Altijd fijn als de Europese Unie een fervent jodenhater en aanhanger van dictatoriale regimes gaat ondersteunen met ruim anderhalf miljoen euro om onderzoek te doen. Hoe kan het zijn dat deze man zich nog vrij mag bewegen op ons continent en niet al lang geleden een trap onder z'n hol terug richting z'n eiland gekregen heeft?quote:Met een ERC Starting Grant van ongeveer 1,5 miljoen euro, die Pettit afgelopen zomer kreeg toegewezen, hoopte Pettit in Brussel een vervolg te breien aan zijn academische carrière. Maar dat zal dus niet gebeuren.
Omdat die lui structureel de verkeerde foute partij steunen.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het debiele verzinsel dat er in GL-kringen veel symphatisanten te vinden zijn van het regime in Iran?
Daar vinden ze hem waarschijnlijk te extremistisch voor.quote:Op maandag 2 maart 2026 12:22 schreef RotatoR het volgende:
Er is vast wel een plekje voor hem bij de universiteit van gaza.
Breng ze nou niet op het idee.quote:Op maandag 2 maart 2026 12:47 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Daar vinden ze hem waarschijnlijk te extremistisch voor.
Maar misschien wil de UvA hem wel hebben.
quote:Op maandag 2 maart 2026 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat die lui structureel de verkeerde foute partij steunen.
Of het nu een communistische massamoordenaar als Pol Pot is, de islamitische terreurorganisatie Hamas of in dit geval een theocratische dictator, je kan er vergif op innemen dat links de meest foute massamoordenaars uit de geschiedenis steeds weer weet te steunen.
Begrijpelijke reactie. Structureel op het verkeerde paard wedden doet wat met een mens.quote:
Ja, óf het is gewoon je reinste onzin dat "links" Hamas en de meest foute massamoordenaars steunt.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Begrijpelijke reactie. Structureel op het verkeerde paard wedden doet wat met een mens.
Mwoah........ je zou even naar joop kunnen gaan en als zoekterm Hamas nemenquote:Op maandag 2 maart 2026 13:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, óf het is gewoon je reinste onzin dat "links" Hamas en de meest foute massamoordenaars steunt.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)zet-niet-van-terreurquote:Tegenwoordig lijkt vrijwel elke westerling te spreken over ‘Hamas’, maar helaas wordt de beweging vaak op een negatieve manier belicht. Ze wordt doorgaans afgeschilderd als een "terroristische" organisatie. Wat ons verbaast, is dat ook journalisten van Europese en westerse media – waaronder televisiezenders, kranten en onlineplatforms – deze negatieve beeldvorming overnemen
Joopquote:Op maandag 2 maart 2026 13:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah........ je zou even naar joop kunnen gaan en als zoekterm Hamas nemen
https://www.bnnvara.nl/jo(...)zet-niet-van-terreur
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)zet-niet-van-terreur
Extreemlinks zijn gaat steeds minder werken. Goh, het hoefijzermodel blijkt al tientallen jaren waar te zijn.quote:
Maar VVD, FvD, PVV en JA21 zijn inclusief stemmers allemaal inwisselbaar en hetzelfde lees ik altijd in POL. Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 2 maart 2026 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Joop.
Alsof dat een representatieve afspiegeling van "links" Nederland is. Zal ik jou eens een geheimpje verklappen? Vrijwel alle linkse Nederlanders vinden zowel Hamas als het regime in Iran een verschrikkelijke schurkenbende.
Ja, je zal vast een paar gekkies vinden die er een andere kijk op hebben maar door te doen alsof dat de norm is maak je vooral jezelf belachelijk.
Generaliseren is makkelijk, onafhankelijk van over welke kant van het politiek spectrum je het hebt. En wat de laatste drie partijen is er natuurlijk ook een flinke overlap, zij het niet op *alle* vlakken.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar VVD, FvD, PVV en JA21 zijn inclusief stemmers allemaal inwisselbaar en hetzelfde lees ik altijd in POL. Hoe zit dat dan?
En is dat nog steeds? Moet niks van die vent hebben, en ik kom weinig mensen tegen die hem wel geweldig vinden.quote:Verder eens met je analyse hoor, dat Joop niet echt representatief is voor links. Helaas was dat Rosenmöller dat al voor een groter deel van het spectrum en dat was ook niet best.
Dus links staat bij jou gelijk aan groenlinks?quote:Op maandag 2 maart 2026 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Joop.
Alsof dat een representatieve afspiegeling van "links" Nederland is. Zal ik jou eens een geheimpje verklappen? Vrijwel alle linkse Nederlanders vinden zowel Hamas als het regime in Iran een verschrikkelijke schurkenbende.
Ja, je zal vast een paar gekkies vinden die er een andere kijk op hebben maar door te doen alsof dat de norm is maak je vooral jezelf belachelijk.
Er is enigszins overlap maar totaal andere persoonlijkheden en ideologieën en behoorlijk uiteenlopende redenen waarom mensen op ze stemmen. Die 3 zouden nooit met elkaar kunnen samenwerken.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Generaliseren is makkelijk, onafhankelijk van over welke kant van het politiek spectrum je het hebt. En wat de laatste drie partijen is er natuurlijk ook een flinke overlap, zij het niet op *alle* vlakken.
Geen idee, hoop van niet. Destijds helaas representatiever dan Joop nu is.quote:En is dat nog steeds? Moet niks van die vent hebben, en ik kom weinig mensen tegen die hem wel geweldig vinden.
Geen idee hoe je dat uit mijn reacties denkt te kunnen halen.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dus links staat bij jou gelijk aan groenlinks?
omdat ik het over groenlinks hebt en jij zegt: Alsof dat een representatieve afspiegeling van "links" Nederland is.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee hoe je dat uit mijn reacties denkt te kunnen halen.
Daarvoor kwam een andere user met de stelling dat "links de meest foute massamoordenaars uit de geschiedenis steeds weer weet te steunen" waarna iemand anders met Joop kwam aanzetten om de linkse steun voor Hamas aan te tonen.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
omdat ik het over groenlinks hebt en jij zegt: Alsof dat een representatieve afspiegeling van "links" Nederland is.
Ja dat is vast toeval.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, óf het is gewoon je reinste onzin dat "links" Hamas en de meest foute massamoordenaars steunt.
Zulke figuren zullen ook gewoon bij PvdA-GL rondlopen. De lat ligt laagt en zelfs Jutta Leerdam is tegenwoordig al een fascist.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarvoor kwam een andere user met de stelling dat "links de meest foute massamoordenaars uit de geschiedenis steeds weer weet te steunen" waarna iemand anders met Joop kwam aanzetten om de linkse steun voor Hamas aan te tonen.
Dan moet je niet mij aankijken wanneer het niet meer over GL gaat hè. Hoe dan ook: je maakt mij niet wijs dat het daar een courante praktijk is om het Iraanse regime te steunen.
Ja, echt allemaal erg breedgedragen opvattingen johquote:Op maandag 2 maart 2026 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is vast toeval.
-Jozef Stalin werd bewonderd door links
- Mao Zedong en de culturele revolutie werd geprezen door links.
- Pol Pot en de rode Khmer werd bewierookt door links
- Fidel Castro werd bewonderd door links.
- Hugo Chavez en Nicolas Maduro werd geprezen door de sp.
- Hezbollah wordt gezien als een verzetsleger door links
- Hamas wordt gezien als legitiem verzet door links.
- Erich Honnecker werd geprezen door links
- Ayatollah Khomeini werd gezien als een anti imperialistische heerser.
- PLO en Yasser Arafat werd gezien als vrijheidsbeweging.
Ik ben er vast nog een aantal vergeten maar dat is een behoorlijk dubieus lijstje foute organisaties en doodenge figuren die door de decennia heen steevast op linkse steun konden rekenen.
Dit is ook een van de redenen dat links het niet zo goed meer doet bij verkiezingen. Stelselmatig terroristen en dictators steunen maakt je nou niet echt populair. Wie had dat nou gedacht?quote:Op maandag 2 maart 2026 15:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben er vast nog een aantal vergeten maar dat is een behoorlijk dubieus lijstje foute organisaties en doodenge figuren die door de decennia heen steevast op linkse steun konden rekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |