Nee, ik ben geen vrouw. Ze bijten niet. Ze zijn alleen walgelijk.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ben je niet bang voor ze dan? Ik zou gillend het huis uitrennen als ik er één tegen zou komen.
Die heb ik ook gezien, maar is dat zo’n val waar je de dooie kadavers op ziet zitten? Dat vind ik namelijk ook behoorlijk walgelijk.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:39 schreef golfer het volgende:
Deze werkt bij ons in de badkamer vrij goed:
[ afbeelding ]
Ja, die plakken er op vast.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:57 schreef Gobledygook het volgende:
Die heb ik ook gezien, maar is dat zo’n val waar je de dooie kadavers op ziet zitten? Dat vind ik namelijk ook behoorlijk walgelijk.
Er zijn ook vallen met een dakje. Bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl(...)ductImage#modal_open (deze is voor kakkerlakken én zilvervisjes). Edit: die Roxasect dingen hebben trouwens ook een dakje, maar je kijkt er alsnog wel makkelijk in via de zijkant.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:57 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien, maar is dat zo’n val waar je de dooie kadavers op ziet zitten? Dat vind ik namelijk ook behoorlijk walgelijk.
quote:Op woensdag 5 november 2025 16:18 schreef Tourniquet het volgende:
Misschien kun je hier nog wat tips vinden. Succes!
VER / Verdomde zilvervisjes
ONZ / Zilvervisjes/Papiervisjes
F&F / Zilvervisjes stofzuigen
KLB / Zilvervisjes
quote:Mijn zilvervisjes zijn inmiddels al geëvalueerd in goudvisjes.
Zilvervisjes, papiervisjes, twee keer tikken (ze zijn snel dus je mist geheid) en ze zijn plat... Smerig, maar wegrennen? Wat doe je dan als je een muisje ziet, verhuizen?quote:Op woensdag 5 november 2025 13:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ben je niet bang voor ze dan? Ik zou gillend het huis uitrennen als ik er één tegen zou komen.
Dit werkt hier matig, zilvervisjes zoeken donkere plekjes op en dit doosje lijkt op een donker plekje. Ik heb er echt een stuk of 20 in huis liggen maar kom die beestjes nog steeds dagelijks tegen.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:39 schreef golfer het volgende:
Deze werkt bij ons in de badkamer vrij goed:
[ afbeelding ]
Die chemische troep moet je echt niet in je huis willen spuiten. Hier ook leng geleden geprobeerd vlak voor we op vakantie gingen zodat het huis kon luchten maar het heeft maar ff geholpen.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:39 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zilvervisjes, papiervisjes, twee keer tikken (ze zijn snel dus je mist geheid) en ze zijn plat... Smerig, maar wegrennen? Wat doe je dan als je een muisje ziet, verhuizen?
Maar seriously. Tegen af en toe een enkel beest, even opletten waar ze heen gaan, en de naden en randjes volspuiten met hg spray tegen zilvervisjes. Stinkt als de hel en t is serieuze rotzooi dus niet geschikt als je kleine kinderen of huisdieren hebt, maar t werkt als een trein. Heb al weken geen visjes meer gezien.
Tegen een echte plaag met tientallen beestjes uit elk hoek en gaatje zal t niet helpen, of je moet zo veel gif gebruiken dat je zelf ook omvalt...
Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat zelfs eenvoudige producten van HG, zoals Muggen en Vliegen Spray, maar ook inderdaad Zilvervisjes spray, daadwerkelijk DODELIJK ZIJN voor KATTEN, HAMSTERS, GERBILS. En BABY's.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:40 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die chemische troep moet je echt niet in je huis willen spuiten. Hier ook leng geleden geprobeerd vlak voor we op vakantie gingen zodat het huis kon luchten maar het heeft maar ff geholpen.
Ze lopen hier overigens vooral op de trap en muren. Bij kiertjes zie ik ze niet veel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pyrethrinequote:Pyrethrinen zijn neurotoxinen die op het zenuwstelsel van alle insecten inwerken, dus ook op die van nuttige insecten, zoals bijen. In lage dosering zijn ze insectenwerend. Ze zijn schadelijk voor vissen, maar zijn veel minder schadelijk voor zoogdieren en vogels dan veel synthetische insecticiden.
Op diverse plekken in huis laten we hier inmiddels bewust een dikke spin in leven, ze hebben daadwerkelijk een nuttige functie, en hun web laten we hier dus ook intact.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dit werkt hier matig, zilvervisjes zoeken donkere plekjes op en dit doosje lijkt op een donker plekje. Ik heb er echt een stuk of 20 in huis liggen maar kom die beestjes nog steeds dagelijks tegen.
Die doosjes zitten snel vol maar zilvervisjes vermenigvuldigen zich sneller helaas.
Spinnen in huis helpen overigens ook redelijk. Die jagen er snachts op namelijk.
Maar helaas zit ik hier ook al jaren mee opgescheept.
Een probleem wordt het als je papier visjes krijgt want die vreten je boeken op en lijken heel erg op zilvervisjes
Dit is inderdaad de eindoplossing..quote:Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef arvensis het volgende:
Het enige dat werkt is ECHT alle kiertjes te dichten. Denk vooral aan je plinten etc.
Dit is echt een tip voor iedereen die een jaren 80 huis of ouder heeft geïsoleerd: koop een luchtontvochtiger. Gewoon één met een waterbak die je leeg kunt gooien of met een slang op een afvoer. Er komt meer vocht vrij op een dag dan je denkt (koken heb je waarschijnlijk afzuig, maar bijvoorbeeld de vaatwasser die open staat, strijken, je ademt veel vocht uit) en met goede isolatie blijft dat meer binnen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:48 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik zie ze nog echt zelden tegenwoordig. En ook een luchtontvochtiger aangeschaft.. in plaats van 60% + luchtvochtigheid is dat nu rond de 50%.
Daar had ik ook een tijd last van toen ik hier net kwam wonen, overal zilvervisjes. In de bestekla, het toilet, noem maar op. En sommige waren best groot ook.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:56 schreef Gobledygook het volgende:
Sinds dat ik hier woon (nu anderhalf jaar ongeveer) kom ik regelmatig zilvervisjes tegen. Meestal in de gang, keuken, of WC. Begin er best getikt van te worden, zowat elke dag kom ik er wel eentje tegen. Ik zuig ze altijd op met de stofzuiger, maar die krengen lijken oneindig. De oplossing die ik het meest tegenkom is ventileren. Meerdere keren geprobeerd, helpt geen reet. Bovendien wil ik niet met de ramen open zitten als het 10 graden is buiten of regent. Heb ook zo'n ontvochtigings bakje van de Action geprobeerd, maakt ook geen enkel verschil. Het is niet te doen om elk gaatje en kiertje in deze woning dicht te maken, het is namelijk een redelijk oud huis.
Ik ben op zoek naar een hardnekkige bestrijding die me van deze klote beesten af helpt. Heeft iemand hier misschien ooit hetzelfde meegemaakt, en wat heb je gedaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |