abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219174500
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee precies, in ieder geval niet zoals ik het bedoelde.
Mijn vraag is vooral of iemand toe kan lichten waarom je wel of geen bril zou nemen bij een + van 0,50/0,75. Ik heb ivm de hoofdpijn en het spugen toch maar de ogen van J laten checken en dit kwam eruit. Er werd gezegd, je kunt een bril proberen om te kijken of het de hoofdpijn laat verdwijnen, maar veel mensen hebben van zo'n sterkte geen klachten.
Kinderen kunnen over het algemeen een beetje plus sterkte prima zelf overbruggen. +0,5/+0,75 is vrij weinig en daar zou je geen klachten van verwachten. Cylinder afhankelijk van de sterkte, hoe hoger hoe meer last je zou verwachten.
Maar gezien hij wel klachten heeft, zou het wellicht het proberen waard kunnen zijn. Maar wel het risico dat het niks uitmaakt en de bril al snel ergens achterin een laatje verdwijnt...
Hoe oud is J?
Opticiën kan wel de sterkte meten, dit is bij kinderen vaak wel wat lastiger. Ze hebben denk ik niet gedruppeld? Want dan kan je de sterkte in rust meten zeg maar. Je legt dan tijdelijk het vermogen om scherp te stellen stil en meet dan de sterkte (dit doet bv de orthoptist bij de oogarts in het ziekenhuis, sommige optometristen doen het ook). Hoe jonger het kind, hoe lastiger om de sterkte echt goed te meten.
Vaak meet je dan steeds meer min sterkte tijdens de meting.

Verwijzing voor de oogarts (dan kom je vaak eerst bij de orthoptist en kijkt de oogarts nog even in het oog als ze toch gedruppeld zijn (mooie wijde pupillen dus goed zicht voor de oogarts)), kan je bij de huisarts vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nijna op 02-11-2025 08:23:49 ]
Fake it till you make it...
pi_219174536
quote ipv wijzig :+
pi_219174622
@Nijna J is 10 (en een half ;)) jaar en hij is wel gedruppeld bij de meting.
pi_219174657
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:37 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna J is 10 (en een half ;)) jaar en hij is wel gedruppeld bij de meting.
Ah netjes!
Dan zal de sterkte wel kloppen en met 10 kunnen ze het vaak ook al wel redelijk goed aangeven in de meting.
Het is een afweging die je maakt. Ik verwacht niet dat ze bij de oogarts een andere sterkte gaan meten.
Voordeel van naar de oogarts is dat die ook even naar de binnenkant van het oog kijkt, of dat allemaal gezond is En de orthoptist kijkt ook naar de stand en de samenwerking van de ogen.. Zou nog wel meerwaarde kunnen hebben.
  zondag 2 november 2025 @ 10:02:13 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219175037
Ik heb morgen weer een oogmeting. Incl prismameting. Heb er geen zin in, maar veel hoofdpijn de laatste maanden en vermoeide ogen, dus denk dat het wel echt nodig is. Gelukkig heb ik op m’n gemak al monturen uitgezocht vorige week. Dat vind ik nog het lastigste.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219175438
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 08:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik las overal dat je met een kind onder de 8 naar een oogarts moet. Kan de huisarts een verwijzing geven, of hoe werkt dat?

Bedankt voor alle input in ieder geval, iedereen!
Hier heeft de opticien/optometrist de doorverwijzing gedaan. Was een spoedje met hetgeen ze zagen op de scan/foto van de binnenkant van het oog. (Uiteindelijk bleek het niks ernstigs, maar iets aangeboren, maar was even schrikken). Maar denk dat de huisarts dat ook kan inderdaad.

Wist overigens niet dat dat alleen onder de 8 werd aangeraden.. dacht sowieso bij kinderen.
  zondag 2 november 2025 @ 12:09:58 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219175757
Ik erger me overigens mateloos aan deze tekst op de website van Hans anders;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jongens moeten ravotten, bij meisjes moet het mooi en flatteus zijn. Kuttekst.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219175812
Oef dat is wel erg seksistisch… ik zou ze een mail sturen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_219175818
Gadverdamme ja.

En dan ook nog met een inconsequente spatie te veel. Waarom kinderbril goed schrijven maar meisjes bril en jongens bril los.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 2 november 2025 @ 12:17:25 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219175828
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:09 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn jongen had een montuur van Hans Anders dat tot 3x toe stuk ging bij het minste of geringste. Ik zou ze niet aanraden.
Maar tussen kinder en volwassenen maat in was het zoeken naar iets passends op een gegeven moment, het was nauwelijks te vinden dus kwamen we eenmalig bij hen uit.

Inmiddels al een aantal jaar aan de lenzen overigens, met +3,5. Hij ziet zonder ook perfect. Het kost alleen energie.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 02-11-2025 12:37:03 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219175978
Als kind enorm slechte ervaringen met zowel een bril als lenzen bij de Hans Anders.

Wat een bizar slechte teksten zeg Tink. Wie bedenkt zoiets?

De opticien in het dorp is oogarts geweest, die checkt altijd net wat meer dan andere opticiens deden. Hij is ook duurder maar dat heb ik er graag voor over. Hij schrok van mijn ogen bij een eerste onderzoek, er zat veel littekenweefsel van de lenzen. Dus geen lenzen meer voor mij.
En een goede reminder dat ik ook weer eens voor een nieuwe bril ga kijken, deze alweer 3,5 jaar oud bedenk ik me.
pi_219176240
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 12:17 schreef laziness het volgende:
Inmiddels al een aantal jaar aan de lenzen overigens, met +3,5. Hij ziet zonder ook perfect. Het kost alleen energie.
Ja gaat dat goed?
Wij hebben er een die zelden schone handen heeft dus nog niet naar durven kijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219176366
Mijn oudste is eerst gemeten bij een optometrist in de optiekzaak maar zij bleven maar emmeren over een myopiebehandeling (minsterkte dus). Maar dat wil ik niet. Toen via de huisarts naar de orthoptist (die emmerden net zo, maar goed :') ). Inmiddels is hij 12+ en gaan zijn ogen wel achteruit zoals verwacht maar niet ernstig en nu mag hij gelukkig terug naar de opticien.

Hij is inmiddels best toe aan lenzen en wilde dat een poos heel graag, maar inmiddels vindt een bril een onderdeel van z'n look dus hoeft het nog even niet ^O^

[ Bericht 12% gewijzigd door Clubsoda op 02-11-2025 14:07:13 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 2 november 2025 @ 13:32:40 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219176375
Die teksten zijn echt SEO teksten. Geschreven door voor zoekmachines op de zoekwoorden meisjes bril en jongens bril. Geschreven door een of andere student die tig teksten per uur moet opleveren. Of nog erger, die per tekst of zelfs woord betaald krijgt. Tenenkrommend.
  zondag 2 november 2025 @ 13:34:30 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219176398
Hier ook min sterkte, en wel de myopie behandeling dus nog steeds onder behandeling bij orthoptist en oogarts.
  zondag 2 november 2025 @ 14:06:20 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219176691
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja gaat dat goed?
Wij hebben er een die zelden schone handen heeft dus nog niet naar durven kijken.
Ja. We hebben het rond 9 jaar ook al eens geprobeerd maar toen was het te eng, je oog aanraken.

Hij heeft nu sinds hij 12 jaar is maandlenzen en behalve dat er wel eens eentje tussendoor stuk gaat, geen problemen. We hebben een abonnement en ze worden per 3 maanden via de brievenbus bezorgd.

We hadden steeds meer moeite een leuk montuur te vinden want de mode is grote glazen en kind had altijd kleine glazen, dat staat hem veel beter en toen opperde ze in de winkel weer eens lenzen en zo geschiedde.

Omdat hij zonder ook prima ziet heeft hij al 3 jaar geen bril meer opgehad denk ik.

Tot 12 jaar liepen we in het ziekenhuis want ook loensen. Dat hebben we toen vrij snel voor het cosmetische laten corrigeren. Sinds de lenzen gaat het via de opticien allemaal.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219177067
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:09 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
1965 belde. :D
Dat is echt niet meer van deze tijd.
  zondag 2 november 2025 @ 16:53:55 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219177977
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2025 13:32 schreef Kyara het volgende:
Die teksten zijn echt SEO teksten. Geschreven door voor zoekmachines op de zoekwoorden meisjes bril en jongens bril. Geschreven door een of andere student die tig teksten per uur moet opleveren. Of nog erger, die per tekst of zelfs woord betaald krijgt. Tenenkrommend.
Typische AI gegenereerde teksten (op basis van een slechte prompt, dat ook). Zie zo veel teksten in deze stijl langskomen bij studenten, beetje jammer altijd.
  zondag 2 november 2025 @ 17:10:33 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219178053
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 16:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Typische AI gegenereerde teksten (op basis van een slechte prompt, dat ook). Zie zo veel teksten in deze stijl langskomen bij studenten, beetje jammer altijd.
Ja dat kan natuurlijk ook. Mijn internetmarketing tijd dateert uit het pre-ai tijdperk (maar toen waren ze ook al zo tenenkrommend slecht :') ).
pi_219178148
Ik ben naar de plaatselijke goed aangeschreven eenpitter opticien gegaan met J. Dus wat dat betreft heb ik op zich wel vertrouwen.
Ik zit zelf bij een opticien 'in de stad'. Ik heb moeilijke ogen en die werd me aangeraden door mijn opticien van vroeger toen ik ging verhuizen. Na verhuizing 2 ben ik daar gebleven. Ik maak er gewoon een shopdagje van als ik op controle moet ;)
  zondag 2 november 2025 @ 20:30:51 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219179490
Ik ga naar Hans anders. De enige in de omgeving die ook prisma’s aanmeet. En het meest gunstig geprijsd, leuke monturen en tot nu toe prima service. Ik heb geen aandelen, ben wel een tevreden klant.

Tussendoor ook een paar keer voor controle bij de orthoptist geweest en die meet steeds exact hetzelfde als die ene mevrouw die prisma’s kan aanmeten. En ik heb zowel bij andere ketens als bij diverse eenpitters (duur en goedkoop) navraag gedaan en er was er geen een… dus extra blij met Saskia.

Al is ze nu wel ziek en gaat mn meting morgen niet door.
  zondag 2 november 2025 @ 21:24:02 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_219180041
Ik kwam er al vrij jong achter dat er een verschil is tussen brillenwinkels en opticiens. Nu zal dat met de huidige apparatuur wat minder zichtbaar zijn, maar toen het nog met de hand ging. Oef. Hier dus wel echt naar een goede opticien met de brillendragers.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219181338
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:30 schreef Tink89 het volgende:

Al is ze nu wel ziek en gaat mn meting morgen niet door.
Je zal eens een afspraak hebben staan…zijn ze ziek. :%
pi_219181354
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:43 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je zal eens een afspraak hebben staan…zijn ze ziek. :%
Ik ben de leeftijd even kwijt van jouw kinderen maar even alleen thuis blijven een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_219181359
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 07:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ik ben de leeftijd even kwijt van jouw kinderen maar even alleen thuis blijven een optie?
Nou, zelf heb ik geen afspraak staan vandaag, ik reageerde meer inhoudelijk op Tink maar mijn dochter is bijna 8 en dus ook ziek vandaag. :+
Moet zeggen dat ik die zonder grote broer (12) niet gauw alleen thuis laat voor een boodschap ofzo.
In de praktijk bel ik dan mijn ouders even. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door vencodark op 03-11-2025 08:17:52 ]
pi_219181394
Wij gaan altijd naar de plaatselijke opticiën, op zich wel tevreden over. Ze hadden altijd een optometrist die echt van puzzelen hield, die is helaas weg. En degene die er nu voor in de plaats is gekomen is een heel ander type, voelt meer als lopende band werk bij hem.
Dochter komt altijd bij hem, die vroeg of ze volgende keer bij iemand anders kan, dus dat gaan we maar vragen.

Ik moet zelf mijn brilsterkte nog eens laten nameten, want ik zie niet meer lekker met mijn (reserve) bril. Ik draag altijd lenzen, maar 's avonds op de bank is het knijpen om de ondertiteling te lezen.
En dan wordt het kijken wat handig is, want ik vrees dat ik niet meer ontkom aan leessterkte als ik mijn bril laat aanpassen (ik vermoed meer min sterkte en dat is met lezen dan lastiger :') ). Over mijn lenzen zet ik zp'n drogist leesbrilletje. Maar bril op bril af voor het lezen vind ik echt niks.
Maar eens gaan kijken waar we op uitkomen.
pi_219182400
Zaterdag dus naar Utrecht geweest met B en gisteren feestje van neef die 22 werd op een uur rijden. En mijn familie is heel luidruchtig. Gisteren tegelijk met B om 9 naar bed gegaan en nu weer het vrouwtje *O* Geen wolk in mijn hoofd, niet moe, niet overprikkeld meer.

Wat een verschil met de afgelopen anderhalf jaar :)

Ah Venco sneu een ziek meisje thuis. Griep?

Je kan zeggen wat je wil maar komende week is dus wel perfect buitenverf weer he.
pi_219182653
@exode
Ze is vooral snotterig en een keel die met slijm vol zit. Traag en hangerig. Verhoging heeft ze niet.
pi_219183274
In ander nieuws:
Na wat gesprekken ben ik officieel aangenomen als huishoudelijke hulp bij ouderen thuis. :) *O*
Het loopt trouwens gewoon via een verzorgingscentrum in het dorp, in loondienst.
Geen zzp-gedoe.

We hebben besproken dat ik zo’n 6 á 8 uur per week ingeroosterd wil worden.
Beginnen wel met een nul-uren contract omdat ik nog geen vaste tijden kan afspreken aangezien het nieuwe rooster van mijn gewone baan nog niet ingegaan is.
Dit wordt op z’n laatst 1 december maar we houden rekening met enkele weken eerder.

Anyway: ik begin 17 november. :)
Qua uurloon levert het geen goudmijn op maar het vult wel een groot deel aan op wat ik straks aan nachttoeslag ga missen.
  maandag 3 november 2025 @ 12:58:49 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219183605
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 12:20 schreef vencodark het volgende:
In ander nieuws:
Na wat gesprekken ben ik officieel aangenomen als huishoudelijke hulp bij ouderen thuis. :) *O*
Het loopt trouwens gewoon via een verzorgingscentrum in het dorp, in loondienst.
Geen zzp-gedoe.

We hebben besproken dat ik zo’n 6 á 8 uur per week ingeroosterd wil worden.
Beginnen wel met een nul-uren contract omdat ik nog geen vaste tijden kan afspreken aangezien het nieuwe rooster van mijn gewone baan nog niet ingegaan is.
Dit wordt op z’n laatst 1 december maar we houden rekening met enkele weken eerder.

Anyway: ik begin 17 november. :)
Qua uurloon levert het geen goudmijn op maar het vult wel een groot deel aan op wat ik straks aan nachttoeslag ga missen.
Gefeliciteerd Venco. Dus dat houdt in dat je straks 2 banen hebt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219183612
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Venco. Dus dat houdt in dat je straks 2 banen hebt?
Ja. Mijn vaste baan van 22 uur p/w en die nieuwe baan van 6 á 8 uur.
Die kan ik uitvoeren tijdens schooltijden.
pi_219183810
Wat goed @vencodark *O*
  maandag 3 november 2025 @ 13:37:57 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_219183991
Fijn venco!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219184316
Wat ontzettend fijn Vencodark, gefeliciteerd! En wat knap dat je zo goed hebt doorgepakt. Je inzet is meteen beloond O+
pi_219184603
Fijn Venco! Lijkt me enorm waardevol werk :)
pi_219185226
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:51 schreef exode het volgende:
Fijn Venco! Lijkt me enorm waardevol werk :)
We zullen zien. :P

Het stoort me wel dat die echt officiële begindatum van dat nieuwe rooster op zich laat wachten.
Op die manier zijn duidelijke/vaste afspraken nog lastig.
Maar goed, de tijd zal het leren hoe het verloopt.
pi_219187397
Fijn Venco! Hopelijk bevalt het!

Ik heb ook besloten dat ik op zoek ga naar een nieuwe baan. Ik moet semi verplicht van afdeling wisselen en ik wil niet naar een andere afdeling binnen dit bedrijf. Dus tijd om eens verder te kijken.

Exode, heb je al gezien dat je binnenkort naar de Mac moet?
pi_219188079
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:10 schreef Nijna het volgende:
Wij gaan altijd naar de plaatselijke opticiën, op zich wel tevreden over. Ze hadden altijd een optometrist die echt van puzzelen hield, die is helaas weg. En degene die er nu voor in de plaats is gekomen is een heel ander type, voelt meer als lopende band werk bij hem.
Dochter komt altijd bij hem, die vroeg of ze volgende keer bij iemand anders kan, dus dat gaan we maar vragen.

Ik moet zelf mijn brilsterkte nog eens laten nameten, want ik zie niet meer lekker met mijn (reserve) bril. Ik draag altijd lenzen, maar 's avonds op de bank is het knijpen om de ondertiteling te lezen.
En dan wordt het kijken wat handig is, want ik vrees dat ik niet meer ontkom aan leessterkte als ik mijn bril laat aanpassen (ik vermoed meer min sterkte en dat is met lezen dan lastiger :') ). Over mijn lenzen zet ik zp'n drogist leesbrilletje. Maar bril op bril af voor het lezen vind ik echt niks.
Maar eens gaan kijken waar we op uitkomen.
Heb je niet ook last van een cilinder? Ik kon op een gegeven moment de verkeersborden ‘ avonds niet meer lezen. Overdag nergens last van. Mn sterkte is vrijwel gelijk gebleven, maar nu met cilinders in m’n lenzen kan ik weer in de avond de weg op. Of in elk geval wat verantwoorder dan ervoor :+

Gefeliciteerd @vencodark !
  maandag 3 november 2025 @ 21:41:54 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219188213
Gefeliciteerd Venco!
  maandag 3 november 2025 @ 21:44:59 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_219188239
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 20:17 schreef FlyingFish het volgende:

Exode, heb je al gezien dat je binnenkort naar de Mac moet?
Ben benieuwd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219189628
quote:
7s.gif Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Heb je niet ook last van een cilinder? Ik kon op een gegeven moment de verkeersborden ‘ avonds niet meer lezen. Overdag nergens last van. Mn sterkte is vrijwel gelijk gebleven, maar nu met cilinders in m’n lenzen kan ik weer in de avond de weg op. Of in elk geval wat verantwoorder dan ervoor :+

Gefeliciteerd @:vencodark !
Ik heb wel een cylinder sterkte, misschien moet die wel wat aangepast, meten is weten dus ik ga een afspraak maken.

Gefeliciteerd @vencodark!
pi_219189682
Gefeliciteerd venco!

Ik heb mn jongste thuis

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_219190091
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd venco!

Ik heb mn jongste thuis

SPOILER
SPOILER
pi_219190162
@gewoonmezelf87 goed dat je even langs de huisarts gaat met hem. Uitsluiten dat er iets anders aan de hand is, verstandig.
pi_219191446
Nou de huisarts was dus wel een goed idee, er zit n stuk darm verstopt en zijn darm werkt heel traag, ze hoorde zeer weinig beweging. Komende dagen mogen we even vol op laxeren inzetten... morgen is hij dus sowieso ook nog thuis.
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_219191525
@gewoonmezelf87 die huisarts was een goed idee dus! Gekke darmwerking en spanning kunnen ook samen vallen.

Die onrust kun je ook niet echt wegnemen helaas. Hopelijk geeft erover praten al wat rust.
pi_219191543
@vencodark wat fijn dat het gat is gevuld, gefeliciteerd! Maar dat is nog wel met avonddiensten 4x pw? Of is daar iets in geschoven?

@FlyingFish altijd rot als je niet helemaal vrijwillig naar een andere baan moet kijken. Ik hoop dat je iets tofs gaat vinden, succes!

Ik heb ook een andere functie geaccepteerd. Binnen hetzelfde bedrijf en zelfs (voorlopig iig) binnen hetzelfde team. Ik ben gevraagd om over te stappen naar een plotseling vrijgekomen functie, voor mij kwam het nogal onverwachts, en ik moest eigenlijk binnen een week beslissen :X (anders zou de vacature extern uitgezet worden). Al het papierwerk moet nog in orde gemaakt, maar vandaag de knoop doorgehakt dat ik ervoor ga! Nieuwe inhoud en een schaal omhoog, toch ook fijn *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219191625
Wat rot FF, blijf je plakken tot je iets anders hebt gevonden?

GM, goed dat je toch naar de huisarts bent geweest! Hopelijk geeft het laxeren wat lucht. Buikpijn is naar.

Ik heb vanochtend de draaiende delen van de deur en het raam geverfd *) Vandaag is de enige dag dat het allemaal lang genoeg open kan staan om goed te drogen. En het weer zit heerlijk mee, ondanks dat de achterdeur open staat en het raam in de Legokamer ook, daalt de temperatuur niet in de woonkamer.

B had gisteren zijn voetbal proeftraining. Hij vond het fantastich, hij genoot duidelijk van elke minuut en was helemaal zichzelf. Lekker vrolijk, fanatiek en hij vond meteen aansluiting in de groep.

Hij mag zaterdag al meedoen :7 Maar niet van ons. We gaan samen met de podo nog even op zoek naar de beste voetbalschoenen voor hem. Hij voetbalde nu zonder zooltjes en had last van zijn voeten. Zijn podo heeft tips gegeven voor schoenen en maat etc. Dus er komt een hele zooi aan (echt, waar zijn de echte sportwinkels gebleven? Het zijn allemaal sneaker winkels in Utrecht). En zodra hij goede schoenen heeft waar zijn zooltjes in passen mag hij los van ons.

Hij ging vrij makkelijk mee in het niveau, best knap voor een jongen die voor het eerst in zijn leven op voetbalschoenen (die dus niet goed zijn) aan het voetballen was. Maar die glimlach en zijn hyper blije gedrag na de training, goud O+
pi_219191870
@gewoonmezelf87, hopelijk komt de boel snel weer in beweging!
Wat knap dat hij het zo heeft uitgesproken O+ .

@Phaidra, gefeliciteerd met je nieuwe functie!

@exode, goed bezig met het schilderen!
Oh wat cool voor B dat hij mee mag gaan doen! Succes met de jacht op de goede schoenen e.d.. Heerlijk zo'n enthousiast kind :)
pi_219192037
Ik moet vanalles doen, maar kan me zo slecht focussen vandaag. Heel irritant.
Vanavond kan ik niet sporten omdat ik naar een ouderavond moet. Niet omdat ik denk dat het nuttig is voor mij, maar uit fatsoen voor de leerkracht :')
Zucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')