Waarom altijd alleen in andermans tuin en niet bij mij?quote:Fransman vindt fortuin aan goud in zijn achtertuin
Een Fransman heeft in zijn achtertuin goud ter waarde van 700.000 euro gevonden. Tijdens het graven van een zwembad stuitte hij op vijf goudstaven en plastic zakjes met gouden munten.
Volgens Franse media mag de gelukkige vinder de schat houden, omdat deze geen archeologische waarde heeft en hij de vondst heeft gedaan op zijn eigen terrein, net ten noorden van Lyon. Ook zijn de goudstaven, voor zover bekend, niet gestolen.
Legaal verkregen
De man stuitte al in mei op het fortuin en meldde dit aan de gemeente. Er werd daarna onderzoek gedaan, onder meer door de regionale dienst voor culturele zaken. Daaruit bleek dat het goud legaal was. Zo'n 15 tot 20 jaar geleden was het in een bedrijf uit de regio Lyon omgesmolten tot goudstaven en munten.
De man kocht zijn huis in Neuville-sur-Saône een jaar geleden. De herkomst van de buit blijft een mysterie. De vorige bewoner is overleden.
Zou best kunnen afhankelijk van de diepte. Zover ik weet ben je alleen eigenaar van je grond zo diep als redelijk nuttig kan zijn voor de eigenaar... of ik haal 2 dingen door mekaar.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
De Nederlandse Staat had het ingevorderd, 100%
Vermoedelijk hielp het toch een beetje met z'n hypotheek.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Net alsof 7 ton veel is tegenwoordig
Heb je niet eens een fatsoenlijk huis meer voor.
Omdat jij het toch aan de armen zou gevenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)d-in-zijn-achtertuin
[..]
Waarom altijd alleen in andermans tuin en niet bij mij?
Het is zeker een leuke vondst, maar een 'fortuin' en Dagobert Duck associaties zijn nogal overdreven.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vermoedelijk hielp het toch een beetje met z'n hypotheek.
Heb je überhaupt wel eens een gat gegraven in je tuin?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
LOLquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel eens een gat gegraven in je tuin?
Begin maar, misschien kom je wel een massagraf tegen
Mijn moestuin bestaat uit 3 plantenbakken op het balkon.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Kun je dat stavenquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
Dus als je zo'n vondst doet gewoon de grens over gaan om het te verzilveren.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
Heeft hij überhaupt een tuinquote:Op zaterdag 8 november 2025 20:02 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat is wss ook waarom ik het zo gebruik.quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ws leest wat stug. Wss klinkt meteen wat vriendelijker.
Huh 3 hoog achter tussen de kopvodden?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ook nog eens Frankrijjk, dus die man heeft voor dat hele ding met land waarschijnlijk 2 gulden moeten betalen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:13 schreef Chandler het volgende:
Leuk huis en tuin, betaald zichzelf terug!
Beste investering ooit lijkt mij zo!
Nou lekker dan! Kan hij er nog een vakantie woning of 2 bij kopen in Turkije. Of gewoon ergens een rijtjeshuis in Nederland..quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Mikeytt het volgende:
Ook nog eens Frankrijjk, dus die man heeft voor dat hele ding met land waarschijnlijk 2 gulden moeten betalen.
Ik wil wel later een huisje kopen in het noorden van Noorwegen om daar te pensionerenquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:16 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nou lekker dan! Kan hij er nog een vakantie woning of 2 bij kopen in Turkije. Of gewoon ergens een rijtjeshuis in Nederland..
Vanaf een ton heb je al een leuk huis met leuk stukje land.. .voor 3 ton heb je een bos achter/rondom je huis..quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wil wel later een huisje kopen in het noorden van Noorwegen om daar te pensionerenhoeveel zou dat kosten, niet zoveel als hier toch
Een ton maar??quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Vanaf een ton heb je al een leuk huis met leuk stukje land.. .voor 3 ton heb je een bos achter/rondom je huis..
Dus nah, maar buren is dan wel weer een dingetje, of internet, water, stroom... vaak zijn dat soort plekkies offgrid.
Dat is toch gewoon een droom. Niet perse daar ofzo hoor. Maar gewoon offgrid op je eigen 'grote' perceel en leven van 't land en de mensen om je heen (maar wel een stad in de buurt om m'n aliexpress pakjes te halen)quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een ton maar??![]()
Juist offgrid lijkt me zo leuk, niet dicht bij een stad... mijn oma en opa wonen ook erg afgelegen. Moeten zelfs de woning verwarmen met hout.
Waar ga je dan je Latte halen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een ton maar??![]()
Juist offgrid lijkt me zo leuk, niet dicht bij een stad... mijn oma en opa wonen ook erg afgelegen. Moeten zelfs de woning verwarmen met hout.
Als oude mens vol artritis en reuma wil je echt niet in de kou gaan wonen. Dan hoor je in het zuiden van Spanje..quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wil wel later een huisje kopen in het noorden van Noorwegen om daar te pensionerenhoeveel zou dat kosten, niet zoveel als hier toch
Daar gaan ieder jaar tig mensen dood van de hitte, vooral oudjes.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als oude mens vol artritis en reuma wil je echt niet in de kou gaan wonen. Dan hoor je in het zuiden van Spanje..
Jij hebt toch een balkon?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ieder jaar zien oudjes af door hun gewrichten van kou en vocht.quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar gaan ieder jaar tig mensen dood van de hitte, vooral oudjes.
Artrose/reuma.. volgens mij is dat genetisch en daar heeft zover ik weet niemand in de familie last van.Mijn familie heeft generaties in de kou gewoond. Veel fijner.
[ afbeelding ]
Maar de zomer is ook:quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar gaan ieder jaar tig mensen dood van de hitte, vooral oudjes.
Artrose/reuma.. volgens mij is dat genetisch en daar heeft zover ik weet niemand in de familie last van.Mijn familie heeft generaties in de kou gewoond. Veel fijner.
[ afbeelding ]
Neem maar genoeg pilletjes mee danquote:Op zaterdag 8 november 2025 22:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar de zomer is ook:
[ afbeelding ]
Heerlijk toch, ik zou het wel weten als ik straks met pensioen ben ga ik lekker in Spanje wonen en hete chicks neuken op het strand.
Balkon met moestuinquote:
Als je het niet veel vind mag je best een ton op mijn rekening storten, blijkbaar kan je het missen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Het is absoluut een lekker bedrag, maar geen life changing bedrag.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je het niet veel vind mag je best een ton op mijn rekening storten, blijkbaar kan je het missen.
Dat is het wel degelijk, 7 ton is genoeg om een mooi huis te kopen. Je kan er mooi mee investeren etc etc. Het is wel degelijk life changing als je een loonslaaf bent en je een beetje je verstand gebruikt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het is absoluut een lekker bedrag, maar geen life changing bedrag.
Idd,,Dagobert was ook een eend, dit was een man...quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het is zeker een leuke vondst, maar een 'fortuin' en Dagobert Duck associaties zijn nogal overdreven.
In Frankrijk wel hoor...quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Lyon ligt blijkbaar in Nederland.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:
In een groot deel van Frankrijk heb je voor dat geld een vrijstaand huisquote:Op zaterdag 8 november 2025 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:
In een groot deel van Nederland ookquote:Op zondag 9 november 2025 14:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
In een groot deel van Frankrijk heb je voor dat geld een vrijstaand huis
Als je vrijwillig kiest om in Amsterdam te wonen ben je één van drie.quote:Op zondag 9 november 2025 14:45 schreef probeer het volgende:
[..]
In een groot deel van Nederland ook
4625 vrijstaande woningen onder de 7 ton
Eigenlijk overal, behalve Amsterdam
De vinder moet het delen met de eigenaar van de grond en dat ben je zelf. Dus je mag het gewoon geheel zelf houden tenzij het van grote diepte komt of archeologische waarde heeft dan wel bij een misdaad betrokken is.quote:Op zondag 9 november 2025 14:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hier zou de gemeente het meteen confisqueren, ja de helft is technisch van jou, maar dan nemen ze het in om “tentoonstelling”.. dus omdat het niet verkocht kan worden in die staat, sta je met lege handen.
Daarom nooit iets opgeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |