Een hoop mensen zijn tamelijk onnozel inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:51 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wel dom van de kiezer hè. Dat ie steeds op de VVD stemt. En niet op GroenLinks.
Nu doe je net alsof hij in zijn eentje dat stuk schrijft en hij zijn privemening niet van werkzaamheden kan scheiden, waar dat in de meeste beroepen de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan is het problematisch dat een informateur in zijn achterhoofd heeft (bij het helpen schrijven/sturen van een 'positieve agenda') dat de VVD harder afgestraft had moeten zijn en dat je dedain hebt voor rechts en de mogelijkheid van een centrumrechts kabinet terwijl die 'positieve agenda' juist moet leiden tot ofwel een centrumrechts kabinet ofwel een GL/PVDA kabinet.
Ik kan al raden welke kant Wijers de boel gaat proberen op te sturen met de inhoud van die 'positieve agenda'.
Nah, het zegt gewoon iets over hoe D66 naar de VVD kijkt.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof hij in zijn eentje dat stuk schrijft en hij zijn privemening niet van werkzaamheden kan scheiden, waar dat in de meeste beroepen de normaalste zaak van de wereld is.
Het schrijven is echter primair aan Jetten, Bontebal en secundanten, met daar als begeleider Weijers en de wat rechtsere CDA'er Buma als tegenwicht bij.
Dat hele schrijven gaat al nergens over. Deze drie weken hebben maar één doel en dat is aan de achterban van D66 laten zien dat ze niet direct met rechts in een bootje springen. Dat het VVD even een louteringsbergje moet toppen is daarbij mooi meegenomen.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof hij in zijn eentje dat stuk schrijft en hij zijn privemening niet van werkzaamheden kan scheiden, waar dat in de meeste beroepen de normaalste zaak van de wereld is.
Het schrijven is echter primair aan Jetten, Bontebal en secundanten, met daar als begeleider Weijers en de wat rechtsere CDA'er Buma als tegenwicht bij.
Het interessante is dat dergelijke benamingen voor politici tegenwoordig ook gewoon in de kamer naar elkaars hoofd wordt gesmeten door sommige politici. En als iemand dan in een zetting die niet politiek is een privé-mening geeft die niet flatterend is voor een politicus is dat een halszaak.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het interessante is dat menig politicus dit soort opmerkingen over bijvoorbeeld een Wilders gewoon prima zou vinden en de revu zou laten passeren.
Maar over de VVD wordt het hem niet in dank afgenomen. Door veel Kamerleden.
eensquote:Op donderdag 13 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nah, het zegt gewoon iets over hoe D66 naar de VVD kijkt.
Wees daar gewoon eerlijk over. En heb de ballen om achter je uitspraken te staan.
Dat eerlijke verhaal bleek toch gewoon uit het relaas van Koolmees? De VVD zit niet voor niets niet aan tafel momenteel. Die moeten eerst weer even uit hun campagnemodus komen. En zich wellicht afvragen of hun huidige leiderschap überhaupt in staat is tot samenwerking in een stabiele regering.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wees daar gewoon eerlijk over. En heb de ballen om achter je uitspraken te staan.
Alleen hebben die dan de ballen om achter hun woorden te blijven staan.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het interessante is dat dergelijke benamingen voor politici tegenwoordig ook gewoon in de kamer naar elkaars hoofd wordt gesmeten door sommige politici. En als iemand dan in een zetting die niet politiek is een privé-mening geeft die niet flatterend is voor een politicus is dat een halszaak.
Maar dat zei Wijers niet. Hij nam afstand van zijn eigen woorden.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat eerlijke verhaal bleek toch gewoon uit het relaas van Koolmees? De VVD zit niet voor niets niet aan tafel momenteel. Die moeten eerst weer even uit hun campagnemodus komen. En zich wellicht afvragen of hun huidige leiderschap überhaupt in staat is tot samenwerking in een stabiele regering.
Ik hoop van wel !!!!quote:Op donderdag 13 november 2025 20:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Staat Wijers niet voor zijn mening en zijn woorden dan? Is dit hoe D66 naar de VVD kijkt?
Een lid is nog niet D66, maar die opvatting zal best breder leven en ik denk bij een flinke deel van het CDA ook.quote:Op donderdag 13 november 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het mooiste vind ik altijd politici die hun excuses aanbieden.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een lid is nog niet D66, maar die opvatting zal best breder leven en ik denk bij een flinke deel van het CDA ook.
Echter zeggen wat je denkt is hier geen goed plan. Ik denk dat als iedereen op zijn werk gaat zeggen wat hij echt vindt we een gigantische ontslaggolf tegemoet gaan. Bovendien heeft de afgelopen kabinetsperiode dat ook wel aangetoond.
Samenwerken en samen regeren vereist regelmatig even niet zeggen wat je denkt.
quote:
Doet de SP mee aan de vorming van de regeringquote:Op donderdag 13 november 2025 19:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Soort van modern McCarty-isme dit.
Hij heeft toch gewoon gelijk, ze is toch een leugenaarquote:Op donderdag 13 november 2025 20:17 schreef Meningbastion het volgende:
Hoe denkt Jetten de VVD binnen te halen als de d66 formateur hun leider uitmaakt voor smerige leugenaar? Wat is dit voor een enorme rotzooi die Jetten (alweer) veroorzaakt om zo'n figuur naar voren te schuiven teneinde het (in)formatieproces vlot te trekken? Wat een geknoei, wat een geblunder. Jetten met zijn grote bek over wanprestatie kabinet Schoof dit en wanprestatie kabinet Schoof dat. Mijn god, wat een hypocriet. En dat moet dan mijn MP worden? Het is volkomen lachwekkend.
Wat bedoel je met alweer?quote:Op donderdag 13 november 2025 20:17 schreef Meningbastion het volgende:
Hoe denkt Jetten de VVD binnen te halen als de d66 formateur hun leider uitmaakt voor smerige leugenaar? Wat is dit voor een enorme rotzooi die Jetten (alweer) veroorzaakt om zo'n figuur naar voren te schuiven teneinde het (in)formatieproces vlot te trekken? Wat een geknoei, wat een geblunder. Jetten met zijn grote bek over wanprestatie kabinet Schoof dit en wanprestatie kabinet Schoof dat. Mijn god, wat een hypocriet. En dat moet dan mijn MP worden? Het is volkomen lachwekkend.
Prima, maar stap dan aan de kant als je in het verleden je mond niet kon houden.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een lid is nog niet D66, maar die opvatting zal best breder leven en ik denk bij een flinke deel van het CDA ook.
Echter zeggen wat je denkt is hier geen goed plan. Ik denk dat als iedereen op zijn werk gaat zeggen wat hij echt vindt we een gigantische ontslaggolf tegemoet gaan. Bovendien heeft de afgelopen kabinetsperiode dat ook wel aangetoond.
Samenwerken en samen regeren vereist regelmatig even niet zeggen wat je denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |