abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219711820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Bij ons zijn ook 2 wijken uitbesteed. Volgens de TL krijgt zo'n ZZP een vast bedrag voor een wijk, ongeacht hoeveel uitloop er is. Die mannen krijgen 2 uur betaald voor wijken waar je 4 uur over loopt. Dus dat is kassa voor PostNL. Geen vervelende plusminuutjes hoeven uit te betalen. Totdat er zoveel klachten uit zo'n wijk komen dat ze er weer een "gewone" postbezorger moeten laten lopen.
Wij hebben ook 5 wijken van Post NL , , ik ben sorteerder maar ik bezorg ook regelmatig wijken, als ervaren postbode laten ze het mij graag doen maar een spierziekte zorgt ervoor dat het niet altijd lukt, wij krijgen hier de tijd die we lopen uitbetaald, hoe ons bedrijf het met Post NL regelt weet ik niet
pi_219714617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Bij ons zijn ook 2 wijken uitbesteed. Volgens de TL krijgt zo'n ZZP een vast bedrag voor een wijk, ongeacht hoeveel uitloop er is. Die mannen krijgen 2 uur betaald voor wijken waar je 4 uur over loopt. Dus dat is kassa voor PostNL. Geen vervelende plusminuutjes hoeven uit te betalen. Totdat er zoveel klachten uit zo'n wijk komen dat ze er weer een "gewone" postbezorger moeten laten lopen.
ik las nog iets over de nwe WTR je krijgt er minder bij dan eraf gaat.
pi_219731505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:38 schreef Semargofni het volgende:
Wij hebben hier helemaal niks gekregen dit jaar. Collega had maar wat kerstkransjes gekocht om uit te delen.
Hier ook niks gezien... Ook niet met oudejaarsdag...

Wel van de mensen in mijn wijken, geld, veel chocolade, banketstaaf, nootjes en kaarten.

Interessant topic op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2323588/0
pi_219759829
Hebben jullie nu al veel Brievenbuspakjes+ Standaard (staat "Brievenbuspakje+ 48" op het label en die worden dan dus denk ik ook alleen op piekdagen bezorgd) gezien?
pi_219760534
Volgens steekproef onderzoek van het AD kwam 82% van de zelf verstuurde kerstkaarten binnen 3 werkdagen aan. Dat is dus geen 95%. En sommige zijn nog steeds onderweg..

[ Bericht 0% gewijzigd door IsItMeOrYou op 06-01-2026 14:42:09 ]
pi_219762775
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Volgens steekproef onderzoek van het AD kwam 82% van de zelf verstuurde kerstkaarten binnen 3 werkdagen aan. Dat is dus geen 95%. En sommige zijn nog steeds onderweg..
hier post van voor de kerst(veel)(en een zooi van die pcl kaarten) en dan die rommel buiten een drama,morgen heel het land oranje, denk dat je dan nog niet best kan lopen,zeker met de regen erbij.
pi_219762784
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:45 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Volgens mij vallen kerstkaarten niet onder de UPD, dus dan telt die 95% regel niet. Daarom mocht Sandd destijds ook kerstzegels verkopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219762802
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
hier post van voor de kerst(veel)(en een zooi van die pcl kaarten) en dan die rommel buiten een drama,morgen heel het land oranje, denk dat je dan nog niet best kan lopen,zeker met de regen erbij.
Wij kregen bericht dat morgen waarschijnlijk alleen de pieklopen gedaan worden. Ik heb morgen alleen 3 X-wijken (dal dus), dus ik ben benieuwd wat ik dan in plaats daarvan mag gaan doen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_219763180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wij kregen bericht dat morgen waarschijnlijk alleen de pieklopen gedaan worden. Ik heb morgen alleen 3 X-wijken (dal dus), dus ik ben benieuwd wat ik dan in plaats daarvan mag gaan doen.
Ik had twee Y-wijken, nu nog maar anderhalf. De grootste is opgedeeld.
pi_219763832
Vraag me af wat Post NL doet voor zijn personeel in deze dagen?
Wat als je het gewoon te link vind om op pad te gaan?
pi_219764243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
dat kun je toch inzien (in het rooster) ? staat er niets dan mag je thuisblijven :)
gelukkig denken ze hier weer redelijk positief in mee, ipv 20 zakken p.p. neer te gooien.(per werkdag)
pi_219764258
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:50 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik had twee Y-wijken, nu nog maar anderhalf. De grootste is opgedeeld.
ja nog meer langdurige uitval kunnen ze niet hebben,dit moeten ze wel zo doen.
Als er een half depot maanden in herstel zit,kun je lachen.
pi_219764442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Het is elke code oranje voor jou ;)
  dinsdag 6 januari 2026 @ 23:35:24 #239
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219765605
quote:

[..]
Mijn dal van morgen staat nog gewoon op mijn rooster. Ik wilde de piek van vandaag splitsen voor vandaag en morgen, maar dat mocht niet. Want de problemen morgen worden groter dan vandaag. Beter schepen ze me morgen niet op met een extra halve piek van een Y-wijk en dat ik dan donderdag weer een complete piek en de dal post heb van een x-wijk. Iets met ik wilde het lichter maken en niet zwaarder voor mezelf.

Er ligt hier al 20 cm sneeuw en er komt nog 10 cm bij. Maar donderdag is de code oranje er af en dan gaan we natuurlijk weer normaal bezorgen omdat die afwijkingen alleen tijdens code oranje is... ipv dat we naar dingen als sneeuwdikte en bereikbaarheid kijken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219767121
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Mijn dal van morgen staat nog gewoon op mijn rooster. Ik wilde de piek van vandaag splitsen voor vandaag en morgen, maar dat mocht niet. Want de problemen morgen worden groter dan vandaag. Beter schepen ze me morgen niet op met een extra halve piek van een Y-wijk en dat ik dan donderdag weer een complete piek en de dal post heb van een x-wijk. Iets met ik wilde het lichter maken en niet zwaarder voor mezelf.

Er ligt hier al 20 cm sneeuw en er komt nog 10 cm bij. Maar donderdag is de code oranje er af en dan gaan we natuurlijk weer normaal bezorgen omdat die afwijkingen alleen tijdens code oranje is... ipv dat we naar dingen als sneeuwdikte en bereikbaarheid kijken.
vrij /za wordt het helemaal een zooitje
pi_219767122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:55 schreef Cupfighter het volgende:
Vraag me af wat Post NL doet voor zijn personeel in deze dagen?
Wat als je het gewoon te link vind om op pad te gaan?
een retorische vraag :)
pi_219769010
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:28 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja nog meer langdurige uitval kunnen ze niet hebben,dit moeten ze wel zo doen.
Als er een half depot maanden in herstel zit,kun je lachen.
Ik mocht gelukkig net naar huis omdat er niks geleverd zou worden vandaag. Nog niet eerder meegemaakt. Bezetting hier is niet heel hoog dus dit kan meespelen idd.
pi_219771582
Donderdag en vrijdag worden hier alleen de pieklopen geleverd. Wie dallopen heeft, krijgt TBS in z'n rooster en wordt geacht collega's met piekwijken te gaan helpen. Ben benieuwd of dat werkt. Ik vermoed dat sommige tbs'ers lekker thuisblijven.
  woensdag 7 januari 2026 @ 23:22:32 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219774351
Ik vraag het me nog steeds af of het echt zo wordt. Ik heb donderdag een piek en dal, vrijdag een dal alleen. Ze staan beide gewoon op mijn rooster nog. Vandaag heb ik mijn dal ook gedaan. Er ligt zo'n 30 cm sneeuw. Maar een dal is echt beter te doen dan een piek.

Als ze ze er echt nog afgooien morgenochtend ga ik appen en vragen of ik mijn piek door 2 mag delen. Halve donderdag, halve vrijdag. Ben in principe morgen in mijn uppie aan het werk en vrijdag lijkt het een heel stuk beter te zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219774550
Ik zie voor morgen in de app dat er achter alle Y-wijken geen naam staat. Eigenlijk was het idee dat de planner dan een halve X-wijk zou toewijzen aan de betreffende bezorgers, maar daar schijnt weer geen tijd voor te zijn, dus nu moeten ze de collega's met piekwijken gaan helpen. Maar ik ben benieuwd hoe dat gaat. Denken ze dat bezorgers maar gewoon op de bonnefooi naar het depot komen en gaan rondvragen wie er hulp nodig heeft? Ik verwacht dat sommige dalwijklopers, bij wie voor morgen enkel TBS in het rooster staat, gewoon niet gaan komen. En dat degenen die wel komen gelijk door de meest gehaaide collega's worden meegetrokken hun piekwijk in. Tegelijkertijd staan er ook nog tassen vol van piekwijken van vandaag, van mensen die het niet afkregen. En dan stroomt ook de depot-app al de hele avond vol met berichten van bezorgers die uberhaupt niet begrijpen wat er allemaal gebeurt. "Hebben jullie dat ook? Mijn wijk is van m'n rooster gehaald, en er staat nu TBS. Wat betekent dat?" Het is allemaal weer van een ontstellende knulligheid.
pi_219775499
Ten eerste vind ik jullie allemaal helden met dit weer. Bijna absurd dat jullie moeten werken terwijl er gewaarschuwd wordt dat iedereen thuis moet blijven tenzij het niet anders kan, maar jullie moeten gewoon uren lang naar buiten over fietspaden die de gemeenten niet schoon maken want geen prioriteit.

Maar ik lees dat dalwijken bijvoorbeeld niet worden gelopen, maar piekwijken wel. Voor mij als leek klinkt dat onlogisch. Dal = weinig post, snel klaar? Piek = veel post, lange dienst? Of zie ik dat helemaal verkeerd? En waarom worden die piekwijken dan niet opgesplitst zodat niemand uren aan het werk is?

Ik zie hier ook voornamelijk wat oudere postbodes, zo tegen de pensioenleeftijd aan. En dan denk ik echt: hoe dan?! Zo'n oudere man/vrouw ploegend door de sneeuw op een fiets met zware postzakken. En dat voor bijna minimumloon. Het is best mooi buiten, maar om nou 4 uur door die kou te moeten lopen/fietsen. Petje af hoor _O_ (vast een heeeeel domme vraag: maar krijgen jullie wel eens bonus voor dit soort weer? :@ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 8 januari 2026 @ 10:09:53 #248
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219776504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 00:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zie voor morgen in de app dat er achter alle Y-wijken geen naam staat. Eigenlijk was het idee dat de planner dan een halve X-wijk zou toewijzen aan de betreffende bezorgers, maar daar schijnt weer geen tijd voor te zijn, dus nu moeten ze de collega's met piekwijken gaan helpen. Maar ik ben benieuwd hoe dat gaat. Denken ze dat bezorgers maar gewoon op de bonnefooi naar het depot komen en gaan rondvragen wie er hulp nodig heeft? Ik verwacht dat sommige dalwijklopers, bij wie voor morgen enkel TBS in het rooster staat, gewoon niet gaan komen. En dat degenen die wel komen gelijk door de meest gehaaide collega's worden meegetrokken hun piekwijk in. Tegelijkertijd staan er ook nog tassen vol van piekwijken van vandaag, van mensen die het niet afkregen. En dan stroomt ook de depot-app al de hele avond vol met berichten van bezorgers die uberhaupt niet begrijpen wat er allemaal gebeurt. "Hebben jullie dat ook? Mijn wijk is van m'n rooster gehaald, en er staat nu TBS. Wat betekent dat?" Het is allemaal weer van een ontstellende knulligheid.
Ik heb gewoon mijn dal voor vandaag en een piek ook. Niemand die reageert op de vraag wat nu. Planning overbelast en neemt niet op. Bc stuurt als antwoord het portal bericht. Dus nu gevraagd, kan ik mijn piek zelf splitsen over 2 dagen maar natuurlijk geen antwoord. Want waaaarom zou je.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Ten eerste vind ik jullie allemaal helden met dit weer. Bijna absurd dat jullie moeten werken terwijl er gewaarschuwd wordt dat iedereen thuis moet blijven tenzij het niet anders kan, maar jullie moeten gewoon uren lang naar buiten over fietspaden die de gemeenten niet schoon maken want geen prioriteit.

Maar ik lees dat dalwijken bijvoorbeeld niet worden gelopen, maar piekwijken wel. Voor mij als leek klinkt dat onlogisch. Dal = weinig post, snel klaar? Piek = veel post, lange dienst? Of zie ik dat helemaal verkeerd? En waarom worden die piekwijken dan niet opgesplitst zodat niemand uren aan het werk is?

Ik zie hier ook voornamelijk wat oudere postbodes, zo tegen de pensioenleeftijd aan. En dan denk ik echt: hoe dan?! Zo'n oudere man/vrouw ploegend door de sneeuw op een fiets met zware postzakken. En dat voor bijna minimumloon. Het is best mooi buiten, maar om nou 4 uur door die kou te moeten lopen/fietsen. Petje af hoor _O_ (vast een heeeeel domme vraag: maar krijgen jullie wel eens bonus voor dit soort weer? :@ )
Geen bonus en als het bedrijf geen maatregelen treft en je niet kan/wil werken kost dat je vakantiedagen. Als je zoals vandaag uit werk wordt gehaald krijg je je basistijd welke veel lager ligt dan je normale betaalde tijd. Dus dit weer kost ons geld. Wat ingelopen moet worden volgend week wordt overuren en dat kan geld opleveren. Maar niet percee.
Loesje
pi_219776619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:15 schreef Isabeau het volgende:
maar krijgen jullie wel eens bonus voor dit soort weer?
met oudjaar 12 oliebollen voor 19 man
pi_219786818
Ik heb vorige week vrijdag 56 Brievenbuspakjes+ verzonden. Daarvan zijn er 9 nog niet bezorgd, waarvan 2 zelfs nog geen enkele scan heeft gekregen. Het gaat echt lekker daar bij PostNL…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')