Had niemand verwacht denk ikquote:Ipsos I&O-zetelpeiling: vijf partijen dicht bij elkaar
In de laatste Ipsos I&O-zetelpeiling komen drie partijen uit op 23 virtuele zetels: D66, GroenLinks-PvdA en PVV. Daarachter volgen CDA en VVD. Deze partijen zitten dermate dicht bij elkaar dat niet te zeggen is wie de grootste gaat worden.
In de Ipsos I&O-zetelpeiling van 28 oktober 2025 komen drie partijen uit op 23 virtuele zetels: D66, GL-PvdA en PVV. Vlak daarna volgen CDA (19) en VVD (17). De enige significante verandering die optreedt sinds afgelopen weekend is dat de PVV wederom drie virtuele zetels inlevert. Er zijn nu vijf partijen die in theorie allemaal nog de grootste kunnen worden.
In vergelijking met de TK-verkiezingen van 2023 zien we dat name D66 (+14 sinds TK23), CDA (+14) en JA21 (+10) groeien. Ook 50PLUS – die in 2023 uit de Tweede Kamer was verdwenen, maar in deze peiling 3 virtuele zetels krijgt – en FvD (+3) boeken winst. Vergeleken met de vorige verkiezingen staan NSC (-19), PVV (-14) en VVD (-7) juist op verlies. NSC is in deze peiling voor het eerst sinds begin september goed voor een zetel (nipt). Een aantal partijen (BIJ1, BVNL en Vrede voor Dieren) wordt af en toe genoemd, maar komt vooralsnog niet aan een halve zetel.
Nee, nee en nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
De verloofde van Jetten een toyboy noemen, van Jetten verwachten dat hij zich minder nichterig opstelt is homofoob.
En je verschuilen achter andere landen die ook homofoob zijn is laf.
En de term "decadent" is geen waardeoordeel natuurlijk?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik stel alleen vast dat zijn noord-europese decadente stijl niet overal in goede aarde valt.
Ik heb geen enkel waardeoordeel daarover laten blijken.
Ja, dus?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Ik stel alleen vast dat zijn noord-europese decadente stijl niet overal in goede aarde valt.
Je noemde Jetten zijn gedrag nichterig.quote:Ik heb geen enkel waardeoordeel daarover laten blijken.
Zijn stijl 'decadent' noemen is een waardeoordeel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Maar wel heel belangrijk voor je om dat even te benoemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, nee en nee.
Hij schiet alle kanten op om zijn homofobie te verhullen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:00 schreef Perox het volgende:
[..]
En de term "decadent" is geen waardeoordeel natuurlijk?
Hef jezelf op gozer.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
- Een rechts immigratiebeleid
- Een gematigd-midden klimaatbeleid (effectief, maar realistisch)
- Een links georiėnteerd beleid met betrekking tot wonen
Daar kan ik me wel in vinden.
Alsnog lijkt me Jetten een stuk fatsoenlijker in zijn geaardheid dan bijvoorbeeld een homofiel die minderjarige Marokkaanse jongens neukte in het park.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij schiet alle kanten op om zijn homofobie te verhullen.
Wat dat betreft zou het mooi zijn dat Jetten premier wordt.
Dat is hoe zijn manier - en die van velen hier - wordt gepercipieerd buiten noord-europa.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn stijl 'decadent' noemen is een waardeoordeel.
Ik ben geen homofoobquote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een beetje wat die demonstraties tegen de vorige verkiezingsuitslag waren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:05 schreef Aberkullie het volgende:
Wat is die absurde drang toch om iedereen op links die succes heeft meteen te moeten schofferen.
Eindelijk weer eens een ouderwetse Argumentum ad populum.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is hoe zijn manier - en die van velen hier - wordt gepercipieerd buiten noord-europa.
Hij vergeet dat de meeste papa's het leven liever delen met iemand van hetzelfde geslacht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Demonstreren stel jij gelijk aan homofobe uitingen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Een beetje wat die demonstraties tegen de vorige verkiezingsuitslag waren?
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Demonstreren stel jij gelijk aan homofobe uitingen?
Ja, dat was bij het "flodderkabinet" en tokkie faber anders zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:05 schreef Aberkullie het volgende:
Wat is die absurde drang toch om iedereen op links die succes heeft meteen te moeten schofferen.
Dat zowel links als rechts aan schofferen doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met je vergelijking?
Dat bleken uiteindelijk best terechte benamingen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat was bij het "flodderkabinet" en tokkie faber anders zeker.
Doei selectieve verontwaardiging.
Hoe krijg je het toch weer je strot uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:05 schreef Aberkullie het volgende:
Met de terminologie die je gebruikt wil je dan wel bijzonder graag het tegendeel bewijzenquote:
Werd Faber vanaf dag 1 belachelijk gemaakt of pas toen ze hele rare uitspraken begon te doen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat was bij het "flodderkabinet" en tokkie faber anders zeker.
Doei selectieve verontwaardiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |