abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2025 @ 20:32:51 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219224934
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:27 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Tja, sinds deze maand is het in Papendorp betaald parkeren à ruim 5 euro per uur. Volgens de gemeente om de parkeeroverlast voor bewoners te verminderen.
Ik denk eerder dat ze het begrotingstekort willen verminderen. In Duitsland heb je bijna en dagkaart voor die prijs.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219225078
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:13 schreef torentje het volgende:
Dan is het toch niet verstandig van die mensen om lange reistijden naar het werk te accepteren?
Dat doen mensen omdat ze dan niet hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden zodat ze niet continue van baan hoeven wisselen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:08:16 #28
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219225329
m
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja.
Merci
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219225442
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 20:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat doen mensen omdat ze dan niet hoeven werken onder erbarmelijke omstandigheden zodat ze niet continue van baan hoeven wisselen.
Als ze een auto kunnen betalen dan kunnen ze toch ook met gemak de erbarmelijke omstandigheden wegkopen? Zodat ze dicht bij de woonplek langere tijd en met meer plezier kunnen werken?
pi_219225454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Als ze een auto kunnen betalen dan kunnen ze toch ook met gemak de erbarmelijke omstandigheden wegkopen? Zodat ze dicht bij de woonplek langere tijd en met meer plezier kunnen werken?
De mannen met geld?
Vakman pur sang
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:32:50 #31
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219225596
Als het aan de progressievelingen ligt mag je in dit land helemaal niets meer behalve richting Mekka bidden en halal sojabrokken eten.
pi_219225990
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:32 schreef Cruzinats het volgende:
Als het aan de progressievelingen ligt mag je in dit land helemaal niets meer behalve richting Mekka bidden en halal sojabrokken eten.
Als dit niet FOK was zo ik reageren met: "Waar slaat dit nu weer op?"
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219226099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je bent ter plekke bekend? Geef eens wat verduidelijking.
Huidige spoorwegovergang is ongeveer 20 minuten per uur gesloten en geeft dus veel vertraging. Tunnel zou dat dus oplossen.
Daarbij is het een toegang tot de binnenstad maar ook gewoon tot een woonwijk.
  zaterdag 8 november 2025 @ 23:09:55 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219226426
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:26 schreef -0- het volgende:
Huidige spoorwegovergang is ongeveer 20 minuten per uur gesloten en geeft dus veel vertraging.
Ik neem aan dat het door de nabijheid van het station komt, want het is geen al te drukke lijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219226718
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het door de nabijheid van het station komt, want het is geen al te drukke lijn.
Deels ja, het is de lijn Amsterdam -Enkhuizen maar ook Hoorn - Alkmaar.

De bomen sluiten als de vertrekprocedure op het perron in gang gezet wordt, dat zorg voor vrij lange sluitingen per trein. En met een beetje pech vertrekt er een trein, komt er een binnen en vertrekt er weer een en is de overweg al die tijd gesloten.
  zondag 9 november 2025 @ 00:50:15 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219226812
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 november 2025 23:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het door de nabijheid van het station komt, want het is geen al te drukke lijn.
Heen en terug
Enkhuizen - maastricht/heerlen x4 per uur
Kersenboogerd - hoofddorp x4 per uur
Hoorn - haarlem x4 per uur.

12 treinen, vaak vlak achter elkaar.
Het Keern is een belangrijke doorgang voor naar het centrum en een groot deel van een woonwijk.
En de kruising is een hel voor doorgaand verkeer naar de kersenboogerd/hoorn '80, n506 met 80 stoplichten op 1km. Dan moeten de spoeddiensten van het ziekenhuis daar ook nog doorheen en weet je wat? Het is ver uit de belangrijkste fiets doorgang naar hoorn-noord en wognum/alle dorpen ten noorden van Hoorn. Als fietser sta je daar maar. Als auto verlies je makkelijk 10-15 minuten en het is compleet kansloos als er nog een ambulance door moet.

Dan nog gezwegen over de bussen, want die moeten uiteindelijk naar de ziekenhuiskant van het station.

Wat hier nu van plan is, is 40 jaar over geluld. Alleen de nimby's daar van het pelmolenpad houden continu vanalles tegen daar. Ook woningbouw die ze (bwvs) een halve meter te hoog vonden. Terwijl ze tot voor kort naast een parkeerplaats woonde.

30 jaar terug had dit al gemoeten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 november 2025 @ 00:53:03 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219226818
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 00:04 schreef -0- het volgende:

[..]
Deels ja, het is de lijn Amsterdam -Enkhuizen maar ook Hoorn - Alkmaar.

De bomen sluiten als de vertrekprocedure op het perron in gang gezet wordt, dat zorg voor vrij lange sluitingen per trein. En met een beetje pech vertrekt er een trein, komt er een binnen en vertrekt er weer een en is de overweg al die tijd gesloten.
Ook als fietser kun je er een kwartier over doen om vanaf het centrum tot naar de andere kant te komen. Stukje van 300 meter ofso.

Mijdt dat echt als de ziekte op de fiets terwijl bijna alle routes daar langs worden geleid. Teering gevaarlijk die drukte daar en dan zijn er nog scholen in de buurt ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219226936
Als überlinkse gekkie vind ik de 1980-foto ergens ook wel sexy. Doet me denken aan oude tv-series. En laat wel zien hoeveel de mens kan maken. Stuk maken, maar ook maken. En als we ervoor kiezen, maken we er zo weer een stukje “natuur” van. Maar goed, wat is natuur nog in dit land?
  zondag 9 november 2025 @ 02:37:01 #39
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219227063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:26 schreef -0- het volgende:

[..]
Huidige spoorwegovergang is ongeveer 20 minuten per uur gesloten en geeft dus veel vertraging. Tunnel zou dat dus oplossen.
Daarbij is het een toegang tot de binnenstad maar ook gewoon tot een woonwijk.
Gewoon basisinfrastructuur dus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219228209
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:05 schreef Viesdik het volgende:
Wat zijn dit dan voor een steden die D66 wil? Waar iedereen geen auto meer mag hebben, waar iedereen noodgedwongen met het OV moet reizen. Waar een 15-minuten wijk ervoor zorgt dat je al het noodzakelijke binnen handbereik hebt?
Autoluwe nieuwe wijken, niet auto-vrij.

Wel autovrije centra. Kijk eens waar de vierkante-meter prijzen van huizen het hoogste zijn in Nederland.
Juist ja. In stadscentra die al lange tijd auto-luw en deels autovrij zijn. En waar inderdaad 'alles' op 15 minuten afstand te verkrijgen is.

Kijk eens welke wijken bij gezinnen met jonge kinderen het meest populair zijn.
Juist ja, de wijken die auto-luw zijn en waar kinderen door de autoluwe inrichting nog voldoende plekken hebben om veilig buiten te spelen.

En historisch gezien is vrijwel elke stad ter wereld de afgelopen millennia een "15-minuten" stad geweest, met uitzondering van de afgelopen 80 jaar omdat de auto- en olie lobby bedacht heeft dat het veel handiger is om winkels, scholen en andere voorzieningen vooral niet te dicht bij de locaties te bouwen waar de gebruikers van die winkels en voorzieningen wonen. Want dan hebben ze lekker een auto nodig.

Ik ken weinig mensen die uitzicht op parkeerterreinen mooi vinden, of die lekker aan een 4 of 6 baans stadssnelweg willen wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ivo1985 op 09-11-2025 09:41:33 ]
pi_219228216
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De mannen met geld?
Ja, die lopen de jongere generaties na met erbarmelijke werkomstandigheden.
pi_219228240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 22:26 schreef -0- het volgende:

[..]
Huidige spoorwegovergang is ongeveer 20 minuten per uur gesloten en geeft dus veel vertraging
Dat stelt dus weinig voor, slechts 20 minuten per uur gesloten.
  zondag 9 november 2025 @ 09:45:08 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219228302
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 09:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat stelt dus weinig voor, slechts 20 minuten per uur gesloten.
Wel eens in Hoorn geweest bij dit stuk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 november 2025 @ 09:49:17 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219228326
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 09:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Autoluwe nieuwe wijken, niet auto-vrij.

Wel autovrije centra. Kijk eens waar de vierkante-meter prijzen van huizen het hoogste zijn in Nederland.
Juist ja. In stadscentra die al lange tijd auto-luw en deels autovrij zijn. En waar inderdaad 'alles' op 15 minuten afstand te verkrijgen is.

Kijk eens welke wijken bij gezinnen met jonge kinderen het meest populair zijn.
Juist ja, de wijken die auto-luw zijn en waar kinderen door de autoluwe inrichting nog voldoende plekken hebben om veilig buiten te spelen.

En historisch gezien is vrijwel elke stad ter wereld de afgelopen millennia een "15-minuten" stad geweest, met uitzondering van de afgelopen 80 jaar omdat de auto- en olie lobby bedacht heeft dat het veel handiger is om winkels, scholen en andere voorzieningen vooral niet te dicht bij de locaties te bouwen waar de gebruikers van die winkels en voorzieningen wonen. Want dan hebben ze lekker een auto nodig.

Ik ken weinig mensen die uitzicht op parkeerterreinen mooi vinden, of die lekker aan een 4 of 6 baans stadssnelweg willen wonen.
Gek dat er zoveel mensen zijn gaan wonen in vinex locaties en zijn gaan verhuizen van de stad naar buiten de randstad. Voor 'rust en ruimte'.

In een centrum wil je alleen wonen als je een hipster bent met een bakfiets. Fijn 6x de trap op om kinderen en boodschappen naar boven te slepen.
15 minuten stad beperkt trouwens enorm je ziel, wist je dat? Altijd maar dezelfde omgeving?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219228766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn volgens jou mensen met mainstream progressieve mindset de enigen die realiteit accepteren?

Dit is namelijk het probleem:
[..]
Auto's zijn gigantisch groot en nemen teveel plek in. Je kan beperkt parkeergarages bouwen, maar doe je dat onder de grond, dan is dat keiduur, doe je dat boven de grond dan is het iets minder keiduur, maar ook keilelijk. Het probleem is doorgaans ook niet het centrum in kunnen rijden, maar wat je dan met de auto moet gaan doen.

In Amerika hebben ze het probleem van auto's in het centrum trouwens al langere tijd opgelost. Gewoon alles van waarde slopen om ruimte te maken voor meer auto's.
[ afbeelding ]

Het economische probleem waar je al snel tegenaan loopt is dat ruimte voor auto's alleen maar geld kost, terwijl mensen die wel geld uitgeven wegblijven als er teveel auto's zijn.
Moeten zij weten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219229196
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 09:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Autoluwe nieuwe wijken, niet auto-vrij.

Wel autovrije centra. Kijk eens waar de vierkante-meter prijzen van huizen het hoogste zijn in Nederland.
Juist ja. In stadscentra die al lange tijd auto-luw en deels autovrij zijn. En waar inderdaad 'alles' op 15 minuten afstand te verkrijgen is.

Kijk eens welke wijken bij gezinnen met jonge kinderen het meest populair zijn.
Juist ja, de wijken die auto-luw zijn en waar kinderen door de autoluwe inrichting nog voldoende plekken hebben om veilig buiten te spelen.

En historisch gezien is vrijwel elke stad ter wereld de afgelopen millennia een "15-minuten" stad geweest, met uitzondering van de afgelopen 80 jaar omdat de auto- en olie lobby bedacht heeft dat het veel handiger is om winkels, scholen en andere voorzieningen vooral niet te dicht bij de locaties te bouwen waar de gebruikers van die winkels en voorzieningen wonen. Want dan hebben ze lekker een auto nodig.

Ik ken weinig mensen die uitzicht op parkeerterreinen mooi vinden, of die lekker aan een 4 of 6 baans stadssnelweg willen wonen.
Wel eens gehoord van mensen die werken? Dat gebeurt doorgaans niet binnen die "15-minuten" stad. Al zijn al die voorzieningen om je heen, je werk is dat doorgaans niet. Heb je nog steeds die auto nodig, want het OV is over het algemeen geen serieus alternatief.
pi_219229473
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 11:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wel eens gehoord van mensen die werken? Dat gebeurt doorgaans niet binnen die "15-minuten" stad. Al zijn al die voorzieningen om je heen, je werk is dat doorgaans niet. Heb je nog steeds die auto nodig, want het OV is over het algemeen geen serieus alternatief.
In de meeste autoluwe wijken die sinds de jaren '70 gebouwd zijn, kunnen die mensen de auto gewoon op loopafstand parkeren hoor. Misschien (vaak) niet direct voor de deur, maar dat hoeft ook niet. Van een paar stappen lopen naar het parkeerpleintje verderop in het hofje worden de meeste mensen alleen maar beter.

Daarnaast is voor woon-werkverkeer een elektrische fiets of scooter in heel veel gevallen een prima alternatief wanneer het OV niet toereikend is. De gemiddelde woon-werk afstand ligt rond de 20 kilometer.
pi_219229845
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Ivo1985 het volgende:
In de meeste autoluwe wijken die sinds de jaren '70 gebouwd zijn, kunnen die mensen de auto gewoon op loopafstand parkeren hoor. Misschien (vaak) niet direct voor de deur, maar dat hoeft ook niet. Van een paar stappen lopen naar het parkeerpleintje verderop in het hofje worden de meeste mensen alleen maar beter.

Daarnaast is voor woon-werkverkeer een elektrische fiets of scooter in heel veel gevallen een prima alternatief wanneer het OV niet toereikend is. De gemiddelde woon-werk afstand ligt rond de 20 kilometer.
Is je laatst ook al verteld dat OV of een elektrische fiets/scooter niet werkt als je eerst je kids naar de opvang moet brengen voor je werk en na je werk ook nog op tijd moet zijn om ze weer van de opvang te halen. In theorie allemaal heel leuk bedacht, maar in de praktijk niet werkbaar. Jij werkt zeker bij de overheid? Die hebben daar ook altijd last van.
pi_219230015
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarnaast is voor woon-werkverkeer een elektrische fiets of scooter in heel veel gevallen een prima alternatief wanneer het OV niet toereikend is. De gemiddelde woon-werk afstand ligt rond de 20 kilometer.
Ik denk dat het voor weinig mensen aantrekkelijk is om twee maal daags bijna een uur op een e-bike te zitten terwijl het ook met twee maal twintig minuten droog zitten kan. Afgezien van nog even boodschappen of zo doen na je werk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219230018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 19:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat men een auto nodig heeft, begrijp ik niet. Zelf heb ik altijd betaald werk gevonden op loop- of fietsafstand, al waren de werkomstandigheden vaak erbarmelijk, waardoor ik regelmatig van baan moest veranderen.
Je kunt in elke gemeente wel schoffelen toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')