Auto's zijn gigantisch groot en nemen teveel plek in. Je kan beperkt parkeergarages bouwen, maar doe je dat onder de grond, dan is dat keiduur, doe je dat boven de grond dan is het iets minder keiduur, maar ook keilelijk. Het probleem is doorgaans ook niet het centrum in kunnen rijden, maar wat je dan met de auto moet gaan doen.quote:En dan ... stopt de weg. De automobilisten zullen in het centrum vastlopen.
Een symptoom als oorzaak benoemen is vaak heel makkelijk.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn volgens jou mensen met mainstream progressieve mindset de enigen die realiteit accepteren?
Dit is namelijk het probleem:
[..]
Auto's zijn gigantisch groot en nemen teveel plek in. Je kan beperkt parkeergarages bouwen, maar doe je dat onder de grond, dan is dat keiduur, doe je dat boven de grond dan is het iets minder keiduur, maar ook keilelijk. Het probleem is doorgaans ook niet het centrum in kunnen rijden, maar wat je dan met de auto moet gaan doen.
In Amerika hebben ze het probleem van auto's in het centrum trouwens al langere tijd opgelost. Gewoon alles van waarde slopen om ruimte te maken voor meer auto's.
[ afbeelding ]
Het economische probleem waar je al snel tegenaan loopt is dat ruimte voor auto's alleen maar geld kost, terwijl mensen die wel geld uitgeven wegblijven als er teveel auto's zijn.
En wat is volgens jou dan het echte probleem?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:58 schreef Viesdik het volgende:
Een symptoom als oorzaak benoemen is vaak heel makkelijk.
Het echte probleem aanpakken is een taboe.
En wat is het echte probleem?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Wat is het echte probleem?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik gok dat hij gaat zeggen: verdere verstedelijking, toegenomen welvaart waardoor huishoudens meerdere auto's kunnen bezitten in combinatie met een verregaande verschraling van OV waardoor dat voor mensen buiten de stad geen optie is.quote:
Het is een combinatie van dingen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik gok dat hij gaat zeggen: verdere verstedelijking, toegenomen welvaart waardoor huishoudens meerdere auto's kunnen bezitten in combinatie met een verregaande verschraling van OV waardoor dat voor mensen buiten de stad geen optie is.
En wat zou je dan daaraan willen doen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:39 schreef Viesdik het volgende:
Het is een combinatie van dingen.
Verstedelijking idd.. wegwerp maatschappij.. mensen die in de bijstand zitten en een auto kunnen veroorloven
schaamtecultuur, klimaathysterie, overbevolking, woningen die steeds minder door gezinnen worden bewoond..
Dat men een auto nodig heeft, begrijp ik niet. Zelf heb ik altijd betaald werk gevonden op loop- of fietsafstand, al waren de werkomstandigheden vaak erbarmelijk, waardoor ik regelmatig van baan moest veranderen.quote:
Wat de gemeente ook kan doen is. gebieden verwijzen waarbij woon en bedrijven goed op elkaar aansluiten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat men een auto nodig heeft, begrijp ik niet. Zelf heb ik altijd betaald werk gevonden op loop- of fietsafstand, al waren de werkomstandigheden vaak erbarmelijk, waardoor ik regelmatig van baan moest veranderen.
ik kan daar weinig aan doenquote:Op zaterdag 8 november 2025 17:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat zou je dan daaraan willen doen?
Je bent ter plekke bekend? Geef eens wat verduidelijking.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:43 schreef Red_85 het volgende:
Hou toch op. Het Keern is gewoon kut en dat had al 30 jaar geleden aangepast moeten zijn
Zelf het antwoord geven zonder het in de gaten te hebben. Blijft verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:06 schreef torentje het volgende:
Dat men een auto nodig heeft, begrijp ik niet. Zelf heb ik altijd betaald werk gevonden op loop- of fietsafstand, al waren de werkomstandigheden vaak erbarmelijk, waardoor ik regelmatig van baan moest veranderen.
Ja.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je bent ter plekke bekend? Geef eens wat verduidelijking.
Het schijnt dat mensen ook werken, buiten Hoorn welteverstaan.quote:Het argument? Hoorn gaat een paar duizend woningen in het centrum bouwen. Meer huizen betekent voor Hoorn: meer auto's. Terwijl er vlakbij een NS-station is. En alles in de stad op loopafstand.
Tip: Skyscrapercity in de gaten houden. Of ffies daar zoeken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb plattegronden en mogelijke verkeersstromen nodig om hier een oordeel over te vellen.
P+r bij het station is al helemaal vol. 6 dagen in de week.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het schijnt dat mensen ook werken, buiten Hoorn welteverstaan.
Wat is dan het antwoord? Want ik zie dat antwoord niet.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zelf het antwoord geven zonder het in de gaten te hebben. Blijft verbazingwekkend.
Dan is het toch niet verstandig van die mensen om lange reistijden naar het werk te accepteren?quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het schijnt dat mensen ook werken, buiten Hoorn welteverstaan.
Tja, sinds deze maand is het in Papendorp betaald parkeren à ruim 5 euro per uur. Volgens de gemeente om de parkeeroverlast voor bewoners te verminderen. Twee kleine details:quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:47 schreef ACT-F het volgende:
Ik was vorige week nog bij een winkel waar ik wat systemen heb moeten demonteren om die vervolgens bij een andere winkel te plaatsen. Idealiter heb ik dat in een dag kunnen doen maar venstertijden tot 12:00 beletten dat. Dat werd dus extra reistijd om de klus te klaren. 50% extra omzet voor mijEn jij, de consument, mag die kosten betalen. In een autovrij centrum mogen ze nog meer aftikken. Bepaalde politici vinden dat je dat wel met een kar kunt doen. Dat kan, maar de teller loopt door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |