Alsof bij een multinational ze in de broek poepen va wat domme Nederlandse regeltjes.quote:Op maandag 3 november 2025 10:48 schreef Mikeytt het volgende:
Je werkgever mag niet eens vragen of je naar de huisarts bent geweest.
Leuk dat je vindt dat bedrijven boven de wet mogen staan.quote:Op maandag 3 november 2025 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alsof bij een multinational ze in de broek poepen va wat domme Nederlandse regeltjes.
Broek poepen vast niet, dat zo heel raar zijn.quote:Op maandag 3 november 2025 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alsof bij een multinational ze in de broek poepen va wat domme Nederlandse regeltjes.
Is niet eens gebruikelijk, maar verplicht (meestal is vanaf dag 3 ziekmelding doktersverklaring verplicht).quote:Op maandag 3 november 2025 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:
In veel landen en zelfs naast ons in de EU is het gebruikelijk om naar de dokter te gaan bij ziekte ook verkoudheid.
En om dan bij ziekmelden een doktersverklaring op te sturen.
Maar hij meldt zich niet ziek; werkt vanuit huis als hij verkouden is. En ook vaak als hij niet verkouden is. Dus ik snap het probleem sowieso niet.quote:Op maandag 3 november 2025 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is niet eens gebruikelijk, maar verplicht (meestal is vanaf dag 3 ziekmelding doktersverklaring verplicht).
Hele goede zaak, zouden ze in NL ook moeten doen.quote:Op maandag 3 november 2025 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is niet eens gebruikelijk, maar verplicht (meestal is vanaf dag 3 ziekmelding doktersverklaring verplicht).
Ik las eerst abortusarts en vond dat nogal ver gaan ...quote:Op maandag 3 november 2025 13:33 schreef DABAMaster het volgende:
In Oost- en Centraal-Europa (en de VS for that matter) is (werkvloer)privacy net iets anders geregeld. Wat idd gezegd wordt: aangeven dat dat niet gevraagd mag worden volgens wet- en regelgeving en, als ze twijfels heeft, mag ze de arboarts sturen.
Overigens lijkt me dat ook eenn onzinnige actie: je bent immers niet ziek voor je werk, maar je werkt elders.
Vraag is even: is dat door haar land van herkomst en dus puur uit interesse*, of omdat zij dat als manager wil weten i.v.m. verzuimcijfers?quote:Op maandag 3 november 2025 09:48 schreef Mr.Chippie het volgende:
Mijn manager vraagt dan elke keer, als ik verkouden ben of een hoestje heb, of ik al naar de huisarts ben geweest voor een middeltje of iets dergelijks. Ik weet echter dat mijn huisarts me lachend naar huis zou sturen. Blijkbaar krijg je in veel andere landen voor elk wissewasje een recept.
Ik zeg tegen haar dat ik niet naar de huisarts ga, wat zij dan weer vreemd vindt. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Het lijkt mij dan wel dat deze lasten van de gezondheidszorg dan opgehoest gaan worden door het bedrijfsleven?quote:Op maandag 3 november 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele goede zaak, zouden ze in NL ook moeten doen.
Hier kan je thuis blijven als je geen zin hebt want ze mogen toch niet vragen wat je hebt.
Nee..dat zijn nou net de dingen die de overheid vlg belastingen gaat regelen. Alles moet in dienst staan van werk, ondernemers en winst voor het land en de burgers. Tevens zullen er dan meer dokterspraktijken zijn die ook nog eens laagdrempeliger zijn.quote:Op maandag 3 november 2025 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan wel dat deze lasten van de gezondheidszorg dan opgehoest gaan worden door het bedrijfsleven?
Dat laatste heb ik ook ja. Ben meerdere keren per jaar verkouden. En wat betreft het eerste, ik heb de huisarts de afgelopen 10 jaar niet gezien. Trouwens, waar bemoeit ze zich mee?quote:Op maandag 3 november 2025 09:48 schreef Mr.Chippie het volgende:
Ik zeg tegen haar dat ik niet naar de huisarts ga, wat zij dan weer vreemd vindt. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb thuis twee kleine kinderen rondlopen die constant snotneuzen hebben (van school/opvang), dus loop ik zo nu en dan ook wel iets op.
Ik kan gewoon online een afspraak inplannen, zonder aan te geven waarvoor.quote:Op maandag 3 november 2025 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Vergeleken met landen om ons heen hebben wij waardeloze dokterspraktijken. De stap om er heen te gaan is veels te groot.
Het is dus de vraag ofquote:Op maandag 3 november 2025 19:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Trouwens, waar bemoeit ze zich mee?
Dit.quote:Op maandag 3 november 2025 10:48 schreef Mikeytt het volgende:
Je werkgever mag niet eens vragen of je naar de huisarts bent geweest.
Volgens mij hebben wij één van de beste huisartsen omdat gigantisch veel mensen ook lijden aan aanstelleritis.quote:Op maandag 3 november 2025 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Vergeleken met landen om ons heen hebben wij waardeloze dokterspraktijken. De stap om er heen te gaan is veels te groot. En medicijnen/hulpmiddelen worden veel minder snel gegeven.
Waar woon je dan? Welk land?quote:Op maandag 3 november 2025 19:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kan gewoon online een afspraak inplannen, zonder aan te geven waarvoor.
Volgens mij krijg je in india al een antibiotica kuur als je moet niesen.quote:Op maandag 3 november 2025 09:48 schreef Mr.Chippie het volgende:
Ik werk voor een multinational met veel buitenlandse collega’s. Mijn manager is er een van, ze komt uit Oost-/Centraal-Europa. Soms ben ik verkouden of moet ik hoesten, en dan werk ik thuis in plaats van op kantoor (ik werk sowieso 3 tot 4 dagen per week thuis).
Mijn manager vraagt dan elke keer, als ik verkouden ben of een hoestje heb, of ik al naar de huisarts ben geweest voor een middeltje of iets dergelijks. Ik weet echter dat mijn huisarts me lachend naar huis zou sturen. Blijkbaar krijg je in veel andere landen voor elk wissewasje een recept.
Ik heb thuis twee kleine kinderen rondlopen die constant snotneuzen hebben (van school/opvang), dus loop ik zo nu en dan ook wel iets op.
Ze komt uit Hongarije, heeft vaker geklaagd dat de artsen hier alleen maar paracetamol voorschrijven ipv bijvoorbeeld een antibiotica. Dus ik denk interesse.quote:Op maandag 3 november 2025 18:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Vraag is even: is dat door haar land van herkomst en dus puur uit interesse*, of omdat zij dat als manager wil weten i.v.m. verzuimcijfers?
* in Oostenrijk loopt men veel makkelijker de wachtkamer in.
Culturele achtergrond dus. Oostenrijk- & Hongarije waren ooit 1 rijk, denk dat ze de cultuur heeft om voor alles naar een dokter te gaan en er pillen/drankjes in te stouwen.quote:
Holland.quote:
Als het puur interesse is, kun je toch gewoon antwoorden dat dat in Nederland geen zin heeft omdat dokters hier zo min mogelijk middelen voorschrijven en (wat mij betreft zeer terecht) alles wat vanzelf over kan gaan eerst zonder medicijnen afwachten.quote:Op maandag 3 november 2025 20:23 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ze komt uit Hongarije, heeft vaker geklaagd dat de artsen hier alleen maar paracetamol voorschrijven ipv bijvoorbeeld een antibiotica. Dus ik denk interesse.
Het probleem in Nederland is dat 95% van de mensen die zich ziekmelden met griep gewoon een beetje verkouden zijn en eventueel wat hoofdpijn en keelpijn hebben.quote:Op maandag 3 november 2025 09:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
dat wij naar de huisarts gaan als dat echt nodig is, en niet voor ieder griepje.
quote:Op maandag 3 november 2025 20:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je in india al een antibiotica kuur als je moet niesen.
en het maar raar vinden dat we meer en meer antibiotica resistente virussen hebbenquote:Op maandag 3 november 2025 20:23 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ze komt uit Hongarije, heeft vaker geklaagd dat de artsen hier alleen maar paracetamol voorschrijven ipv bijvoorbeeld een antibiotica. Dus ik denk interesse.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Het probleem in Nederland is dat 95% van de mensen die zich ziekmelden met griep gewoon een beetje verkouden zijn en eventueel wat hoofdpijn en keelpijn hebben.
Ja griepje, dus helaas moet ik me ziekmelden.
En dan 2 dagen later weer beter zijn.
Domme infantiele kutmensen.
Met de griep lig je een week in bed met 40 graden koorts.
Man man man wat heb ik een hekel aan die uhuhuh ik kan niet werken want ik heb een griepje te pakken-mensen.
Ga werken luie teringaap met je snotneus.
En niet alleen zelf niet functioneren, maar ook nog eens alle collega's aansteken waardoor die ook niet meer functioneren. De domme mensen die gaan werken met "een beetje verkouden zijn en eventueel wat hoofdpijn en keelpijn", die zijn echt een enorm probleem in dit land. Niks geleerd van corona, toen juist ook al die griepjes verdwenen doordat mensen met klachten wel thuis bleven. Als leidinggevende zou ik echt enorm boos worden op zo'n egoïst die denkt dat het nodig is om iedereen aan te steken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Het probleem in Nederland is dat 95% van de mensen die zich ziekmelden met griep gewoon een beetje verkouden zijn en eventueel wat hoofdpijn en keelpijn hebben.
Man man man wat heb ik een hekel aan die uhuhuh ik kan niet werken want ik heb een griepje te pakken-mensen.
Ja de belastingen voor bedrijven.quote:Op maandag 3 november 2025 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee..dat zijn nou net de dingen die de overheid vlg belastingen gaat regelen. Alles moet in dienst staan van werk, ondernemers en winst voor het land en de burgers. Tevens zullen er dan meer dokterspraktijken zijn die ook nog eens laagdrempeliger zijn.
Vergeleken met landen om ons heen hebben wij waardeloze dokterspraktijken. De stap om er heen te gaan is veels te groot. En medicijnen/hulpmiddelen worden veel minder snel gegeven.
Er is niets mis met een verkoudheid. Goed voor je weerstand. En je hoeft er niet mee thuis te blijven.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
En niet alleen zelf niet functioneren, maar ook nog eens alle collega's aansteken waardoor die ook niet meer functioneren. De domme mensen die gaan werken met "een beetje verkouden zijn en eventueel wat hoofdpijn en keelpijn", die zijn echt een enorm probleem in dit land. Niks geleerd van corona, toen juist ook al die griepjes verdwenen doordat mensen met klachten wel thuis bleven. Als leidinggevende zou ik echt enorm boos worden op zo'n egoïst die denkt dat het nodig is om iedereen aan te steken.
Een verkoudheid is niet goed voor je weerstand (ga maar eens een dokter vinden die dat beweert) en je presteert er 100% zeker altijd minder door, welke baan je ook hebt. En nee, je hoeft niet met een kleine verkoudheid altijd thuis te blijven, maar met een verkoudheid met keelpijn en hoofdpijn of een zware verkoudheid zeker wel. En als je veel in contact komt met verschillende collega's ook, een bedrijf (of zorginstelling oid) heeft er niks aan als iedereen minder presteert. Die 'heb je klachten, blijf thuis' van corona had veel meer een ingeburgerde gewoonte moeten worden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is niets mis met een verkoudheid. Goed voor je weerstand. En je hoeft er niet mee thuis te blijven.
Flink gaan hardlopen/wielrennen. Komt het lekker los en achterblijvers glijden uit over het snotspoor.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is niets mis met een verkoudheid. Goed voor je weerstand. En je hoeft er niet mee thuis te blijven.
Hongaarse partner, maar het is totaal andere aanpak w.b. gezondheidszorg. Het is in Oosteuropese landen veel gebruikelijker om voor elk wissewasje naar de huisarts te gaan en dan een kuur van het een of ander mee te krijgen. Pillen, poeders en injecties zijn daar domweg standaard en het hele principe van uitzieken kennen ze daar gewoon niet. De Nederlandse aanpak is simpelweg een cultuur shock om weggestuurd te worden zonder "oplossing".quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het puur interesse is, kun je toch gewoon antwoorden dat dat in Nederland geen zin heeft omdat dokters hier zo min mogelijk middelen voorschrijven en (wat mij betreft zeer terecht) alles wat vanzelf over kan gaan eerst zonder medicijnen afwachten.
En leg haar gelijk even uit wat de gevolgen zijn als je resistent bent voor antibiotica, dan wil ze die kuur zelf ook niet meer bij een verkoudheid.
Hoezo verplicht? In welk wetboek staat dat?quote:Op maandag 3 november 2025 18:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb het niet over Nederland hè. Ik reageer op iemand die het over Duitsland en andere landen heeft.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:53 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Hoezo verplicht? In welk wetboek staat dat?
aah sorry, dat had ik zo niet begrepen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb het niet over Nederland hè. Ik reageer op iemand die het over Duitsland en andere landen heeft.
Dat noemt men het loonslaven griepje. Als ze niet doorbetaald kregen waren ze gewoon gaan werken. Ondernemers waren gewoon gaan werken. Maar ja mag volgens de wet hé, daarom zitten we nu met een maatschappij vol kneuzen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je ondernemer ofzo bent jahoorquote:Op dinsdag 4 november 2025 07:22 schreef vosss het volgende:
[..]
De echte loonslaven zijn jullie hoorquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat noemt men het loonslaven griepje. Als ze niet doorbetaald kregen waren ze gewoon gaan werken. Ondernemers waren gewoon gaan werken. Maar ja mag volgens de wet hé, daarom zitten we nu met een maatschappij vol kneuzen.
Jamaar straks steek ik iemand aaaaaan![]()
alsof ze rondlopen met de pest ofzo.
Ja ammehoela, ik ben er om mensen die ziek zijn te helpen, niet voor briefjes die bedrijven leuk vinden om hun werknemers te kunnen treiteren. Je schrijft ze zelf maar, dan heb ik tijd om echte problemen te verhelpen in deze krappe arbeidsmarkt.quote:Op maandag 3 november 2025 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hele goede zaak, zouden ze in NL ook moeten doen.
Hier kan je thuis blijven als je geen zin hebt want ze mogen toch niet vragen wat je hebt.
Erger nog: antibiotica helpt niet bij een virusinfectie.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:40 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
en het maar raar vinden dat we meer en meer antibiotica resistente virussen hebbenoelewappers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |