abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2025 @ 11:12:52 #151
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219197668
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2025 10:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

LOL

Lijkt aardig te kloppen.
  woensdag 5 november 2025 @ 11:18:48 #152
319979 Fok-it
All is well
pi_219197712
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:20 schreef Hathor het volgende:
Moslims horen geen machtspositie te hebben in de VS. In Europa ook niet trouwens.
Tragisch dat zo'n radicale take nog 5 likes pakt ook. Discutabele users maar toch

Geen moslims in de tweede kamer dus? Arib geen Kamervoorzitter?

Aboutaleb en Marcouch zouden geen burgemeester moeten zijn?

En dan publiekelijk afwijzen vanwege religie ook?

Heerlijk rechtsstatelijk :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 5 november 2025 @ 11:24:12 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219197746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elon Musk heeft een belasting deal dat hij maar een dollar per jaar hoeft te betalen in NY. De beste man is rijk geworden met apartheid uitbuiten in ZA en betaald nu nog niet mee aan de voorzieningen waar zijn bedrijven gebruik van maken. Wie is er nou de parasiet?
Musk werd geboren in 1971, apartheid eindigde na een overgang en onderhandelingen van een jaar of 3 in 1994
Een jaar later richte Musk zijn eerste bedrijf op, zip2 in Californië
pi_219198109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tragisch dat zo'n radicale take nog 5 likes pakt ook. Discutabele users maar toch

Kanttekening daargelaten dat er een verschil is tussen een moslim als Arib die gewoon wil mee doen met de NL'se maatschappij en haar best doet en een verkapte moslimextremist in schaapskleren als een tofik dibi die er toch wel twijfelachtige ideeën op na houdt.
De eerste behoeft geen commentaar, de 2de kunnen we missen als kiespijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 november 2025 @ 12:20:09 #155
319979 Fok-it
All is well
pi_219198129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kanttekening daargelaten dat er een verschil is tussen een moslim als Arib die gewoon wil mee doen met de NL'se maatschappij en haar best doet en een verkapte moslimextremist in schaapskleren als een tofik dibi die er toch wel twijfelachtige ideeën op na houdt.
De eerste behoeft geen commentaar, de 2de kunnen we missen als kiespijn.
Oh 100 procent. Maar iemand als Gideon van Meijeren kunnen we ook missen als kiespijn. En dan gaat het dus altijd om het individu
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219198158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh 100 procent. Maar iemand als Gideon van Meijeren kunnen we ook missen als kiespijn. En dan gaat het dus altijd om het individu
En daar is waar de schoen wringt op het moment aangezien moslims oververtegenwoordigd zijn in diverse negatieve statistieken en een positief persoon eerder een uitzondering is dan de regel. Niet alleen in NL, overal op de wereld waar ze een grote minderheid vormen in een maatschappij.

We kunnen wel meer personen missen als kiespijn, daarom hebben we al genoeg gezeur in ons land met ons eigen volk. Waarom zou je dan nog meer volk binnenlaten wat alleen maar voor meer problemen zorgt?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 november 2025 @ 12:31:12 #157
319979 Fok-it
All is well
pi_219198185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En daar is waar de schoen wringt op het moment aangezien moslims oververtegenwoordigd zijn in diverse negatieve statistieken en een positief persoon eerder een uitzondering is dan de regel. Niet alleen in NL, overal op de wereld waar ze een grote minderheid vormen in een maatschappij.

We kunnen wel meer personen missen als kiespijn, daarom hebben we al genoeg gezeur in ons land met ons eigen volk. Waarom zou je dan nog meer volk binnenlaten wat alleen maar voor meer problemen zorgt?
Maar dit is verder niet een argument voor of tegen die claim. Dit gaat over moslims die gewoon staatsburger zijn en kennelijk geen hoge posities mogen bekleden. Zelfs als je fel tegen immigratie bent is dat een krankzinnige take
pi_219198365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel bijzonder dan dat de huizenprijzen zo hoog zijn daar.
Dat zijn ze in R'dam Zuid ook, is nog steeds een shithole.

En het is heel anders dan hier: dure huizen in een blok pal letterlijk naast een pauperblok.
Ik kwam er voor het eerst in 1994 en ben sindsdien een keer of 30 in NY geweest, ook voor langere tijd.
Ik heb wijken en buurten zien veranderen, verpauperen, gros van mijn familie is naar andere steden en staten vertrokken en de vrienden die nu nog in NY wonen, denken erover na om te verhuizen.

Ik zit in verschillende TG en FB groepen in de VS, de mensen daar vinden Mamdani een spijker op de doodskist van NY. Misschien omdat deze mensen het communisme in levende lijve hebben ondervonden.
  Forum Admin woensdag 5 november 2025 @ 13:17:03 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219198446
Tax the rich klinkt leuk en is niet iets waar ik op tegen ben, maar ik heb begrepen dat New York al een flinke belastingdruk kent
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219198511
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Tax the rich klinkt leuk en is niet iets waar ik op tegen ben, maar ik heb begrepen dat New York al een flinke belastingdruk kent
Inkomstenbelasting is dacht ik nog laag in vergelijking met Nederland maar alles er omheen is erg duur. Huur, verzekeringen, boodschappen. Als je een leuk flatje wilt hebben moet je al snel 300000 USD verdienen om ruim te kunnen leven. Snap ook niet hoe veel mensen rond kunnen komen die een normale baan hebben.
life is like a box of chocolates
pi_219198670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 11:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Musk werd geboren in 1971, apartheid eindigde na een overgang en onderhandelingen van een jaar of 3 in 1994
Een jaar later richte Musk zijn eerste bedrijf op, zip2 in Californië
Met welk geld?
pi_219198686
quote:

[..]

Ze moeten integreren en geld verdienen, maar niet zo erg dat ze enige macht hebben hoor.
pi_219198778
quote:
Landelijk is er een progressieve belasting van 10% tot 22%
Staat New York heft daarnaast tot 6,5% van iemands inkomen. De stad NY heft 3,7%

Voirbeeld. Alleenstaand, inkomen 100.000, huis van 500.000 met evenhoge hyoothek en 4% rente. Na belastingen houdt die persoon van die 100 ongeveer 72.000 netto over
  woensdag 5 november 2025 @ 14:18:05 #164
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219198822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elon Musk heeft een belasting deal dat hij maar een dollar per jaar hoeft te betalen in NY. De beste man is rijk geworden met apartheid uitbuiten in ZA en betaald nu nog niet mee aan de voorzieningen waar zijn bedrijven gebruik van maken. Wie is er nou de parasiet?
Hij was 17 toen hij Zuid-Afrika verliet. Je wilde zeggen dat hij toen al een emperium runde?
  woensdag 5 november 2025 @ 14:21:09 #165
396550 Richestorags
pi_219198841
quote:

[..]

Onze rechtstaat bestaat niet meer als je de Moslimbroederschap erin laat infiltreren of als de lange arm van Ankara hun zin zou krijgen. Dus kies maar.

Het hoeft niet zo binair te zijn dat er nooit enige moslim in mag, maar jij bent toch ook voorstander van het weren van AfD? Waarom dan weer die reflex als het om een andere ideologie gaat?
pi_219198848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij was 17 toen hij Zuid-Afrika verliet. Je wilde zeggen dat hij toen al een emperium runde?
Papa had al een "emperium".
  woensdag 5 november 2025 @ 14:22:52 #167
396550 Richestorags
pi_219198863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Papa had al een "emperium".
Hij heeft dus niet persoonlijk apartheid uitgebuit. Hij is de ontvanger van kapitaal (mogelijk) verkregen door uitbuiting.

Dat is iets heel anders. Maar zoals zo vaak met feiten, geef je er net even je eigen twist aan zodat het 3 slagen erger is.
  woensdag 5 november 2025 @ 14:24:39 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_219198874
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onze rechtstaat bestaat niet meer als je de Moslimbroederschap erin laat infiltreren of als de lange arm van Ankara hun zin zou krijgen. Dus kies maar.

Het hoeft niet zo binair te zijn dat er nooit enige moslim in mag, maar jij bent toch ook voorstander van het weren van AfD? Waarom dan weer die reflex als het om een andere ideologie gaat?
Het gaat om een religie, geen ideologie

En ik heb geen idee of ik voorstander ben van het weren van AfD? Daar weet jij kennelijk meer van af dan ik zo te horen
  woensdag 5 november 2025 @ 14:26:56 #169
396550 Richestorags
pi_219198884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het gaat om een religie, geen ideologie

En ik heb geen idee of ik voorstander ben van het weren van AfD? Daar weet jij kennelijk meer van af dan ik zo te horen
Religie en ideologie zijn bij Islam heel moeilijk te scheiden, en al helemaal niet bij politieke Islam.

Ik heb je in ieder geval nog nooit in de bres zien springen voor het behoud van AfD, waar toch veelvuldig voor een verbod wordt gepleit. Een restrictie op de invloed van Islam in de politiek is geheel niet onlogisch, maar dat is altijd direct "fout".
  woensdag 5 november 2025 @ 14:32:15 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_219198934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Religie en ideologie zijn bij Islam heel moeilijk te scheiden, en al helemaal niet bij politieke Islam.

Ik heb je in ieder geval nog nooit in de bres zien springen voor het behoud van AfD, waar toch veelvuldig voor een verbod wordt gepleit. Een restrictie op de invloed van Islam in de politiek is geheel niet onlogisch, maar dat is altijd direct "fout".
Jeetje. Je hebt me nog nooit ergens voor in de bres zien springen

wat een vreselijke tragische gewoonte is dat hier dat je overal krijsend tevoorschijn moet komen omdat je anders een wegkijker bent
  woensdag 5 november 2025 @ 14:34:05 #171
396550 Richestorags
pi_219198954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jeetje. Je hebt me nog nooit ergens voor in de bres zien springen

wat een vreselijke tragische gewoonte is dat hier dat je overal krijsend tevoorschijn moet komen omdat je anders een wegkijker bent
Je hoeft niet "overal krijsend" tevoorschijn te komen. Maar goed, van jou mogen dus zowel alle moslims als AfD ongelimiteerd in de politiek?
pi_219198972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De AfD is dan ook een politieke beweging met een specifiek programma waarover je kunt oordelen dat deze bijvoorbeeld antidemocratisch zou zijn. Een persoon met een bepaalde religie a priori willen uitsluiten is natuurlijk van een volstrekt andere orde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 november 2025 @ 14:37:04 #173
319979 Fok-it
All is well
pi_219198978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hoeft niet "overal krijsend" tevoorschijn te komen. Maar goed, van jou mogen dus zowel alle moslims als AfD ongelimiteerd in de politiek?
AfD zit al ongelimiteerd in de politiek dus kennelijk mag dat ja.

Snap sowieso niet helemaal waarom je een vergelijking maakt tussen een politieke partij en individuele moslims.

Het is niet alsof de moslimbroederschap 10 zetels heeft gewonnen vorige verkiezingen
pi_219198982
quote:
Duurste stad om te wonen als alle berichten kloppen, en al helemaal als je je in Manhattan of Queens wil vestigen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 5 november 2025 @ 14:38:00 #175
396550 Richestorags
pi_219198984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
De AfD is dan ook een politieke beweging met een specifiek programma waarover je kunt oordelen dat deze bijvoorbeeld antidemocratisch zou zijn. Een persoon met een bepaalde religie a priori willen uitsluiten is natuurlijk van een volstrekt andere orde.
Ik heb toch ook geschreven dat het niet binair hoeft te zijn? Wel dat je veel meer oppassen.

Maar goed, ik zie het al weer. Het is een brug te ver voor je dat de Islam niet onbeperkt aan invloed moet winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')