Maar bedenken ze daar ook aan de lopende band complottenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vinexwijken zijn ook wel PVV-broeinesten.
Al denk ik wel dat als je NXP zegt er bij wat meer mensen een lichtje (quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van Nederland echt geen idee heeft wat Nexperia doet en dat ze ook enkel door het recente nieuws misschien wat naamsbekendheid hebben.
Villabewoner gespot.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ken vooral mensen die toch maar weer VVD hebben gestemd (wel veel op Karremans), wat ik wel grappig vindt gezien dat hij verantwoordelijk is voor die hele shitshow rondom Nexperia.
Aldus de persoon GezondRechtsquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:50 schreef GezondRechts het volgende:
Ik en met mij heel erg veel mensen kennen niemand die op D'66 hebben gestemd. Hoe dan dat deze partij ineens zoveel stemmen heeft gekregen. Geloof er helemaal niets van en zou als ik de andere partijen was een algehele hertelling eisen, met diverse extra controleurs. Het klopt niet.
Misschien zou het best een goed idee zijn om eens op zoek te gaan naar meer sociale contacten die er iets anders in staan. Dat is goed voor je wereldbeeld en geeft je misschien een wat genuanceerdere blik op de wereld. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je dan ook meteen op D66 gaat stemmen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:50 schreef GezondRechts het volgende:
Ik en met mij heel erg veel mensen kennen niemand die op D'66 hebben gestemd. Hoe dan dat deze partij ineens zoveel stemmen heeft gekregen. Geloof er helemaal niets van en zou als ik de andere partijen was een algehele hertelling eisen, met diverse extra controleurs. Het klopt niet.
Die Jetten is je gewoon door de strot geduwd, hij zat echt o-v-e-r-a-l! En schapen maar gewoon op die pipo stemmen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:50 schreef GezondRechts het volgende:
Jij bent natuurlijk geen schaapje. Maar echt heel slim. Veel slimmer dan die schaapjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:35 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Die Jetten is je gewoon door de strot geduwd, hij zat echt o-v-e-r-a-l! En schapen maar gewoon op die pipo stemmen.
Ik geef tenminste eerlijk toe dat ik in een Partij voor de Dieren bubbel zitquote:
Je spreekt je wel politiek uit in je omgeving?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:11 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zou ook even niemand weten die op D66 heeft gestemd. Ik ken mensen die hebben gestemd op GL/PvdA, 50+ en VVD. Verder waarschijnlijk PVV, CU en FvD.
Zelf stem ik op PvdD.
Arrogantie, afbreken, volle kracht, sterk, verzetten, wanbeleid!quote:Wilders reageert op uitslag van ANP
PVV-leider Geert Wilders reageert op X op het nieuws dat de PVV D66 niet meer kan inhalen. "De Kiesraad beslist, niet het ANP. Wat een arrogantie om daar niet op te wachten."
Maar de PVV zal in de oppositie plaatsnemen als D66 ook volgens de Kiesraad de winnaar is. "Maar al wordt D66 de grootste, de PVV zal Nederland niet laten afbreken door Jetten cum suis en ons vanaf dag één met volle kracht, 26 zetels sterk, verzetten tegen zijn links-liberale wanbeleid!"
Niet actief, maar ik ga het niet uit de weg mocht het ter sprake komen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je spreekt je wel politiek uit in je omgeving?
Ik voldoe hier niet echt aan de norm, qua stemgedrag, en houd me wat dat betreft tamelijk op de vlakte. Wel zo gezellig.
Wilders wachtte zelf toch ook niet op de kiesraad in 2023quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Arrogantie, afbreken, volle kracht, sterk, verzetten, wanbeleid!
Zo kennen we Geert weer...
Bron: https://www.nu.nl/tweede-(...)-een-arrogantie.html
"Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven."quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:28 schreef Dagoduck het volgende:
Als Wilders je beleid (dat er nog niet eens is) wanbeleid noemt dan is dat een compliment lijkt me.
Dat dat ontzettend waar is, zie je de laatste 20 jaar wel in de politiek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
"Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven."
Origineel:
Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben.
Aldus Joseph Goebbels
Duits nazi-politicus en minister van propaganda 1897-1945
En wat doen we ertegen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
"Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven."
Origineel:
Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben.
Aldus Joseph Goebbels
Duits nazi-politicus en minister van propaganda 1897-1945
De leugens niet klakkeloos voor waarheid aannemen en zelf feitenonderzoek doen.quote:
Uiteraard, dat is voor jezelf. Maar ik bedoel meer richting anderen/mensen om me heen die het wel voor waarheid aannemen en geen feitenonderzoek doen. Of die aan 'alternatieve feiten' doen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:46 schreef golfer het volgende:
[..]
De leugens niet klakkeloos voor waarheid aannemen en zelf feitenonderzoek doen.
Havermelkbubbelquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
In mijn bubbel bijna iedereen. Ik ken 1 PVVer, dat is de gekke mopper-oom op het familiefeestje.
WTF, wat glijden we toch af. De dag dat dit soort figuren opstappen is een zegen voor het land. Zal alleen nog wel een hele tijd duren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:48 schreef Caland het volgende:
https://x.com/geertwilder(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1w
Gekke Geert gaat verder en doet een Trumpje. Dat er nog steeds zoveel debielen zijn die op hem stemmen is eigenlijk het echte failliet.
Wel apart trouwens dat daar tijdens zijn vele talkshowbezoekjes in de laatste dagen om Dilan te redden nergens op werd doorgevraagd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ken vooral mensen die toch maar weer VVD hebben gestemd (wel veel op Karremans), wat ik wel grappig vindt gezien dat hij verantwoordelijk is voor die hele shitshow rondom Nexperia.
Wat me ook opvalt, is dat dit (wat betreft D66 en CDA) nergens een onderwerp is geweest. Zelfs bij Nieuwsuur niet. Gewoonlijk keert dat programma alles binnenstebuiten tijdens die lijsttrekker-interviews.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel apart trouwens dat daar tijdens zijn vele talkshowbezoekjes in de laatste dagen om Dilan te redden nergens op werd doorgevraagd.
Vooralsnog blijft die hele partijtop ook in die modus hangen dus dit worden nog taaie maanden:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo zonde dat de VVD op het laatste moment die comeback heeft gemaakt. Die gaan nu, met Yesilgoz nog steeds aan het roer, moeilijk doen om met PvdA/GL een coalitie te vormen. Als de VVD nou gewoon was afgestraft en die zetels naar D66 en CDA waren gegaan hadden we in no-time een prima D66-PvdA/GL-CDA coalitie gehad.
quote:Demissionaire VVD'ers: voorkeur blijft centrumrechts
Gevraagd naar hoe het straks verder moet bij de formatie, zeggen demissionaire VVD-bewindslieden dat hun partij van tevoren "heel duidelijk" is geweest: de VVD heeft een voorkeur voor een centrumrechts kabinet. "Heel vaak laten partijen dat wat meer in het schemergebied, maar wij zijn daar heel helder in geweest", zegt demissionair defensieminister Brekelmans.
Op de vraag of het nog uitmaakt wie bij GroenLinks-PvdA het stokje van Timmermans overneemt, zegt Brekelmans dat de voorkeur nog steeds bij centrumrechts ligt. "Het is nu aan grote partijen om het voortouw te nemen, ik ga verder niet over het verloop van de formatie speculeren", zegt hij.
Ook demissionair staatssecretaris Aartsen benadrukt dat de VVD-voorkeur niet bij een coalitie 'door het midden' ligt. "Je kunt veel over de VVD-campagne zeggen, maar niet dat het onduidelijk was." Aartsen vindt het er "goed uitzien" voor een "centrumrechtse coalitie".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |