quote:SGP Vlissingen zet meer vrouwen dan mannen op lijst voor raadsverkiezingen
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Vlissingen heeft meer vrouwen dan mannen op de kandidatenlijst gezet voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2026.
"Een unicum binnen de SGP, wat in Vlissingen wél kan ", zegt lijsttrekker Lilian Janse in een persbericht op de website. "Ik ben enorm blij en super trots dat ik een lijst mag aanvoeren waarop een meerderheid aan vrouwen staat."
De lijst bestaat uit vijftien mensen, onder wie acht vrouwen. Janse, die in 2014 de eerste vrouwelijke lijsttrekker van de SGP ooit was, voert ook deze verkiezingen de lijst weer aan. De SGP in Vlissingen heeft op dit moment twee zetels in de raad. Hoewel Janse de lijst aanvoert, bestaat de top vijf van de kandidatenlijst voor de rest uit mannen.
Vooruitstrevende partij hoor de SGPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zélfs de SGP met de tijdsgeest mee gaat?quote:Op donderdag 6 november 2025 14:24 schreef Mikeytt het volgende:
Dat dit nieuws is, zegt wel genoeg over die partij.
SGP Vlissingen misschien (alhoewel ze maar 3 zetels hebben en de volgende 5 mannen zijn dus komen die andere vrouwen niet aan de beurt), landelijk nietquote:Op donderdag 6 november 2025 16:36 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat zélfs de SGP met de tijdsgeest mee gaat?
Inb4 ARP en CHU weer uit de mottenballen gehaald wordenquote:Op donderdag 6 november 2025 15:28 schreef Red_85 het volgende:
oh oooooow. ik voel een splitsing aankomen met de landelijke tak.
quote:Op donderdag 6 november 2025 17:50 schreef Gehenna het volgende:
En inb4 dat Joost Eerdmans naar een van die overloopt
SGP anno 2025; Vrouwen doen er ook toe in de politiek. Vandaag in Vlissingen en wie weet over 10 jaar ook landelijk!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |