? of is het cadeaus kopen voor elkaar al een tijdje gestopt?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 17 november 2025 @ 15:13:07 #2
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219285845
Ik vind het moeilijk om hier een correct en passend antwoord op te geven.
Volg je gevoel.
pi_219285860
Abonnement op een tijdschrift cadeau doen?
pi_219285877
Ik haal voor mijn familie steevast elke kerst een leuk pakket van de Zuivelhoeve, ik vraag dan in die winkel om een pakket van 30 euro meestal en specifeer altijd een beetje naar wat ik weet wie wat lekker vind enzo.

Voor oudere mensen valt een dingetje van de tuinwinkel ook altijd goed. Iets wat ze op tafel kunnen zetten, en als je niks moois vind is een bloemetje van een bloemist altijd een feest.
Als het een natuurliefhebber is kan je bijvoorbeeld ook iets voor de vogels buiten halen, leuk om naar te kijken binnen.

Is altijd in de smaak gevallen.
Voor buitenfamilie (partners van enzo) haal ik nog wel eens een een tijdschriften cadeaubon of maak ik een pakketje met een Pathe thuis bon, zak popcorn, zak m en ms enzo.
Dat valt ook altijd goed.

Het beste zijn spullen die mensen ook echt gebruiken, bierpakket ten enzo verdwijnen vaak in kastjes.

Ken ook altijd je publiek, een keer heb ik voor een vriend die super praktisch is voor zijn verjaardag een emmer vegeta (zijn soort Balkan kruiden) van 10 kg gegeven. Hij zei dat hij er meer blij mee was dan de zooi die hij van zijn familie kreeg :D

Als je echt niks kan vinden kan je ook aanbieden om diegene uit eten/lunchen/shoppen/uitje elders te nemen en dat ook daadwerkelijk uit te voeren. Dan ligt allen wel de verantwoordelijkheid bij jezelf om het ook echt te doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door summer2bird op 17-11-2025 15:25:39 ]
Twiddel
pi_219285885
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Abonnement op een tijdschrift cadeau doen?
Mja. Om ze dan vervolgens nog in het cellofaantje in de oud papier doos te zien verdwijnen.
pi_219285908
Voor m'n vader kocht ik soms aftershave, soms voor de gein een pakkie shag en een paar sokken.
Verder gewoon rondsnuffelen naar onzinnige prullaria wat er geinig uit ziet. Cadeaus moeten voor mijn gevoel niet functioneel zijn maar de ontvanger juist blij maken. Wazige gadgets of iets truttigs voor in huis kan leuk zijn om te krijgen.
pi_219285995
We waren allemaal slecht in verzinnen, op het moment van vragen.
Meestal wisten we een paar weken na de datum ineens dingen op te noemen.
Schrijf op. Kan je het de volgende keer vragen.
Ja, 'tuurlijk. Maar ondertussen heb je het tegen die tijd al 3 keer zelf gekocht, omdat je het dan nodig had.
Een bon voor dit of dat, of een vvv bon/ iris cheque of hoe heet dat tegenwoordig of zo. Net voor iets wat je nooit gebruikt, je vergeet ze elke keer mee te nemen of ze nemen ze net niet aan.
Nooit genoeg, of net teveel, zodat je altijd bij moet passen, of je gooit geld weg, want wisselgeld krijg je er niet op.
Geld? Ja, maar dat ben je dan door het jaar heen net aan het rondsluizen.
Wij zijn er onderling al ruim 20 jaar mee gestopt.
  Miss 200.000.000! maandag 17 november 2025 @ 15:38:55 #9
367000 roos94
pi_219286004
Hoe bedoel je cadeaubonnen gebruiken ze nooit?

Je hebt voor bijna alles tegenwoordig cadeaubon.
pi_219286013
Ik heb liever cadeaubonnen dan troep wat ik toch niet gebruik
pi_219286041
Cadeaubonnen vind ik echt zoiets van: "Ik heb echt geen kut zin om iets voor je te bedenken. Koop zelf ff lekker wat."

(Behalve toen het een keer samen met een hele lading andere cadeaus kwam van super lieve FOK!kers! O+ O+ O+ )
  maandag 17 november 2025 @ 16:03:53 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219286108
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:45 schreef ToT het volgende:
Cadeaubonnen vind ik echt zoiets van: "Ik heb echt geen kut zin om iets voor je te bedenken. Koop zelf ff lekker wat."
Ik vind het juist fijn om te krijgen, beter dan spullen die je eigenlijk liever linea recta de prullenbak in gooit omdat iemand niet wist wat ie moest kopen :{
pi_219287584
Gewoon geld geven met een mooie kaart erbij eventueel.

Als ik een cadeau krijg heb ik het liefste geld, daar kan ik iets mee. De rest geef/gooi ik bijna altijd weg.
Want als het iets is wat ik echt nodig had dan had ik het zelf wel gekocht.
En dan ook meteen de uitvoering/merk/type dat ik wil, en niet wat ik toevallig krijg.
pindazakje
  maandag 17 november 2025 @ 20:28:41 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219287641
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:

Als ik een cadeau krijg heb ik het liefste geld, daar kan ik iets mee. De rest geef/gooi ik bijna altijd weg.
Want als het iets is wat ik echt nodig had dan had ik het zelf wel gekocht.
En dan ook meteen de uitvoering/merk/type dat ik wil, en niet wat ik toevallig krijg.
Gaat bij jou geld niet gewoon op de grote hoop, en doe je er uiteindelijk boodschappen van? Bij mij wel :@ Dan liever een cadeaubon, daar koop ik altijd ook echt wat leuks mee.
pi_219287673
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Gaat bij jou geld niet gewoon op de grote hoop, en doe je er uiteindelijk boodschappen van? Bij mij wel :@ Dan liever een cadeaubon, daar koop ik altijd ook echt wat leuks mee.
Ja natuurlijk, maar wat maakt dat uit dan? Vroeger kon ik altijd VVV bonnen inleveren bij de Jumbo en dat deed ik dan ook als ik die kreeg, dat vond ik de makkelijkste manier om ze uit te geven.
pindazakje
pi_219287863
Ik koop alleen iets voor mijn moeder (doosje bonbons of fles advcaat ofzo) omdat we altijd geld van haar krijgen, de rest van mijn familie krijgt niets, ook onze zoon niet want die heeft ook alles en als ik iets koop is het niet goed :'( .
Verjaardagen kopen we ook niets meer hooguit een reep chocola of chocolademelk met slagroom of nootjes o.i.d. een kleinigheidje
pi_219287928
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Fysiek geld voelt net als een cadeaukaart tegenwoordig.
Dan moet ik echt op zoek om dat uit te geven anders blijft het thuis in een la liggen. _O-
Boodschappen doe ik met pin / apple pay.
pi_219287979
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 21:04 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[..]
Fysiek geld voelt net als een cadeaukaart tegenwoordig.
Dan moet ik echt op zoek om dat uit te geven anders blijft het thuis in een la liggen. _O-
Boodschappen doe ik met pin / apple pay.
Tja, hoe moeilijk is het om 'gratis' boodschappen te halen met een cadeaukaart/contant geld...
Maar ik herken het wel hoor, ik gooi het ook liever gewoon weg. Allemaal gedoe, terwijl je sowieso vrijwel maandelijks al een extra maandsalaris binnenharkt met investeringen in aandelen/crypto. Dan haal je je neus op voor een cadeaukaart van een paar tientjes of één of ander sneu cadeau waar je helemaal niet om gevraagd hebt.
pindazakje
  dinsdag 18 november 2025 @ 07:47:24 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219289272
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:38 schreef roos94 het volgende:
Hoe bedoel je cadeaubonnen gebruiken ze nooit?

Je hebt voor bijna alles tegenwoordig cadeaubon.
die shit verdwijnt in een la en komt er 10jaar later mss een keer uit.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219289588
Gewoon vragen... wat wil je voor de kerst hebben?

Daarna bied je hulp aan de keuken of iets anders. Dat is ook leuk bij de kerst enzo.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219319513
Ik heb dit juist met mezelf. Ik weet voor iedereen wat ik voor ze wil kopen, maar moet ook nog mijn eigen 'lijstje' maken. En ik weet zelf echt totaal niet wat ik erop moet zetten. Bonnen etc. doen wij ook niet aan met kerst. Maar ik zou voor mezelf gewoon echt niet weten wat ik moet 'vragen'. Ook omdat ik vanaf halverwege volgend jaar voor lange tijd ga reizen dus ook gewoon veel fysieke spullen niet meer nodig ga hebben. En voor op reis heb ik zo'n beetje alles al aangezien ik vaak reis.
  zondag 23 november 2025 @ 17:36:06 #22
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_219327571
Een luxere of mooiere variant van iets dat ze toch al gebruiken, handzeep, douchegel, een handdoek, een pan, goed keukenmes, kussen/deken voor op de bank, nieuwe sloffen, dekbedovertrek, bloembollen, fles olijfolie, gereedschap etc..
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  dinsdag 9 december 2025 @ 17:57:13 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219450528
Een mooi tijdschrift is eventueel een optie.

Wat ik vader (die zelden wensen heeft) een paar keer heb gegeven, was de nieuwste editie van het blad Helden. Het is dik, het ziet er mooi uit, en er staat echt iets in. En het is een euro of 10, een reden om het gewoonlijk lekker in de schappen te laten liggen.

Maar dat werkt natuurlijk alleen als de ontvanger toevallig in sport geīnteresseerd is.

Heeft de ontvanger andere interesses, dan kan je een ander blad kiezen.
2025-jaarlijst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')