Ja maar, ja maarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de huidige tussenstand interpoleert, scoort D66 hoog genoeg.
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
- 80% van de stemmen is naar centrum of naar (centrum)rechtse partijen gegaan.
- slechts 20% van de zetels is naar linkse partijen gegaan.
Waar Nederland voor gestemd heeft is glashelder: een centrumrechts kabinet.
Dat in de formatie consessies gedaan moeten worden is van alle tijden.
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er tweequote:
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?
Geen idee. En juist.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef onlogisch het volgende:
D66 en de PVV staan na het tellen van bijna alle stemmen gelijk op 26 zetels. Met nog een enkele gemeente te gaan, is het verschil enorm klein geworden. D66 ging lang aan de leiding, maar nu ook de uitslag van de gemeente Helmond binnen is, neemt de PVV de eerste plaats over. De PVV gaat nipt aan de leiding met 1382 stemmen meer dan D66. Een ongekend klein verschil, dat zelden in ons land is voorgekomen. Lees alles over de verkiezingen in ons liveblog.
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
Natuurlijk wel, als kleinste partner.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een kabinet met JA21 is geen centrumrechts kabinet.
Amsterdam is sowieso al verloren, ongeacht wat de uitkomst wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond is al binnen dacht ikquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Helmond is al binnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Dan zouden jij en ik er snel uit zijn wat dat betreftquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.
Zelfs dat kunnen ze niet normaal laten verlopen... Republikeinse toestanden.quote:Amsterdam telt door
In Amsterdam wordt er nog druk geteld, daar is alleen een gedeeltelijke uitslag bekend. GroenLinks-PvdA werd de grootste partij. Volgens de gemeente zijn alle stemmen overgebracht naar een locatie op het NDSM-terrein in het noorden van de stad.
Door alle stemmen op een centrale plek te tellen, kunnen er meer controles uitgevoerd worden. Volgens de gemeente leidt dat tot een betrouwbare uitkomst.
Het is niet bekend wanneer de definitieve uitslag bekend wordt in de hoofdstad.
Draaikonten66 was het meestalquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
Wordt hij de nieuwe burgemeester van Tilburg?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Je zult maar op Timmerfrans gestemd hebben en dat hij dezelfde dag zegt dat hij ermee stoptdan voel je je ook genaaid
Nee, D66 heeft geen strategische stemmers. @Nattekatquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.
Je verwart D66 met DENK.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.
Migratie is ook veel belangrijker dan die secundaire dingen die je aandraagt, die meer hobbies zijn voor de denktanks van het FvD. Kan prima geregeld worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
Ik vind dat nogal een generalisering.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:18 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik vind de uitspraak van minder Marokkanen niet handig en vertandig van Wilders. Het zou mooi zijn als individuen aangepakt konden worden in de praktijk lijkt het in iedergeval maar deels te werken. Veel Russen en Marokkanen hebben slechte bedoelingen ook al doen ze juridisch niets verkeerd is het toch erg onaangenaam dat erg veel Russen en Marokkannen tegen ons zijn
Tilburg is al vergeven en niet links. Amsterdam, Utrecht of Nijmegen past dan beter. Of hij zit te azen op een commissaris van de koning functie bij een van de provinciesquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt hij de nieuwe burgemeester van Tilburg?
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Migratie is ook veel belangrijker dan die secundaire dingen die je aandraagt, die meer hobbies zijn voor de denktanks van het FvD. Kan prima geregeld worden.
Trek eerst dat wetsvoorstel over die pseudoheffing maar eens in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:06 schreef Zoddie het volgende:
Betekend dit nu dat we Rekeningrijden gaan krijgen?![]()
Als ze dat uberhaupt ooit van de grond gaan krijgen....
@GGMM is hier bang voor ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:06 schreef Zoddie het volgende:
Betekend dit nu dat we Rekeningrijden gaan krijgen?![]()
Als ze dat uberhaupt ooit van de grond gaan krijgen....
Daarmee impliceer je dat er 3 stromen zijn: links, centrum en rechts.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
- 80% van de stemmen is naar centrum of naar (centrum)rechtse partijen gegaan.
- slechts 20% van de zetels is naar linkse partijen gegaan.
Waar Nederland voor gestemd heeft is glashelder: een centrumrechts kabinet.
Dat in de formatie consessies gedaan moeten worden is van alle tijden.
Vooral dat bedrijven met een hoop papieren onzin worden opgezadeld, waarvan de effectiviteit echt marginaal tot niet is. Verder is er veel aangeklungeld met verduurzaming zonder een echte degelijke ingenieursvisie en lopen er allerlei perverse belangen doorheen (datacenters vs drinkwatertekorten bijv.).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.
Asiel- en klimaatdoelen snijden met elkaar. Dat tweede ben ik met je eens. Moet er wel bij zeggen dat linkse of centrumpartijen dit wellicht "meer" inzien maar dit niet omzetten in beleid voor onderwijs dat inzet op wat we nodig hebben. We hebben een schreeuwend tekort aan beta's enerzijds en aan goed opgeleid vakpersoneel anderzijds. En een enorm overschot aan communicatie, marketing, juristen, bedrijfskundigen, coaches anderzijds. Ik ben geen partij tegengekomen met een kundige visie dat dit probleem echt aanpakt.quote:Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
Wat dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.
Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
En daar staat natuurlijk de doodstraf op ..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben ook niet degene die dit geroepen heeft.
Jetten schijnt vandaag iedereen bijeen te willen roepen (wat @:Wantie kennelijk heeft gemist… bruine sneeuw) en wil volle vaart. Leuk voor de bühne, maar dit gaat misschien nog wel lastig worden dan vorige keer.
Vind eerder dat de gevestigde orde de boel saboteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat een partij als de PVV zo veel stemmen krijgt?
PVV saboteert al jaren NL, in de oppositie en recent als regerende partij.
PVV laat keer op keer zien dat ze niets weten van regeren en dat racisme het enige kaartje is wat ze kennen.
Iedereen al klaar voor verkiezingen over een half jaar?
Man oh man wat een verlies aan hersencellen bij veel mensen.
Je hebt ook honden met een roze vacht zekers...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.
Domrechts is helaas vrij groot in Nederland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat een partij als de PVV zo veel stemmen krijgt?
PVV laat keer op keer zien dat ze niets weten van regeren en dat racisme het enige kaartje is wat ze kennen.
Wilders slachtoffert dus de homo's voor antimigratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders is zelf echt niet anti homo. Wilders werkt samen met partijen die de migratie willen inperken dat is zijn hoofddoel. Dat daar partijen tussen zitten die voor Putin zijn of anti homo zijn betekent nog niet dat Wilders voor Putin is of anti homo is. Hij doet hierbij denk ik ook veel water bij de wijn gedaan. Als Wilders er voor kan zorgen dat hij enige invloed heeft dan moet hij zeker flink water bij de wijn doen. Wilders heeft gegokt om het kabinet te laten vallen en hij heeft verloren
Volgens mij is dit tegen de kieswet. Het stembureau moet onmiddellijk beginnen met tellen en pas als dat voltooid is worden de biljetten naar het centraal stembureau gebracht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zelfs dat kunnen ze niet normaal laten verlopen... Republikeinse toestanden.
Vertragen, even de uitslag afwachten en dan zoeken we nog wat stemmen extra voor PvdA/Gl/D66 en raken enkele andere stemmen kwijt![]()
Jij zal de wet vast beter kennen dan al die mensen die zich hier een half jaar mee bezig hebben gehoudenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is dit tegen de kieswet. Het stembureau moet onmiddellijk beginnen met tellen en pas als dat voltooid is worden de biljetten naar het centraal stembureau gebracht.
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar staat natuurlijk de doodstraf op ..
Altijd leuk die PVV-aanhang.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een vrij domme opmerking.
Pas als de verkiezingsuitslag definitief is wordt bepaald wie het voortouw neemt.
Hou dit soort vijandelijkheden lekker in het Tesla topic joh.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:
[..]
Ik reageer gewoon op de inhoud. Mag dat nog van je?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef Perox het volgende:
[..]
Hou dit soort vijandelijkheden lekker in het Tesla topic joh.
Even los van de progressieve en conservatieve stromingen daarbinnen: ja. Ik denk dat die stelling in grote lijnen juist is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dat er 3 stromen zijn: links, centrum en rechts.
- Alle meer links-progressive partijen (GL-PvdA, SP, DENK, PvdD, Cu(?), Volt) komen uit op 33 zetels: 22%quote:Hoeveel procent heeft op links gestemd, hoeveel op centrum en hoeveel op rechts?
Vind ik tegenvallen bij het CDA, ook waarom er zo’n hommeles is geweest.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Perox het volgende:
CDA is midden hoor. VVD noemt zich ook centrumrechts.
We hebben hier te maken met een ruk naar het midden.
Ja maar, ja maar, ja maar - alle rechtse stemmers zijn toch dom en dat zijn toch heel veel domme mensen in dit land. Gelukkig zijn alle linkse stemmers heel slim en flexibel. Dat houdt dit land overeind 😎quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |