quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:19 schreef Caland het volgende:
De het is gewoon een kinderfeest voorvechters van onzuh tradities in Yerseke
[ afbeelding ]
Wat een intense treurigheid.
quote:
Het was bij ons gewoon een feest voor iedereen vroeger. Volwassenen maakten ook surprises en kregen ook kadootjes op Sinterklaas-avond.quote:Op zaterdag 15 november 2025 14:42 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Verkeerde mensen hebben jarenlang de verkeerde prioriteiten gehad. Dat geldt voor KOZP en voor die inteeltdorpen.
Het is een kinderfeest en het boeit kinderen geen reet of pieten zwart, blank of roetveeg zijn. Als je zwarte piet als teken van racisme beschouwt, maar ook als je denkt dat het sinterklaasfeest minder geslaagd wordt als de pieten niet meer zwart zijn ben je ziek in je hoofd. Je ziet dan namelijk dingen die er niet zijn.
ja vandaar dat kozp stopt met bestaan door geldgebrek, omdat er zoveel mensen hetzelfde denken en doneren aan zequote:Op zaterdag 15 november 2025 16:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, hoe kansloos ik de modus operandi van dat KOZP ook vond denk ik dat de beste reclame voor hen nog wel dit soort tokkies zijn geweest (net als die siegheilende lui in Eindhoven bijvoorbeeld)
Toen had het gros vermoedelijk zoiets van ja, hier hoef ik nou ook weer niet bij te horen.
Reactie gemeente Reimerswaalquote:Op zaterdag 15 november 2025 16:40 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Mooie actie en tevens goed georganiseerd zo te zien. Bovendien helemaal opgezet door de mensen zelf. Oftewel een grassroots beweging zoals mijn linkse vrienden die graag zien
Het was clubs als KOZP ook nooit te doen om de kleur van zwarte piet aangepast te krijgen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik snap ook wel waarom Zwarte Piet niet meer mag maar ik ben zelf ermee opgegroeid, ik wist niet beter. Als kind heb ik Zwarte Piet nooit met racisme geassocieerd, het hoorde gewoon bij het Sinterklaasfeest.
Prima geregeld.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:15 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Reactie gemeente Reimerswaal
De gemeente laat weten dat ze 'officieel' niet op de hoogte was van de alternatieve intocht, maar dat het wel 'gonsde' in het dorp. Voor een sinterklaasintocht is een vergunning nodig en die is niet aangevraagd of verleend, praktisch had dat ook niet gekund in de paar dagen dat de alternatieve tocht werd georganiseerd. De gemeente heeft ervoor gekozen toezicht te houden, maar vandaag verder geen maatregelen te nemen.
Het zou een rare boel worden als een Sinterklaasintocht door de politie moet worden beëindigd, vanwege zwarte piet. 🤔quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:15 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Reactie gemeente Reimerswaal
De gemeente laat weten dat ze 'officieel' niet op de hoogte was van de alternatieve intocht, maar dat het wel 'gonsde' in het dorp. Voor een sinterklaasintocht is een vergunning nodig en die is niet aangevraagd of verleend, praktisch had dat ook niet gekund in de paar dagen dat de alternatieve tocht werd georganiseerd. De gemeente heeft ervoor gekozen toezicht te houden, maar vandaag verder geen maatregelen te nemen.
dankbaar voor de useful idiots van hierbovenquote:Op zaterdag 15 november 2025 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het was clubs als KOZP ook nooit te doen om de kleur van zwarte piet aangepast te krijgen.
Zwarte pieten waren voor hun een mooie manier om zoveel mogelijk Nederlandse subsidie van blanke clubjes over te hevelen naar clubs die zich puur inzetten om zoveel mogelijke zwarte propaganda te verspreidden.
[ x ]
Nou..........ik amuseer me daar eerder om.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
mensen van middelbare leeftijd zich boos en druk staan te maken
Blank-veeg-Piet.quote:Op zaterdag 15 november 2025 15:47 schreef epicbeardman het volgende:
En wat als paar van onze zwarte nieuwe medelanders zwarte piet wil spelen? moet hij zich dan blank schminken?
ja want een paar posts op een forum plaatsen is jezelf onwijs druk maken itt zoals kozp bij een optocht gaan staan om deze te verstorenquote:Op zaterdag 15 november 2025 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is ieder jaar weer genieten hoe mensen van middelbare leeftijd zich boos en druk staan te maken om de niet langer zwartgekleurde Piet, terwijl het de doelgroep alleen te doen is om snoepgoed en cadeaus.
Ja, dat ze dit betrekken op links is nogal lachwekkend ja.quote:
Die hadden we nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is ieder jaar weer genieten hoe mensen van middelbare leeftijd zich boos en druk staan te maken om de niet langer zwartgekleurde Piet, terwijl het de doelgroep alleen te doen is om snoepgoed en cadeaus.
Daar is ook een term voor dat is euh.......aversief racisme.quote:Op zaterdag 15 november 2025 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan is iedereen een racist, want iedereen heeft wel een keer iets onbewusts.
Dan is het dus eigenlijk onzin om het te zeggen, want dan is het nietszeggend om iets te roepen waaraan effectief iedereen deelneemt
Van links mag niks: geen zwarte Piet, geen vlees, niet vliegen, niet flirten .....quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dat ze dit betrekken op links is nogal lachwekkend ja.
Bron?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:59 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Van links mag niks: geen zwarte Piet, geen vlees, niet vliegen, niet flirten .....
Die dienen dan helaas buitenspel gezet te worden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 15:47 schreef epicbeardman het volgende:
En wat als paar van onze zwarte nieuwe medelanders zwarte piet wil spelen? moet hij zich dan blank schminken?
Correct. Anders zou dat racisme zijn volgens de KOZP'ersquote:Op zaterdag 15 november 2025 15:47 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 15 november 2025 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Correct. Anders zou dat racisme zijn volgens de KOZP'ers
[ afbeelding ]
Zie je, je wordt steeds schrikachtiger. Dat krijg je nou van dat zogenaamde racisme-gedoe.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar is ook een term voor dat is euh.......aversief racisme.
Ik was wel een een film aan het kijken en ik dacht "hey, dat zie je niet vaak een donker gezin in de hoofdrol."
Eigenlijk is dat al racistisch van mij.
can’t make this shit upquote:Op zaterdag 15 november 2025 20:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Correct. Anders zou dat racisme zijn volgens de KOZP'ers
[ afbeelding ]
Je moest eens weten wat wij allemaal uitspoken. Vandaag zelfs draadjesvlees op.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:59 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Van links mag niks: geen zwarte Piet, geen vlees, niet vliegen, niet flirten .....
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het was clubs als KOZP ook nooit te doen om de kleur van zwarte piet aangepast te krijgen.
Zwarte pieten waren voor hun een mooie manier om zoveel mogelijk Nederlandse subsidie van blanke clubjes over te hevelen naar clubs die zich puur inzetten om zoveel mogelijke zwarte propaganda te verspreidden.
[ x ]
Welke linkse politicus wilt vliegen en vlees eten verbieden?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:59 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Lol, je moet wel echt een gigantische simpleton zijn om dit te denken, lieve hemel.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Kun je mij uitleggen waarom het levensgevaarlijk is voor een kind om niet met een zwarte piet maar met een roetveegpiet in aanraking te laten komen? En “dit was in mijn jeugd ook zo” is geen argument, want op dit moment gebruiken flink wat gemeenten de roetveegpiet en ik interpreteer dat jij dat niet oké vindt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 23:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Lol, je moet wel echt een gigantische simpleton zijn om dit te denken, lieve hemel.
Kleuters kan je ook gewoon een transgendercomplex aanpraten joh, de doelgroep lacht en knikt namelijk op alles wat je ze verteld, die hebben er geen enkel probleem mee!
((()))
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |