Ja maar, ja maarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de huidige tussenstand interpoleert, scoort D66 hoog genoeg.
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
- 80% van de stemmen is naar centrum of naar (centrum)rechtse partijen gegaan.
- slechts 20% van de zetels is naar linkse partijen gegaan.
Waar Nederland voor gestemd heeft is glashelder: een centrumrechts kabinet.
Dat in de formatie consessies gedaan moeten worden is van alle tijden.
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er tweequote:
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?
Geen idee. En juist.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef onlogisch het volgende:
D66 en de PVV staan na het tellen van bijna alle stemmen gelijk op 26 zetels. Met nog een enkele gemeente te gaan, is het verschil enorm klein geworden. D66 ging lang aan de leiding, maar nu ook de uitslag van de gemeente Helmond binnen is, neemt de PVV de eerste plaats over. De PVV gaat nipt aan de leiding met 1382 stemmen meer dan D66. Een ongekend klein verschil, dat zelden in ons land is voorgekomen. Lees alles over de verkiezingen in ons liveblog.
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
Natuurlijk wel, als kleinste partner.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een kabinet met JA21 is geen centrumrechts kabinet.
Amsterdam is sowieso al verloren, ongeacht wat de uitkomst wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond is al binnen dacht ikquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Helmond is al binnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Dan zouden jij en ik er snel uit zijn wat dat betreftquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.
Zelfs dat kunnen ze niet normaal laten verlopen... Republikeinse toestanden.quote:Amsterdam telt door
In Amsterdam wordt er nog druk geteld, daar is alleen een gedeeltelijke uitslag bekend. GroenLinks-PvdA werd de grootste partij. Volgens de gemeente zijn alle stemmen overgebracht naar een locatie op het NDSM-terrein in het noorden van de stad.
Door alle stemmen op een centrale plek te tellen, kunnen er meer controles uitgevoerd worden. Volgens de gemeente leidt dat tot een betrouwbare uitkomst.
Het is niet bekend wanneer de definitieve uitslag bekend wordt in de hoofdstad.
Draaikonten66 was het meestalquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
Wordt hij de nieuwe burgemeester van Tilburg?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Je zult maar op Timmerfrans gestemd hebben en dat hij dezelfde dag zegt dat hij ermee stoptdan voel je je ook genaaid
Nee, D66 heeft geen strategische stemmers. @Nattekatquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.
Je verwart D66 met DENK.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.
Migratie is ook veel belangrijker dan die secundaire dingen die je aandraagt, die meer hobbies zijn voor de denktanks van het FvD. Kan prima geregeld worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
Ik vind dat nogal een generalisering.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:18 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik vind de uitspraak van minder Marokkanen niet handig en vertandig van Wilders. Het zou mooi zijn als individuen aangepakt konden worden in de praktijk lijkt het in iedergeval maar deels te werken. Veel Russen en Marokkanen hebben slechte bedoelingen ook al doen ze juridisch niets verkeerd is het toch erg onaangenaam dat erg veel Russen en Marokkannen tegen ons zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |