Schiet vandaag inderdaad alweer flink omhoog. Ben benieuwd hoe de Amerikaanse beurs gaat openen.quote:Op maandag 10 november 2025 09:53 schreef recursief het volgende:
Overigens is het de laatste tijd wel enorm volatiel. Die 6% YTD bij DeGiro was slot afgelopen vrijdag. Op dit moment ligt dat alweer 1,93 procentpunt hoger. Het hangt er erg vanaf wanneer je het vraagt.
Ik heb een deel bij fitvermogen staan en dat betekent dat die koersen altijd een dag achter lopen. Dus fitvermogen gaat vandaag omlaag terwijl de rest in het groen staat.quote:Op maandag 10 november 2025 09:53 schreef recursief het volgende:
Overigens is het de laatste tijd wel enorm volatiel. Die 6% YTD bij DeGiro was slot afgelopen vrijdag. Op dit moment ligt dat alweer 1,93 procentpunt hoger. Het hangt er erg vanaf wanneer je het vraagt.
Niet, dan zul je zelf moeten gaan rekenen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:47 schreef laziness het volgende:
Hoe kan ik dit handig zien bij deGiro mijn YTD % ?
Net als in de dot.com tijd, is het interessant om te zeggen dat je wat met AI doet.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:15 schreef Belegger9 het volgende:
28-5-2025 gevraagd naar het aandeel $LMND. Noteerde toen rond de $32 en was bar weinig enthousiasme op dit forum. Desondanks ben ik ingestapt en ben (nog steeds) razend enthousiast over dit bedrijf. Noteert nu rond de $79.
Toch, en nog steeds, de moeite waard om naar te kijken
Simple portfolio doet dat heel goed:quote:Op maandag 10 november 2025 18:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Niet, dan zul je zelf moeten gaan rekenen.
Je kunt in je inbox een rekeningoverzicht exporteren als CSV of Excel. Daarbij kun je een datumrange selecteren.
De stand van je portefeuille op 1 januari haal je uit je jaaroverzicht. Daarna is het een kwestie van rekenen. Divident is rendement, stortingen en onttrekkingen renderen vanaf/tot de datum van storting/onttrekking.
Dat is een goede tip. Ik snap eerlijk gezegd niet dat DeGiro dit niet zelf doet.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Simple portfolio doet dat heel goed:
https://simpleportfolio.app/
Ik ook niet. Zal wel geld kosten. Betaal liever wat minder voor mijn beleggingen dan dat ik allemaal fancy grafiekjes heb.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is een goede tip. Ik snap eerlijk gezegd niet dat DeGiro dit niet zelf doet.
Ik zie ook het probleem niet zo, je kunt in excel van de meeste aandelen gewoon via een automatische koppeling marktdata (met 15 minuten vertraging) importeren. Dus als je de stand per 1 januari hebt en je transacties, kosten en dividenden bij houdt rolt daar min of meer live je rendement YTD uit.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zal wel geld kosten. Betaal liever wat minder voor mijn beleggingen dan dat ik allemaal fancy grafiekjes heb.
Als er 1 getal is dat ik graag in mijn portefeuille wil zien dan is dat rendement. Ik doe vooral buy&hold dus veel transactiekosten heb ik niet.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zal wel geld kosten. Betaal liever wat minder voor mijn beleggingen dan dat ik allemaal fancy grafiekjes heb.
Ik ook.quote:Op woensdag 12 november 2025 13:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Als er 1 getal is dat ik graag in mijn portefeuille wil zien dan is dat rendement. Ik doe vooral buy&hold dus veel transactiekosten heb ik niet.
Dat heeft er denk ik mee te maken dat mensen meer gewillig zijn om méér te beleggen als ze denken dat ze goede rendementen maken.quote:Op woensdag 12 november 2025 09:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is een goede tip. Ik snap eerlijk gezegd niet dat DeGiro dit niet zelf doet.
Ja dat kan. Maar rendement/winst in de BV is wel belast, en tegen de tijd dat je het uitkeert betaal je ook dividendbelasting. Je mag zelf de rekensom maken om te zien of dat voordelig is.quote:Op donderdag 13 november 2025 07:01 schreef ludovico het volgende:
Jij ga een BV oprichten, de belastingdruk in box 3 wordt wel erg fors.
Leuk met dat aanwas belasten straks. Zou je aandelen moeten verkopen steeds om de belasting te kunnen
Uiteraard. Effectieve belasting is via de BV nauwelijks hoger en zolang je niet uitkeert heb je een bedrag dat nog niet is belast dat nog voor je rendeert.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar rendement/winst in de BV is wel belast, en tegen de tijd dat je het uitkeert betaal je ook dividendbelasting. Je mag zelf de rekensom maken om te zien of dat voordelig is.
Dat is een flauwe. Het gaat om belasting over rendement, niet over de hoofdsom. Je betaalt overigens wel notariskosten als je dat doet, maar dat zal peanuts zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Overigens, als je de initiële kapitaalstorting terugtrekt hoef je geen box 2 te betalen ook.
Enig idee hoeveel verder je bent wil je de hoofdsom moeten aantasten? Je begint met het opeten van het rendement. (en dat rendement eet je op door kapitaal terug te trekken, want dat is fiscaal beter).quote:Op donderdag 13 november 2025 08:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is een flauwe. Het gaat om belasting over rendement, niet over de hoofdsom. Je betaalt overigens wel notariskosten als je dat doet, maar dat zal peanuts zijn.
Alternatief is lenen van de BV. Dat mag zonder verdere verantwoording tot een half miljoen. Dat moet je wel rente en aflossing aan de BV betalen, en de betaalde rente telt weer mee voor de winstbelasting.
Ik zit ook te twijfelen maar heb het vermoeden dat mijn vermogen nog te klein is. Weet iemand vanaf welk vermogen het interessant is om een bv op te richten?quote:Op donderdag 13 november 2025 07:01 schreef ludovico het volgende:
Jij ga een BV oprichten, de belastingdruk in box 3 wordt wel erg fors.
Leuk met dat aanwas belasten straks. Zou je aandelen moeten verkopen steeds om de belasting te kunnen betalen.
Wat ik bedoel is dat de kapitaalstorting nooit belast wordt als je die terugtrekt. Zonder BV betaal je ook alleen over (fictief) rendement, niet over je bezit. Het verschil zit 'm erin dat je in een BV box 3 ontwijkt. Daar staat tegenover dat je in een BV winstbelasting betaalt over daadwerkelijk rendement (en dividendbelasting bij uitkeren). Bij rendementen een stukje boven het forfaitair rendement van box 3 is dat niet per se gunstig.quote:Op donderdag 13 november 2025 08:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel verder je bent wil je de hoofdsom moeten aantasten? Je begint met het opeten van het rendement. (en dat rendement eet je op door kapitaal terug te trekken, want dat is fiscaal beter).
Zo flauw is die niet.
Je bent gewoon erg veel jaar verder en als je denkt wat na te laten aan je kinderen worden die winsten helemaal beperkt uitgekeerd.
Dat heeft wel een hefboomeffect.
Depends vooral aan de winsten die je verwacht.... Ik denk dat je bij een horizon van 20 jaar vermogens opbouw... Eigen beheer.... Dat je met 5-10k winst per jaar (die wel herbeleggen) ook echt wel prima voor een BV kunt kiezen.quote:Op donderdag 13 november 2025 09:03 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Ik zit ook te twijfelen maar heb het vermoeden dat mijn vermogen nog te klein is. Weet iemand vanaf welk vermogen het interessant is om een bv op te richten?
Huidig stelsel is fictief rendement over je bezit...quote:Op donderdag 13 november 2025 09:07 schreef recursief het volgende:
Zonder BV betaal je ook alleen over (fictief) rendement, niet over je bezit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |