quote:Met noodwetgeving wil D66 zorgen dat er snel veel woningen bij komen. "Je mag best een beetje de staatsschuld verhogen", zegt Hans Vijlbrief, Kamerlid van D66 in De Nieuws BV. Hij presenteerde dinsdagochtend samen met partijleider Rob Jetten deze nieuwe woonplannen. Ze willen meer geld vrijmaken zodat de infrastructuur en voorzieningen op orde komen. Daarnaast moet er betere doorstroming worden gerealiseerd. Én bouwbazen moeten de bouw van nieuwe woningen versnellen. Dit alles moet zo snel mogelijk gebeuren, vindt de politicus. "Het leven van mensen staat op pauze door de wooncrisis."
Ken het hier van, april dit jaar:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:09 schreef miss_sly het volgende:
Wat is dit? Waar komt dit vandaan? Een vruchtbare duim? Een artikel?
https://www.nporadio1.nl/(...)-het-is-nu-code-roodquote:Met noodwetgeving wil D66 zorgen dat er snel veel woningen bij komen. "Je mag best een beetje de staatsschuld verhogen", zegt Hans Vijlbrief, Kamerlid van D66 in De Nieuws BV. Hij presenteerde dinsdagochtend samen met partijleider Rob Jetten deze nieuwe woonplannen. Ze willen meer geld vrijmaken zodat de infrastructuur en voorzieningen op orde komen. Daarnaast moet er betere doorstroming worden gerealiseerd. Én bouwbazen moeten de bouw van nieuwe woningen versnellen. Dit alles moet zo snel mogelijk gebeuren, vindt de politicus. "Het leven van mensen staat op pauze door de wooncrisis."
Dank voor de bron, dat mag ook wel in de OP dan. Maar TS lijkt al weinig interesse te hebben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ken het hier van, april dit jaar:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)-het-is-nu-code-rood
Topic zakt vanzelf wel weg, met zo'n afwezige TS en zonder bron.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank voor de bron, dat mag ook wel in de OP dan. Maar TS lijkt al weinig interesse te hebben.
Ik heb toch even de bron toegevoegd. Van dat rare roepen in de ruimte zonder onderbouwing of verhaal word ik niet blijquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Topic zakt vanzelf wel weg, met zo'n afwezige TS en zonder bron.
Dank je, voor deze TS dan maar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb toch even de bron toegevoegd. Van dat rare roepen in de ruimte zonder onderbouwing of verhaal word ik niet blij
Ik heb net 280km gereden pietje ongeduld!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Topic zakt vanzelf wel weg, met zo'n afwezige TS en zonder bron.
Sommige mensen moeten ook nog "werken"quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb toch even de bron toegevoegd. Van dat rare roepen in de ruimte zonder onderbouwing of verhaal word ik niet blij
Veilig aangekomen, zo te lezen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:53 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb net 280km gereden pietje ongeduld!
Je had ook tijd om het topic te maken, maak het dan compleet met bron.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten ook nog "werken"
Er wordt in Utrecht (GL/D66) een hele nieuwe wijk gebouwd, vlak bij het station en met veel deelautos. Daardoor mogen ze dus afwijken van de parkeernorm, en dat is eigenlijk nog de enige manier om in zo een dichtbevolkte stad nog meer woningen te kunnen bijbouwen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:46 schreef BBdaycare982 het volgende:
Er moet vooral ook gewerkt worden aan het verminderen en verkorten van allerlei bezwaar- en inspraakprocedures die nu nog veel te vaak aangespannen worden door bomenknuffelaars of mensen met het NIMBY syndroom. En het loslaten van de te hoge parkeernormen die nu soms gehanteerd worden.
We hebben een Flevopolder waar geen hond wil wonen en die simpelweg slecht bereikbaar is met het OV, dus laten ze daar eerst maar eens wat aan doen, daar is ruimte zat om te bouwen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze moeten gewoon met het markermeer verder gaan en daar een paar wolkenkrabbers neerzetten met hierin nette appartementen. Easy!
Laat ze dat parallel aanpakken, het is tijd om groots te denken Leandra!quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
We hebben een Flevopolder waar geen hond wil wonen en die simpelweg slecht bereikbaar is met het OV, dus laten ze daar eerst maar eens wat aan doen, daar is ruimte zat om te bouwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |