https://www.amstelveensni(...)-auto-in-uithoorn-mequote:Tram van lijn 25 ontspoort na botsing met auto in Uithoorn, meerdere gewonden
Op de Randweg bij Op de Klucht in Uithoorn is vanmorgen vroeg een tram van lijn 25 in botsing gekomen met een Tesla. Door het ongeval is de tram ontspoord en de bovenleiding afgebroken. Er zijn drie mensen gewond geraakt en naar het ziekenhuis vervoerd. Het laatste slachtoffer zat langere tijd in de tram voor hulpdiensten erbij konden, dit omdat de bovenleiding op de tram lag. Er moest gewacht worden tot de stroom afgeschakeld was.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:39 schreef recursief het volgende:
Dat van die laadkabel schijnt gebaseerd te zijn op foto's. Nu hangt er wel iets achter de achterbumper, maar de laadpoort, aan de zijkant links net voor het achterlicht, is zo te zien dicht.
Oh die foto kende ik nog niet. Dat is inderdaad bijzonder. Normaal gesproken krijg je 'm niet in de versnelling als er een laadkabel is aangesloten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:15 schreef 215 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is toch wel degelijk een laadkabel zo te zien.
edit:
Zou het kunnen dat de kabel later is aangesloten om de batterij te ontladen? Zomaar een brainwave omdat op andere foto's die kabel niet (duidelijk) te zien is.
Op nog een andere foto hangt het andere eind van die laadkabel gewoon op de grond.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:15 schreef 215 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is toch wel degelijk een laadkabel zo te zien.
edit:
Zou het kunnen dat de kabel later is aangesloten om de batterij te ontladen? Zomaar een brainwave omdat op andere foto's die kabel niet (duidelijk) te zien is.
Plausibel. Of zoals het een domme Tesla eigenaar dunkt, dacht zij de auto nog even op te laden aan de bovenleiding om zo de 'crime-scene' te ontvluchtenquote:Op zaterdag 15 november 2025 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Simpele theorie: kabel lag in frunk, is er bij aanrijding uitgeslingerd en iemand heeft 'm in de laadpoort gedaan omdat het kan.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Simpele theorie: kabel lag in frunk, is er bij aanrijding uitgeslingerd en iemand heeft 'm in de laadpoort gedaan omdat het kan.
Is het benoemen van het merk in dit geval tegen het zere been?quote:Op zondag 16 november 2025 02:20 schreef APK het volgende:
[..]![]()
Ben erg benieuwd of hier nog opheldering over komt.
En wat als het een elektrisch Stelantis-autootje was, zouden ze dan ook het merk genoemd hebben?
Zo te zien staat de slagboom naar beneden, als die daar omheen heeft geprobeerd te rijden, mag die wat mij betreft 100 uur plantsoendienst krijgen en boeit het me niet hoe die er aan toe is.quote:Op zondag 16 november 2025 07:07 schreef Chandler het volgende:
De klap zal vast hard geweest zijn maar lijkt echt alsof de bestuurder en eventueel bijrijder er heel netjes afgekomen zijn. Bijna geen schade daar..
Ja, daar heb je nou de Volledig Zelfrijdende (FSD) computer voor nodig. Maar dat mag hier nog niet.quote:Op zondag 16 november 2025 08:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de video bij nhnieuws hoor je dat de spoorbomen al naar beneden waren toen de auto de overweg over reed. De tram zal dan al heel dichtbij zijn.
Iets doet denken dat de bestuurder niet helemaal fris achter het stuur gezeten heeft.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-tram-en-auto
FSD ziet de slagbomen niet.quote:Op zondag 16 november 2025 08:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daar heb je nou de Volledig Zelfrijdende (FSD) computer voor nodig. Maar dat mag hier nog niet.
Zodat je lam kan gaan rijden en je automatisch stopt voor een slagboom en rode lichten? Een IQ van 25 heb je daarvoor nodig, geen FSD SUPERCHIP V8 elon pijperij.quote:Op zondag 16 november 2025 08:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daar heb je nou de Volledig Zelfrijdende (FSD) computer voor nodig. Maar dat mag hier nog niet.
quote:Op zondag 16 november 2025 05:41 schreef Wantie het volgende:
Is het benoemen van het merk in dit geval tegen het zere been?
Als je de andere nieuwsberichten onder jouw link leest zie je dat daar de automerken ook niet genoemd worden.quote:
Is het aantrekkelijk zijn voor foute mensen een eigenschap van het merk?quote:Op zondag 16 november 2025 14:02 schreef APK het volgende:
Lijkt mij ook alleen relevant als een ongeluk veroorzaakt wordt door een fabrieksfout of eigenschap van een bepaald merk of model.
Welk deel van de term 'zwarte Opel' heb je gemist?quote:Op zondag 16 november 2025 14:02 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Als je de andere nieuwsberichten onder jouw link leest zie je dat daar de automerken ook niet genoemd worden.
Lijkt mij ook alleen relevant als een ongeluk veroorzaakt wordt door een fabrieksfout of eigenschap van een bepaald merk of model.
De auto tegen een tram laten rijden is in feite wèl een eigenschap van de auto.quote:Op zondag 16 november 2025 14:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Is het aantrekkelijk zijn voor foute mensen een eigenschap van het merk?
Lees nog eens waar je op reageert.quote:Op zondag 16 november 2025 14:31 schreef Wantie het volgende:
Welk deel van de term 'zwarte Opel' heb je gemist?
Jij vraagt je af dat als een Stellantis auto betrokken is bij een ongeval, of dan het merk ook wordt genoemd.quote:
Maar die hebben de eigenschap dat ze trams ontwijken.quote:Op zondag 16 november 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat heeft dit met het merk auto te maken?
Je hoort ook nooit Fiat rijdt tegen een tram.
Wel grappig dat jij dat voor de TS loopt in te vullen.quote:Op zondag 16 november 2025 15:17 schreef epicbeardman het volgende:
Het benoemen van het merk komt omdat Elon iets groots heeft opgezet, een Tesla is namelijk geen auto. Het is een lifestyle. Van de solar roofs tot aan de robots die de wereld veranderen en redden van het klimaat.
Andere auto's zijn maar auto's, Tesla is de toekomst. Dus ik snap de benoeming in de titel.
Denk ook niet dat andere auto's in staat zijn om een tram te ontsporen, dat komt door de bouwkwaliteit die uitmuntend is.
Bij elke chinese spyware auto zou de auto in 20 stukken liggen en meerdere doden. Plus gelijk je liveleak filmpje op chinese sites.
Ik weet dat ik het wedstrijdje mierenneuken tegen de grootste mierenneuker van dit forum hoogstwaarschijnlijk niet ga winnen maar ik benoemde een 'elektrisch stellantis-autootje', er wordt in dat nieuwsbericht van jou niet genoemd of die zwarte Opel elektrisch is.quote:Op zondag 16 november 2025 15:14 schreef Wantie het volgende:
Jij vraagt je af dat als een Stellantis auto betrokken is bij een ongeval, of dan het merk ook wordt genoemd.
Ik kom met een voorbeeld waarbij dat inderdaad gebeurt.
Jij negeert dat en kijkt vervolgens naar andere artikelen waarin het automerk niet wordt genoemd.
Maar dat is niet relevant. Ik heb al aangetoond dat bij een ongeval met een Stellantis auto het merk ook wel genoemd wordt.
Tesla heeft niet een of andere bijzondere status.
Vervolgens ventileer je dat je vindt dat een merk alleen genoemd zou worden als het ongeval is veroorzaakt door een eigenschap of fabrieksfout van de auto.
Ik vind dat raar. Een auto is een gebruiksvoorwerp. Geen persoon. Waarom zou je die willen anonimiseren. Waarom niet benoemen dat het een Tesla is, wat iedereen op de foto kan zien.
Die staan meestal bij de dealer, daar rijden geen tramsquote:Op zondag 16 november 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Triggeredquote:Op zondag 16 november 2025 18:41 schreef APK het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het wedstrijdje mierenneuken tegen de grootste mierenneuker van dit forum hoogstwaarschijnlijk niet ga winnen maar ik benoemde een 'elektrisch stellantis-autootje', er wordt in dat nieuwsbericht van jou niet genoemd of die zwarte Opel elektrisch is.
Verder boeit het mij geen ene reet, het viel mij gewoon op dat over het algemeen ruis zoals het type auto niet genoemd wordt in dit soort berichten, zie bijvoorbeeld het bericht op nos.nl over ditzelfde ongeval.
En nu wegwezen met je spectrum issues.
quote:Amstelveen - Aan de Olympiadelaan zijn zaterdag twee personen gewond geraakt bij een bizar ongeval. Een Opel Rocks-e klapte op de aldaar gelegen bussluis.
quote:Op zondag 16 november 2025 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja, volgens Musk is een Tesla al minstens 8 jaar zeker 8 keer zo veilig als hij zelf rijd. Het is daarom gewoon crimineel dat we dat nog niet overal mogen doen. En dat ook alleen de wetgeving tegenhoud dat je dat niet mag terwijl je lekker even de bestuurdersstoel zover mogelijk achterover kantelt en even een tukje doet, terwijl die perfecte autopiloot je naar je bestemming brengt. Waar je hem ook opdracht kunt geven om de auto ergens te parkeren, terwijl jij naar binnen loopt.quote:Op zondag 16 november 2025 15:17 schreef epicbeardman het volgende:
Het benoemen van het merk komt omdat Elon iets groots heeft opgezet, een Tesla is namelijk geen auto. Het is een lifestyle. Van de solar roofs tot aan de robots die de wereld veranderen en redden van het klimaat.
Andere auto's zijn maar auto's, Tesla is de toekomst. Dus ik snap de benoeming in de titel.
Denk ook niet dat andere auto's in staat zijn om een tram te ontsporen, dat komt door de bouwkwaliteit die uitmuntend is.
Bij elke chinese spyware auto zou de auto in 20 stukken liggen en meerdere doden. Plus gelijk je liveleak filmpje op chinese sites.
trololololquote:Op zondag 16 november 2025 15:17 schreef epicbeardman het volgende:
Godslastering! En dan ben je vast ook tegen het klimaat en wil je dat de wereld naar de klote gaat, want alleen Elon kan ons redden!quote:Op zondag 16 november 2025 22:15 schreef recursief het volgende:
[..]
trolololol
Ik heb een Tesla en alhoewel Tesla veel heeft betekend voor het elektrisch rijden worden ze qua techniek en bouwkwaliteit links en rechts voorbijgestreefd door andere merken. Ik vind je hallelujaverhaal sterk overdreven. Een auto is voor mij geen lifestyle, maar een auto. Een ding dat me veilig en comfortabel van A naar B kan vervoeren.
Als auto is een Tesla maar een matig ding, als computer een stuk beter, maar ook niet zo fantastisch als Musk het doet voorkomen. De autopilot is zeer matig. Zet 'm op de spitsstrook uit tenzij je graag na een invoegstrook bruut een baan naar links gestuurd wordt, ook als daar een andere auto rijdt.
Toen ik deze ruim 2 jaar geleden kocht was het veel waar voor je geld, maar dat is nu echt anders. Als ik nu een nieuwe auto zou willen kopen wordt het geen Tesla meer. Niet eens vanwege mafklapper Musk, maar omdat je voor dezelfde euro's veel betere auto's koopt.
Ik heb de Model 3 in de lease gehad en nu een jaartje de Model Y, maar wat is er nu een beter alternatief? Ik heb een proefrit in de Kia EV3 en EV6 gehad maar die kosten meer voor minder (accu/range en opties), Zeekr X met ideale 360-camera en HUD, verder nog niet. Maar de nieuwe Model 3 die voor zo'n 38k te krijgen was voor een semi-luxe auto (stoelverwarming en -koeling, LCD achterin, glazen dak, warmtepomp, etc) is echt goedkoper dan de Kia/Skoda/etc.quote:Op zondag 16 november 2025 22:15 schreef recursief het volgende:
[..]
trolololol
Ik heb een Tesla en alhoewel Tesla veel heeft betekend voor het elektrisch rijden worden ze qua techniek en bouwkwaliteit links en rechts voorbijgestreefd door andere merken. Ik vind je hallelujaverhaal sterk overdreven. Een auto is voor mij geen lifestyle, maar een auto. Een ding dat me veilig en comfortabel van A naar B kan vervoeren.
Als auto is een Tesla maar een matig ding, als computer een stuk beter, maar ook niet zo fantastisch als Musk het doet voorkomen. De autopilot is zeer matig. Zet 'm op de spitsstrook uit tenzij je graag na een invoegstrook bruut een baan naar links gestuurd wordt, ook als daar een andere auto rijdt.
Toen ik deze ruim 2 jaar geleden kocht was het veel waar voor je geld, maar dat is nu echt anders. Als ik nu een nieuwe auto zou willen kopen wordt het geen Tesla meer. Niet eens vanwege mafklapper Musk, maar omdat je voor dezelfde euro's veel betere auto's koopt.
Veel topics zijn onzin-topics. Ik neem aan, dat iedereen begrijpt dat de tram het wint in een botsing met een auto. (Behalve misschien als het een Cybertruck is, volgens de uitspraken van een bepaald sujet.) En dan gaan mensen humoristische bijdrages maken. En ja, Tesla heeft een bepaalde reputatie die dat een open deur maakt.quote:Op maandag 17 november 2025 00:08 schreef APK het volgende:
En opeens is het een voor of tegen Tesla-topic geworden (met de usuals) ipv een topic over een auto die tegen een tram is gereden met als mysterieuze cliff hanger dat er een laadkabel aan de auto lijkt te hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |