Ja, erg dom gelul.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Hebben we al zin in 10 extra steden, nog duurdere energie en wetten als de sleepwet?

Hij heeft aangegeven zelf niet als minister in de regering te gaan als hij zelf niet de MP kan zijn, maar niet dat GLPvdA überhaupt niet mee gaat regeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Timmermans heeft al aangegeven niet te gaan regeren als ze niet de grootste zouden zijn.
Ze zijn de 4e partij en hebben flink verloren. De kans dat ze met D66 mee gaan doen is dus nihil.

Dat is alleen een statistische mogelijkheid. Timmermans wil alleen gaan regeren als hij de grootste zou zijn en premier kan worden. Ze hebben harder verloren dan welke peiling voor mogelijk hadden gehouden.quote:

Hebben ze toevallig weer strategisch een of meerdere d66'er bij de omroepen/zenders geplaatst?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij zat dan ook overal aan tafel en gaf bij far het meeste campagnegeld uit... dus ja...

Ach ja, doen alle andere politici niet.quote:

De fusie is het probleem niet, Timmermans wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een klap voor ons linksen. Timmermans had gewoon in EU moeten blijven. Beter waren PvdA en GL gescheiden gebleven. Daar ga je dan met je gezamenlijke partij. Downwards.

Die gaan terugvallen op klimaat- en natuurwaanzin. Lekkere biologische troep door de benzine a 23 cent de liter, kilometerrijden, ruimhartig asielbeleid en natuurlijk de anus wijd gespreid voor Brussel zoals rubberen Robbie hèt het lekkerst vindt.quote:

Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap de Nederlandse kiezer totaal niet en dat zeg ik niet uit afgunst jegens D66.

Zeker. Nouja laten we het resultaat afwachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij zat dan ook overal aan tafel en gaf bij far het meeste campagnegeld uit... dus ja...

Nee joh, hij kan nu weer rustig in de oppositie zitten schreeuwen en dwarsbomen als hij een keer zin heeft om naar de kamer te komen. Geen verantwoordelijkheid meer als grootste regeringspartij, lekker Jan en alleman overal de schuld van geven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:15 schreef WethouderHekking het volgende:
Robbie Jetten in het torentje ?
Dan zal Geert toch wel flinke spijt hebben dat hij de boel heeft laten klappen .

Ik hoorde op de radio ook dat er nog heel erg veel last minute stemwijzers werden ingevuld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.
Moet haast wel met hoe snel de D66 de laatste week of 2 weken enorm stegen ineens.

Naja, die van NSC zijn naar het CDA/d66quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Vorige keer doken de zwevende kiezers op de PVV, dit keer op D66.
Moet haast wel met hoe snel de D66 de laatste week of 2 weken enorm stegen ineens.

Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De fusie is het probleem niet, Timmermans wel.

Nou dat dus, ook inhoudelijk is er niet eens zoveel mis met Timmermans, op wat bijzondere uitspraken na, maar aan hem hangt nou eenmaal het EU bobo imago en daar kwam hij maar niet van af.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.

Precies dat. Ik wacht nog steeds op die 1000 euro die Rutte ooit heeft belooft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, doen alle andere politici niet.![]()
Kom op, hij heeft een frisse, vrolijke en energieke uitstraling. Komt redelijk genuanceerd over, mensen hebben daar blijkbaar nu toch behoefte aan ipv dat geruzie en gezeik. Hopelijk gaat het nu lukken meer te verbinden en echt aan het werk te gaan.

Dat zijn dus tien nieuwe steden vol camera's met gezichtsherkenning. Top!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
D66 grootste. Formeren met PVDA en CDA = 66 zetels. En dan nog een paar van die knakenfracties erbij.

Wat had je gehoopt?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio ook dat er nog heel erg veel last minute stemwijzers werden ingevuld.
De moed zakt me echt steeds verder in de schoenen.

Ja, dit. Geen uitstraling. Hij zou net zo goed voor de klas kunnen staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Eerst veel kritiek op zijn omvang. Daar heeft hij succesvol wat aan gedaan. Maar het is wel duidelijk dat lichamelijke kenmerken niet tellen. Ik ben het ermee eens dat hij niet de uitstraling had, hij is meer een echte EU-ambtenaar. Daar was hij succesvol. Ik heb nooit begrepen dat hij terugkwam naar Nederland.

Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.quote:

Het kwartje van Kok.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies dat. Ik wacht nog steeds op die 1000 euro die Rutte ooit heeft belooft.

Nou, ik heb op D66 gestemd en waar haal jij vandaan dat ik of die andere mensen niet goed nadenken?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.

Punt is, volgens de peiling van Maurice de Hond van een maand geleden stond D66 nog op 11 zetels.....quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, die van NSC zijn naar het CDA/d66
die van de PVV naar Ja21, FvD en deels VVD
die van de PvdA/GL/VVD/CU/ naar D66

Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach ja, doen alle andere politici niet.![]()
Kom op, hij heeft een frisse, vrolijke en energieke uitstraling. Komt redelijk genuanceerd over, mensen hebben daar blijkbaar nu toch behoefte aan ipv dat geruzie en gezeik. Hopelijk gaat het nu lukken meer te verbinden en echt aan het werk te gaan.

Ik heb genoeg mensen gesproken die bijvoorbeeld niet op de hoogte waren van de oa biomassa, de sleepwet, het leenstelsel, de hogere belasting op gas enzovoots. Allemaal uit de koker van d66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ik heb op D66 gestemd en waar haal jij vandaan dat ik of die andere mensen niet goed nadenken?

Die 23 zetels voor de VVD bedoel je zekerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valse hoop dat mensen zich iets meer inlezen in waar ze nou precies op stemmen.

Verwacht zelf eigenlijk nog een gelijkspel met de PVV.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.

Daar wil ik het niet eens meer over hebben. Dat is oprecht een aanfluiting.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die 23 zetels voor de VVD bedoel je zeker

Kom we pakken zequote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar wil ik het niet eens meer over hebben. Dat is oprecht een aanfluiting.

Timmermans is gewoon een grote huil baby en ik hop dan echt dat Jetten niet met hem gaat regeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Timmermans heeft al aangegeven niet te gaan regeren als ze niet de grootste zouden zijn.
Ze zijn de 4e partij en hebben flink verloren. De kans dat ze met D66 mee gaan doen is dus nihil.

Nederlanders willen vooral geen populistische schreeuwlelijk die oppositie voert terwijl hij in een coalitie zitquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:38 schreef Cruzinats het volgende:
Nederlanders willen economisch uitgekleed worden en cultureel omgevolkt worden, heel jammer dat.

Een steeds gaver land!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn dus tien nieuwe steden vol camera's met gezichtsherkenning. Top!

Populisme zoals 10 steden bouwen? Of bedoel je dan wat anders?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nederlanders willen vooral geen populistische schreeuwlelijk die oppositie voert terwijl hij in een coalitie zit

We gaan zien of dat geroeptoeter was of niet. Feit blijft wel dat je nu een premier krijgt die wel streeft om beleid te voeren en concessies kan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Populisme zoals 10 steden bouwen? Of bedoel je dan wat anders?

In de politiek geldt dat als een overwinning.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:39 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Maar bedenk wel, als de uitslag zo blijft, zijn 27 zetels eigenlijk heel weinig voor een overwinning. Er zijn dus heel wat mensen die niet op Jetten zitten te wachten.

Ironisch dat je de RvS erbij haalt. Dat is namelijk het eerste orgaan wat gehakt maakt van zulke megalomane bouwplannen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We gaan zien of dat geroeptoeter was of niet. Feit blijft wel dat je nu een premier krijgt die wel streeft om beleid te voeren en concessies kan doen.
En een premier die niet loopt te gillen op X als hij zou worden teruggefloten door de RvS

Ik vind van de gehele lineup Jetten als premier de beste keuze. Ik vind D66 beleid alleen niets.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de politiek geldt dat als een overwinning.
Van 9 naar 27 zetels, en met een beetje mazzel de premier kunnen leveren.
Geen enkele partij haalt de absolute meerderheid, dus er geldt altijd dat de meerderheid niet voor de grootste partij heeft gekozen.
Verder heb ik niet op D66 gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik problemen heb met Jetten als premier.
Het is alleen niet mijn eerste keuze.

Die dacht de vorige keer president te kunnen worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]

Wat is daar ironisch aan. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn dan zal hij daar gewoon in meegaan en zijn woonplannen daar op aanpassen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ironisch dat je de RvS erbij haalt. Dat is namelijk het eerste orgaan wat gehakt maakt van zulke megalomane bouwplannen.

de ' draaikoker ' van draaipartij d66...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensen gesproken die bijvoorbeeld niet op de hoogte waren van de oa biomassa, de sleepwet, het leenstelsel, de hogere belasting op gas enzovoots. Allemaal uit de koker van d66.
Speelt overigens niet alleen bij d66. Eigenlijk bij elke partij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |