Heerlijk in het donker naar werk rjjden.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ook.Knus in de avond. Rust in de ochtend.
Helemaal aan jou. Een beetje werknemer heeft vandaag de dag een goede onderhandelingspositie. Idealiter begint iedereen op het tijdstip dat hen beste het beste ligt. Daarmee heb je gelijk een spreiding van werktijden waardoor de spits minder druk is. Win-winquote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Flikker op. Worden dan ook de werk- en schooltijden met twee uur vervroegd?
Team Zomertijd is sowieso een team vol sukkels. Niet serieus nemen die mensen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:45 schreef Arcee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Team Zomertijd bekijkt deze video schuimbekkend van woede.
Was dat maar zo. We zien toch nog steeds dat iedereen en zijn schoonmoeder tegelijk de weg op en af gaat.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Helemaal aan jou. Een beetje werknemer heeft vandaag de dag een goede onderhandelingspositie. Idealiter begint iedereen op het tijdstip dat hen beste het beste ligt. Daarmee heb je gelijk een spreiding van werktijden waardoor de spits minder druk is. Win-win
Integendeelquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
Wanneer @:Straatcommando. eigenlijk stiekem @:Kantoorcommando. blijkt te zijn
Nu gaan we met wintertijd al massaal in het donker naar school of werk en zitten dan daarna binnen in kunstlicht.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als we permanent zomertijd hebben, zitten we toch juist de halve ochtend in het donker in de winter? Lijkt mij dikke prima, daar niet van, maar dan gaat iedereen en zijn moeder dáár weer over lopen mekkeren (en zijn er meer ongelukken).
Prima allemaal, maar geen wisseling meer en het liefst het hele jaar door de wintertijd, die zit het dichtst tegen de zontijd aan. De zon staat op zijn hoogst rond 12.00 uur, daarom hebben we ook de AM en PM. Nog even een 10 minuten en een uur verloren..quote:Op zondag 29 maart 2026 01:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nu gaan we met wintertijd al massaal in het donker naar school of werk en zitten dan daarna binnen in kunstlicht.
Ik zie echt daadwerkelijk het probleem niet om er zomertijd van te maken, het gros merkt daar helemaal niets van.
Eh nee, ik wil in de zomer dat het in de avond lekker licht is.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:45 schreef Arcee het volgende:
Team Zomertijd bekijkt deze video schuimbekkend van woede.
#TeamGMTquote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:49 schreef Arcee het volgende:
Ook interessant, maar "Members first". Ik weet niet of dat betekent dat die eerder mogen kijken of exclusief.
Het was dus dat eerste. Voor iedereen nu te kijken. Ook voor Team Zomertijd dus.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:49 schreef Arcee het volgende:
Ook interessant, maar "Members first". Ik weet niet of dat betekent dat die eerder mogen kijken of exclusief.
Deze snapt zelfs mijn peuter: voorjaar=vooruit.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 22:41 schreef KangaP het volgende:
In Spring we spring one hour ahead!
In Fall we fall back one hour.
Heb dit steeds een nuttig ezelsbruggetje gevonden.
Men zegge het verder .
80 om 38.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:51 schreef 215 het volgende:
Mensen weten er mooie verhalen aan te draaien met hun natuurlijke tijd. Van de ruim honderd jaar standaard tijd in NL zijn er ruim zeventig jaar met klok wisselingen geweest.
Die hele magnetronklok en analoge klok in je huis verzetten en dat niet 1 maar zelfs 2x per jaar. De brievenbus legen kost meer tijd.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het was dus dat eerste. Voor iedereen nu te kijken. Ook voor Team Zomertijd dus.
Goed onderbouwd item. Naar GMT toe lijkt me wel extreem, maar permanente wintertijd lijkt me een mooi compromis en dan zijn we gelijk van het 2 keer paar jaar verzetten van de klok af.
En dat "midden op de dag" is ook achterhaald.quote:Op zondag 29 maart 2026 19:51 schreef 215 het volgende:
Mensen weten er mooie verhalen aan te draaien met hun natuurlijke tijd. Van de ruim honderd jaar standaard tijd in NL zijn er ruim zeventig jaar met klok wisselingen geweest.
Verder als je zo graag wilt dat de zon midden op de dag op zn hoogst staat moet je toch een aantal uren eerder opstaan en weer naar bed. Maar daar moet de hele maatschappij voor omvormen dus lijkt me het handiger gewoon de klok ff te verzetten.
Mensen die hier jetlag van krijgen mogen nooit meer op vliegvakantie natuurlijk.
Dat gezeur twee keer per jaar.
Het is een achterlijke drogreden. Ik heb er echt 0 boodschap aan dat jij en je vrienden 's nachts wakker liggen van het feit dat de zon om 12:00 niet precies in het zuiden staat. Boeie.quote:Op maandag 30 maart 2026 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
Als je het een 'achterlijke drogreden' noemt dan snap je het inderdaad duidelijk niet.
De eerste 20 seconden slaan al he-le-maal volstrekt nergens op en is al pure, maar dan ook echt pure geschiedsvervalsing. Ook niet verder gekeken derhalve.quote:
Nee joh dat het dan in de winter pas om 10u licht wordt is "een achterlijke drogreden".quote:Op maandag 30 maart 2026 23:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een achterlijke drogreden. Ik heb er echt 0 boodschap aan dat jij en je vrienden 's nachts wakker liggen van het feit dat de zon om 12:00 niet precies in het zuiden staat. Boeie.
Wat heeft dat te maken met het "maar dit is de echte tijdquote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee joh dat het dan in de winter pas om 10u licht wordt is "een achterlijke drogreden".
Only in Natteclownworld
Je snapt niet wat dat met elkaar te maken heeft?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het "maar dit is de echte tijd" argument? We hebben het daarover, niet over andere dingen.
Ik stel voor gewoon de tijd af te schaffen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:53 schreef Haags het volgende:
Het is echt ieder jaar hetzelfde cirkeltje hier he![]()
Niets. Het heeft niets met elkaar te maken. Als je het echt zo fijn vindt dat het niet pas om 10 uur licht wordt, is dat het argument. Kan je die totale onzin over de Britse tijd lekker laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je snapt niet wat dat met elkaar te maken heeft?
Het wordt ook nooit pas om 9u licht, 8:40 op zn laatst rond 21 december. Ook dan is90% van het land al in het donker naar werk gereden om de dag te starten onder tl-licht.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee joh dat het dan in de winter pas om 10u licht wordt is "een achterlijke drogreden".
Only in Natteclownworld
Eind december en begin januari in midden-Nederland zonsopkomst om 8.48.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het wordt ook nooit pas om 9u licht, 8:40 op zn laatst rond 21 december. Ook dan is90% van het land al in het donker naar werk gereden om de dag te starten onder tl-licht.
Wat ordinair. @Cocoquote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:48 schreef TweedeKlum het volgende:
De beste tijd blijft toch de seksualiteit.
Ja dus niet pas om 9uquote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eind december en begin januari in midden-Nederland zonsopkomst om 8.48.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |