De kleur van een Piet is een sentiment van figuren die Sinterklaas willen vieren zoals hun het zelf deden in de jaren ‘70, ‘80 en ‘90. Meer niet. Bang voor verandering, WANT WE DEDEN HET TOCH ALTIJD ZO.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:46 schreef dertigjarenzon het volgende:
Mijn kind van 4 heeft nu een aantal keer sinterklaasfeest gevierd en nog nooit een traditionele piet gezien, en geniet volop van dit feest. Het is een kinderfeest toch, laat ze er lekker van genieten.
alle traditie werkt op die manier.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De kleur van een Piet is een sentiment van figuren die Sinterklaas willen vieren zoals hun het zelf deden in de jaren ‘70, ‘80 en ‘90. Meer niet. Bang voor verandering, WANT WE DEDEN HET TOCH ALTIJD ZO.
Klopt helaas, keti koti nationale feestdag, iedereen aan het suikerfeedt, kerstmis afschaffen en sinterklaas verbieden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Het wachten is op het verbod op weer wat anders van het Sinterklaasfeest.
Geldt ook voor Pasen en Kerstmis. O.a.
Zou je je superioriteit even achterwege kunnen laten en het gewoon Feest kunnen noemen ipv Pasen of Kerst.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Het wachten is op het verbod op weer wat anders van het Sinterklaasfeest.
Geldt ook voor Pasen en Kerstmis. O.a.
Correct, echter wordt dat meestal niet afgedwongen door de minderheid en door te intimiderenquote:Op zaterdag 1 november 2025 15:07 schreef Kaatje2658 het volgende:
Waarschijnlijk is Zwarte Piet naarmate men verder teruggaat in de tijd steeds heftiger neergezet. Dit is afhankelijk van de cultuur destijds en ook wetten veranderen constant.
oh is dat zo dan zullen we dat geile keti koti eens veranderen onder dwangquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat een onzintopic en discussie. Door de optie nee weg te laten ben je sowieso per definitie sturend. Dingen veranderen, deal with it.
Heb jij er last van dat Keti Koti is?quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oh is dat zo dan zullen we dat geile keti koti eens veranderen onder dwang
absoluut, wegzetten van blanke mensen als kwaadaardigquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Heb jij er last van dat Keti Koti is?
Bepaalde groepen blanke mensen hebben zich in hele delen van de geschiedenis dan ook bijzonder kwaadaardig getoond.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
absoluut, wegzetten van blanke mensen als kwaadaardig
walgelijk racistisch feest
Dat is toch een festival?quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oh is dat zo dan zullen we dat geile keti koti eens veranderen onder dwang
ja vanaf nu met hutspot en boerenkoolquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:53 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat is toch een festival?met eten?
Best lekker.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja vanaf nu met hutspot en boerenkool
Ik heb geen bezwaar tegen welke piet dan ook, als men het met een zwarte wil vieren of met een witte zou dat beide prima moeten zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:51 schreef Kaatje2658 het volgende:
Ik ben nog altijd voor de traditionele Zwarte Piet. Ik heb geen bezwaar tegen de roetveegpiet mits dit niet ten koste gaat van de traditionele Zwarte Piet.
Wat boeit jou wel? En zijn aanpassingen dan ook altijd mogelijk?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:24 schreef Näsenbar het volgende:
Ik ben volwassen dus het boeit me helemaal niks, als mensen zich door de stereotypes gekwetst voelden lijkt het me prima om het aan te passen.
Als mensen onrecht of leed wordt aangedaan. Aanpassingen zijn in theorie altijd mogelijk, als niemand er slechter van wordt.quote:Op zondag 2 november 2025 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat boeit jou wel? En zijn aanpassingen dan ook altijd mogelijk?
Ik bedoel welk evenement?quote:Op zondag 2 november 2025 12:13 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Als mensen onrecht of leed wordt aangedaan. Aanpassingen zijn in theorie altijd mogelijk, als niemand er slechter van wordt.
Sinterklaas vind ik wel een leuk evenement, maar dat gaat meer om het samenzijn met familie en elkaar cadeaus geven.quote:
Ja dat. Ik was altijd pro zwarte piet, tot ik jaren geleden een collega sprak die het echt niet leuk vond, gezien haar achtergrond.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:24 schreef Näsenbar het volgende:
Ik ben volwassen dus het boeit me helemaal niks, als mensen zich door de stereotypes gekwetst voelden lijkt het me prima om het aan te passen.
Stel dat mensen die moeite hebben met Sinterklaas, bepalen dat kadootjes geven er niet meer bij mag horen. Zou jij blij zijn met die aanpassing?quote:Op zondag 2 november 2025 14:32 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Sinterklaas vind ik wel een leuk evenement, maar dat gaat meer om het samenzijn met familie en elkaar cadeaus geven.
Precies, dat had ik ook! Toen ik van iemand die ik vaak sprak hoorde wat het eigenlijk deed had ik er alle begrip voor. Op TV zien we natuurlijk alleen maar mensen die Sinterklaasfeesten komen verstoren (wat een slechte zaak is), maar met de onderliggende reden is niets mis.quote:Op zondag 2 november 2025 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja dat. Ik was altijd pro zwarte piet, tot ik jaren geleden een collega sprak die het echt niet leuk vond, gezien haar achtergrond.
Toen dacht: wat boeit het mij eigenlijk. Zij heeft er last van als het zo blijft, en ik heb er geen last van als het verandert. Opgelost
Ik denk dat deze vergelijking helemaal mank gaat omdat ik geen cadeautjes ga uitdelen op straat waar iedereen er mee geconfronteerd wordt of het op TV ga uitzenden. Maar ik zou wel graag weten waarom ze er moeite mee hebben en kijken of er een tussenweg te vinden is.quote:Op zondag 2 november 2025 14:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dat mensen die moeite hebben met Sinterklaas, bepalen dat kadootjes geven er niet meer bij mag horen. Zou jij blij zijn met die aanpassing?
Hoho, alle kleuren zijn goed behalve zwart..................................quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:03 schreef ...TomTom het volgende:
Het kan mij werkelijk mijn anus oxideren of piet zwart is, groen, geel of wat dan ook.
Ze doen maar lekker heen. Er zijn véél belangrijkere dingen om mij druk over te maken in het leven.
Nee hoor in het dorp hier nog jaarlijks echte zwarte pieten. KOZP is al 2 keer geweest en heeft niet geholpen en hebben slechts wat rotte eieren mee terug genomen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 07:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Het boeit me niet meer. Sinterklaasfeest is een verloren zaak.
Voor de allerkleinsten is het net zo leuk met roetveegpieten.quote:Op zondag 2 november 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hoor in het dorp hier nog jaarlijks echte zwarte pieten. KOZP is al 2 keer geweest en heeft niet geholpen en hebben slechts wat rotte eieren mee terug genomen.
He moet er gewoon niet naar luisteren die pikkebaasjes.
Is toch leuk voor die allerkleinsten.
Je hebt gelijk hoor. Laat ze doodvallen met hun gezeik.quote:Op zondag 2 november 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hoor in het dorp hier nog jaarlijks echte zwarte pieten. KOZP is al 2 keer geweest en heeft niet geholpen en hebben slechts wat rotte eieren mee terug genomen.
He moet er gewoon niet naar luisteren die pikkebaasjes.
Is toch leuk voor die allerkleinsten.
Dan zien ze dat het juffrouw is of tante Gerryquote:Op zondag 2 november 2025 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor de allerkleinsten is het net zo leuk met roetveegpieten.
Precies. En toch doordrammen dat het veegpieten moeten zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 17:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zien ze dat het juffrouw is of tante Gerry
Dat is toch precies wat ik zeg.quote:Op zondag 2 november 2025 16:10 schreef Chandler het volgende:
[..]
Hoho, alle kleuren zijn goed behalve zwart..................................
Kijk, ik heb zelf ook echt geen problemen met AL die kleuren, ze doen maar, het is een kinder feest maar als iemand zich zwart wil sminken moet dat gewoon kunnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |