Thanks Maily!quote:Op woensdag 5 november 2025 06:53 schreef maily het volgende:
[..]
Jeej koning mafkees!
Van harte gefeliciteerd!!!![]()
![]()
![]()
Heb overal wel tasjes, een opgevouwen in mijn jas, in de auto, onder zadel van de fiets. Als "werktas" heb ik een linnen tasje, van de KiK natuurlijkquote:Op woensdag 5 november 2025 06:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb in de gangkast allemaal tasjes en tassen liggen van kledingwinkels.... Natuurlijk wil ik wel weer zo'n tasje meenemen naar de winkel maar dat vergeet ik steeds. En zo vergaat het waarschijnlijk de meeste mensen. Dus het milieuvriendelijke idee dat mensen die tasjes steeds hergebruiken valt in de praktijk denk ik best tegen.
Een paar jaar geleden kreeg je gewoon een tasje als je kleding kocht .quote:Op woensdag 5 november 2025 06:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb in de gangkast allemaal tasjes en tassen liggen van kledingwinkels.... Natuurlijk wil ik wel weer zo'n tasje meenemen naar de winkel maar dat vergeet ik steeds. En zo vergaat het waarschijnlijk de meeste mensen. Dus het milieuvriendelijke idee dat mensen die tasjes steeds hergebruiken valt in de praktijk denk ik best tegen.
Een jaar of wat terug wel ja, maar plastic is bah en vies geworden, je betaald niet voor niets een plastic heffing van 1 cent bv op toetjesbakjes.. Is ook iets voor de laatste jaren. Plastic tasjes mogen niet meer gratis woden gegeven, daarom zie je de papieren tasjes ook veel meer nu, die kunnen wel gratis mee maar dat is dan alsnog niet bij de goedkopere winkelsquote:Op woensdag 5 november 2025 06:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een paar jaar gelden kreeg je gewoon een tasje als je kleding kocht .
Ik heb ze altijd bij mij, heb achter de scoot een grote zwarte tas hangen daar zitten allemaal tasjes in![]()
Kan ik het ook nooit vergeten
Ondanks dat het goedkopere winkels zijn verdienen ze nog genoeg aan.quote:Op woensdag 5 november 2025 06:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Een jaar of wat terug wel ja, maar plastic is bah en vies geworden, je betaald niet voor niets een plastic heffing van 1 cent bv op toetjesbakjes.. Is ook iets voor de laatste jaren. Plastic tasjes mogen niet meer gratis woden gegeven, daarom zie je de papieren tasjes ook veel meer nu, die kunnen wel gratis mee maar dat is dan alsnog niet bij de goedkopere winkels
Dat klimaat is ook maar gewoon een ordinair verdien model geworden. Zoals UserT zegt: 79 cent voor een plastic tas bij de plus. Belachelijk.quote:Op woensdag 5 november 2025 06:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel wat minder mag met al dat plastic ben ik het wel eens.
Dan neem je je eigen tas mee, probleem opgelostquote:Op woensdag 5 november 2025 07:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ondanks dat het goedkopere winkels zijn verdienen ze nog genoeg aan.
Ik vind het een tekortkoming dat ze het niet doen
Ja dat wist ik, dat zei ik al.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
Oh, ik ook hoor. Ik postte het meer om aan te even dat het niet mee zo is als "vroeger"
Vind het ook een raar gezicht iemand met een stapel kleding onder zijn arm de winkel uit komen.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:03 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik dat over het hoofd gezien
Een in je jaszak doenquote:Op woensdag 5 november 2025 07:04 schreef gebrokenglas het volgende:
Ben ik aan het winkelen in de binnenstad, zie ik wat moois te koop, oh wacht eerst even naar de auto, mijn tas halen, weer terug...
Ja, lol. Maar goed, we vragen het dus eerder om dubbel werk te voorkomen. Je weet natuurlijk niet van tevoren of men een tas heeft. Plus als ze er een hebben, kan je de tas aanpakken en de kleding er in doen zodat je de kleding alsnog een keer vast hebt. Is een stukje service. Als je het echt moet hebben van de tasjesverkoop doe je iets niet goedquote:Op woensdag 5 november 2025 07:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vind het ook een raar gezicht iemand met een stapel kleding onder zijn arm de winkel uit komen.
Waarom zou je de kleding nog een keer vast willen hebben en hoezo is dat service?quote:Op woensdag 5 november 2025 07:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, lol. Maar goed, we vragen het dus eerder om dubbel werk te voorkomen. Je weet natuurlijk niet van tevoren of men een tas heeft. Plus als ze er een hebben, kan je de tas aanpakken en de kleding er in doen zodat je de kleding alsnog een keer vast hebt. Is een stukje service. Als je het echt moet hebben van de tasjesverkoop doe je iets niet goed
Omdat als je niet naar een tasje vraagt in het begin, je dan eerst de kleding scant, opvouwt, op de toonbank legt. Willen ze achteraf een tasje, "moet" je alsnog die kleding pakken om het als service in dat tasje te doen. Vraag je in het begin naar een tasje, dan kan de kleding gelijk in de tas en heb je het een keer vast. Het service stukje is dat ze met tas en al de winkel uit lopen en niet zelf hoeven te hannesen bij de kassa. Het voordeel voor ons is dat je gelijk door kan naar de volgende klant, en die dus minder lang hoeft te wachten.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waarom zou je de kleding nog een keer vast willen hebben en hoezo is dat service?
De kleding in de tas doen, dat is de service. Niet het tasje zelf. Het vragen naar het tasje is om het werk te vergemakkelijken voor mijzelf, de klant en de wachtendequote:Op woensdag 5 november 2025 07:08 schreef Dotteke het volgende:
Een stukje service vind ik het niet, het is meer de klant nog meer geld uit de zak kloppen
Oh dacht dat je stelde dat je graag de kleding zo vaak mogelijk vast wilde houden. Snapte het al niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Omdat als je niet naar een tasje vraagt in het begin, je dan eerst de kleding scant, opvouwt, op de toonbank legt. Willen ze achteraf een tasje, "moet" je alsnog die kleding pakken om het als service in dat tasje te doen. Vraag je in het begin naar een tasje, dan kan de kleding gelijk in de tas en heb je het een keer vast. Het service stukje is dat ze met tas en al de winkel uit lopen en niet zelf hoeven te hannesen bij de kassa. Het voordeel voor ons is dat je gelijk door kan naar de volgende klant, en die dus minder lang hoeft te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |