quote:Ewout Genemans loopt een half jaar lang mee met de agenten van de politie in de Domstad. Hij sluit zich aan bij zes duo's die dag en nacht paraat staan om in te grijpen bij noodsituaties. Ewout leeft in allerlei heftige situaties mee met de agenten en leert zo de mens achter het uniform kennen.
quote:Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde dat er een knappe agent te zien is, dus ik ga 'm zo even aan slingeren.
Ben jij die knappe agent?quote:
Je gaat je TV aanslingeren?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde dat er een knappe agent te zien is, dus ik ga 'm zo even aan slingeren.
Uhm ja, mijn tv aanslingeren. Wat dacht je dan?quote:Op donderdag 6 november 2025 10:17 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Je gaat je TV aanslingeren?
Of geef je er een slinger aan?
Of beiden>
Hopelijk heeft het nog iets vernieuwends. Die andere series met plezier gekeken. En altijd leuk om de stad op televisie te zienquote:Op donderdag 6 november 2025 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eigenlijk het soort beelden dat we al langer kennen van Jan-Willem en dergelijke vlogs. Als je een kansloze, onverbeterlijke pleger van kleine criminaliteit en overlast bent, is er vrij weinig dat er gedaan kan worden om je daarmee voor langere tijd te laten stoppen.
Er werd ook nog iemand in zijn been gestoken onder de brug.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Samenvatting van aflevering 1
- pisventje is woest tijdens arrestatie en moet hardhandig worden aangepakt schopt een agent tijdens de overmeestering maar vrouwelijke agent vind dat het te hard ging (ipv nog harder, anders leert hij het nooit)
- politie arresteert iemand, wijk wordt onrustig en de politie vlucht weg omdat ze stenen gaan gooien
- groepje van 7 jongens met een broccoli kapsel beroven iemand van zijn Apple Watch , ze worden gepakt
- aso slaat agent buitendienst in elkaar, gaat daarna rustig op het terras zitten en krijgt we fopstraf van 3 dagen schoffelen
- agenten worden continu uitgescholden
- Ewout houd verdachte staande die ging rennen voor de politie maar die verdachte had uiteindelijk niets gedaan
En die zigeuners die met een goudwisseltruc iemand 'beroofden'. Al snap ik nog steeds niet hoe dat is gebeurd en wat het precies is. Die roma's boden iets duurders (wat uiteraard nep was) aan dan die ring die die vrouw had?quote:Op donderdag 6 november 2025 10:50 schreef Ama het volgende:
[..]
Er werd ook nog iemand in zijn been gestoken onder de brug.
Hoe kan het dat 1 bevolkingsgroep collectief zo ongelooflijk kut is?quote:Op donderdag 6 november 2025 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En die zigeuners die met een goudwisseltruc iemand 'beroofden'. Al snap ik nog steeds niet hoe dat is gebeurd en wat het precies is. Die roma's boden iets duurders (wat uiteraard nep was) aan dan die ring die die vrouw had?
Ohja die ook nog. Ik begreep het ook niet helemaal.. Ze had met die 40 euro iig een nepring gekocht omdat die vrouw zielig deed bij haar maar ik begreep even niet hoe ze dan aan haar gouden ring kwamen.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En die zigeuners die met een goudwisseltruc iemand 'beroofden'. Al snap ik nog steeds niet hoe dat is gebeurd en wat het precies is. Die roma's boden iets duurders (wat uiteraard nep was) aan dan die ring die die vrouw had?
Ohja die 40 euro hadden ze ook nog buitgemaakt. Ja, ik snapte er geen reet vanquote:Op donderdag 6 november 2025 11:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Ohja die ook nog. Ik begreep het ook niet helemaal.. Ze had met die 40 euro iig een nepring gekocht omdat die vrouw zielig deed bij haar maar ik begreep even niet hoe ze dan aan haar gouden ring kwamen.
Ik ben zielig en heb geld nodig en heb alleen deze hele dure (neppe) gouden ringquote:Op donderdag 6 november 2025 11:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Ohja die ook nog. Ik begreep het ook niet helemaal.. Ze had met die 40 euro iig een nepring gekocht omdat die vrouw zielig deed bij haar maar ik begreep even niet hoe ze dan aan haar gouden ring kwamen.
Dit dus. Die agent, die werd beschreven als woest overkomend en hield van grote klussen, zei poeslief naar die gasten: en nou weggaan he? Naar Duitsland he? Alsof ze dat gaan doen, die liggen in een deuk in die BMW. En wat zal de Duitse politie ons dankbaar zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohja die 40 euro hadden ze ook nog buitgemaakt. Ja, ik snapte er geen reet vanVraag me af of ze echt naar Duitsland gingen of dat ze hier nog gingen rondhangen.
Eens. En wat een tijd kost dit en dat voor zo'n fopstraf.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit dus. Die agent, die werd beschreven als woest overkomend en hield van grote klussen, zei poeslief naar die gasten: en nou weggaan he? Naar Duitsland he? Alsof ze dat gaan doen, die liggen in een deuk in die BMW. En wat zal de Duitse politie ons dankbaar zijn.
Dat andere tuig kreeg maar 20 uur taakstraf. Drie daagjes schoffelen en lol maken. Wat zijn dat voor "straffen"? Vind je het gek dat het probleem nooit wordt opgelost! En die agenten maar rennen achter die gastjes aan voor 20 uur werkstraf. Ik zou als agent zeggen: zoek het lekker zelf uit met je zootje.
Kan zijn. Maar het is niet de oplossing. Zo verschuif je het probleem. Die agenten maakten zich er met een Jantje van Leiden af. Kan echt niet vind ik. Hebben ze een vrouw afgetroggeld die ze ook nog eens half de schuld geven. En dan gewoon die gasten terug in de auto duwen, daaag. Kan echt niet. En dan later in het programma ook nog wegvluchten voor een groep verrot tuig. Ok, het argument klopte, maar zo zet je jezelf echt voor lul.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens. En wat een tijd kost dit en dat voor zo'n fopstraf.
'Ja, ga maar naar Duitsland en laat je zelf niet meer hier zien' zoiets maakte hij ervan. Ok danDat ze dat bij Duitsers flikken, lekker boeiend, niet ons probleem
Ik bedoelde meer dat die agent dat dacht. Hoe hij die gasten ook noemde voor de camera's vond ik ook niet echt kunnen, maar okay.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar het is niet de oplossing. Zo verschuif je het probleem. Die agenten maakten zich er met een Jantje van Leiden af. Kan echt niet vind ik. Hebben ze een vrouw afgetroggeld die ze ook nog eens half de schuld geven. En dan gewoon die gasten terug in de auto duwen, daaag. Kan echt niet. En dan later in het programma ook nog wegvluchten voor een groep verrot tuig. Ok, het argument klopte, maar zo zet je jezelf echt voor lul.
Inderdaad, hij noemde ze bloedzuigers. Hij had wel gelijk, maar dit past niet bij professioneel gedrag. En inderdaad, als je iets te zeggen hebt over het functioneren van een collega, wacht je tot de camera uit is. Het is een ongeschreven regel dat je een collega niet aanspreekt over zijn werk tijdens een vergadering, maar als iedereen de vergaderzaal heeft verlaten. Ik stond er ook van te kijken. Nu heb ik totaal geen hekel aan politie en ik ben blij dat ze er zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat die agent dat dacht. Hoe hij die gasten ook noemde voor de camera's vond ik ook niet echt kunnen, maar okay.
Ja eens met die situatie bij die stenengooiers. Omgekeerde wereld. En dan die agente die de agenten een beetje op hun kop gaf vanwege te hard handelen... echt![]()
Maargoed, ik ben geen politie gelukkig. Kan zijn dat ik het allemaal niet goed snap.
Een agent die tot 2x toe mensen uitscheld vol in de camera is niet professioneel. Hij had gelijk, maar zoiets hou je dan voor jezelf.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou dat van het minder professionele gedrag vind ik eigenlijk sympathieker dan doen alsof. Netjes nee, maar menselijk ja.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 6 november 2025 23:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een agent die tot 2x toe mensen uitscheld vol in de camera is niet professioneel. Hij had gelijk, maar zoiets hou je dan voor jezelf.
Ik vond het ook vreemd dat ze die mevrouw niet vroegen of ze aangifte wilde doen. De zaak werd in feite gesust. De "bloedzuigers" werden terug in de auto geduwd en uitgezwaaid. Bij elkaar een rare zaak.quote:Op donderdag 6 november 2025 23:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk
Alleen stoor ik me er eigenlijk niet aan. Beter dan het in politiekcorrecte bochten wringen
Maar goed... ik ben maar een simpele ziel op dit gebied
Daar heb je idd een puntquote:Op donderdag 6 november 2025 23:06 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vond het ook vreemd dat ze die mevrouw niet vroegen of ze aangifte wilde doen. De zaak werd in feite gesust. De "bloedzuigers" werden terug in de auto geduwd en uitgezwaaid. Bij elkaar een rare zaak.
Dit lijkt me een bewuste actie te zijn geweest om te laten zien dat de politie ook aan zelfreflectie doet. Een groep mensen (XR-tuig bijvoorbeeld) vindt dat belangrijk. Van mij hadden ze die gozer nog wel een paar extra klappen mogen geven, maar ja, wie ben ikquote:Op donderdag 6 november 2025 22:48 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En inderdaad, als je iets te zeggen hebt over het functioneren van een collega, wacht je tot de camera uit is. Het is een ongeschreven regel dat je een collega niet aanspreekt over zijn werk tijdens een vergadering, maar als iedereen de vergaderzaal heeft verlaten. Ik stond er ook van te kijken.
Goed argument!quote:Op zondag 9 november 2025 15:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat ik begreep is dat die 'bloedzuigers' juridisch niet aangepakt konden worden en dat ze die daarom lieten gaan. Uiteraard zijn ze niet naar Duitsland gegaan, maar naar een volgende stad/dorp om hetzelfde trucje uit te halen.
Verder kan ik me voorstellen dat je als agent niet elke seconde bewust bent dat er een camera meedraait, dus dat je je af en toe laat gaan, is heel begrijpelijk. Netjes is anders, maar het zijn ook maar mensen.
[..]
Dit lijkt me een bewuste actie te zijn geweest om te laten zien dat de politie ook aan zelfreflectie doet. Een groep mensen (XR-tuig bijvoorbeeld) vind dat belangrijk. Van mij hadden ze die gozer nog wel een paar extra klappen mogen geven, maar ja, wie ben ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |