abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! woensdag 5 november 2025 @ 19:15:32 #1
367000 roos94
pi_219200816
quote:
Ewout Genemans loopt een half jaar lang mee met de agenten van de politie in de Domstad. Hij sluit zich aan bij zes duo's die dag en nacht paraat staan om in te grijpen bij noodsituaties. Ewout leeft in allerlei heftige situaties mee met de agenten en leert zo de mens achter het uniform kennen.

Wanneer is Bureau Utrecht op televisie te zien?
Bureau Utrecht is op dinsdag om 20:30 uur te zien op RTL 4.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nizno op 05-11-2025 19:45:35 ]
pi_219201190
Samenvatting van aflevering 1

- pisventje is woest tijdens arrestatie en moet hardhandig worden aangepakt schopt een agent tijdens de overmeestering maar vrouwelijke agent vind dat het te hard ging (ipv nog harder, anders leert hij het nooit)

- politie arresteert iemand, wijk wordt onrustig en de politie vlucht weg omdat ze stenen gaan gooien

- groepje van 7 jongens met een broccoli kapsel beroven iemand van zijn Apple Watch , ze worden gepakt

- aso slaat agent buitendienst in elkaar, gaat daarna rustig op het terras zitten en krijgt we fopstraf van 3 dagen schoffelen

- agenten worden continu uitgescholden

- Ewout houd verdachte staande die ging rennen voor de politie maar die verdachte had uiteindelijk niets gedaan
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 5 november 2025 @ 20:28:22 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219201518
Heb gekeken echt gevaarlikk
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_219201622
Ik hoorde dat er een knappe agent te zien is, dus ik ga 'm zo even aan slingeren.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 6 november 2025 @ 09:31:36 #5
80791 crew  Paul
pi_219204616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde dat er een knappe agent te zien is, dus ik ga 'm zo even aan slingeren.
_O-
pi_219204654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 09:31 schreef Paul het volgende:

[..]
_O-
Ben jij die knappe agent? *O*

Maar man man, een gewelddadige overval op straat, 20 uurtjes taakstraf 8)7 Geen wonder dat die gasten de politie niet boeit.
pi_219204883
Eigenlijk het soort beelden dat we al langer kennen van Jan-Willem en dergelijke vlogs. Als je een kansloze, onverbeterlijke pleger van kleine criminaliteit en overlast bent, is er vrij weinig dat er gedaan kan worden om je daarmee voor langere tijd te laten stoppen.
pi_219204925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je gaat je TV aanslingeren?
Of geef je er een slinger aan?
Of beiden>
pi_219204966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:17 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Je gaat je TV aanslingeren?
Of geef je er een slinger aan?
Of beiden>
Uhm ja, mijn tv aanslingeren. Wat dacht je dan?
  donderdag 6 november 2025 @ 10:45:42 #10
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219205094
Groot fan van bureau rotterdam en arnhem. Wist niet dat deze serie weer was begonnen, dus ben verheugd dit hier te lezen :)
pi_219205103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eigenlijk het soort beelden dat we al langer kennen van Jan-Willem en dergelijke vlogs. Als je een kansloze, onverbeterlijke pleger van kleine criminaliteit en overlast bent, is er vrij weinig dat er gedaan kan worden om je daarmee voor langere tijd te laten stoppen.
Hopelijk heeft het nog iets vernieuwends. Die andere series met plezier gekeken. En altijd leuk om de stad op televisie te zien :Y
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  roze donderdag 6 november 2025 @ 10:50:26 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219205123
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 19:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Samenvatting van aflevering 1

- pisventje is woest tijdens arrestatie en moet hardhandig worden aangepakt schopt een agent tijdens de overmeestering maar vrouwelijke agent vind dat het te hard ging (ipv nog harder, anders leert hij het nooit)

- politie arresteert iemand, wijk wordt onrustig en de politie vlucht weg omdat ze stenen gaan gooien

- groepje van 7 jongens met een broccoli kapsel beroven iemand van zijn Apple Watch , ze worden gepakt

- aso slaat agent buitendienst in elkaar, gaat daarna rustig op het terras zitten en krijgt we fopstraf van 3 dagen schoffelen

- agenten worden continu uitgescholden

- Ewout houd verdachte staande die ging rennen voor de politie maar die verdachte had uiteindelijk niets gedaan
Er werd ook nog iemand in zijn been gestoken onder de brug.
Your beauty never ever scared me.
pi_219205179
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 10:50 schreef Ama het volgende:

[..]
Er werd ook nog iemand in zijn been gestoken onder de brug.
En die zigeuners die met een goudwisseltruc iemand 'beroofden'. Al snap ik nog steeds niet hoe dat is gebeurd en wat het precies is. Die roma's boden iets duurders (wat uiteraard nep was) aan dan die ring die die vrouw had?
  Miss 200.000.000! donderdag 6 november 2025 @ 11:03:24 #14
367000 roos94
pi_219205186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En die zigeuners die met een goudwisseltruc iemand 'beroofden'. Al snap ik nog steeds niet hoe dat is gebeurd en wat het precies is. Die roma's boden iets duurders (wat uiteraard nep was) aan dan die ring die die vrouw had?
Hoe kan het dat 1 bevolkingsgroep collectief zo ongelooflijk kut is?
Je hoort echt niets dan gezeik over zigeuners
  roze donderdag 6 november 2025 @ 11:03:55 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219205188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ohja die ook nog. Ik begreep het ook niet helemaal.. Ze had met die 40 euro iig een nepring gekocht omdat die vrouw zielig deed bij haar maar ik begreep even niet hoe ze dan aan haar gouden ring kwamen.
pi_219205206
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Ohja die ook nog. Ik begreep het ook niet helemaal.. Ze had met die 40 euro iig een nepring gekocht omdat die vrouw zielig deed bij haar maar ik begreep even niet hoe ze dan aan haar gouden ring kwamen.
Ohja die 40 euro hadden ze ook nog buitgemaakt. Ja, ik snapte er geen reet van :P Vraag me af of ze echt naar Duitsland gingen of dat ze hier nog gingen rondhangen.
pi_219207497
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik ben zielig en heb geld nodig en heb alleen deze hele dure (neppe) gouden ring

Als jij mij nu 40 euro geeft en jou ring die minder waard is dan de mijne zijn we beide blij

Zoiets?
pi_219207558
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ohja die 40 euro hadden ze ook nog buitgemaakt. Ja, ik snapte er geen reet van :P Vraag me af of ze echt naar Duitsland gingen of dat ze hier nog gingen rondhangen.
Dit dus. Die agent, die werd beschreven als woest overkomend en hield van grote klussen, zei poeslief naar die gasten: en nou weggaan he? Naar Duitsland he? Alsof ze dat gaan doen, die liggen in een deuk in die BMW. En wat zal de Duitse politie ons dankbaar zijn.
Dat andere tuig kreeg maar 20 uur taakstraf. Drie daagjes schoffelen en lol maken. Wat zijn dat voor "straffen"? Vind je het gek dat het probleem nooit wordt opgelost! En die agenten maar rennen achter die gastjes aan voor 20 uur werkstraf. Ik zou als agent zeggen: zoek het lekker zelf uit met je zootje.
pi_219207698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dit dus. Die agent, die werd beschreven als woest overkomend en hield van grote klussen, zei poeslief naar die gasten: en nou weggaan he? Naar Duitsland he? Alsof ze dat gaan doen, die liggen in een deuk in die BMW. En wat zal de Duitse politie ons dankbaar zijn.
Dat andere tuig kreeg maar 20 uur taakstraf. Drie daagjes schoffelen en lol maken. Wat zijn dat voor "straffen"? Vind je het gek dat het probleem nooit wordt opgelost! En die agenten maar rennen achter die gastjes aan voor 20 uur werkstraf. Ik zou als agent zeggen: zoek het lekker zelf uit met je zootje.
Eens. En wat een tijd kost dit en dat voor zo'n fopstraf.

'Ja, ga maar naar Duitsland en laat je zelf niet meer hier zien' zoiets maakte hij ervan. Ok dan :') Dat ze dat bij Duitsers flikken, lekker boeiend, niet ons probleem :P
pi_219209178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens. En wat een tijd kost dit en dat voor zo'n fopstraf.

'Ja, ga maar naar Duitsland en laat je zelf niet meer hier zien' zoiets maakte hij ervan. Ok dan :') Dat ze dat bij Duitsers flikken, lekker boeiend, niet ons probleem :P
Kan zijn. Maar het is niet de oplossing. Zo verschuif je het probleem. Die agenten maakten zich er met een Jantje van Leiden af. Kan echt niet vind ik. Hebben ze een vrouw afgetroggeld die ze ook nog eens half de schuld geven. En dan gewoon die gasten terug in de auto duwen, daaag. Kan echt niet. En dan later in het programma ook nog wegvluchten voor een groep verrot tuig. Ok, het argument klopte, maar zo zet je jezelf echt voor lul.
pi_219209229
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:32 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Kan zijn. Maar het is niet de oplossing. Zo verschuif je het probleem. Die agenten maakten zich er met een Jantje van Leiden af. Kan echt niet vind ik. Hebben ze een vrouw afgetroggeld die ze ook nog eens half de schuld geven. En dan gewoon die gasten terug in de auto duwen, daaag. Kan echt niet. En dan later in het programma ook nog wegvluchten voor een groep verrot tuig. Ok, het argument klopte, maar zo zet je jezelf echt voor lul.
Ik bedoelde meer dat die agent dat dacht. Hoe hij die gasten ook noemde voor de camera's vond ik ook niet echt kunnen, maar okay.

Ja eens met die situatie bij die stenengooiers. Omgekeerde wereld. En dan die agente die de agenten een beetje op hun kop gaf vanwege te hard handelen... echt 8)7

Maargoed, ik ben geen politie gelukkig. Kan zijn dat ik het allemaal niet goed snap.
pi_219210730
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer dat die agent dat dacht. Hoe hij die gasten ook noemde voor de camera's vond ik ook niet echt kunnen, maar okay.

Ja eens met die situatie bij die stenengooiers. Omgekeerde wereld. En dan die agente die de agenten een beetje op hun kop gaf vanwege te hard handelen... echt 8)7

Maargoed, ik ben geen politie gelukkig. Kan zijn dat ik het allemaal niet goed snap.
Inderdaad, hij noemde ze bloedzuigers. Hij had wel gelijk, maar dit past niet bij professioneel gedrag. En inderdaad, als je iets te zeggen hebt over het functioneren van een collega, wacht je tot de camera uit is. Het is een ongeschreven regel dat je een collega niet aanspreekt over zijn werk tijdens een vergadering, maar als iedereen de vergaderzaal heeft verlaten. Ik stond er ook van te kijken. Nu heb ik totaal geen hekel aan politie en ik ben blij dat ze er zijn.
pi_219210832
Nou dat van het minder professionele gedrag vind ik eigenlijk sympathieker dan doen alsof. Netjes nee, maar menselijk ja.
pi_219210866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou dat van het minder professionele gedrag vind ik eigenlijk sympathieker dan doen alsof. Netjes nee, maar menselijk ja.
Een agent die tot 2x toe mensen uitscheld vol in de camera is niet professioneel. Hij had gelijk, maar zoiets hou je dan voor jezelf.
pi_219210873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 23:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Een agent die tot 2x toe mensen uitscheld vol in de camera is niet professioneel. Hij had gelijk, maar zoiets hou je dan voor jezelf.
Je hebt gelijk
Alleen stoor ik me er eigenlijk niet aan. Beter dan het in politiekcorrecte bochten wringen

Maar goed... ik ben maar een simpele ziel op dit gebied
pi_219210890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 23:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt gelijk
Alleen stoor ik me er eigenlijk niet aan. Beter dan het in politiekcorrecte bochten wringen

Maar goed... ik ben maar een simpele ziel op dit gebied
Ik vond het ook vreemd dat ze die mevrouw niet vroegen of ze aangifte wilde doen. De zaak werd in feite gesust. De "bloedzuigers" werden terug in de auto geduwd en uitgezwaaid. Bij elkaar een rare zaak.
pi_219210893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 23:06 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vond het ook vreemd dat ze die mevrouw niet vroegen of ze aangifte wilde doen. De zaak werd in feite gesust. De "bloedzuigers" werden terug in de auto geduwd en uitgezwaaid. Bij elkaar een rare zaak.
Daar heb je idd een punt
Dat zou wel de normale gang van zaken zijn ja :o
pi_219210896
Waarschijnlijk krijgt die agent na de uitzending een gesprekje ;)
pi_219230895
Wat ik begreep is dat die 'bloedzuigers' juridisch niet aangepakt konden worden en dat ze die daarom lieten gaan. Uiteraard zijn ze niet naar Duitsland gegaan, maar naar een volgende stad/dorp om hetzelfde trucje uit te halen.

Verder kan ik me voorstellen dat je als agent niet elke seconde bewust bent dat er een camera meedraait, dus dat je je af en toe laat gaan, is heel begrijpelijk. Netjes is anders, maar het zijn ook maar mensen.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 22:48 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
En inderdaad, als je iets te zeggen hebt over het functioneren van een collega, wacht je tot de camera uit is. Het is een ongeschreven regel dat je een collega niet aanspreekt over zijn werk tijdens een vergadering, maar als iedereen de vergaderzaal heeft verlaten. Ik stond er ook van te kijken.
Dit lijkt me een bewuste actie te zijn geweest om te laten zien dat de politie ook aan zelfreflectie doet. Een groep mensen (XR-tuig bijvoorbeeld) vindt dat belangrijk. Van mij hadden ze die gozer nog wel een paar extra klappen mogen geven, maar ja, wie ben ik :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronaldussen op 09-11-2025 19:28:31 (Spelfout gecorrigeerd) ]
pi_219233120
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 15:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat ik begreep is dat die 'bloedzuigers' juridisch niet aangepakt konden worden en dat ze die daarom lieten gaan. Uiteraard zijn ze niet naar Duitsland gegaan, maar naar een volgende stad/dorp om hetzelfde trucje uit te halen.

Verder kan ik me voorstellen dat je als agent niet elke seconde bewust bent dat er een camera meedraait, dus dat je je af en toe laat gaan, is heel begrijpelijk. Netjes is anders, maar het zijn ook maar mensen.
[..]
Dit lijkt me een bewuste actie te zijn geweest om te laten zien dat de politie ook aan zelfreflectie doet. Een groep mensen (XR-tuig bijvoorbeeld) vind dat belangrijk. Van mij hadden ze die gozer nog wel een paar extra klappen mogen geven, maar ja, wie ben ik :s)
Goed argument!
En dat jochie begreep ik niet. Waarom doet hij zo verschrikkelijk moeilijk? Hij had stenen gegooid. Ok. Het is geen moord of verkrachting, dus het is te overzien. Met een houding van sorry, ik had het niet moeten doen, ik zal het niet meer doen, ik zal me in het vervolg beter gedragen, was het een heel ander verhaal geworden, en had de politie wellicht zelfs een oor gehad om te luisteren waar al die frustraties vandaan komen. Door moeilijk te doen maakt zo'n knul het voor zichzelf alleen maar erger.
pi_219243928
Ik zit nu aflevering twee te kijken, geen zorgen, geen spoilers

Het enige wat ik kwijt wil is dat ik dit misschien wel het beste seizoen vind.
Maastricht was te ... politiek correct en niet echt "menselijk". Hier zit meer pit in en voelt "echter" echt, ik geloof dit seizoen meer. Het is "rauwer"

Kan ook aan de stad en mentaliteit liggen hoor... alleen ik "voel" dit meer

(zo... zweefteef CotS doet nu weer normaal hoor ;) )
  roze dinsdag 11 november 2025 @ 12:28:18 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219243966
@ChildoftheStars Ewout had ergens in een interview gezegd dat hij dit zelf ook het beste seizoen vind tot nu toe.
pi_219243979
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:28 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars Ewout had ergens in een interview gezegd dat hij dit zelf ook het beste seizoen vind tot nu toe.
Ik ben het met de beste man eens dan
  roze dinsdag 11 november 2025 @ 12:34:48 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219244000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik ben het met de beste man eens dan
Ik was bij de Maastricht versie vooral blij dat er ondertiteling bij zat. _O-
pi_219244014
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh haha hier geen problemen met accenten

Alleen Maastricht vond ik echt een beetje saai :@
  Miss 200.000.000! dinsdag 11 november 2025 @ 12:42:36 #36
367000 roos94
pi_219244044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

Maastricht was te ... politiek correct en niet echt "menselijk". Hier zit meer pit in en voelt "echter" echt, ik geloof dit seizoen meer. Het is "rauwer"

Komt omdat Eva Maastricht helemaal prima onder de duim heeft
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:50:53 #37
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219244081
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Haha idem dito :D
Hier is bureau Rotterdam mijn favoriet, maar aflevering 1 van bureau Utrecht was idd veelbelovend :)
  roze dinsdag 11 november 2025 @ 12:53:09 #38
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219244095
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:50 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Haha idem dito :D
Hier is bureau Rotterdam mijn favoriet, maar aflevering 1 van bureau Utrecht was idd veelbelovend :)
Poh ik vond dat wel leip toen in Rotterdam dat die auto het politiegebouw in kwam terwijl ze aan het draaien waren daar. :D
  dinsdag 11 november 2025 @ 12:54:29 #39
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219244101
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:53 schreef Ama het volgende:

[..]
Poh ik vond dat wel leip toen in Rotterdam dat die auto het politiegebouw in kwam terwijl ze aan het draaien waren daar. :D
Ja dat was echt bizar en je zag die oprechte schrik bij agenten ook. Vond het ook mooi die agente die in tranen haar moeder deed bellen, nadat ze voor haarzelf even had gefaald. Die kwetsbaarheid bij agenten is wel mooi om te zien.
pi_219244105
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:53 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh ja... dat was ook een levendig seizoen _O-
pi_219247228
Leipe shit
pi_219247568
Lafaard met zijn kinderen...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 november 2025 @ 21:26:25 #43
22592 crew  Ole
pi_219247585
Arme kinderen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_219247686
Misschien ben ik raar; maar ruzies tussen ouders horen er toch bij

Vind het vooral sneu dat er zo'n politiemacht zich ermee gaat bemoeien. Dat lijkt me een stuk traumatiserender te zijn...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 november 2025 @ 21:51:51 #45
22592 crew  Ole
pi_219247733
Zo irritant die stemmen vervormen! Kan tegenwoordig toch beter?
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 november 2025 @ 21:52:35 #46
22592 crew  Ole
pi_219247736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

Vind het vooral sneu dat er zo'n politiemacht zich ermee gaat bemoeien. Dat lijkt me een stuk traumatiserender te zijn...
Ik denk zomaar dat dit niet eerste keer was dat er politie bij was
pi_219247746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:52 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik denk zomaar dat dit niet eerste keer was dat er politie bij was
Hm misschien
Bij wat ze lieten zien op televisie heb ik het gevoel dat er enorm overtrokken op gereageerd wordt. Dat juist de politie voor meer trauma zorgt dan die ruzie zelf

Maar ja... that's me
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 november 2025 @ 22:04:50 #48
22592 crew  Ole
pi_219247800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hm misschien
Bij wat ze lieten zien op televisie heb ik het gevoel dat er enorm overtrokken op gereageerd wordt. Dat juist de politie voor meer trauma zorgt dan die ruzie zelf

Maar ja... that's me
Kan dat ook niet beoordelen zo. Maar hoe dan ook, arme kinderen ;(
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 november 2025 @ 22:41:03 #49
80791 crew  Paul
pi_219248019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

_O_ UUUU
pi_219249230
Kreeg bij die gasten met die lachgascilinders bijna het idee dat de agenten zich bezwaard voelden om een bekeuring uit te schrijven. Had wel wat harder mogen worden opgetreden.

En die gast die uiteindelijk naar de zachte cel werd afgevoerd... Je zou als agent toch bijna de neiging krijgen om een stuk touw naar binnen te gooien.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_219249601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

Bij de melding werd er gezegd dat er iemand met wapens in het huis zou zijn.

Er word niet zomaar zo'n circus opgetuigd.
pi_219249665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hm misschien

Maar ja... that's me
Niks misschien, het werd letterlijk gezegd dat ze daar al vaker waren geweest. En er waren bij familieleden al eens wapens aangetroffen.
pi_219249719
Een aflevering die een hoop frustratie bij mij als kijker teweegbracht. Op sommige plekken in de stad lijkt de politie het simpelweg niet meer voor het zeggen te hebben en maken gastjes van 14-15 de dienst uit. Zoals die ene getatoeëerde agent ook beaamt: het is lastig om te bepalen of hier überhaupt een oplossing voor te bedenken is. Het andere voorval met de lachgas mannen in de auto bewees dat des te meer: het is een parallelle wereld waarin eigen regels en wetten zijn. Men "lost het zelf wel op" en heeft eigenlijk schijt aan de inzet van politie in deze.

Triest en beangstigend hoe sommige (delen van) steden zo afglijden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 november 2025 @ 09:52:24 #54
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219249731
Wel mooi hoe die 2 agentes met die naakte vrouw omgingen. Helemaal mee eens om hier geen bon voor uit te schrijven.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 november 2025 @ 09:54:15 #55
80791 crew  Paul
pi_219249744
Bollendak is wel problematisch
Al moet ik zeggen er zelf nooit onveilig te hebben gevoeld, misschien omdat ik er vooral overdag kom
  woensdag 12 november 2025 @ 09:55:19 #56
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219249749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:54 schreef Paul het volgende:
Al moet ik zeggen er zelf nooit onveilig te hebben gevoeld, misschien omdat ik er vooral overdag kom
Ik dacht dat die agente ballenbak bij de kfc zei. Maar het is dus bollenbak een wijk.
pi_219249758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:55 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Ik dacht dat die agente ballenbak bij de kfc zei. Maar het is dus bollenbak een wijk.
Nee, bollendak. Dat is bij het centraal station.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 november 2025 @ 09:59:25 #58
80791 crew  Paul
pi_219249768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:55 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Als je bij Utrecht Centraal naar hoog Catharijne loopt, loop je onder een dak met allemaal bollen door. Daar wordt blijkbaar veel gezakkenrolt enz
  woensdag 12 november 2025 @ 09:59:50 #59
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219249770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, bollendak. Dat is bij het centraal station.
Even google geraadpleegd en ben daar 1 maand terug geweest om vanaf de jaarbeurs naar Hoog Catharijne te lopen. Vond het vooral erg chaotisch daar. Niet onveilig.
  woensdag 12 november 2025 @ 10:00:30 #60
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219249775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:59 schreef Paul het volgende:

[..]
Als je bij Utrecht Centraal naar hoog Catharijne loopt, loop je onder een dak met allemaal bollen door. Daar wordt blijkbaar veel gezakkenrolt enz
Ja kan ik me wel voorstellen. Met verkeer wat voorbij kwam ook is het best een chaos en ideaal om te zakkenrollen denk ik.
pi_219249777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:59 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Even google geraadpleegd en ben daar 1 maand terug geweest om vanaf de jaarbeurs naar Hoog Catharijne te lopen. Vond het vooral erg chaotisch daar. Niet onveilig.
Uiteraard is het daar druk en dus een hotspot voor zakkenrollers. De sfeer zal er 's avonds een stuk anders zijn denk ik.
  woensdag 12 november 2025 @ 10:01:02 #62
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_219249779
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 12:28 schreef Ama het volgende:
@:ChildoftheStars Ewout had ergens in een interview gezegd dat hij dit zelf ook het beste seizoen vind tot nu toe.
Dat zegt elke tv-maker, filmmaker, schrijver, enzovoorts. Het nieuwste ding dat ze hebben gemaakt en promoten op alle kanalen is het beste wat ze hebben gemaakt, dus ga het vooral kijken/lezen/kopen :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 november 2025 @ 10:06:40 #63
80791 crew  Paul
pi_219249815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uiteraard is het daar druk en dus een hotspot voor zakkenrollers. De sfeer zal er 's avonds een stuk anders zijn denk ik.
En komen dus blijkbaar veel asielzoekers
pi_219249825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik loop er regelmatig langs en voelt niet onveilig. Ook 's avonds niet, maar ik kom er hooguit langs op een tijdstip dat er nog OV gaat. De politie is er ook heel regelmatig aanwezig.

Ik weet wel dat het een zakkenrolhotspot is, dus ik let wel op waar ik mijn telefoon en portemonnee heb. Maar op zich doe ik dat op een plek als Utrecht Centraal sowieso al (waar ik dan vandaan kom/naartoe loop), want op plekken met mensenmassa's is dat risico er natuurlijk altijd.
pi_219250268
Ik dacht altijd dat Utrecht een beetje de elite stad onder de grotere steden was, maar ik heb me volgens mij vergist :P
pi_219252928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Een aflevering die een hoop frustratie bij mij als kijker teweegbracht. Op sommige plekken in de stad lijkt de politie het simpelweg niet meer voor het zeggen te hebben en maken gastjes van 14-15 de dienst uit. Zoals die ene getatoeëerde agent ook beaamt: het is lastig om te bepalen of hier überhaupt een oplossing voor te bedenken is. Het andere voorval met de lachgas mannen in de auto bewees dat des te meer: het is een parallelle wereld waarin eigen regels en wetten zijn. Men "lost het zelf wel op" en heeft eigenlijk schijt aan de inzet van politie in deze.

Triest en beangstigend hoe sommige (delen van) steden zo afglijden.
Die jongens gaan sowieso niks zeggen met een camera erbij, die zijn echt wel herkenbaar.
anonieme razernist
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:07:12 #67
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219268791
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:54 schreef Paul het volgende:
Ik ben er de afgelopen jaren 2x geweest, waarvan 1x gerold :P

Voelde me verder niet onveilig. Maarja…. Mijn telefoon ligt nu in Marokko volgens find my iPhone 🥲.

Ik ben er overigens (gedeeltelijk) opgegroeid, nog voordat het bollendak er was. En nog nooit iets vervelends meegemaakt. Weet niet of het dus iets is van de laatste tijd of dat dit gewoon toeval was.
  zondag 16 november 2025 @ 18:53:05 #68
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219280557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:59 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Volgens mij is het daar inmiddels met een aantal maatregelen weer enigsinds onder controle. Wel veel polite en handhaving aanwezig; wat vast een van de maatregelen is.

Wel vind ik dat het aantal zwervers en junkies weer aardig toenneemt rond het station. Toen het nog wat warmer was, sliepen er best veel op de bankjes rond 07:00. En 's middags veel bedelaars.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Miss 200.000.000! woensdag 19 november 2025 @ 20:06:41 #69
367000 roos94
pi_219299451
Je vindt een drugsdealer en zijn auto terwijl hij wegrent voor politie

"De zaak is geseponeerd en man is op vrije voeten".

Ge-wel-dig.
pi_219300206
Zeer frustrerend inderdaad.
pi_219305264
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:06 schreef roos94 het volgende:

Ge-wel-dig.
Dit roept zeker wel vragen op ja. Ik zou als agent zijnde hierdoor ook motivatie verliezen.
  vrijdag 21 november 2025 @ 08:37:14 #72
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219307623
Naïef politieventje denkt dat de rechter een afweging maakt met alle feiten en omstandigheden op tafel _O- je hebt nog veel te leren knul.
Man, wat maakte ik me woest.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219307646
Ik heb gisteren voor een deel de tweede aflevering gezien en die vluchteling uit het azc, man man man. Gewoon al meer dan 100 keer in een jaar in aanraking geweest met de politie en hij zit hier nog. Omdat we hem maar op zijn mooie blauwe (of bruine?) ogen geloven dat hij minderjarig is 8)7
pi_219307673
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 20:06 schreef roos94 het volgende:

Ge-wel-dig.
En dan ook vanwege deze reden:

quote:
Een "technisch sepot" betekent dat het Openbaar Ministerie (OM) besluit een strafzaak niet te vervolgen omdat een veroordeling juridisch niet haalbaar is, meestal door een gebrek aan voldoende bewijs. Dit is anders dan een beleidssepot, waarbij een vervolging technisch mogelijk is, maar om beleidsredenen niet wenselijk wordt geacht. De reden voor het sepot wordt vastgelegd in een sepotcode.
Vind het echt te gek voor woorden. Waar zijn we toch mee bezig in dit land.
  vrijdag 21 november 2025 @ 09:03:19 #75
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219307726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En dan ook vanwege deze reden:
[..]
Vind het echt te gek voor woorden. Waar zijn we toch mee bezig in dit land.
Klassenjustitie.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')