Met een hoofddoek tussen de as van de kart. Brrr.quote:Ongeluk op kartbaan, slachtoffer komt met hoofddoek vast te zitten
Op een kartbaan is woensdagmiddag een karter gewond geraakt. Dat gebeurde bij Van der Ende Racing in Poeldijk.
Het ongeluk gebeurde rond 16.30 uur. 'Een persoon is tijdens het karten met haar hoofddoek tussen de as van de kart gekomen', laat de eigenaar weten. 'Gelukkig was ze er goed aan toe bij vertrek.'
Meerdere hulpdiensten werden opgeroepen na het ongeluk. Ook de traumahelikopter kwam op het incident af.
https://www.omroepwest.nl(...)ddoek-vast-te-zitten
Gelukkig is zo iets totaal onmogelijk met broek, een winterjas of een Nederlandse sjaal. Of gewoon je vingers er tussen. #tendentieusquote:Op woensdag 12 november 2025 20:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Met een hoofddoek tussen de as van de kart. Brrr.
Dat lijkt me gewoon levensgevaarlijk.
Beetje hetzelfde als een Palestijnensjaaltje om je nek en die tussen de as krijgen.
Traumahelikopter zal niet voor niets ter plaatse geweest zijn.
Waarom doen mensen zoiets? Een sjaal of een doek kan altijd los raken.
Ga jij karten met een sjaal om je nek?quote:Op woensdag 12 november 2025 20:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Gelukkig is zo iets totaal onmogelijk met broek, een winterjas of een Nederlandse sjaal. Of gewoon je vingers er tussen. #tendentieus
Nee, want die Nederlander mag met een sjaal om zijn nek niet eens plaatsnemen in die kart.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zou dit nou ook een nieuwsbericht zijn geweest als een Nederlander met zijn sjaal vast was komen te zitten?
Ben laatst zelfs nog eerste gewordenquote:Op woensdag 12 november 2025 20:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ga jij karten met een sjaal om je nek?
Nee, maar wel als meisje met lang haar zonder hoofddoek.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zou dit nou ook een nieuwsbericht zijn geweest als een Nederlander met zijn sjaal vast was komen te zitten?
Helm niet verplicht in pretparken, want dan is het opeens geen kart meer ofzo?quote:Op woensdag 12 november 2025 20:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee, maar wel als meisje met lang haar zonder hoofddoek.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rig-meisje~aa394c51/
Dus weet niet wat wat je probeert te insinueren...
Die dingen gaan nog geen 25 daar. Maar volgens mij is deze kartbaan ook niet meer open gegaan.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:02 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Helm niet verplicht in pretparken, want dan is het opeens geen kart meer ofzo?
Gewoon haarnetje, helm eroverheen, en een pak aan zonder uitstekende delen. Zoals het hoort bij racen. Ook omdat zo'n ding gewoon in de fik kan vliegen, zag dat eens gebeuren op zo'n baan, erg spectaculair gezicht, maar weinig aan de hand omdat je niet in je t-shirtje in dat ding zat.
Dan hadden ze natuurlijk de racismekaart getrokken.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:48 schreef classpc het volgende:
Ze hadden die mevrouw überhaupt niet mogen laten rijden als ze iets draagt wat ergens op of tussen kan komen. Dat ze zelf achterlijk is, is één ding, maar de medewerkers van die kartbaan hebben ook een verantwoordelijkheid.
Ik wou net zeggen, ze controleren daar toch wel beetje op hoe men eet bij loopt. Maar goed als ze betreffende vrouw hadden geweigerd waren het wel weer racisten geweestquote:Op woensdag 12 november 2025 20:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee, want die Nederlander mag met een sjaal om zijn nek niet eens plaatsnemen in die kart.
Zoiets is er al. En dat was inderdaad een meer verstandige keuze geweest in deze.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:12 schreef Cruzinats het volgende:
Spandex kopvodjes, gat in de markt...
sjaal mag je ook niet om. Geen enkele losse kledingquote:Op woensdag 12 november 2025 20:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Gelukkig is zo iets totaal onmogelijk met broek, een winterjas of een Nederlandse sjaal. Of gewoon je vingers er tussen. #tendentieus
Krijgen ze weer racisme gezeik. Altijd lastigquote:Op woensdag 12 november 2025 20:48 schreef classpc het volgende:
Ze hadden die mevrouw überhaupt niet mogen laten rijden als ze iets draagt wat ergens op of tussen kan komen. Dat ze zelf achterlijk is, is één ding, maar de medewerkers van die kartbaan hebben ook een verantwoordelijkheid.
Ja dat was hier bij een of andere oliebollen- of poffertjeskraam ook.quote:Op woensdag 12 november 2025 22:49 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Krijgen ze weer racisme gezeik. Altijd lastig
Zo. Niet voor het eerst dus.quote:Op woensdag 12 november 2025 21:03 schreef maily het volgende:
Zo'n ongeluk is al eerder gebeurd op een kartbaan:
https://www.geenstijl.nl/2028361/kartende-moslima-voorlopig-uit
Je hebt denk ik een TIA, bel snel 112!quote:Op donderdag 13 november 2025 05:55 schreef Captain_Ghost het volgende:
Was hoofddoek verbod aangenomen toch.
Dan hadden ze hoofddoek niet op straat of activiteiten niet opdoen.
Was helikopter niet nodig geweest.
Ook vind ik dat men de kosten van helicopter door mevrouw hoofddoek moet betalen.
Ditquote:Op donderdag 13 november 2025 05:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hebt denk ik een TIA, bel snel 112!
We zijn niet allemaal spellcheckers of taalkunstenaarsquote:Op donderdag 13 november 2025 05:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hebt denk ik een TIA, bel snel 112!
Dit dus.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nee, want die Nederlander mag met een sjaal om zijn nek niet eens plaatsnemen in die kart.
Zo'n "ja maar" reactie, dat is pas tendentieus.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:22 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat blijkt.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:25 schreef maily het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal spellcheckers of taalkunstenaars
Als je het voor elkaar weet te krijgen om met jouw hoofddoek vast te zitten in de as van de kart, lukt je dat ook wel met bijvoorbeeld jouw haar of kleine teen.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:50 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA SIE JE NOU WEL?! HOOFDDOEKJES MOETE VERBODEN WORDE, EIGEN SCHULT DIKKE BULT!!!
Ohja dat weet ik nog. Ook zoveel gezeik over geweestquote:Op donderdag 13 november 2025 00:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ja dat was hier bij een of andere oliebollen- of poffertjeskraam ook.
Een solliciteerde dame met een gewone hoofddoek werd afgewezen, omdat het te gevaarlijk is met die hete ijzers en frituurdingen enzo.
Moest een speciaal soort veiligheidshoofddoek zijn. Iets wat strak zit en niet makkelijk los kan raken.
Dat werd ook meteen op racisme gegooid en de kraam is een tijdje gesloten geweest wegens bedreigingen.
Op zich vind ik het wel een goede zaak dat zo'n moslimmeisje bij een oliebollenkraam wil werken. Dan kunnen ze dit stukje Nederlandse cultuur voortzetten als er op een gegeven moment geen Nederlanders meer zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 00:41 schreef agter het volgende:
Ja dat was hier bij een of andere oliebollen- of poffertjeskraam ook.
Een solliciteerde dame met een gewone hoofddoek werd afgewezen, omdat het te gevaarlijk is met die hete ijzers en frituurdingen enzo.
Moest een speciaal soort veiligheidshoofddoek zijn. Iets wat strak zit en niet makkelijk los kan raken.
Dat werd ook meteen op racisme gegooid en de kraam is een tijdje gesloten geweest wegens bedreigingen.
Wie kart er nou met een sjaal om?quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Met karten mag je helemaal geen sjaal om hebben. En krijg je een overall aan. De hoofddoek lijkt mij ook een idiote zaak. Gewoon een balaklava onder je helm zoals ieder normaal mens.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een balaklava is nogal duur als je 12 minuten kart. Een haarnetje is wat goedkoper om uit te delen als kartbaan.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met karten mag je helemaal geen sjaal om hebben. En krijg je een overall aan. De hoofddoek lijkt mij ook een idiote zaak. Gewoon een balaklava onder je helm zoals ieder normaal mens.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Al heb je ook goedkope varianten. Niet alles hoeft FIA conform te zijn…quote:Op donderdag 13 november 2025 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Een balaklava is nogal duur als je 12 minuten kart. Een haarnetje is wat goedkoper om uit te delen als kartbaan.
Je zou die balaclava na ieder gebruik kunnen wassen zodat iemand anders hem kan gebruiken.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
Een balaklava is nogal duur als je 12 minuten kart. Een haarnetje is wat goedkoper om uit te delen als kartbaan.
Een hoofddoek is onveilig met karten.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je zou die balaclava na ieder gebruik kunnen wassen zodat iemand anders hem kan gebruiken.
Maar met hoofddoek heb je toch geen balaclava meer nodig?
Mwa doe mij maar een steriel haarnetje.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je zou die balaclava na ieder gebruik kunnen wassen zodat iemand anders hem kan gebruiken.
Maar met hoofddoek heb je toch geen balaclava meer nodig?
Ik heb altijd een helm op.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:39 schreef capricia het volgende:
Als ik het zo lees is het al het tweede ernstige ongeluk waarbij een hoofddoek in de as van een kart geraakt is.
Denk dat het dus wel vaker mis gaat, maar gelukkig niet vaak zo ernstig dat er een traumahelikopter aan te pas komt.
Kennelijk is het gewoon niet veilig om met een normale hoofddoek op te gaan karten.
Dat is bij Van der Ende Racing ook verplicht.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb altijd een helm op.
Maar kennelijk houden de moslima's hun hoofddoek onder hun helm op?quote:Houd er echter rekening mee dat u altijd met dichte schoenen dient te karten! Dit is voor uw eigen veiligheid.
Het is en blijft verplicht een helm te dragen.
Schijnbaar.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is bij Van der Ende Racing ook verplicht.
Maar kennelijk houden de moslima's hun hoofddoek onder hun helm op?
Dit is wel meteen wat ik dacht idd. Lijkt mij een meer dan plausibele what if.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als de medewerkers van de kartbaan er wat van gezegd hadden en die moslima de toegang tot de kart ontzegd hadden vanwege het dragen van een hoofddoek dan was de wereld te klein. Dan was er een nieuwe mediarel ontstaan wegens vermeend racisme en kon de ambulance ook uitrukken omdat het gezelschap de handjes niet thuis kon houden. Moslims, dialoog en reflectie is niet echt iets dat samengaat.
Ja en toen was er gezeik dat ze iets speciaals op haar hoofd moestquote:Op donderdag 13 november 2025 09:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel een goede zaak dat zo'n moslimmeisje bij een oliebollenkraam wil werken. Dan kunnen ze dit stukje Nederlandse cultuur voortzetten als er op een gegeven moment geen Nederlanders meer zijn.
Ik leg de baklava altijd even op de uitlaat. Dan wordt het lekker warm.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met karten mag je helemaal geen sjaal om hebben. En krijg je een overall aan. De hoofddoek lijkt mij ook een idiote zaak. Gewoon een balaklava onder je helm zoals ieder normaal mens.
Ja, en anders kart je gewoon niet.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je propt zo'n hoofddoek maar gewoon weg onder je haarnetje of helm. Een balaklava heb ik op een hobbykartbaan nog nooit gezienquote:Op donderdag 13 november 2025 16:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, en anders kart je gewoon niet.
Als het onveilig is, moeten ze zo'n iemand de toegang weigeren.
Simpel.
Je mag ook niet in boerka op sommige plekken naar binnen.
Ik gelukkig nog nooit een hoofddoekje.quote:Op donderdag 13 november 2025 16:59 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je propt zo'n hoofddoek maar gewoon weg onder je haarnetje of helm. Een balaklava heb ik op een hobbykartbaan nog nooit gezien
Met een vrouw achter het stuur weet je nooit wat je kunt verwachten.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?
Een hoofddoek is prima te doen met karten. Alleen, net als bij mensen met lang haar, moet je 'm gewoon vastzetten. De meeste moslima's doen dat ook standaard overigens. Met speldjes. Daarna valt ie prima onder je overal en haarnet. Is allemaal niet zo heel spannend. Maar ik begrijp dat het voor veel schuimbekkende users natuurlijk wel een mooie gelegenheid is om te kankeren op moslims.quote:Op donderdag 13 november 2025 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een hoofddoek is onveilig met karten.
Voor een tientje kun je al een cheap ass balaklava kopen.
Ach, we hebben er weer 1 hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 04:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een hoofddoek is prima te doen met karten. Alleen, net als bij mensen met lang haar, moet je 'm gewoon vastzetten. De meeste moslima's doen dat ook standaard overigens. Met speldjes. Daarna valt ie prima onder je overal en haarnet. Is allemaal niet zo heel spannend. Maar ik begrijp dat het voor veel schuimbekkende users natuurlijk wel een mooie gelegenheid is om te kankeren op moslims.
Als een sjaal netjes om je nek zit is er ook geen probleem. En toch zal een oplettende medewerker zeggen dat je die sjaal af moet doen, omdat het een potentieel gevaar is.quote:Op vrijdag 14 november 2025 04:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een hoofddoek is prima te doen met karten. Alleen, net als bij mensen met lang haar, moet je 'm gewoon vastzetten. De meeste moslima's doen dat ook standaard overigens. Met speldjes. Daarna valt ie prima onder je overal en haarnet. Is allemaal niet zo heel spannend. Maar ik begrijp dat het voor veel schuimbekkende users natuurlijk wel een mooie gelegenheid is om te kankeren op moslims.
Een sjaal zet je niet met spelden vast aan je kleding, daarnaast geldt dat de meesten hun hoofddoek onder hun kleding dragen. Doe je niet met je sjaal. De vergelijking gaat gewoon mank. Dat deze dame ervoor heeft gekozen om het los te dragen is inderdaad een risico. Daar had de medewerker haar gewoon op aan moeten spreken. Hoe denk je dat die atleten met hoofddoek dat doen.. precies... van de hoofddoek heb je gewoon talloze varianten, van los tot vast, tot varianten die je als geheel over je hoofd heen trekt, vergelijkbaar met balaklava. Kortom dat hele schuimbekken over hoofddoeken en religie kan achterwege gelaten worden aangezien er hele simpele praktische oplossingen zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als een sjaal netjes om je nek zit is er ook geen probleem. En toch zal een oplettende medewerker zeggen dat je die sjaal af moet doen, omdat het een potentieel gevaar is.
Zelfde geldt voor een hoofddoek. Die kan ook prima even op het toilet vervangen worden door een haarnet of balaklava. Past helemaal binnen de religieuze regels. Of: je kijkt alleen maar toe. Ook een optie.
Het gaat om veiligheidsregels en die komen voor religie.
Ja.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En daar hebben we 'm al.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een sjaal zet je niet met spelden vast aan je kleding, daarnaast geldt dat de meesten hun hoofddoek onder hun kleding dragen. Doe je niet met je sjaal. De vergelijking gaat gewoon mank. Dat deze dame ervoor heeft gekozen om het los te dragen is inderdaad een risico. Daar had de medewerker haar gewoon op aan moeten spreken. Hoe denk je dat die atleten met hoofddoek dat doen.. precies... van de hoofddoek heb je gewoon talloze varianten, van los tot vast, tot varianten die je als geheel over je hoofd heen trekt, vergelijkbaar met balaklava. Kortom dat hele schuimbekken over hoofddoeken en religie kan achterwege gelaten worden aangezien er hele simpele praktische oplossingen zijn.
Jij beschuldigt mij van aanslaan op het religieuze aspect, maar jij bent degene die dat doet… maar dan omgekeerd: jij wil gewoon dat het toegestaan wordt, want islam.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een sjaal zet je niet met spelden vast aan je kleding, daarnaast geldt dat de meesten hun hoofddoek onder hun kleding dragen. Doe je niet met je sjaal. De vergelijking gaat gewoon mank. Dat deze dame ervoor heeft gekozen om het los te dragen is inderdaad een risico. Daar had de medewerker haar gewoon op aan moeten spreken. Hoe denk je dat die atleten met hoofddoek dat doen.. precies... van de hoofddoek heb je gewoon talloze varianten, van los tot vast, tot varianten die je als geheel over je hoofd heen trekt, vergelijkbaar met balaklava. Kortom dat hele schuimbekken over hoofddoeken en religie kan achterwege gelaten worden aangezien er hele simpele praktische oplossingen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |