---------------quote:Exorcisten waarschuwen tegen Halloween
Rome (KNA), 29 oktober 2025 - De Internationele Vereniging van Exorcisten (AIE) waarschuwt voor Halloween. Het feest op 31 oktober is geenszins een onschuldig volksfeest maar een manifestatie van magisch heidendom, luidt het in een gisteren gepubliceerde verklaring van de Romeinse priester Francesco Bamonte, de vicevoorzitter van de rooms-katholieke exorcistenvereniging. Hij wijst erop dat Halloween ook voor satanisten een belangrijke viering is.
Halloween verheerlijkt het lelijke en viert het gruwelijke en duistere door de allerkleinsten en jongeren angst aan te jagen en hen vervolgens bloot te stellen aan nachtmerries en nachtelijke angsten, zo vervolgt de brief van de duiveluitdrijvers.
De AIE is ook bezorgd dat deze "commerciėle machine" zich in samenlevingen en culturen, inclusief Afrika, zal doorzetten - zonder rekening te houden met lokale tradities en religieuze gevoeligheden.
Duistere realiteiten
De exorcisten toonden zich ook bezorgd over het vieren van Halloween op scholen. Het vieren van Halloween "op maatschappelijk niveau met gevaarlijke oppervlakkigheid", in plaats van het bevorderen van waarden als geweldloosheid, vrede, schoonheid en harmonie, is volgens hen een teken van een ernstige verduistering van het geweten.
De vereniging roept christenen op in plaats daarvan weer meer aandacht te besteden aan de viering van Allerheiligen. Ze prijzen uitdrukkelijk initiatieven die gericht zijn op het in ere houden van dit katholieke hoogfeest op 1 november.
"Net zoals licht een mooi alternatief is voor duisternis, brengen deze initiatieven de nieuwe generaties de stralende gezichten van de heiligen dichterbij in plaats van de enge Halloween-maskers", aldus de AIE.
Amerikaans
Halloween, een verbastering van het Engelse All Hallows' Eve ('Allerheiligenavond') wordt gevierd op de vooravond van Allerheiligen en zou teruggaan op het ongeveer 2000 jaar oude Keltische feest Samhain, dat de overgang van de oogsttijd naar de winter markeert. Volgens de legende staat dan de poort naar de 'andere wereld' open - de grens tussen leven en dood. Uit de VS komt de gewoonte dat kinderen verkleed van huis tot huis gaan en met de uitspraak trick or treat dreigen met grappen als ze geen snoep krijgen.
Erkend door Vaticaan
De AIE (Associazione Internazionale Esorcisti) bestaat sinds 1994 en werd in 2014 door de Apostolische Stoel officieel erkend. Volgens eigen gegevens telt de vereniging ongeveer 900 actieve exorcisten en 130 hulp-exorcisten. De oprichter is de in 2016 overleden priester Gabriele Amorth.
https://kro-ncrv.nl/exorcisten-waarschuwen-tegen-halloween
Ik ook maar je mag GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken. Staat notabene elke keer weer duidelijk in de OP bij FB, waar Starhopper vaste gast is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er websites zijn waarmee je satanische paywalls kunt uitdrijven.
En ook als eerste loopt te janken als iemand iets stouts doetquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik ook maar je mag GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken. Staat notabene elke keer weer duidelijk in de OP bij FB, waar Starhopper vaste gast is.
En dit.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En ook als eerste loopt te janken als iemand iets stouts doet
Vast contract, dat geld vangt hij toch wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-----------------
Wat zeikt ie nouDan krijgt hij toch juist meer werk?
quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik ook maar je mag GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken. Staat notabene elke keer weer duidelijk in de OP bij FB, waar Starhopper vaste gast is.
Oohja dus ik mag geen foutje makenquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En ook als eerste loopt te janken als iemand iets stouts doet
quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Oohja dus ik mag geen foutje maken
Als je nou normaal had gedaan had ik de OP wel weggehaald. Maar met deze debiele sneer een dikke middelvinger voor je.
Stoer,quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Oohja dus ik mag geen foutje maken
Als je nou normaal had gedaan had ik de OP wel weggehaald. Maar met deze debiele sneer een dikke middelvinger voor je.
Ik geloof hier werkelijk niets van.quote:Bijna een kwart van de Nederlanders viert dit weekend op de een of andere manier Halloween, blijkt uit een peiling van Acties.nl
Ik weet zeker dat hij net als ik naar black metal luistert.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
Satan kun je heel makkelijk herkennen. Het is zo'n typisch Jeroenenhoofd en hij zal met vrouwen en situaties komen die volledig haaks staan op waar je zelf naar zoekt. En dan roept hij heel hard "MAAR IK HEB ZO MIJN BEST GEDAAN"
Hij wilde wel heel graag dat ik AC/DC zou opzetten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij net als ik naar black metal luistert.
Gelukkig is die Pipo zijn tijd nuttig aan het besteden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:15 schreef Jippie het volgende:
De paus heeft onlangs nog een uitvoerig dankwoord uitgesproken naar de exorcisten. Had dat op 24 september geplaatst op de Frontpage
Paus Leo prijst het werk van exorcisten: "Overwinning op Satan"
Paus Leo XIV prees het werk van exorcisten in de katholieke kerk. Volgens een boodschap van de paus op een internationaal congres van exorcisten nabij Rome is exorcisme een delicate maar noodzakelijke taak.
Deelnemers aan het congres zullen gelovigen die door het kwaad bezeten zijn, begeleiden met gebeden, zodat God de overwinning over Satan geeft.
De conferentie werd bijgewoond door ongeveer 300 mensen die regelmatig deelnemen aan exorcismerituelen – de meesten van hen katholieke priesters. Het ritueel is gebaseerd op de aanname dat er mensen zijn die bezeten zijn door de duivel en die met behulp van getrainde pastors bevrijd kunnen worden.
Voorafgaand aan het ritueel moet worden vastgesteld dat er geen sprake is van een psychische aandoening.
Verder wel begrijpelijk dat de kerk tegen Halloween is. Verder hoeven we daar gelukkig niets mee.quote:In Christianity, exorcism is the practice of casting out or getting rid of demons. In Christian practice, the person performing the exorcism, known as an exorcist, is a member of a Christian Church, or an individual thought to be graced with special powers or skills.
Ik heb met mijn speciale powers ook een demoon uitgedreven.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:22 schreef embedguy het volgende:
Voor die genen die ook geen idee hebben wat exorcism is;
[..]
Verder wel begrijpelijk dat de kerk tegen Halloween is. Verder hoeven we daar gelukkig niets mee.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:43 schreef bianconeri het volgende:
Het is een satanisch feest waar je geen deel in moet willen hebben.
Zal best wel moeilijk zijn. Hoewel, het is niet zo moeilijk om religieuzen te negeren. Het zijn de religekkies die degene die wel met hun tijd zijn meegegaan moeilijk kunnen negeren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:36 schreef Hathor het volgende:
Het zou eens tijd worden dat we religieuzen gaan negeren.
Ik overwoog serieus nog SGP nu.quote:
Bij de "bezetene" of bij de "exorcist"?quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:15 schreef Jippie het volgende:
De paus heeft onlangs nog een uitvoerig dankwoord uitgesproken naar de exorcisten. Had dat op 24 september geplaatst op de Frontpage
Paus Leo XIV prees het werk van exorcisten in de katholieke kerk. Volgens een boodschap van de paus op een internationaal congres van exorcisten nabij Rome is exorcisme een delicate maar noodzakelijke taak.
Deelnemers aan het congres zullen gelovigen die door het kwaad bezeten zijn, begeleiden met gebeden, zodat God de overwinning over Satan geeft.
De conferentie werd bijgewoond door ongeveer 300 mensen die regelmatig deelnemen aan exorcismerituelen – de meesten van hen katholieke priesters. Het ritueel is gebaseerd op de aanname dat er mensen zijn die bezeten zijn door de duivel en die met behulp van getrainde pastors bevrijd kunnen worden.
Voorafgaand aan het ritueel moet worden vastgesteld dat er geen sprake is van een psychische aandoening.
Indoctrinatie en vasthouden aan een strohalm. Niet voor niks dat bijv. ex-verslaafden ineens Jezus vinden.quote:Op maandag 3 november 2025 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom is religie zo belangrijk voor zo veel mensen?
Zoveel miljoenen christenen, joden, moslims.
En daar tegenover staat dan een handjevol religieuze leiders. Wat hebben die kerels dan voor macht?
Wil de mensheid zo graag dom blijven?
of mss vinden ze daar wel hoop in enzo? als het werkt waarom niet?quote:Op maandag 3 november 2025 19:22 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Indoctrinatie en vasthouden aan een strohalm. Niet voor niks dat bijv. ex-verslaafden ineens Jezus vinden.
Bij allebei lijkt mij het verstandigstequote:Op maandag 3 november 2025 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij de "bezetene" of bij de "exorcist"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |