De laatste keer dat ik griep had of zwaar verkouden was, is meer dan 15 jaar geleden. En ik verschoon mijn beddengoed om de 2 weken.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klinkt als een goeie griep. Daar heb ik er elk jaar wel 2 van.
Ach, zo lang er nog geen cholera in je huis is uitgebroken, ben je niet verkeerd bezig. Sommige mensen zijn te veel georiënteerd op smetteloosheid.quote:Op woensdag 12 november 2025 20:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ook langer dan 20 jaar? Zonder sociale contacten? Mijn huis is gewoon schoon, dus het is niet alsof ik in de shit leef, alleen bij sommige dingen is de gemakzucht er wel in geslopen.
Oke, en nu? Ik word blij van liggen in een schoon bed. Dus ik was ze vaak. Mag dat?quote:Op donderdag 13 november 2025 07:33 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik griep had of zwaar verkouden was, is meer dan 15 jaar geleden. En ik verschoon mijn beddengoed om de 2 weken.
Natuurlijk mag dat. Ik word ook blij van liggen in een schoon bed. "Schoon bed' is echter een theoretisch construct. Subjectiviteit is niet ver te zoeken en de wetenschap geeft helaas nog geen duidelijk antwoord op de vraag "om de hoeveel dagen moet je je bed verschonen voordat schadelijke micro-organismen de boel overnemen?"quote:Op donderdag 13 november 2025 07:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke, en nu? Ik word blij van liggen in een schoon bed. Dus ik was ze vaak. Mag dat?
Ik heb een traagschuim/koudschuim matras van 26 cm dik. Het traagschuim moet altijd boven liggen dus omdraaien mag niet. Omkeren (voor---->achter) kan wel. Dat is wel zwaar maar met een handigheidje wel te doen. Ongeveer 1x per maand.quote:
Het ene is niet ineens niet ranzig omdat jij iets anders ranziger vindtquote:Op woensdag 12 november 2025 16:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is er precies ranzig aan dan? Ik verbaas me vaker over wat mensen allemaal in hun bek stoppen en daadwerkelijk opvreten. Of gewoon allemaal uit een zelfde bakje nootjes graaien.
Qua hygiëne in de keuken ben ik uiterst kritisch. Verder boeit het me niet zoveel. Zolang het m'n bek niet in hoeft kan er weinig misgaan, je kunt zelfs door modder kruipen.
Al die goorheid die je op moet vreten is vele malen ranziger dan gewoon liggen op een laken dat een paar weken niet in de was is geweest. Dan vind je het vast ook heel erg goor als iemand buiten op het gras gaat liggen, gras dat nooit in de was gaat en vol beestjes zit?
Of soberso alles wat met natuur te maken heeft want de natuur kent geen wasmachine of überhaupt schoonmaken.
Dat kan zijn, maar bv eten bestellen bij een buitenlander vind ik echt 100x ranziger dan 2 maanden op eenzelfde laken liggen. En dat eerste doet deze TS dus blijkbaar wel.quote:Op donderdag 13 november 2025 12:55 schreef rival het volgende:
[..]
Het ene is niet ineens niet ranzig omdat jij iets anders ranziger vindt
Ik bestel eten bij de turk en slaap op 2 maand oude beddengoed . RIPquote:Op zondag 16 november 2025 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar bv eten bestellen bij een buitenlander vind ik echt 100x ranziger dan 2 maanden op eenzelfde laken liggen. En dat eerste doet deze TS dus blijkbaar wel.
Mikeytt in KLB / Allochtoonse restaurants die geen foto's op Thuisbezorgd zetten
Met welke frequentie verschoonde je moeder je bed?quote:
Prachtig.quote:
Omdat het een hoop tijd en ellende kost. Niet alleen het verschonen maar ook het wassen en opruimen.quote:Op maandag 17 november 2025 04:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar why?schoon beddengoed ligt zo fijn.
Dus je draait je onderbroek ook een paar keer om?quote:Op maandag 17 november 2025 17:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat het een hoop tijd en ellende kost. Niet alleen het verschonen maar ook het wassen en opruimen.
Als er een automatische oplossing voor was dan zou ik het nog overwegen te kopen. Maar ik ga echt niet elke week een uur daaraan besteden, is het me niet waard. En het frisse is er na één nacht alweer vanaf. Zou je het iedere dag moeten doen.
mijn matras weegt 56 kilo echt een ondingquote:Op donderdag 13 november 2025 09:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
doe ik ook elke week. als je het bij je routine voegt dan wordt het vanzelf normaal.
Nee want een onderbroek in de was gooien is supersimpel. Uit en aandoen ook, net als met alle kleding.quote:Op maandag 17 november 2025 17:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus je draait je onderbroek ook een paar keer om?
Je kan toch wel een schoonmaakster betalen? Die doet dat in 5 minuten.quote:Op maandag 17 november 2025 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want een onderbroek in de was gooien is supersimpel. Uit en aandoen ook, net als met alle kleding.
Maar een bed opmaken is andere koek.
Kun je een schoonmaakster inhuren voor 5 minuten per dag?quote:Op maandag 17 november 2025 17:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan toch wel een schoonmaakster betalen? Die doet dat in 5 minuten.
Ik heb er handigheid in gekregen: in 5 minuten heb ik mijn bed opgemaakt met een schoon laken, dekbed en sloop.quote:Op maandag 17 november 2025 17:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee want een onderbroek in de was gooien is supersimpel. Uit en aandoen ook, net als met alle kleding.
Maar een bed opmaken is andere koek.
Geen ander huishoudelijk werk dat je liever laat doen?quote:Op maandag 17 november 2025 18:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kun je een schoonmaakster inhuren voor 5 minuten per dag?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |