quote:Op woensdag 12 november 2025 07:19 schreef smizy het volgende:
Zelf zou ik tot donderdagavond wachten. Dan nog geen tijd dan hou je je zooi maar.
OK, thanks!quote:Op woensdag 12 november 2025 07:19 schreef smizy het volgende:
Zelf zou ik tot donderdagavond wachten. Dan nog geen tijd dan hou je je zooi maar.
Na 7 dagen vervalt mijn garantie "gek" en tellen kun je niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
Doe eens rustig gek, dat is 2 dagen en je krijgt ook nog bericht van de verkoper. Mensen leven soms niet om jouw pakketjes te versturen.
Zaterdagavond gekocht, zondag telt niet dus maandag en dinsdag is 2 dagen.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Na 7 dagen vervalt mijn garantie "gek" en tellen kun je niet.
Ik zal MP even mailen dat de zondag niet meetelt m.b.t. de kopersbeschermingquote:Op woensdag 12 november 2025 09:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zaterdagavond gekocht, zondag telt niet dus maandag en dinsdag is 2 dagen.
Lees dit even, werkt toch wat anders dan hoe jij het schetst.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zal MP even mailen dat de zondag niet meetelt m.b.t. de kopersbescherming
Ik las juist ditquote:Op woensdag 12 november 2025 09:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lees dit even, werkt toch wat anders dan hoe jij het schetst.
https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopers
Ja, dat kan. Maar in de uitgebreide informatie staat meer. Je krijgt bijv. sowieso 1 dag voor het verlopen een mail van Marktplaats. Dan kun je dus melding maken en houdt men het geld nog vast.quote:
Verkoop je troep dan niet op Marktplaats wanneer je geen tijd hebtquote:Op woensdag 12 november 2025 09:38 schreef Aberkullie het volgende:
Doe eens rustig gek, dat is 2 dagen en je krijgt ook nog bericht van de verkoper. Mensen leven soms niet om jouw pakketjes te versturen.
Oke is goedquote:Op woensdag 12 november 2025 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verkoop je troep dan niet op Marktplaats wanneer je geen tijd hebt
Dit dus.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Er is een track en trace maar daar staat dat het pakket nog niet is gegeven aan de vervoerderquote:Op woensdag 12 november 2025 11:04 schreef Lienekien het volgende:
@:roos94 Heb je trouwens al wel een track & trace?
Dat moet dan toch sowieso binnen 5 dagen (of is dat alleen PostNL?)?quote:Op woensdag 12 november 2025 11:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er is een track en trace maar daar staat dat het pakket nog niet is gegeven aan de vervoerder
Ik verstuur alleen in het weekend. Als ik tijd heb. Van mij niks kopen op maandag als je haast hebt.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:16 schreef roos94 het volgende:
Maar het lijkt mij schappelijk als je via mp iets verkoopt dat je het wel max 2 dagen later op de post doet? Of is dit wachten heel normaal?
Koop van een webshop als je haast hebtquote:Op woensdag 12 november 2025 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat dan ook netjes van tevoren meldt.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:31 schreef rival het volgende:
[..]
Ik verstuur alleen in het weekend. Als ik tijd heb. Van mij niks kopen op maandag als je haast hebt.
Op het moment dat ze vragen of ik het wil versturen geef ik aan wanneer ik dat op zn vroegst kan doen.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat dan ook netjes van tevoren meldt.
Mee willen doen aan de 24-uurs economie en dan doen alsof je geen tijd hebt.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:33 schreef rival het volgende:
[..]
Koop van een webshop als je haast hebt
Ik verstuur het wanneer het mij uitkomt. Deal with it.quote:Op woensdag 12 november 2025 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Mee willen doen aan de 24-uurs economie en dan doen alsof je geen tijd hebt.
Zodra ik voor iets betaal, verwacht ik toch wel dat diegene het de volgende dag, of een dag later opstuurt. Ik doe dan ook niet aan kopersbescherming. Want als verkoper kun je ook nog eens ziek genaaid worden.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
Ik verstuur het wanneer het mij uitkomt. Deal with it.
Vreemd dat je die verwachting hebt van een particulier. Dat heb ik pas als een webshop daarmee adverteert.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zodra ik voor iets betaal, verwacht ik toch wel dat diegene het de volgende dag, of een dag later opstuurt.
Marktplaats heeft die verwachting blijkbaar ook, want ik kreeg een automatisch bericht van hen dat zij melding hadden gemaakt naar de verkoper dat hij het pakket op moet gaan sturen. Het systeem detecteerde dat het te lang duurde.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:34 schreef rival het volgende:
[..]
Vreemd dat je die verwachting hebt van een particulier. Dat heb ik pas als een webshop daarmee adverteert.
Ja, dat is dus die kopersbescherming.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Marktplaats heeft die verwachting blijkbaar ook, want ik kreeg een automatisch bericht van hen dat zij melding hadden gemaakt naar de verkoper dat hij het pakket op moet gaan sturen. Het systeem detecteerde dat het te lang duurde.
Ik noem dat gewoon respect. Als ik om 17:00 wat verkoop, ga ik voor 18:00 naar de winkel om het te verzenden. Dan kan het soms nog een dag duren voor het verzonden is. Maar weet de koper wel dat ik hem/haar niet laat zitten.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:34 schreef rival het volgende:
[..]
Vreemd dat je die verwachting hebt van een particulier. Dat heb ik pas als een webshop daarmee adverteert.
Ik deal sowieso niet op Marktplaats.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:26 schreef rival het volgende:
[..]
Ik verstuur het wanneer het mij uitkomt. Deal with it.
Waar deal je wel?quote:Op woensdag 12 november 2025 14:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik deal sowieso niet op Marktplaats.
Hopelijk niet op onze stekquote:
Je geeft bij het plaatsen van de advertentie al aan dat je het wil versturenquote:Op woensdag 12 november 2025 11:57 schreef rival het volgende:
[..]
Op het moment dat ze vragen of ik het wil versturen geef ik aan wanneer ik dat op zn vroegst kan doen.
Fijn! Blij toe?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |