abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219238680
Raf vatte het aardig samen, van diarree kun je geen kasteel bouwen.
blablablabla
pi_219238725
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 14:09 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Met Grim Interim bouw je nog een half jaar niets op. Bovendien is het jaar nog niet verloren, je kan - ondanks de achterstand - nog steeds om plek 2 (en zeker om plek 3 - voorronde CL) spelen) als de nieuwe coach het op de rit krijgt.

En dat er geen fatsoenlijke coach zou willen instappen is ook niet gezegd. Dat klinkt vooral als defaïstisch gepraat, laten we vooral niets veranderen want het wordt anders alleen maar slechter.
Precies. Je moet zo snel mogelijk weer gaan bouwen met een capabele coach voor de lange termijn. Nu wachten tot de zomer is onnodig.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 10 november 2025 @ 14:44:07 #203
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_219238855
quote:
‘Ik zou Sarina Wiegman een geweldige keuze vinden als opvolger van Heitinga’

In de podcast Praat mee met het AD bespreken we elke dag een kwestie. Vandaag spreken lezers zich uit over deze kwestie: een voetbaltrainer moet minimaal een half seizoen de tijd krijgen om iets op te kunnen bouwen.

Ajax heeft, slechts drie maanden na de start van de competitie, trainer John Heitinga alweer aan de kant gezet. De afgelopen periode werd gekenmerkt door tegenvallende resultaten. Met een dag na de nederlaag tegen Galatasaray het nieuws dat Heitinga moet vertrekken.

Chef Sport Christiaan Ruesink is de duider van de dag, hij vindt het heel logisch dat Heitinga nu al het veld moet ruimen: ,,De resultaten blijven achter bij de verwachtingen. Dat is al een tijdje zo. Het kan gewoon niet langer. Heitinga zelf zag het niet aankomen, dat kun je naïef noemen, maar het kan ook een overlevingsmechanisme zijn. Hij was nog helemaal bezig met de voorbereidingen van de wedstrijd tegen Utrecht komende zondag."

Paul van den Bosch, hoofdredacteur Regio bij AD is ‘meeprater’. Ook hij meent dat het terecht is dat Heitinga moet vertrekken als trainer. „Ja, het hoort natuurlijk ook gewoon bij de job. Ajax is de allergrootste club van Nederland en heel Nederland bemoeit zich ermee. Het is gewoon de hotseat onder de coaches. Als het dan niet goed gaat, ben je eerder aan de beurt dan bij Cambuur Leeuwarden of Excelsior.’’

Als opvolger is onder andere de naam Erik ten Hag gevallen. Of hij het gaat doen is nog maar de vraag. Een out of the box optie is trainer Sarina Wiegman. Christiaan sluit uit dat zij in aanmerking zou komen voor deze functie: ,,Ik zou dat een geweldige keuze vinden. Maar ik denk dat we in Nederland nog niet zover zijn dat we een coach, die bij de vrouwen tot de beste van de wereld behoort, de overstap laten maken naar een Nederlandse topclub. Sparta zou misschien kunnen, alleen ze is zo groot geworden dat ik niet denk dat ze naar zo’n kleine club zou gaan. "
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_219238924
quote:
99s.gif Op maandag 10 november 2025 14:44 schreef Houniet het volgende:

[..]

Lijkt me een uitstekende keuze, een zeer gewaagd experiment nu uitvoeren terwijl de club in volledige crisis is met alle bestuurlijke wanorde en chaos eromheen.
pi_219239033
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heel eerlijk, als je zo door blijft modderen wordt een plek in het linkerrijtje gewoon een lastig verhaal.
Zo heb ik mijn pod ook bedoeld. Vergeet dit seizoen, vergeet de doelstellingen en bouw naar volgend seizoen. Je investeert als het ware en investeren kost geld, dat is een stap achteruit inderdaad als je geen Europees voetbal haalt maar dat moet dan maar allemaal om goed voorbereid en klaar te zijn om volgend seizoen weer vooruit te gaan, iedereen die dan binnenboord is (gehaald) een frisse start te kunnen geven. Een afgebrand gebouw breek je ook eerst bijna helemaal af voordat je het weer herbouwd. Voorkom in de toekomst dit soort ellende want dat is nog veel schadelijker en dan niet meer te herstellen vrees ik.
pi_219239055
quote:

[..]

Te groot voor Sparta :')
pi_219239062
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 13:57 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Omdat als je met veel kunst en vliegwerk 3e kan worden (of zelfs 2e met een choke van Feyenoord) je dat zomaar 25-30 miljoen inkomsten kan opleveren.
Vergeet dit gewoon. Veel belangrijker naar de toekomst te kijken, nu een stap terug om er volgend seizoen 2 of 3 voorwaarts te maken. Je draait nu ook alleen CL voor het geld, sportief is het een afgang, voorkom dit.
pi_219239266
Simonis :')

En de treurnis gaat verder :r
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 november 2025 @ 15:54:23 #209
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219239299
Maar goed de Ossenworst brigade wilde dat Kroes nog even bleef dus nu voltooid die zijn sloop met zijn netwerkjes bij oa Kowet.
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 10 november 2025 @ 16:07:26 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219239379
quote:
9s.gif Op maandag 10 november 2025 15:54 schreef PowerLoungen het volgende:
Maar goed de Ossenworst brigade wilde dat Kroes nog even bleef dus nu voltooid die zijn sloop met zijn netwerkjes bij oa Kowet.
Nog meer bald frauds.
pi_219239485
Mannen- en vrouwenvoetbal zijn totaal niet te vergelijken. Laat Wiegman maar eerst eens aantonen dat zij het ook op een hoger dan B-junioren niveau kan.

Bovendien is laat zij tactisch ook niet bepaald hoogstaand voetbal spelen. Oerdegelijk, dat wel, maar de ambities van Ajax zijn hopelijk hoger dan dat.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_219239537
Wiegman _O- doe maar niet. Gaat ook niet gebeuren.

Sky sports meldt gesprekken met Simonis, ook niet enthousiast daarover..
pi_219239551
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 15:15 schreef Marius95 het volgende:

[..]
Vergeet dit gewoon. Veel belangrijker naar de toekomst te kijken, nu een stap terug om er volgend seizoen 2 of 3 voorwaarts te maken. Je draait nu ook alleen CL voor het geld, sportief is het een afgang, voorkom dit.
Ten Hag is december 2017 aangesteld.

Die stap terug om later 2 of 3 vooruit te maken is alleen zinnig als je (zo goed als) zeker weet dat je die stappen inderdaad gaat maken (en anders niet). Dat is in de voetballerij - en zeker bij Ajax momenteel - allesbehalve een zekerheidje.

CL spelen maakt je club bovendien aantrekkelijker voor spelers (en coaches). Dit zomaar op te geven is financiële en sportieve waanzin.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_219239557
Simonis is a fraud.
pi_219239807
Aub geen Simonis
  maandag 10 november 2025 @ 17:11:43 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219239818
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2025 17:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Aub geen Simonis
Bekende weer van Kroes, dus die gaat verder geen lijntjes meer uitgooien.
  maandag 10 november 2025 @ 17:20:32 #217
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219239852
quote:

[..]

AD, tja die zijn nog minder serieus te nemen dan de telegraaf en dat zegt wat.
pi_219239940
Hoezo zou je met Simonis voor weer een onervaren trainer gaan? Ga nou gewoon eens voor een trainer met een bewezen trackrecord en minimaal 5 jaar lang ervaring als hoofdtrainer in t betaald voetbal
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 10 november 2025 @ 18:09:43 #219
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219240085
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hoezo zou je met Simonis voor weer een onervaren trainer gaan? Ga nou gewoon eens voor een trainer met een bewezen trackrecord en minimaal 5 jaar lang ervaring als hoofdtrainer in t betaald voetbal
Ik zou voor geen enkele nederlander gaan, met uitzondering van Louis of Ten Hag, ok Slot :D
pi_219240132
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 16:33 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Ten Hag is december 2017 aangesteld.

Die stap terug om later 2 of 3 vooruit te maken is alleen zinnig als je (zo goed als) zeker weet dat je die stappen inderdaad gaat maken (en anders niet). Dat is in de voetballerij - en zeker bij Ajax momenteel - allesbehalve een zekerheidje.

CL spelen maakt je club bovendien aantrekkelijker voor spelers (en coaches). Dit zomaar op te geven is financiële en sportieve waanzin.
Daar heb je gelijk in, een zekerheidje is het niet, dat is het nooit. Maar ga ervan uit dat je na afbraak weer op een goede manier kunt gaan opbouwen. Je noemt Ten Hag maar dat hoeft helemaal niet Ten Hag te zijn. Ajax heeft denk ik het meest behoefte aan een trainer met jaren ervaring die een dikke vinger in de pap heeft vwb spelers transfers. Geef daarbij de gelegenheid dat hij een vertrouwde assistent mag meenemen en laat hem een team opbouwen naar zijn inzicht. Heb wat geduld en geef zo'n man de tijd een team te smeden en niet gelijik na 2 nederlagen met de grond gelijk te maken. De kans op een succesvolle samenrwerking wordt hiermee een stuk groter.
  maandag 10 november 2025 @ 18:25:53 #221
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219240145
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dicky?
  Forum Admin maandag 10 november 2025 @ 18:29:34 #222
35723 crew  GGMM
pi_219240161
POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_219240168
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:29 schreef GGMM het volgende:
[poll=9410]
Uitstekende poll.
  maandag 10 november 2025 @ 18:31:32 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219240175
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 18:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Uitstekende poll.
Niet mee eens want geen kingflopland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')