abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219184146
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 13:59 schreef Debuurvrouwvan het volgende:

[..]
Wat zou de reden zijn dat ouders van nu, eo eva enz dit soort gekkies toch een podium geven?
🤑🤑🤑
pi_219184187
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 13:30 schreef Maretakje het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat elke influencer / momfluenecer alles als haat ziet.

Vaak zie je iemand neergehaald worden met naam en toenaam in een verhaal. Als je dan de reactie leest zie ik alleen maar een kritische noot.

Bij het inkijk exemplaar van het boek van AM las ik al bij het voorwoord:

Als ik erover nadenk, vind ik het best bijzonder dat juist ík in-
fluencer ben geworden – en er vrouwen zijn die naar mij kijken
ter inspiratie. Als kind viel ik vaak buiten de groep….. Ik had geen behoefte
aan de spotlights
; het voelde veiliger om onzichtbaar te blij-
ven….. Mijn broertje en zusje hebben me nog jaren-
lang gepest vanwege mijn, zoals zij het noemden, ‘waardeloze’
vertolking.
ging over musical…
Het applaus dat ik kreeg, vond ik wel fijn.Wellicht omdat het
gedoe voorbij was en er een nieuwe fase begon; eindelijk naar
de middelbare school. Een nieuwe start maken, ergens waar
niemand me kende.

Als je het hele voorwoord lees dan zie je dat ze een beeld gecreëerd heeft wat waarschijnlijk alleen maar haar gevoel was en niet de werkelijkheid en zo is ze nog steeds. Heel hard roepen ik wil niet in de belangstelling staan, maar het juist wel doen met “baanbrekende “ onzin. En ze geniet alleen van het applaus, als iemand kritisch is dan is het pesten of haat (zie broer en zus hebben haar jaren gepest).

Zij heeft echt een goede therapeut nodig en niet de zelfbenoemde psycholoog Marina van de Wal (die mij na een kritische vraag geblokkeerd heeft)
Waar heb jij een inkijkexemplaar gevonden? Bij bol en Bruna zie ik het niet.
pi_219184276
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:50 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Geen idee, maar grote kans dat t van een samenwerking is en ze dus dezelfde hebben 😅
Koen draagt zijn armband al jaren dus ik denk niet dat het van een samenwerking komt. Maar het kan natuurlijk dat haar vader dezelfde heeft. Ik denk het niet
pi_219184300
Ik vind het overigens wel goed dat mensen toch een eerlijke review geven op dit boek.
AM roept haar volgmoedertjes tenslotte ook op tot het schrijven van zoveel mogelijk positieve reviews, en de volgers zijn simprl genoeg om dat nog te doen ook🙈 Een beetje geloofwaardig tegengeluid houdt de boel in evenwicht.

Dit is gewoon een heel slecht geschreven boek, wanneer je eerlijk bent en een beetje verstand hebt van wat een goed boek is dan weet je dat.

Dat er mensen zijn die het wel echt leuk vinden geloof ik zeker wel, het boek van de familie Jelies werd tenslotte ook verkocht, en er bestaan ook mensen die smullen van Bouquetreeks of Leni Saris.

Maar een goed boek? Nee, het is echt troep, en AM is beslist geen bestsellerauteur maar de persoonlijke melkkoe van de uitgever.
Een echt serieuze uitgever geeft dit soort meuk trouwens ook absoluut niet uit, zelfs al weet je dat alle volgers in ieder geval een of meer exemplaren kopen.
pi_219184406
Ik heb ook even het inkijkexemplaar ingekeken (kijk bij google books) en ik moet zeggen dat het voorwoord en het eerste hoofdstuk mij niet echt uitnodigden om verder te lezen (het is vooral veel van hetzelfde en ik vind het niet echt pakkend/boeiend). Verder schrok ik best van de hoeveelheid interpunctie-fouten op vrijwel iedere bladzijde, maar goed, waarschijnlijk ben ik een bejaarde taalnazi (ik vind het niet overkomen alsof er aandacht aan besteed is, wat ik toch wel zou verwachten als ik 20 euro voor een boek zou betalen).

Wat mij daarnaast opviel: Annemarie schreef nog geen 10 dagen geleden in een story dat de tweeling al met 2 jaar zonder zijwielen kon fietsen (er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die dat kunnen, ik ken er ook wel eentje, maar het is echt vroeg). Nu in het boek schrijft ze dat ze in een van haar eerste posts tips vroeg om de tweeling te leren fietsen (het lijkt mij niet dat je dat doet bij tweejarigen).

Nu doet dat niet terzake, en het is een klein detail, maar het geeft wel een beetje weer dat ze soms ook maar wat in de rondte schrijft en beweert.

Daarnaast schrijft ze over het perfecte ouderschap en de rozengeur- en zonneschijn, die domineerden in de media. Mijn oudste scheelt niet heel veel met die van Annemarie en ik herken hier helemaal niets van. Mijn ervaring is juist tegengesteld: door alle negatieve ervaringen die ik las en hoorde, zag ik juist als een berg op tegen de kraamweek en net eerste jaar (tot mijn stomme verbazing bleek het allemaal mee te vallen en veel minder erg dan ik verwacht had). Ik kan mij best voorstellen dat de verwachtingen van Annemarie zelf vooral hoog waren.
Ook schreef ik 24 jaar geleden ook online met een aantal vrouwen en met de meesten heb ik nog steeds contact, in mijn ervaring waren die mogelijkheden er echt voldoende. Enige wat ik wel direct geloof is dat Annemarie jong was en de enige in haar kennissenkring met een baby (dat lijkt mij best lastig).

[ Bericht 1% gewijzigd door Tarantelle op 03-11-2025 14:41:23 ]
pi_219184471
En toen drukte ik te snel op verzenden.

Wat ik dus toe wil voegen: ik geloof direct dat sommige volgers een verbintenis met Annemarie voelden en misschien een soort gedeeld leed (gezinsleven, jonge kinderen, huishouden, rotzooi enzovoorts). En daar wil ik niets aan afdoen. Maar dat Annemarie de enige hierin was en dat er geen enkele mogelijkheid was om onderling ervaringen te delen, dat klinkt mooi, maar ik denk dat ze zichzelf hierin iets te belangrijk maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarantelle op 03-11-2025 14:42:01 ]
pi_219184500
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:27 schreef Tarantelle het volgende:
Ik heb ook even het inkijkexemplaar ingekeken (kijk bij google books) en ik moet zeggen dat het voorwoord en het eerste hoofdstuk mij niet echt uitnodigden om verder te lezen (het is vooral veel van hetzelfde en ik vind het niet echt pakkend/boeiend). Verder schrok ik best van de hoeveelheid interpunctie-fouten op vrijwel iedere bladzijde, maar goed, waarschijnlijk ben ik een bejaarde taalnazi (ik vind het niet overkomen alsof er aandacht aan besteed is, wat ik toch wel zou verwachten als ik 20 euro voor een boek zou betalen.

Wat mij daarnaast opviel: Annemarie schreef nog geen 10 dagen geleden in een story dat de tweeling al met 2 jaar zonder zijwielen kon fietsen (er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die dat kunnen, ik ken er ook wel eentje, maar het is echt vroeg). Nu in het boek schrijft ze dat een van haar eerste posts tips vroeg om de tweeling te leren fietsen (het lijkt mij niet dat je dat doet bij tweejarigen).

Nu doet dat niet terzake, en het is een klein detail, maar het geeft wel een beetje weer dat ze soms ook maar wat in de rondte schrijft en beweert.

Daarnaast schrijft ze over het perfecte ouderschap en de rozengeur- en zonneschijn, die domineerden in de media. Mijn oudste scheelt niet heel veel met die van Annemarie en ik herken hier helemaal niets van. Mijn ervaring is juist tegengesteld: door alle negatieve ervaringen die ik las en hoorde, zag ik juist als een berg op tegen de kraamweek en net eerste jaar (tot mijn stomme verbazing bleek het allemaal mee te vallen en veel minder erg dan ik verwacht had). Ik kan mij best voorstellen dat de verwachtingen van Annemarie zelf vooral hoog waren.
Ook schreef ik 24 jaar geleden ook online met een aantal vrouwen en met de meesten heb ik nog steeds contact.
Precies dit.

Destijds had je veel fora, zoals bijv.Kindje op Komst. Ook op het nog altijd bestaande forum Bokt werd gewoon eerlijk over ouderschap gesproken, en bij Viva denk ik ook. Borstvoedingsforum en forum Dragen en Voeden idem.
Echt niet dat daar alleen maar positief gesproken werd over ouderschap.

In dit nieuwe boek staan meer aantoonbare onwaarheden. Persoonlijk vind ik dat niet iets kleins. Je liegt mensen bewust voor, en dat is niet oke.
pi_219184600
Milou heeft een nieuwe auto, vraagprijs 15,5K. Ik kan er niks aan doen, maar in het geval van Milou ben ik toch benieuwd hoe zoiets bekostigd wordt. De Chinezen zullen niet echt helpen voor haar inkomen verwacht ik en gejatte werkboeken evenmin? Zal wel weer voor rekening van haar man komen, omdat ze er samen in blijven geloven dat Milou echt een grote influencer kan worden. Ofzo. Met driekwart gekochte volgers.
pi_219184804
Ik heb ook het inkijkexemplaar van "Wat niemand weet" (er bestaan overigens meer boeken met deze titel).
Het voorwoord is net zo van de hak op de tak als haar stories (en haar vorige boek blijkbaar, maar dat heb ik niet gelezen).
En vol kenmerken van ChatGPT. Ik vind het echt vreemd dat een uitgever die laat staan.

Opvallend: ze zegt dat ze zelf nooit gefilmd wilde worden of op de foto wilde. Toch besloot ze Guus te filmen en online te zetten. Dat voelde als een overwinning: ze liet iets van zichzelf zien.
Ehm nee, ze liet haar kind zien.

Toen ging ze door met haar kinderen en gezin laten zien. Hoe het echt was, het échte leven, zonder perfecte plaatjes.
Wederom ben ik het niet met haar eens. Ook zij zet al jarenlang het plaatje neer van het perfect gelukkige grote gezin. Dat het een gelukkig gezin is geloof ik best, maar die (bijna) perfectie? Juist in dit boek zegt ze dat ze niet alles laat zien. Dus wat is het nou?
pi_219184822
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:06 schreef Jenn1806 het volgende:

[..]
Waar heb jij een inkijkexemplaar gevonden? Bij bol en Bruna zie ik het niet.
Bij boekenwereld .com
  maandag 3 november 2025 @ 15:12:17 #211
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219184852
Was net in boekwinkel en daar was het boek niet. Niet interessant genoeg schijnbaar. Geen vraag naar vorige boek geweest.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_219184888
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:08 schreef Harper het volgende:
Ik heb ook het inkijkexemplaar van "Wat niemand weet" (er bestaan overigens meer boeken met deze titel).
Het voorwoord is net zo van de hak op de tak als haar stories (en haar vorige boek blijkbaar, maar dat heb ik niet gelezen).
En vol kenmerken van ChatGPT. Ik vind het echt vreemd dat een uitgever die laat staan.

Opvallend: ze zegt dat ze zelf nooit gefilmd wilde worden of op de foto wilde. Toch besloot ze Guus te filmen en online te zetten. Dat voelde als een overwinning: ze liet iets van zichzelf zien.
Ehm nee, ze liet haar kind zien.

Toen ging ze door met haar kinderen en gezin laten zien. Hoe het echt was, het échte leven, zonder perfecte plaatjes.
Wederom ben ik het niet met haar eens. Ook zij zet al jarenlang het plaatje neer van het perfect gelukkige grote gezin. Dat het een gelukkig gezin is geloof ik best, maar die (bijna) perfectie? Juist in dit boek zegt ze dat ze niet alles laat zien. Dus wat is het nou?
In vrijwel hetzelfde stuk schrijft ze zelf nota bene dat ze al heel snel wist wat mensen wilden zien en wat het goed deed bij volgers. Hoe spontaan en echt is het dan nog? Maar volgens Annemarie is het het onzichtbare wat ons verbindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarantelle op 03-11-2025 15:21:14 ]
pi_219184926
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:15 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
In vrijwel hetzelfde stuk schrijft ze zelf nota bene dat ze al heel snel wist wat mensen wilden zien en wat het goed deed bij volgers. Hoe spontaan en echt is het dan nog? Maar volgens is het het onzichtbare wat ons verbindt.
Goed punt. Ze blaat duidelijk maar wat.
pi_219184943
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:51 schreef Danielle_ het volgende:
Milou heeft een nieuwe auto, vraagprijs 15,5K. Ik kan er niks aan doen, maar in het geval van Milou ben ik toch benieuwd hoe zoiets bekostigd wordt. De Chinezen zullen niet echt helpen voor haar inkomen verwacht ik en gejatte werkboeken evenmin? Zal wel weer voor rekening van haar man komen, omdat ze er samen in blijven geloven dat Milou echt een grote influencer kan worden. Ofzo. Met driekwart gekochte volgers.
Ik denk het dagelijks delen van linkjes van haar horloge. Wat een wonder horloge, zomaar 15,5 k opgeleverd. Ik ga dat horloge kopen, hopelijk deelt ze morgen een linkje 🙌🏻
pi_219185185
quote:
Ze zei zelf dat ze de auto weinig gebruikt. Hij heeft een grote gezinsauto (van de zaak?). Ik vind het ook een hoop geld. Een kleiner model is goedkoper op vele vlakken en daar passen ook 4 personen in. Ze heeft geen grote kofferbak nodig voor op vakantie te gaan. De achterbank kunnen ook boodschappen op.

Misschien is de grote kofferbak nodig voor die grote onhandige/ onnodige wandelwagen die ze incidenteel gebruikt🧐
pi_219185199
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:53 schreef Lalaland79 het volgende:

[..]
Ze zei zelf dat ze de auto weinig gebruikt. Hij heeft een grote gezinsauto (van de zaak?). Ik vind het ook een hoop geld. Een kleiner model is goedkoper op vele vlakken en daar passen ook 4 personen in. Ze heeft geen grote kofferbak nodig voor op vakantie te gaan. De achterbank kunnen ook boodschappen op.

Misschien is de grote kofferbak nodig voor die grote onhandige/ onnodige wandelwagen die ze incidenteel gebruikt🧐
Nee die grote kofferbak snap ik wel! Die is om de Action en de lekkeredingetjeswinkel leeg te kopen. 😂

Maar eens hoor, dit grote model is ook gewoon helemaal niet nodig.
pi_219185208
Ik had het boek van AM toch beste willen lezen als het op Kobo Plus staat, maar helaas, dan maar niet.
Het luisterboek heb ik geen interesse in.
  maandag 3 november 2025 @ 15:59:44 #218
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_219185220
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:56 schreef Klaverblauwtje het volgende:
Ik had het boek van AM toch beste willen lezen als het op Kobo Plus staat, maar helaas, dan maar niet.
Ik heb een stuk gelezen via Google Books maar meer dan wat hoogdravend gebral zoals we al gewend zijn van haar is het niet.
pi_219185280
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:12 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Als ze de sokken gebruikt om af te wassen zijn die ook gelijk schoon 😂
En die grijze trui 😂
pi_219185284
quote:
Dit vind ik altijd zulke rare opmerkingen, hoezo voor rekening van haar man komen? Veel gezinnen hebben gewoon geld gezamenlijk hoor, ook als de vrouw minder verdient mag daar dan gewoon een auto van gekocht worden.
pi_219185361
Ik las ook de preview van het boek van AM en ze vindt zichzelf wel heel geweldig hè. Pffff zeg wat een zeurverhaal.
pi_219185379
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:17 schreef Fenne het volgende:
Ik las ook de preview van het boek van AM en ze vindt zichzelf wel heel geweldig hè. Pffff zeg wat een zeurverhaal.
En dat ze taboes heeft doorbroken!
pi_219185434
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 15:56 schreef Klaverblauwtje het volgende:
Nieuwe boeken staan er toch zelden direct op? Over een paar maanden verwacht ik hem wel. Was ook zo met de vorige.
pi_219185524
Dacht dat de vorige er meteen op stond.

En genoeg andere boeken van dit kaliber ook volgens mij, maar prima.
Lees ik wel Frieda McFadden
pi_219185549
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:09 schreef Fenne het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd zulke rare opmerkingen, hoezo voor rekening van haar man komen? Veel gezinnen hebben gewoon geld gezamenlijk hoor, ook als de vrouw minder verdient mag daar dan gewoon een auto van gekocht worden.
Ik zeg dit, omdat ik in het geval van Milou het idee heb dat het ‘influencerschap’ hun maandelijks meer kost dan het oplevert. Prima dat haar man haar dit dan gunt omdat ze hun geld als gezamenlijk zien, maar ik vind dit bedrag voor een auto als ze ‘m ook nog eens niet veel gebruikt best wel over de top in het geval van Milou. Ze heeft het zelf toch ook over HAAR auto die ZIJ gekocht heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')