Inderdaad. Zoals elke feestdag is het een geėvolueerde mix van allerlei oudere tradities.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een oude 'Amsterdamse' traditie was die van de Zwarte Klazen. Dat waren dan meer 'ondeugden' die met veel rumoer door de straten dwaalden op zoek naar 'kwaaie kind'ren'.
En de VS heeft onze tradities overgenomen en aangepast, die wij nu op onze beurt weer opnieuw overnemen, vooral om er een groot commercieel feest van te maken.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Inderdaad. Zoals elke feestdag is het een geėvolueerde mix van allerlei oudere tradities.
Het is niet alsof we het al eeuwen op dezelfde manier vieren.
Zo gaat dat. De commercie dringt ons het liefst zoveel mogelijk feestdagen op, zodat we er maar geld aan uitgeven!quote:Op donderdag 20 november 2025 17:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En de VS heeft onze tradities overgenomen en aangepast, die wij nu op onze beurt weer opnieuw overnemen, vooral om er een groot commercieel feest van te maken.
Is die geldkraan ook echt dicht?quote:Op woensdag 19 november 2025 13:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Was te verwachten![]()
Geldkraan dicht is missie voltooid
Heb gezocht maar kan niks vinden.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is die geldkraan ook echt dicht?
Ben wel benieuwd hoeveel die Airfryer zichzelf heeft weten te verrijken dankzij idd subsidies. Iemand een idee welk salaris ie zichzelf uitkeerde via zn stichting(en)?
Jammer.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heb gezocht maar kan niks vinden.
Die heeft geen herstelbetalingen nodig.quote:Op zaterdag 22 november 2025 20:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Jammer.
Ik denk dat het een behoorlijk bedrag is en het zou me niets verbazen als dat flink boven modaal ligt. Die knakker heeft er een leuk verdienmodel van gemaakt volgens mij. Ook met de verkoop van cursussen inclusiviteit en dergelijke aan gemeentes als ik het me goed herinner.
Boeiend. Iemand verdiend wat geld in het leven, wat vreselijk zeg.quote:Op zaterdag 22 november 2025 20:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Jammer.
Ik denk dat het een behoorlijk bedrag is en het zou me niets verbazen als dat flink boven modaal ligt. Die knakker heeft er een leuk verdienmodel van gemaakt volgens mij. Ook met de verkoop van cursussen inclusiviteit en dergelijke aan gemeentes als ik het me goed herinner.
Het is niet verboden. Maar… Het zegt natuurlijk wél een en ander over zijn motieven en (werk)ethiek.quote:Op zondag 23 november 2025 09:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Boeiend. Iemand verdiend wat geld in het leven, wat vreselijk zeg.
Verdienen? Hij kreeg het he. Hoefde er niets voor te doen behalve janken over racismequote:Op zondag 23 november 2025 09:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk om te zien, maar is dit ook officieel zeg maar?quote:Op zondag 23 november 2025 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deventer ook snel weer teruggekeerd naar zwarte piet nu KOZP gestopt is:
[ x ]
Ik had niet verwacht dat er nu al steden zouden zijn die hun beleid zo snel aan zouden passen.
Geen idee. Ik kan niks vinden over de intocht in Deventer.quote:Op zondag 23 november 2025 14:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Leuk om te zien, maar is dit ook officieel zeg maar?
Openen van @ActiePieten: "Caution: This profile may include potentially sensitive content".quote:Op zondag 23 november 2025 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Ik had niet verwacht dat er nu al steden zouden zijn die hun beleid zo snel aan zouden passen.
Nee, dit is niet vanuit de gemeente georganiseerd, maar een particuliere groep.quote:Op zondag 23 november 2025 16:05 schreef Grumpey het volgende:
De intocht in Deventer is pas de 29e, nepnieuws dus.
Hierboven werd gesproken van “steden die beleid terugdraaien”. Dat is het nepnieuws hier.quote:Op zondag 23 november 2025 16:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, dit is niet vanuit de gemeente georganiseerd, maar een particuliere groep.
Veel kinderen aanwezig zo te zien.quote:Op zondag 23 november 2025 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Ik was vandaag in een dorp nabij Nijmegen en daar was het ook een combinatie. Twee jaar terug uitsluitend roetveegpieten (die nu al een stuk donkerder geschminkt waren dan twee jaar geleden).quote:Op zondag 23 november 2025 17:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bij ons in het dorp is het gemengd meen ik. We zijn er alleen niet dus kan het (nog) niet verifiėren.
Als daar in dit geval veel subsidiegeld heengaat is dat idd vreselijk. Vreselijk zonde van subsidiegeld, maar ook vreselijk dat door subsidiegeld dit soort clubjes en activiteiten ontstaan en in stand gehouden worden.quote:Op zondag 23 november 2025 09:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Gemeentes schijnen best wel een probleem te hebben met hun begrotingen nu het rijk veel verantwoording, maar geen geld heeft afgelegd aan ze.quote:Op zondag 23 november 2025 09:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik nog welquote:Op zaterdag 22 november 2025 20:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die heeft geen herstelbetalingen nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |