abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 15:55:38 #226
5428 crew  miss_sly
pi_219192130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 15:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is echt aftellen tot hij verschijnt inderdaad bij topics hierover. De enige reden waarom ik nog tegengas geef is zodat andere gebruikers dit nog zien gebeuren en bij gebrek eraan niet gaan denken dat hij een punt heeft.

Hijzelf is al verdwenen in de diepte van het konijnenhol.
En ik vind het oprecht goed en knap dat je het nog doet. Ik haak in zo'n geval al af, want dat constant in rondjes draaien heb ik het geduld niet meer voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 november 2025 @ 16:03:34 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219192180
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En ik vind het oprecht goed en knap dat je het nog doet. Ik haak in zo'n geval al af, want dat constant in rondjes draaien heb ik het geduld niet meer voor.
Het is een beetje het zelfde als de Turkse trollenbrigade met Twitterdiarree. Als er nieuwere users dat zonder tegenargumenten gepost zien worden heb ze zo weer iemand die de fuik in floept van complottheorieën en Jongturkse suprematie.
pi_219192253
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 november 2025 @ 16:24:58 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219192313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Armoede, verslavingsproblematiek, een pauperomgeving en een slecht educatief systeem zorgen voor ellende en onwetendheid?
Ik ben geschokt, geschokt en wakker geschud.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 16:41:51 #230
441859 crew  Lenny77
pi_219192427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
SPOILER
Lange tekst met toch wel een paar puntjes waarvan ik 'meh' zeg..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 16:43:39 #231
441859 crew  Lenny77
pi_219192432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Armoede, verslavingsproblematiek, een pauperomgeving en een slecht educatief systeem zorgen voor ellende en onwetendheid?
Ik ben geschokt, geschokt en wakker geschud.
Dit dus..
En natuurlijk zag hij ze 20 jaar ervoor minder (tekst is uit 1999), toen bleef dit geweld veel meer binnenshuis. Je gaat je vuile was toch niet buiten ophangen en weg gaan kon toch niet zomaar?
  dinsdag 4 november 2025 @ 16:45:19 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219192445
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Lange tekst met toch wel een paar puntjes waarvan ik 'meh' zeg..
Wat dacht je van het centrale punt van "Ik, superieure intelligente man, zie in één oogopslag dat een man fout is, waarom zien die domme wijven het zelf niet en laten ze zich niet uithuwelijken zoals vroeger?"

(In plaats van: "Ik zie alleen de gevallen waarbij er flink gemept wordt, de uitwassen, en weet dus niks over alle andere vormen van mishandeling waarbij de kerels niet blauw van de tattoo's zien en elkaar de wijk uit vechten om de wijfjes en kan dus beter niet vervallen in generaliserende praat vanuit een verheven positie")
pi_219192493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat dacht je van het centrale punt van "Ik, superieure intelligente man, zie in één oogopslag dat een man fout is, waarom zien die domme wijven het zelf niet en laten ze zich niet uithuwelijken zoals vroeger?"

(In plaats van: "Ik zie alleen de gevallen waarbij er flink gemept wordt, de uitwassen, en weet dus niks over alle andere vormen van mishandeling waarbij de kerels niet blauw van de tattoo's zien en elkaar de wijk uit vechten om de wijfjes en kan dus beter niet vervallen in generaliserende praat vanuit een verheven positie")
Die goede oude tijd waarin vaders de partners van hun dochters kozen, en huiselijk geweld dus niet voorkwam.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:19 #234
441859 crew  Lenny77
pi_219192573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is inderdaad één van de puntjes :D

Voor de rest een hoop: mannen zijn nu eenmaal jaloers, het gezin moest intact blijven, de seksuele revolutie heeft niets dan slechts gedaan,..
Wat mij ook opviel: hij beschrijft wat kinderen zien. De dochter ziet dat mannen niet te vertrouwen zijn en gewelddadig. De zoon ziet dat vrouwen elk moment kunnen vertrekken? Hoort die zoon niet te zien dat zijn moeder in elkaar geslagen wordt? Hoopt hij niet dat zijn moeder weg gaat bij de mishandelaar? De schrijver stuurt het zo dat de zoon vanzelf gewelddadig zal worden omdat de vrouw hem toch wel in de steek zal laten.

Allemaal maar raar
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:02:51 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219192580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Echt he.

En dat doet hij elke keer in topics over geweld tegen specifiek vrouwen.
Korte rokjes argumenten. Zou het alleen gelden als vrouwen slachtoffer zijn van mannen? Als de ene man slachtoffer is van een andere man of vrouw/vrouw, denk aan overval/moord/verkrachting etc. Is het dan ook altijd de schuld van het slachtoffer?
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:06:08 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219192601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 14:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Echt he.

En dat doet hij elke keer in topics over geweld tegen specifiek vrouwen.
Waarschijnlijk altijd het broertje.
  dinsdag 4 november 2025 @ 17:41:17 #237
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219192886
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 15:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Willen jullie vrouwen aub ophouden met vermoord te worden? Dan zijn er ook geen daders meer
_O_
Post van de eeuw!

En dat eerste deel:
Welke almachtigheid in de maakbare samenleving had je in gedachten om vrouwen te leren hoe ze herkennen dat die lieve man die op papier helemaal in orde lijkt te zijn, te ontmaskeren, zijn geslepen leugens en gedrag te doorzien tijdens de eerste dates en te zien dat hij je helemaal lens gaat slaan binnen 3 jaar?

Ik mag hopen dat het gros van de vrouwen wel doorheeft dat die doorgesnoven Djaylano of Wesley niet veel goeds betekent. Maar die Hans van de boekhouding is toch een heel ander type man. Probeer dat maar eens op tijd door te krijgen.
Ik denk dat beide niet mogelijk is: Hans van de boekhouding gaat niet herkend worden als mepper en niet elke vrouw komt meteen van hem af. Dus is wat resteert dat er tijdig wordt ingegrepen tegen Hans en dat Hans bij die vrouw wordt weggehouden, een tijd tussen 4 muren mag bezinnen en dat die vrouw bij Hans wordt weggehouden.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 17:58:52 #238
441859 crew  Lenny77
pi_219192965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik denk dat beide niet mogelijk is: Hans van de boekhouding gaat niet herkend worden als mepper en niet elke vrouw komt meteen van hem af. Dus is wat resteert dat er tijdig wordt ingegrepen tegen Hans en dat Hans bij die vrouw wordt weggehouden, een tijd tussen 4 muren mag bezinnen en dat die vrouw bij Hans wordt weggehouden.
Ik vrees inderdaad dat dit de enige oplossing is. Veel harder optreden tegen mishandelaars (mannen EN vrouwen) en veel sneller.
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:12:20 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219193053
Niet dat ik tegen hard straffen ben. Maar denk dat het zo simpel niet ligt bij gestoorde partners. Dwangbehandeling lijkt me wel een goede.
pi_219193127
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 november 2025 16:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Die goede oude tijd waarin vaders de partners van hun dochters kozen, en huiselijk geweld dus niet voorkwam.
Zoals ze zeggen in een bepaalde populaire tv-serie: That Gum You Like is Going to Come Back in Style.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:40:44 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219193232
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vrees inderdaad dat dit de enige oplossing is. Veel harder optreden tegen mishandelaars (mannen EN vrouwen) en veel sneller.
Ik lees net weer een artikel over een prachtexemplaar met 20 kantjes aan strafblad dat zijn partner in elkaar beukte en verwurgde in bijzijn van de kinderen, waarbij de rechter nog erg boos werd dat de verdachte het zelf een kleine zaak vond en hem dus passend strafte met...80 uur taakstraf, niet langer zitten dan voorarrest en dus meteen op vrije voeten en psychologische hulp.

Het probleem -vind ik- is dat huiselijk geweld heel sec bezien lijkt te worden als "drie vuistslagen plus naar de keel grijpen" en c'est ça, terwijl het eigenlijke geweld de culminatie is van dagen en soms weken aan psychologische terreur voorafgaand aan het incident en maanden en soms jaren erna aan angst door de actieve bedreigingen of de passieve angst dat hij nog een keer opduikt, en dat is bovenop een relatie van jaren waarbij het slachtoffer van alles is kwijtgeraakt en op eieren liep en PTSS oploopt (en dan nog het stukje dat je een weg moet zien te vinden in een maatschappij die vindt dat jij een onevenredig groot aandeel aan verantwoordelijkheid draagt voor wat jou is overkomen).

Het gaat veel verder dan die klappen en dat knijpen maar de wet kent alleen die feiten en de rest als een beetje context dat niet genoeg gewicht heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')