abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219261411
quote:
80s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:18 schreef flipsen het volgende:

[..]
Holy shit, verkopen ze dat nog steeds in NL? Jeugdsentiment :D
Oh ja hier ook. Ga nú op zoek!
https://www.ah.nl/product(...)sbrood-met-chocolade 😎
Of het in het tosti app gaat….vermoed van niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 14-11-2025 01:32:18 ]
pi_219261701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:
maar ik mag niet komen omdat hij vond dat ik van de zomer niet enthousiast/geīnteresseerd genoeg was toen hij het vertelde.
Wat een kleutergedrag. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219261763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vanavond sporten. Had er echt zin in, want afgelopen maand heb ik 3x training gegeven en had ik nog 0x een training kunnen volgen. Dus werd wel weer tijd.

Natuurlijk nog niet echt hersteld van m'n wedstrijd van zaterdag dus het ging eigenlijk voor geen meter :')

En vervolgens komt broertje met dat hij morgenavond een watch party geeft van het dating tv-programma waar hij deze zomer aan meegedaan had, maar ik mag niet komen omdat hij vond dat ik van de zomer niet enthousiast/geīnteresseerd genoeg was toen hij het vertelde. Vanavond was de derde keer dat ik hem vroeg "je zei dat je in de herfst uitgezonden zou worden, wanneer kom je nou eigenlijk op tv" dus niet geīnteresseerd genoeg mijn hoela. :')

Natuurlijk ben ik wel goed genoeg om zijn stink schimmelhuis te schrobben maar niet om met hem en de vrienden van de sportclub mee te kijken haar hoe hij afgewezen wordt door een of andere dame op tv. :')

Kan iemand even zeggen dat ik me aanstel. Ik had natuurlijk wel kunnen weten dat hij de watch party met vrienden zou doen en niet met z'n oudere zus. Het zou alleen maar gęnant zijn als ik erbij zou zijn.

En die vrienden van de sportclub, wat zijn vrienden eigenlijk. Broertje zei "je kon met Pinksteren niet mee op weekendje weg dus je hoort er ook eigenlijk niet bij" misschien heb ik inderdaad te veel dingen afgezegd. Bruiloft van twee van hen was ik op uitgenodigd maar viel op precies dezelfde dag als bruiloft van jeugdvriendin, dus ik heb alleen een kaartje en een cadeau kunnen geven. En verder was iedereen er wel

Maar boeien. Ik ga toch verhuizen en dan leer ik daar wel nieuwe mensen kennen of zo.
Jezus Tele, natuurlijk stel je je niet aan :* . Als hij nou gewoon had gezegd, ik vind het gęnant om dit te kijken met mn oudere zus, prima. Dat had je wss ook jammer gevonden, maar dat was in elk geval duidelijk en eerlijk geweest dan.

Maar je mag niet komen want je was tig maanden geleden niet enthousiast genoeg ondanks dat je erna meerdere keren ernaar gevraagd hebt? Nadat je ook nog eens allerlei dingen voor hem staat te doen samen met B in zn bouwval? Ik zou echt pislink zijn (en dat ben ik zeer zelden) en de neiging hebben om te zeggen dat jullie niet meer komen helpen in zn huis omdat hij niet enthousiast genoeg was over jullie hulp :') . Net zo kinderachtig als je het op die manier zegt, maar even serieus, als iemand je zo behandelt ga je toch niet meer allerlei belangrijke tijdrovende klussen voor diegene staan doen als je je ook op je eigen verhuizing kan richten?

En je hoort er eigenlijk toch niet bij omdat je twee keer ergens niet was? Sowieso, sinds wanneer is het aan broertje om dat voor de hele groep te beslissen.. misschien zei hij dat alleen maar als extra "overtuiging" voor waarom hij jou niet bij dat kijken wilde hebben, en is dat dus ook helemaal niet hoe zij daar zelf over denken. En zo niet: weet je ook weer dat je die twee keer de juiste keuze hebt gemaakt over waar/bij wie je prioriteiten liggen ^O^ . Ik ben echt plaatsvervangend boos :(

Ik heb een groepje van drie oudhuisgenoten uit mn studentenhuis waarmee we nog steeds regelmatig contact hebben en elkaar zien, al dan niet met een deel van het groepje als het niet lukt een datum met zn allen te vinden. En ik ben echt wel regelmatige degene geweest die er niet bij was, om goede of minder goede redenen, ook als we eindelijk een datum met zn allen hadden en ik dan toch vrij kortdag nog afzei, en heb bv veel verjaardagsfeestjes van ze gemist omdat ik daar niet heen durfde. Geen haar op hun hoofd die zou zeggen dat ik er toch eigenlijk niet bij hoor omdat ik er regelmatig niet bij was. Dat zijn geen vrienden hoor. Mis je niks aan. Maak maar betere na je verhuizing! :Y
pi_219261774
:* @Tele6

:* @Cat-astrophe

:* @Blues

Ik ben woensdagavond vlak voor het naar bed gaan lelijk gevallen. Uitgegleden op de vloerbedekking. Niks gebroken maar lopen kan ik niet. Heup, knie en enkel verdraaid en van alles verrekt en zo. Gisteren om 19:00 naar bed gegaan en er net pas uit gekomen. Gelukkig vandaag thuiswerkdag (teammanager komt hierheen voor functioneringsgesprek, doet ie vaker ^O^ alleen gaan we nu dus achteraf niet naar de stadsbrouwerij :') ) dan weekend (helaas ook niet naar de biljetjesbeurs dus) en maandag ben ik ook nog vrij. Ik hoop dat ik daarna weer goeddeels mobiel genoemd kan worden, maar voor nu heb ik even geen praatjes :@ Zijn jullie weer ff op de hoogte.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 08:25:47 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219261844
Hopen dat de chef je niet alleen op het (fysieke) functioneren van vandaag beoordeeld ;) maar beterschap dr mee
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219262065
Au-au-au @Dr_Flash Scheelt vast met de nodige pcm en blijven bewegen.
Voorspoedig herstel! 💐
pi_219262076
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2025 07:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wat een kleutergedrag. :')
Ja dit. En wat Vlindertje zegt ook.

Sterkte Fles. Dat klinkt als een flinke val. Komt er iemand eten en een paracetamolletje brengen?
Spoilers!
pi_219262103
Au @Dr_Flash, sterkte!
pi_219262112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja dit. En wat Vlindertje zegt ook.

Sterkte Fles. Dat klinkt als een flinke val. Komt er iemand eten en een paracetamolletje brengen?
ja de Picnic vanavond :')
pi_219262135
Auch @Dr_Flash da’s enorm schrikken en zo pijnlijk. Fijn dat er straks wat paracetamol komt om wat verlichting te geven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219262141
Nou ja para en ibi heb ik standaard wel in huis natuurlijk. Ik hoop dat het na een aantal dagen rust beter gaat.
pi_219262142
ibi ^O^
pi_219262145
Beterschap Flash
pi_219262186
Wat vlinder zegt @Tele6 . Waarom voel jij je nog zo verplicht zoveel tijd maar ook energie te steken in zijn verhuizing, terwijl hij zich als een ondankbaar en verwend jong gedraagt?
(In het Engels hebben ze daar het mooie woord entitled voor. Ik kan even niet op de Nederlandse variant komen…)

Oef, dat klinkt naar Fles. Hopelijk weer letterlijk snel op de been! :{
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 november 2025 @ 09:42:49 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219262253
Oei. :{ Sterkte Fles
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219262323
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Wat vlinder zegt @Tele6 . Waarom voel jij je nog zo verplicht zoveel tijd maar ook energie te steken in zijn verhuizing, terwijl hij zich als een ondankbaar en verwend jong gedraagt?
Oh die verhuizing ook nog ja. Nou dan was ik er gauw klaar mee eerlijk gezegd :@
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:00:43 #92
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219262475
Au, sterkte Fleske!

En het broertje van @Tele6 is gewoon een aanstellerige mafketel. Je doet echt helemaal niks verkeerd.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 10:04:42 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219262518
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Wat vlinder zegt @:Tele6 . Waarom voel jij je nog zo verplicht zoveel tijd maar ook energie te steken in zijn verhuizing, terwijl hij zich als een ondankbaar en verwend jong gedraagt?
(In het Engels hebben ze daar het mooie woord entitled voor. Ik kan even niet op de Nederlandse variant komen…)

Oef, dat klinkt naar Fles. Hopelijk weer letterlijk snel op de been! :{
Verwaand?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219262645
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Verwaand?
Recht op eisen. Volgens mij hebben we hier geen Nederlands woord voor. Misschien dat @Morgane89 het weet?
We have far more in common than that which devides us..
pi_219262672
Ik vind het vooral heel lullig dat Tele en broertje volgens mij niet zo maar broer en zus zijn maar ook elkaars beste vrienden. En dan komt dit wel rauw op je dak vallen lijkt me. Hij heeft vast ook een tik gekregen van zijn opvoeding en heeft nu allerlei stress wegens zijn dom geplande verhuizing, maar een klein beetje zelfinzicht over hoe woorden op een ander over kunnen komen is wel aan de orde.
Spoilers!
pi_219262839
En @Tele6 Al die geweldige vrienden kunnen dan ook zijn renovatie etc fiksen. Bijtijds.
Wat Lucky zegt, zat ik ook aan te denken.

Optie: investeer in binnenkort rustig te gaan zitten voor een gesprek onder 4 ogen. En jij legt uit hoe de combi renoveren - zijn én jouw verhuizing - zijn gedrag bij jou binnenkomt. Feitelijk en zķnder verwijten.
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:52:31 #97
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219262933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Recht op eisen. Volgens mij hebben we hier geen Nederlands woord voor. Misschien dat @:morgane89 het weet?
Wat derLudolf zegt ;)
pi_219262945
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:52 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat derLudolf zegt ;)
Mja, das toch meer ik vind mezelf fantastisch etc en minder ik heb recht op vanalles, niet?

Ik heb het gevoel dat ik ergens wel een woord heb klaarliggen in mijn brein maar ik kan het niet vinden :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:56:36 #99
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219262951
Bevoorrecht?
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:58:37 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219262970
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:52 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat derLudolf zegt ;)
quote:
verˇwaand (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: verwaander; overtreffende trap: verwaandst; zelfstandig naamwoord: verwaandheid)
➊ ingebeeld, hoogmoedig, te veel met zichzelf ingenomen

▼ betekenisverwante termen
synoniem(en): aanmatigend, arrogant, hautain, hooghartig, hoogmoedig, hovaardig, ingebeeld, kwasterig, kwastig, met het hoofd in de nek, op hoge toon, opgeblazen, pedant, trots, uit de hoogte, verwaten, waanwijs, zelfgenoegzaam, zelfingenomen, zelfvoldaan
hyponiem(en): elitair, nuffig, omhooggevallen, opschepperig, over het paard getild, pretentieus

▼ voorbeelden

een verwaand nest
een arrogant meisje
Ik vind ‘verwaand’ toch niet lekker klikken met ‘entiteld’, eerlijk gezegd. Strikt genomen betekent het ‘gerechtigd’, maar ook dat dekt niet echt de lading.

Ik zou zeggen dat we er inderdaad geen goed Nederlands woord voor hebben.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')