quote:
Op woensdag 5 november 2025 22:40 schreef 111210 het volgende:[..]
Die chemische troep moet je echt niet in je huis willen spuiten. Hier ook leng geleden geprobeerd vlak voor we op vakantie gingen zodat het huis kon luchten maar het heeft maar ff geholpen.
Ze lopen hier overigens vooral op de trap en muren. Bij kiertjes zie ik ze niet veel
Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat zelfs eenvoudige producten van HG, zoals Muggen en Vliegen Spray, maar ook inderdaad Zilvervisjes spray, daadwerkelijk DODELIJK ZIJN voor KATTEN, HAMSTERS, GERBILS. En BABY's.
Daarom ook dat kleine dieren zoals hamsters en gerbils of muisjes veilig zijn op een kinderkamer, omdat mensen instinctief weten dat je chemische rotzooi niet bij je kind wil, en een hamster kan hierop meeliften door op de kinderkamer te leven ondanks een kooitje. Voor katten is het wel zo dat je ze niet op de kinderkamer hebt, maar ook voor honden is dat zo. In die gevallen is het zo dat wat dodelijk is voor katten niet dodelijk voor honden hoeft te zijn.
Het merk maakt niet uit.
Offtopic: Mensen, het is niet nodig je kamer voor de baby blauw of roze te verven voor je baby, laat alles gewoon intact, een vers geverfde kamer is niet wat geschikt is voor een baby.
BLIJF WEG BIJ DIE CHEMISCHE ROTZOOI.
Sorry voor mijn emoties, in de supermarkten ligt het gewoon bij de schoonmaak producten, en ze vragen niet eens of je een baby of huisdier hebt.
Dan nu ontopic: Katten en honden eten en likken zilvervisjes alsof het hun dagelijkse kost is. Zeker alleen daarom wil je al dat je geen enkele chemische troep hebt gebruikt in huis.
De halfwaarde tijd voor de minst onschuldige producten is ongeveer 28 dagen. Na 28 dagen is er dus nog de helft van die chemische troep nog niet geoxideerd.
Houd je kinderen en met name de baby veilig. Gebruik kleverige vangstrips, en bij vliegen of andere insecten de klassieke jaren 80 aan het plafond hangende strips waarop vliegen kleven, en op de grond lokvallen die kleven.
Vliegen en muggenspray en huisdieren? DOE HET NIET! Ik smeek je, DOE HET NIET!
quote:
Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PyrethrineOnze hamster was de kanarie in de goudmijn, maar ik hoop dat je mij gelooft.
Het is een grote vergissing als je zelfs de meest onschuldig verkrijgbare insecten spray zou gebruiken.Documentatie op pubmed van nih(.)gov National Institute of Health laat zien daat alle organismen schade ondervinden als ze afhankelijk zijn van water.
DOE HET NIET !
Vang ze met plakstrips in samenwerking met je buren, zoek de ingangspunten in je woning, blokkeer dat, ik heb al vermeld dat ik ze vang met plakkerige Anderlon Haarmousse, en dan wegspoel in een ander topic.
Gebruik alleen producten voor huisdieren die veilig zijn voor huisdier en kind (inclusief de baby). Overleg daar over.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars:
https://tinet.nl