abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219241648
onder druk van een steeds groter wordende AFD gaat Duitsland over op het terug sturen van asielzoekers.
Repatriëring noemen ze het.

quote:
Inside Germany’s ‘repatriation offensive’ to send back a million asylum seekers

Free plane tickets and cash payouts among incentives aimed at encouraging migrants to leave.

When Angela Merkel opened Germany’s borders to a million refugees in 2015, she became the embodiment of “Willkommenskultur” – the postwar concept of being kind and welcoming to immigrants.
Ten years on, a new German word has emerged that reflects the dramatic shift in attitudes towards migration: “Rückführungsoffensive”, or repatriation offensive.
After Friedrich Merz, the German chancellor, claimed the country had been “overwhelmed” by refugees, his government has drawn up a plan that aims to significantly increase the number of asylum seekers returning to their countries of origin.
With an estimated 700,000 Syrians and 400,000 Afghans living under refugee status in Germany, the repatriation offensive is set to target up to a million people with a carrot-or-stick approach to returning home.

Earlier this week, Mr Merz told Syrian refugees who had not become German citizens that they must go back to Syria or risk being deported, as he insisted the country was now safe.
“The Syrian civil war is over, there is absolutely no reason to claim asylum in Germany anymore, and we can therefore begin with repatriations,
” he said, sounding a death knell for the Willkommenskultur of the Merkel era.

...
The repatriation offensive has been drawn up by members of Mr Merz’s centrist coalition, which consists of his conservative Christian Democrats [CDU] and the centre-Left Social Democrats [SPD].
It relies on a combination of incentives for individuals to leave Germany, such as free plane tickets and cash payouts, along with tough new legal reforms that would make it far easier for the courts to deport those who refuse to leave.
The incentives include a government-run returns programme, which offers a lump sum payment to asylum seekers, plus the cost of their plane ticket and medical expenses they incur within three months of returning home.
The lump sum payment is up to ¤1,000 (£880) per person, up to a maximum of ¤4,000 per family (£3,500). An extra ¤200 (£176) of general travel money is also offered per adult, and ¤100 (£88) for under-18s.

https://www.telegraph.co.(...)asylum-seekers-merz/

Zouden we er iets voor voelen om ons daarbij aan te sluiten?

We hebben 150.000 Syrische vluchtelingen opgenomen in Nederland. Zou ook zomaar heel veel woningen op kunnen leveren. En een heleboel minder stemmen op de PVV.

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 10-11-2025 22:40:45 ]
pi_219241668
Kan me daar volledig bij aansluiten. De meesten zijn gewoon schooiers die hier nooit hadden mogen zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219241669
Hopelijk volgt Nederland dit voorbeeld snel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219241675
En wat Afghanen betreft al helemaal.
pi_219241684
Ik moet het eerst nog maar zien hoor.
pi_219241686
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:14 schreef Hathor het volgende:
En wat Afghanen betreft al helemaal.
Ja die worden ook genoemd in dat artikel. Ik zoek het even op.

Oh, dan gaat het over criminele Afghanen. Prima lijkt me.

quote:
In the case of Afghanistan, Germany is negotiating with the Taliban on a deal that would see regular deportation flights of asylum seekers with criminal convictions back to Kabul.
The repatriation offensive has been drawn up by members of Mr Merz’s centrist coalition, which consists of his conservative Christian Democrats [CDU] and the centre-Left Social Democrats [SPD].
  maandag 10 november 2025 @ 22:16:33 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219241692
Oh, terug naar Syrië!

Ik was al bang dat ze naar Nederland gingen. -O-

Heeft Jetten al gereageerd?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219241697
Heel mooi. Hopelijk hebben ze de bonnetjes nog (lol).
U MAD?
pi_219241713
Dat doen ze goed daar in Duitsland, nu hier nog.
pi_219241720
En dit is toch ook wel al veel verder dan Nederland ooit heeft durven gaan:

quote:
If Syrians do not take up such offers – or in the case of Afghans, if they abuse their refugee status by committing crimes – Germany moves from the carrot to the stick.

These measures include plans to increase the capacity of migrant detention centres, and to build new detention blocks in six of the country’s 16 states where there are currently no facilities to house them.
Another major reform, under the German coalition agreement, seeks to allow “permanent detention” of asylum seekers who commit serious crimes, meaning they can either spend the rest of their lives in a German jail or accept deportation.
Moet je daar geen verdragen door opzeggen? Die van de ECHR bijvoorbeeld.
pi_219241734
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:16 schreef thedeedster het volgende:
Oh, terug naar Syrië!

Ik was al bang dat ze naar Nederland gingen. -O-

Heeft Jetten al gereageerd?
Remigratie is niet bespreekbaar. Zei Rob.
Dus ook vrijwillige niet.

Misschien kunnen we het voortaan repatriëring noemen.
  maandag 10 november 2025 @ 22:24:29 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219241759
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:13 schreef Hathor het volgende:
Kan me daar volledig bij aansluiten. De meesten zijn gewoon schooiers die hier nooit hadden mogen zijn.
Bij mijn ma om de hoek woont een familie. Echt eerste klas tuig gewoon :N
pi_219241767
Terugsturen is het enige juiste morele besluit; te lang is de toekomst van de Europeanen verkwanseld en veronachtzaamd.
pi_219241772
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 22:24 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Stel nou dat we ze wel en masse terug sturen, het heeft wat gekost hè.
En dan bedoel ik niet alleen geld.
pi_219241775
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:21 schreef Black_Baron het volgende:
Misschien kunnen we het voortaan repatriëring noemen.
Wat mij betreft noemen we het gewoon dekolonisatie
pi_219241779
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Wat mij betreft noemen we het gewoon dekolonisatie
_O-
I hear you bro. ^O^
pi_219241828
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 22:24 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Waar vandaan?
  maandag 10 november 2025 @ 22:38:48 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241856
Ik zou het gewoon reinforcement, empowerment en European support noemen.

Syrie heeft gewoon goede mensen nodig die het land gaan opbouwen, de syrische cultuur goed kennen en ook de taal goed en vloeiend beheersen.

En Europa moet er echt alles aan doen om Syrie aan van die mensen helpen. Dus laten wij ze ook keihard steunen!!!

- Make Syria great again!!! -
pi_219241873
Oew, top.

Hier ook!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219241905
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:41 schreef Red_85 het volgende:
Oew, top.

Hier ook!
Nederland wil het op een eigen manier aanpakken:
https://www.rijksoverheid(...)teuning-voor-syriers
quote:
Syriërs die vrijwillig willen terugkeren naar hun thuisland komen in aanmerking voor een verhoogde terugkeerondersteuning. De bedragen worden tijdelijk verhoogd naar ¤ 5000 euro per volwassene en ¤ 2500 per minderjarig kind. Deze verhoging moet vrijwillige terugkeer bevorderen. Dat maakte minister Van Weel (Asiel en Migratie) bekend in een brief aan de Tweede Kamer.
pi_219241907
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]

Zonder stok achter de deur.
1947-2016
  maandag 10 november 2025 @ 22:48:44 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219241918
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Waar vandaan?
Syrie. In de nacht schreeuwen, bedreigen met de hele familie voor de deur als je iets zegt, die kut fatbikes met snelheid over de stoep, drugsdealen in de steeg en noem maar op
  maandag 10 november 2025 @ 22:48:46 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219241919
Ik vind dat Duitsland het dit keer nog 'netjes' aanpakt O-)
pi_219241926
Heerlijk nieuws. Deporteren moet weer leuk worden.
pi_219241956
Europese hof van de mensenrechten, kom er maar in dat dit illegaal is omdat bij terugkeer geen 100% veiligheid gegarandeerd kan worden en de EU hoge vergoedingen stopzet.
Nu moet nl meedoen en doordrukken.
Zonder Du en NL is de EU ten dode opgeschreven
Vakman pur sang
  maandag 10 november 2025 @ 22:57:09 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219241965
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:19 schreef Black_Baron het volgende:
En dit is toch ook wel al veel verder dan Nederland ooit heeft durven gaan:
[..]
Moet je daar geen verdragen door opzeggen? Die van de ECHR bijvoorbeeld.
Je moet ze natuurlijk niet op voorhand levenslang vastzetten. Maar 'in afwachting van hun proces'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219241988
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je moet ze natuurlijk niet op voorhand levenslang vastzetten. Maar 'in afwachting van hun proces'.
In afwachting van terugkeer. Ja. Zoiets.
Voor volwassenen zou dat kunnen. Maar als ie ook minderjarige kinderen heeft, lijkt me dat meteen een probleem met al die verdragen.

Ben echt zo benieuwd hoe duitsland dat op gaat lossen. Hun eigen wetten aanpassen zal nog wel gaan. Maar die internationale verdragen?
  maandag 10 november 2025 @ 23:03:21 #28
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219242000
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Europese hof van de mensenrechten, kom er maar in dat dit illegaal is omdat bij terugkeer geen 100% veiligheid gegarandeerd kan worden en de EU hoge vergoedingen stopzet.
Nu moet nl meedoen en doordrukken.
Zonder Du en NL is de EU ten dode opgeschreven
Toch wel bijzonder hoe Duitsland jarenlang gezien werd als fortress multiculti, daar waar iedereen die ook maar enigzins rechts was vrijwel gelijk weggezet werd als een Nazi. Blijkbaar helpt massaal rechts stemmen wel degelijk.

En in Nederland lijkt er vooralsnog niks mogelijk. We hebben nog altijd de meeste softe regelingen, bieden de beste voorzieningen aan en geven vrijwel alles een verblijfsvergunning. Gekker wordt het niet op het Europese vasteland.
pi_219242001
Asielzoekers die crimineel zijn, zouden hier ook gewoon veel sneller uit de procedure gehaald moeten worden.
pi_219242007
quote:
6s.gif Op maandag 10 november 2025 22:48 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Syrie. In de nacht schreeuwen, bedreigen met de hele familie voor de deur als je iets zegt, die kut fatbikes met snelheid over de stoep, drugsdealen in de steeg en noem maar op
Ok vervelend voor je, is er niks of niemand die wat voor je kan doen?
pi_219242011
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 23:03 schreef Black_Baron het volgende:
Asielzoekers die crimineel zijn, zouden hier ook gewoon veel sneller uit de procedure gehaald moeten worden.
Jetten gaat dat regelen.
pi_219242016
quote:
9s.gif Op maandag 10 november 2025 23:04 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Jetten gaat dat regelen.
Ja vast. :O
pi_219242020
quote:

[..]
Jetten gaat dat regelen.
Onbespreekbaar voor hem.
  maandag 10 november 2025 @ 23:09:49 #34
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219242041
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 23:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
In afwachting van terugkeer. Ja. Zoiets.
Voor volwassenen zou dat kunnen. Maar als ie ook minderjarige kinderen heeft, lijkt me dat meteen een probleem met al die verdragen.

Ben echt zo benieuwd hoe duitsland dat op gaat lossen. Hun eigen wetten aanpassen zal nog wel gaan. Maar die internationale verdragen?
Ik vrees dat Duitsland in dezelfde juridische fuik terecht komt als Nederland.

Nationaal beleid wat door de nationale rechter wordt getoetst aan Europese verdragen en verordeningen, streep doorheen en dan wordt dit fenomeen van dwarsbomen verkocht als 'de rechtsstaat'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 10 november 2025 @ 23:11:20 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219242045
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2025 22:38 schreef Tengano het volgende:
Ik zou het gewoon reinforcement, empowerment en European support noemen.

Syrie heeft gewoon goede mensen nodig die het land gaan opbouwen, de syrische cultuur goed kennen en ook de taal goed en vloeiend beheersen.

En Europa moet er echt alles aan doen om Syrie aan van die mensen helpen. Dus laten wij ze ook keihard steunen!!!

- Make Syria great again!!! -
Zullen zat malloten rondlopen die vinden dat wij dat moeten doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219242055
Ik heb nog wel een tip:
Wat je niet binnen laat, hoef je ook niet terug te sturen.
pi_219242074
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Yeah, no.
Nederland neemt nog eerder alle Syriërs uit Duitsland er ook bij.
  maandag 10 november 2025 @ 23:19:48 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219242075
Landen als Hongarije en Polen begrijpen deze problematiek aanzienlijk beter dan ons pretentieuze Europa.
pi_219242089
quote:
Europees plan voor terugkeer: ‘Nu denkt een asielzoeker toch vaak: als ik er eenmaal ben, mag ik blijven’

VVD-Europarlementariër Malik Azmani werkt aan het belangrijkste Europese plan om uitgeprocedeerde asielzoekers vaker terug te kunnen sturen. Dat lukt nu slechts bij een op de vijf. Met hulp van omstreden uitzetcentra in bijvoorbeeld Afrikaanse landen moet dat aantal omhoog.

https://www.ad.nl/politie(...)-nu-te-vaak~aee51406
Overigens wordt Jetten's 'nee' tegen remigratie inmiddels al rechts ingehaald door Europa, door notabene een VVD parlementariër.
pi_219242155
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Met D66; naast GL/PvdA de grootste asielzoekersknuffelpartij die Nederland kent? Gaat never nooit gebeuren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219242173
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 23:27 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Overigens wordt Jetten's 'nee' tegen remigratie inmiddels al rechts ingehaald door Europa, door notabene een VVD parlementariër.
D66 mag om een of andere reden wel de grootste geworden zijn, de meerderheid vindt dat het tijd wordt voor minder asielzoekers. Niet alleen hier, in heel Europa.

25 jaar en een hoop onnodige maatschappelijke schade later.
1947-2016
pi_219242204
Gaat helemaal niets concreets van de grond komen. Maar de meute met het collectief geheugen van een garnaal is weer even zoet.
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 03:03:59 #43
367000 roos94
pi_219242230
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 01:27 schreef Since2003 het volgende:
Gaat helemaal niets concreets van de grond komen. Maar de meute met het collectief geheugen van een garnaal is weer even zoet.
:')
pi_219242442
Zou tijd worden, nu wij nog.
pi_219242487
Uit mijn analyse blijkt dat dit zowaar heel lastig wordt, omdat je echt langs de stokoude verdragen moet gaan.

quote:
Ja — dat is precies de kern van het probleem waar landen als Duitsland (en Nederland) tegenaan lopen.

Zodra een land iemand asiel of subsidiaire bescherming verleent, valt die persoon onder het non-refoulement-principe: je mag iemand niet terugsturen naar een land waar diens leven of vrijheid in gevaar is. Dat staat in het VN-Vluchtelingenverdrag (1951) en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM).

En zolang Syrië formeel niet veilig wordt verklaard — geen rechtsstaat, risico op arrestatie of mishandeling, geen medische zorg of huisvesting — mag je volgens het recht geen gedwongen terugkeer doen. Daardoor “bevriest” die situatie: mensen blijven, ook al was dat aanvankelijk tijdelijk bedoeld.

Dus ja: de critici die jaren geleden zeiden “ze gaan nooit meer terug” blijken juridisch gezien grotendeels gelijk te krijgen. Niet omdat Duitsland het niet wíl, maar omdat de internationale en humanitaire kaders dat de facto onmogelijk maken zolang Syrië onveilig blijft verklaard..
Vakman pur sang
pi_219242489
quote:

[..]
Jetten gaat dat regelen.
Die leugenaar gaat niks regelen.
Zijn leermeester is mark Rutte .
Leugens waren al begonnen met de zogenaamde steden bouw

Dat hij in zijn anus genomen mag worden.
O wacht .........
Dat een vrouw hem mag verwennen dat is een beter straf .
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:28:59 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219242556
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Uit mijn analyse blijkt dat dit zowaar heel lastig wordt, omdat je echt langs de stokoude verdragen moet gaan.
[..]

“Veilig genoeg” :W
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 november 2025 @ 07:56:08 #48
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219242629
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 23:04 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok vervelend voor je, is er niks of niemand die wat voor je kan doen?
Politie zie je niet :')
pi_219242644
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]

Dat gaat niets oplossen. Dat krijgen ze uiteindelijk al als uitkering in een paar maanden met sociale huurwoning.
pi_219242703
Ze zijn ook nodig om hun land weer op te bouwen.

quote:
Merz also suggested that Syrians in Germany have a duty to return home to rebuild their war-torn country.

“Without these people, reconstruction will not be possible,” Merz said. “Those in Germany who then refuse to return to the country can, of course, be deported in the near future.”
https://www.politico.eu/a(...)-civil-war-refugees/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')