abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2025 @ 17:05:02 #101
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_219252271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Moto GP is een fysiek erg zware sport. Kan me goed voorstellen dat ook daar mannen een biologisch voordeel hebben. Geen idee hoe dat met snooker en schaken is.
Bij schaken zie je in de resultaten dat mannen beter zijn ook al zijn er volgens mij niet echt biologische aanwijzingen waarom dit zo is. Er was ooit Judith Polgar die in de top 10 stond en dus ook op dat niveau speelde (ze speelde trouwens ook enkel in de mannencategorie tijdens haar piek) maar zij had wel een schaak gefocuste opvoeding gehad die niemand anders ter wereld ooit heeft gehad volgens mij, dus dat is dan ook weer zo iets. Ik denk dat haar pa die dat experiment op zijn dochters deed, tegenwoordig in de cel zou belanden voor zo'n opvoeding.

Voor snooker lijkt het mij dat mannelijke hand-oog coördinatie in het algemeen ietsje beter is. Ook door onze lichaamslengte kunnen we makkelijker sommige posities bereiken op de tafel als de bal wat moeilijker ligt.

Ik geloof dat voor bv. scherp schieten vrouwen niet echt benadeeld zijn tov mannen, ze kunnen beter kleuren onderscheiden of zoiets wat dan helpt bij het mikken op een doel op afstand.
  woensdag 12 november 2025 @ 17:12:06 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219252303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:05 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Bij schaken zie je in de resultaten dat mannen beter zijn ook al zijn er volgens mij niet echt biologische aanwijzingen waarom dit zo is. Er was ooit Judith Polgar die in de top 10 stond en dus ook op dat niveau speelde (ze speelde trouwens ook enkel in de mannencategorie tijdens haar piek) maar zij had wel een schaak gefocuste opvoeding gehad die niemand anders ter wereld ooit heeft gehad volgens mij, dus dat is dan ook weer zo iets. Ik denk dat haar pa die dat experiment op zijn dochters deed, tegenwoordig in de cel zou belanden voor zo'n opvoeding.

Voor snooker lijkt het mij dat mannelijke hand-oog coördinatie in het algemeen ietsje beter is. Ook door onze lichaamslengte kunnen we makkelijker sommige posities bereiken op de tafel als de bal wat moeilijker ligt.

Ik geloof dat voor bv. scherp schieten vrouwen niet echt benadeeld zijn tov mannen, ze kunnen beter kleuren onderscheiden of zoiets wat dan helpt bij het mikken op een doel op afstand.
Bij schaak zijn er wel meerdere redenenen te bedenken:

1) hypothese van grotere mannelijke variabiliteit op het gebied van intelligentie.
2) beter ruimtelijk inzicht

Er zijn wel meerdere factoren natuurlijk: 95% van de schaakspelers is man.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219252345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Transvrouwen zijn vrouwen. Deze moeten we accepteren en dezelfde rechten geven als alle andere vrouwen en dus ook toelaten in de vrouwencategoriën bij sport. Eerlijkheid in de sport kun je bewaken d.m.v. bepaalde voorwaarden betreffende de transitie, bloedwaarden en andere lichamelijke en biologische facetten waar men invloed op heeft, niet door bij voorbaat transvrouwen al af te keuren zonder mogelijkheid tot aanpassing.
Dat is het hem nu juist.
Door biologische onderzoeken zijn ze er achter gekomen dat er toch wat mannelijke waarden in oa spieren, hormonen en lichaamsbouw zit en het daardoor niet eerlijk is naar geboren vrouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219252370
quote:

[..]
Transvrouwen zijn vrouwen. Deze moeten we accepteren en dezelfde rechten geven als alle andere vrouwen en dus ook toelaten in de vrouwencategoriën bij sport. Eerlijkheid in de sport kun je bewaken d.m.v. bepaalde voorwaarden betreffende de transitie, bloedwaarden en andere lichamelijke en biologische facetten waar men invloed op heeft, niet door bij voorbaat transvrouwen al af te keuren zonder mogelijkheid tot aanpassing.
Dat is het hem nu juist.
Door biologische onderzoeken zijn ze er achter gekomen dat er toch wat mannelijke waarden in oa spieren, hormonen en lichaamsbouw zit en het daardoor niet eerlijk is naar geboren vrouwen.
quote:
50 jaar oud en nog steeds actueel en goed.
Monty Python in een notendop.
1947-2016
pi_219252448
Beetje zelfde discussie bij de BBC

The BBC has upheld a complaint against the newsreader Martine Croxall after she changed the term “pregnant people” to “women” and raised her eyebrows during a news channel broadcast in the summer. The corporation said its executive complaints unit had upheld 20 complaints about the broadcast.

Ze moest pregnant people zeggen en voegde er women aan toe met een gezichtsuitdrukking dat ze het belachelijk vond maar om vrouwen pregnant people te noemen lijkt me eerder belachelijk,
life is like a box of chocolates
pi_219252505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 16:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Regels dat je bijvoorbeeld voor de puberteit al hormoonremmers toegediend moet hebben gekregen
Dat is een heel ander verhaal natuurlijk, dat is verminking en wordt gelukkig in steeds meer landen niet meer mogelijk vanwege bijwerkingen en gebrek aan enige medische onderbouwing.
pi_219252519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:47 schreef hondonspain het volgende:
Beetje zelfde discussie bij de BBC

The BBC has upheld a complaint against the newsreader Martine Croxall after she changed the term “pregnant people” to “women” and raised her eyebrows during a news channel broadcast in the summer. The corporation said its executive complaints unit had upheld 20 complaints about the broadcast.

Ze moest pregnant people zeggen en voegde er women aan toe met een gezichtsuitdrukking dat ze het belachelijk vond maar om vrouwen pregnant people te noemen lijkt me eerder belachelijk,
Ja, dat soort onzin laten we gelukkig steeds verder achter ons in de tweede helft van dit decennium. Je ziet nu ook dat bijvoorbeeld de NOS geen artikelen meer plaatst over die bokser, de nieuwe bond (geleid door een Nederlander) heeft ook een geslachtstest ingevoerd en de bokser weigert die. Maar daar kan de NOS niet boos over worden en dus doet iedereen of de bokser niet meer bestaat.
  Redactie Sport woensdag 12 november 2025 @ 18:42:54 #108
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219252666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is een heel ander verhaal natuurlijk, dat is verminking en wordt gelukkig in steeds meer landen niet meer mogelijk vanwege bijwerkingen en gebrek aan enige medische onderbouwing.
Daar zitten weer allerlei andere bezwaren aan ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219260050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 14:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De paar transgenders die ik van nabij heb meegemaakt buiten de VS, daar kon je echt zien dat het geslacht van hun lichaam niet bij ze hoorden. Ik had er een tijdens mijn studie, begon als zij, eindigde als hij, en dat paste ook gewoon veel beter bij hem.
In de VS heb ik er wel gezien die een geslachtsverandering zien als oplossing voor problemen die ze ervaren, en die vervolgens van een koude kermin thuiskomen, en weer terug willen veranderen. Eigenlijk moet je elk geval apart bekijken, en zoveel zijn er niet.
Mensen passen altijd bij hun daadwerkelijke geslacht, de natuur maakt hierin geen fouten. Je hebt talloze vormen van man of vrouw zijn, uiteenlopend van heel mannelijk tot heel vrouwelijk, maar dit doet het onderliggende geslacht niet veranderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219260112
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen passen altijd bij hun daadwerkelijke geslacht, de natuur maakt hierin geen fouten. Je hebt talloze vormen van man of vrouw zijn, uiteenlopend van heel mannelijk tot heel vrouwelijk, maar dit doet het onderliggende geslacht niet veranderen.
Lachu dit.

De natuur is niet een of andere Goddelijke machine die geheel foutloos naar een vastgelegd ontwerp mensen uit spuugt.

Het meest hilarische is nog wel dat jij sec genomen ook niet helemaal bij je geslacht past.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219260164
quote:
14s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:03 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen passen altijd bij hun daadwerkelijke geslacht, de natuur maakt hierin geen fouten.
Dat is een beetje een rare redenatie. Er zullen vast dingen van jouw lichaam zijn waar je niet tevreden mee bent. Dat komt bij iedereen voor. Met dat lichaam is iedereen wel geboren.

Of zou jij ook tevreden zijn met jouw ogen als je heel je leven scheel kijkt? Of je lengte als je 2,20 meter bent?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219260249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is een beetje een rare redenatie. Er zullen vast dingen van jouw lichaam zijn waar je niet tevreden mee bent. Dat komt bij iedereen voor. Met dat lichaam is iedereen wel geboren.

Of zou jij ook tevreden zijn met jouw ogen als je heel je leven scheel kijkt? Of je lengte als je 2,20 meter bent?
De natuur maakt hierin geen fouten.
Iedereen krijgt het lichaam dat bij hem past.
pi_219262902
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lachu dit.

De natuur is niet een of andere Goddelijke machine die geheel foutloos naar een vastgelegd ontwerp mensen uit spuugt.

Het meest hilarische is nog wel dat jij sec genomen ook niet helemaal bij je geslacht past.

Oh vind je? Ik ben erg tevreden een man te zijn en zou niet anders willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219262961
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Akkerdjie op 14-11-2025 11:00:35 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219262984
Als je met een lul geboren bent sport je gewoon mee/tegen anderen die ook met een lul geboren zijn zo moeilijk is dat niet.
pi_219263036
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2025 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh vind je? Ik ben erg tevreden een man te zijn en zou niet anders willen.
Ik heb het niet over je tevredenheid.
pi_219263052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:00 schreef -river- het volgende:
Als je met een lul geboren bent sport je gewoon mee/tegen anderen die ook met een lul geboren zijn zo moeilijk is dat niet.
Je hebt ook mannen die zonder lul worden geboren.
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:52:42 #118
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_219263903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat soort onzin laten we gelukkig steeds verder achter ons in de tweede helft van dit decennium. Je ziet nu ook dat bijvoorbeeld de NOS geen artikelen meer plaatst over die bokser, de nieuwe bond (geleid door een Nederlander) heeft ook een geslachtstest ingevoerd en de bokser weigert die. Maar daar kan de NOS niet boos over worden en dus doet iedereen of de bokser niet meer bestaat.
Inderdaad, er is meer transparantie nodig over hoe de vork aan de steel zit. Ik vind dat Khelif nu een beetje de Caster van haar tijd aan het uithangen is. Die zat ook jarenlang te zeggen dat ze 100% vrouw is en over haar situatie gingen vele geruchten de ronde zonder dat er echt duidelijkheid werd geschept voor een aanzienlijke periode. Bij Caster Semenya kwam blijkbaar naar boven, na jaren van rechtzaken (ik dacht dat er zelfs een lek nodig was voor deze informatie), dat ze geen baarmoeder of eierstokken heeft maar wel niet-ingedaalde teelballen die testosteron produceren. Door haar DSD had ze waarschijnlijk een vrij afwijkend uitwendig geslachtsorgaan waardoor de dokters haar bij haar geboorte als meisje beschouwden. Maar als volwassen topsporter moet daar toch gedegen onderzoek naar gedaan zijn?
pi_219264222
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en dat noemen we een genetische afwijking.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219264227
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
En mannen die als lul geboren worden…
pi_219264234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, en dat noemen we een genetische afwijking.
Maar bij een onderscheid op wel of geen aangeboren lul: waar plaats je die dan?
pi_219264378
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:52 schreef kl1172 het volgende:
Maar als volwassen topsporter moet daar toch gedegen onderzoek naar gedaan zijn?
Weigerde Khelif niet ook om mee te werken aan onderzoeken die duidelijkheid zouden brengen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:16:00 #123
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_219264656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Weigerde Khelif niet ook om mee te werken aan onderzoeken die duidelijkheid zouden brengen?
De WBF eist een geslachtstest voor hun wedstrijden en in juni zou Khelif misschien meedoen met de Eindhoven Box Cup of zoiets. Ze heeft blijkbaar geweigerd.
Ze heeft de wereldkampioenschappen blijkbaar ook overgeslagen en er zijn geruchten dat haar boks carriëre 'on hold' staat. Ik geloof ook dat ze een rechtzaak heeft aangespannen ivm die test.

Ik heb ook gelezen dat Lin Yu Ting de test wel ging doen om mee te kunnen doen bij het WK van september dit jaar, bij haar waren er ook vragen rondom deze problematiek tijdens de Olympische Spelen. Ze heeft toch niet meegedaan met het WK. Ze hadden zogezegd alle documenten ingediend maar geen antwoord gekregen. Maar geen woord over of ze de test heeft meegedaan en wat het resultaat was. Er wordt wel vermeld dat ze 'het resultaat' hadden ingediend, ja dat kan, maar dan is het toch nog een soort van ontwijkende taal eerlijk gezegd. Dit is geen verwoording die erg direct is. Want met 'het resultaat' kan ook documentatie die voor het IOC laatstleden wel voldoende was om mee te kunnen doen betekenen. En dat was net bron voor alle discussie omdat het IOC er erg licht overging en zelfs geen test doet.

Daarom dat er zoveel discussie is. Er is nood aan complete transparantie. :X Want ik blijf het zeggen, topsporters (man vrouw intersex, trans) zijn ook topleugenaars als het moet.

[ Bericht 15% gewijzigd door kl1172 op 14-11-2025 15:15:49 ]
  zondag 16 november 2025 @ 09:31:45 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219277170
Reden is onderbouwd, dus prima. En ook prima dat sportbonden hier over gaan en niet de politiek.

Niet dat degenen die het bestaansrecht van transgenders ontkennen nu iets op sport geven btw.

[ Bericht 35% gewijzigd door Hexagon op 16-11-2025 09:37:44 ]
pi_219277185
quote:

[..]
Transvrouwen zijn vrouwen.
Niet volgens deze studies.
pi_219277381
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 09:31 schreef Hexagon het volgende:
Niet dat degenen die het bestaansrecht van transgenders ontkennen nu iets op sport geven btw.
Iedereen heeft een recht om te bestaan (wat je fysieke of mentale ongemakken ook mogen zijn) en ik denk dat die mensen die je benoemt vooral geven om vrouwen (wilde gok).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 16 november 2025 @ 10:09:08 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219277400
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Iedereen heeft een recht om te bestaan (wat je fysieke of mentale ongemakken ook mogen zijn) en ik denk dat die mensen die je benoemt vooral geven om vrouwen (wilde gok).
Nee daar geven ze ook niet om.

Niemand hoeft ook verder last te hebben van het bestaan van transgenders. Dat is alleen in het hoofd van bepaalde luitjes een probleem.
  zondag 16 november 2025 @ 10:11:01 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219277415
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En mannen die als lul geboren worden…
Die heb je wel massaal hoor.
1947-2016
pi_219277456
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niemand hoeft ook verder last te hebben van het bestaan van transgenders. Dat is alleen in het hoofd van bepaalde luitjes een probleem.
Women, am I right?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')