abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219146283
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef Ludachrist het volgende:
Zonde, ik vond het wel een toevoeging. Al was het alleen maar omdat er zoveel boosmensen altijd hilarisch boos op hem waren.
Ja lachen man, die verdeeldheid. Echt een toevoeging in de politiek inderdaad.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:36:07 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219146290
Oke doei.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:36:24 #63
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219146292
Op Reddit zie je ook al maanden topics van: "Waarom hebben mensen zo'n hekel aan Timmermans?"
Met natuurlijk de comments als "Komt door hoe Telegraaf hem neer zet" "Komt door internet trolls die hem zwart maken"
Die staan allemaal bovenaan.

De echte comments staan onderaan waar goed aangegeven wordt waarom mensen Timmermans niet mogen, verborgen onder de downvotes.
pi_219146328
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef Ludachrist het volgende:
Zonde, ik vond het wel een toevoeging. Al was het alleen maar omdat er zoveel boosmensen altijd hilarisch boos op hem waren.
Zelfs binnen zijn eigen partij mochten ze hem niet.
pi_219146335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:36 schreef Zoddie het volgende:
Op Reddit zie je ook al maanden topics van: "Waarom hebben mensen zo'n hekel aan Timmermans?"
Met natuurlijk de comments als "Komt door hoe Telegraaf hem neer zet" "Komt door internet trolls die hem zwart maken"

De echte comments staan onderaan waar goed aangegeven wordt waarom mensen Timmermans niet mogen, verborgen onder de downvotes.
Zo kennen we links.

Zelfreflectie is iets wat ze niet kennen. Wijzen naar een ander kunnen ze wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219146379
quote:

Echt zelfonderzoek zal er ook niet komen omdat dat een bloedgroepenstrijd zal veroorzaken. GLPvdA is echt een samengeraapt zooitje. De PvdA zal alleen maar nog een rol kunnen spelen in de toekomst als ze zich los maken uit dit mislukte experiment en zich weer weten te hervinden als de sociaaldemocratische gematigde partij die ze ooit waren, want bestaanszekerheid is nog steeds een thema.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:47:52 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219146386
Natuurlijk komt er wel een zelfonderzoek. De PvdA kennende zelfs meerdere.

Die partij kan niet zonder zelfbeklag.
pi_219146442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:47 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk komt er wel een zelfonderzoek. De PvdA kennende zelfs meerdere.

Die partij kan niet zonder zelfbeklag.
Je hebt zelfonderzoek voor de vorm om weer snel door te kunnen en je hebt echt zelfonderzoek van wat is hier in hemelsnaam gebeurd. Ik hoop voor GLPvdA zelf dat ze voor het laatste kiezen.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:53:40 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219146462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Je hebt zelfonderzoek voor de vorm om weer snel door te kunnen en je hebt echt zelfonderzoek van wat is hier in hemelsnaam gebeurd. Ik hoop voor GLPvdA zelf dat ze voor het laatste kiezen.
Je kan een hele bibliotheek vullen met dat soort rapporten. Die traditie gaan ze zeker in ere houden.
pi_219146606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan een hele bibliotheek vullen met dat soort rapporten. Die traditie gaan ze zeker in ere houden.
Dat klopt. Maar ik heb nog nooit zo'n congres gezien met zoveel onvrede als het laaste congres. Alle onvrede werd toegedekt met 'de grootste worden'. Nu dat totaal mislukt is verwacht ik echt van alles.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:41 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219146612
Goede zet van Timmermans, en begrijpelijk.
Maar ik vind het wel jammer. Onder leiding van Timmermans had het verval kunnen doorzetten.

Straks komt er een bekwamere partijleider... Dat zou ik jammer vinden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:11:23 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219146632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Misschien werkt een overname door Islamisten en XR gekkies contraproductief.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:11:54 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219146636
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
Goede zet van Timmermans, en begrijpelijk.
Maar ik vind het wel jammer. Onder leiding van Timmermans had het verval kunnen doorzetten.

Straks komt er een bekwamere partijleider... Dat zou ik jammer vinden.
Onder Klaver gaat het schip nog verder zinken.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:19:06 #74
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219146709
quote:

Neem deze topic:

quote:
Elke analyse over Frans Timmermans is incompleet zonder deze context
Namelijk dat elke progressieve (linkse) leider onmiddelijk kapot geframed wordt door het dominante rechtse media-ecosysteem waar we in zitten.

Waarom hebben al die mensen een hekel aan Timmermans en kunnen ze het niet uitleggen? Omdat ze hem vooral kennen door de lens van Vandaag Inside (best bekeken talkshow) en de Telegraaf (grootste krant). De rest van de media beweegt lekker mee.

Waarom vinden mensen Jimmy Dijk en Mirjam Bikker wel sympathiek? Omdat ze geen bedreiging vormen en (nog) niet op de korrel zijn genomen.

Dat betekent ook dat Marjolein Moorman (om wie heel veel hype hangt) precies hetzelfde tegemoet gaat komen. Er komt vast weer een Sigrid Kaag-treatment aan. Er is - tenzij je echt een Bill Clinton teflon-achtig figuur ben - altijd wel iets wat blijft plakken.

Wilders heeft een Rolex om zijn pols en heeft zijn leven lang in de politiek gewerkt, maar is niet elitair omdat men dat frame niet op hem geplakt krijg.

Links is te zwak in de mediacultuur. En elke nieuwe leider zal dezelfde tegenwind-uitwedstrijd moeten spelen tot dat verandert.
382 upvotes..

Blijkbaar is Links totaal niet aanwezig in de media.... 8)7
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:20:59 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219146725
Goed voor de partij. Timmermans heeft het twee keer geprobeerd en het is twee keer niet gelukt. Waarom zou het dan een derde keer wel lukken?

Er is genoeg kritiek te uiten op Timmermans, maar zijn afscheid nu is de enige logische stap.
Huilen dan.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:29:13 #76
30919 mitt
Michael Corleone
pi_219146815
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:20 schreef Isdatzo het volgende:
Goed voor de partij. Timmermans heeft het twee keer geprobeerd en het is twee keer niet gelukt. Waarom zou het dan een derde keer wel lukken?

Er is genoeg kritiek te uiten op Timmermans, maar zijn afscheid nu is de enige logische stap.
Eens.

Al komt het nu ook over alsof hij premier wilde worden en anders niks. En of dat echt zo is komen we niet achter. Maakt het wel dubbel.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 09:29:33 #77
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219146821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:19 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Neem deze topic:
[..]
382 upvotes..

Dit klopt gewoon, 'te zwak in de mediacultuur' is niet gelijk aan 'totaal niet aanwezig in de media'. Rondom links is een allesverzengend vijandbeeld opgetrokken in de afgelopen jaren, en Nederland slikt dat als zoete koek.

Dus, place your bets, wie wordt de komende 3 jaar dé kandidaat voor de verenigde volkswoede? Ik zou zeggen Jetten, of hij nou een coalitie gaat samenstellen of niet.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219146911
quote:
Elke analyse over Frans Timmermans is incompleet zonder deze context
Namelijk dat elke progressieve (linkse) leider onmiddelijk kapot geframed wordt door het dominante rechtse media-ecosysteem waar we in zitten.

Waarom hebben al die mensen een hekel aan Timmermans en kunnen ze het niet uitleggen? Omdat ze hem vooral kennen door de lens van Vandaag Inside (best bekeken talkshow) en de Telegraaf (grootste krant). De rest van de media beweegt lekker mee.

Waarom vinden mensen Jimmy Dijk en Mirjam Bikker wel sympathiek? Omdat ze geen bedreiging vormen en (nog) niet op de korrel zijn genomen.

Dat betekent ook dat Marjolein Moorman (om wie heel veel hype hangt) precies hetzelfde tegemoet gaat komen. Er komt vast weer een Sigrid Kaag-treatment aan. Er is - tenzij je echt een Bill Clinton teflon-achtig figuur ben - altijd wel iets wat blijft plakken.

Wilders heeft een Rolex om zijn pols en heeft zijn leven lang in de politiek gewerkt, maar is niet elitair omdat men dat frame niet op hem geplakt krijg.

Links is te zwak in de mediacultuur. En elke nieuwe leider zal dezelfde tegenwind-uitwedstrijd moeten spelen tot dat verandert.
'Dominante rechtse media-ecosysteem' :') _O-

Maar ja, Reddit. Dat is toch een plek waar mensen zitten die BIJ1 en PvdD nog te gematigd vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219146921
quote:

[..]
Neem deze topic:
[..]
382 upvotes..

Geloof dat deze voorstanders van Timmermans last hebben van kortetermijngeheugen...
MH17 gewauwel
Een half jaar in staking omdat ie baantje BZ niet kreeg.
Wrs met klimaatmiljarden gesjoemeld
Zijn "latenweelkaarvasthouden" praatje en miljoenen stemmers wegzetten als racist..
En Wilders betichten van weglopen terwijl hij het nu zelf doet...

Dáárom hebben veel mensen een hekel aan Frans..

Daarbij,
Als je in de politiek zit, dan moet je tegen kritiek kunnen. Dat weet je als je eraan begint.
Dan moet je beter je best doen als partijleider en niet, ondat je verloren hebt, de schuld geven aan mensen die jouw zogenaamd framen..
pi_219147475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 23:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat was al bekend. Hij had al aangegeven dat hij alleen als premier in een kabinet gaat stappen.
11 oktober 2025;
Geen premier? Dan blijft Frans Timmermans in de Tweede Kamer

quote:
Mochten de verkiezingen voor u niet goed aflopen, wat gaat u dan doen?
„Dan blijf ik fractieleider en oppositieleider.”

Dat is een garantie?
„Ja.”
:D :') _O- :W
pi_219148097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 05:09 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Die deed alles voor de macht...
Kijk eens naar zijn nr 2, die Lahlah. Neergezet puur om de stemmen van moslims binnen te halen. Dat ze onbetrouwbaar is doet er niet toe. En over die Piri zwijgen we maar...
:')
Die hele partij is door de fusie met die radicale extremisten van GL ten dode opgeschreven. Het merendeel van Nederland heeft geen trek in zulke gasten. Of je nou Timmermans, Klaver of Moorman als lijsttrekker maakt, de verwerpelijke standpunten blijven staan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219148198
quote:
Niet te vertouwen, dat clubje..
Net als KokHalsema, die zei na haar GL-avontuur nóóit meer de politiek in te gaan....
  donderdag 30 oktober 2025 @ 11:52:19 #83
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219148224
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 05:52 schreef MichaelScott het volgende:
Ik verwacht binnen een week de aankondiging van een dikbetaald baantje in Brussel.
Volgens mij waren ze hem daar ook al zat. Ik verwacht pensioen en dan na een tijdje misschien nog burgemeester in een of andere stad.
pi_219148259
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Geloof dat deze voorstanders van Timmermans last hebben van kortetermijngeheugen...
MH17 gewauwel
Een half jaar in staking omdat ie baantje BZ niet kreeg.
Wrs met klimaatmiljarden gesjoemeld
Zijn "latenweelkaarvasthouden" praatje en miljoenen stemmers wegzetten als racist..
En Wilders betichten van weglopen terwijl hij het nu zelf doet...

Dáárom hebben veel mensen een hekel aan Frans..

Daarbij,
Als je in de politiek zit, dan moet je tegen kritiek kunnen. Dat weet je als je eraan begint.
Dan moet je beter je best doen als partijleider en niet, ondat je verloren hebt, de schuld geven aan mensen die jouw zogenaamd framen..
Hij deed zijn zegje, zover als ik me kan herinneren, zonder scheldwoorden te gebruiken. Dat is ook veel waard.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 12:09:13 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219148387
Wat mij betreft wordt Timmermans opgevolgd door de nummer 6 van de lijst:
Marjolein Moorman.
(Wethouder en locoburgemeester Amsterdam | Portefeuilles Onderwijs, Armoedebestrijding, Jeugdzorg, Bibliotheken, Maatschappelijke voorzieningen en Nationaal programma leefbaarheid en veiligheid Zuidoost )
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 30 oktober 2025 @ 12:31:21 #86
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219148622
Komt die niet te weeïg over om een groot publiek aan te spreken?
pi_219148910
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:09 schreef golfer het volgende:
Wat mij betreft wordt Timmermans opgevolgd door de nummer 6 van de lijst:
Marjolein Moorman.
(Wethouder en locoburgemeester Amsterdam | Portefeuilles Onderwijs, Armoedebestrijding, Jeugdzorg, Bibliotheken, Maatschappelijke voorzieningen en Nationaal programma leefbaarheid en veiligheid Zuidoost )
Het zou raar zijn als de nummer 2 van de lijst niet de fractievoorzitter wordt. Waarom zet je anders iemand op de tweede positie?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 13:27:29 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219149077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:02 schreef Dutchguy het volgende:

Het zou raar zijn als de nummer 2 van de lijst niet de fractievoorzitter wordt. Waarom zet je anders iemand op de tweede positie?
Om een bepaalde groep kiezers te paaien? Maar zij was geen vice-fractieleider. Dat was Jesse Klaver( nr.3 op de lijst). En vandaag heeft de nummer 4, Kati Peri, de eerste fractievergadering geleid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219149160
Wegloper :W
  donderdag 30 oktober 2025 @ 13:44:42 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219149201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wegloper :W
Jammer dat er met wegloper gegooid wordt terwijl het juist een verstandige keuze is van hem. Als je als grootste oppositiepartij niet lukt om te groeien als partij bij nieuwe verkiezingen gaat er iets mis. Dus dan is je verantwoordelijkheid nemen en de stok over dragen het beste om te doen.

Daar komt bij, Timmermans is niet terug de NL politiek in gegaan om in de oppositie te gaan zitten of om minister te worden. Je kon aan zijn hele optreden vanaf het begin al zien dat hij ging voor het premierschap.

Wilders loopt als een klein kind weg terwijl hij in de regering zit. Dat is niet met elkaar te vergelijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')